יום חמישי, 30 ביוני 2011

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד שירות לקוחות במימון ישיר בפ"ת

ראיון עבודה אישי לתפקיד שירות לקוחות בחברת ביטוח ביטוח ישיר בפ"ת

ראיון עבודה ראשון ואחרון לתפקיד תיאום פגישות בישיר בית השקעות בפ"ת

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת ביטוח ביטוח ישיר בפ"ת

ראיונות עבודה לתפקיד מכירה בחברת ביטוח מנורה ברמת גן מגדל אביב

ראיונות עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת ביטוח מנורה ברמת גן מגדל אביב

יום ראשון, 26 ביוני 2011

ראיונות עבודה באיחוד ישיר חברת בת של מגדל ביטוח בת"א עם המלצות לראיון


ראיונות עבודה באיחוד ישיר חברת בת של מגדל ביטוח בת"א עם המלצות לראיון
חברת איחוד ישיר היא חברת בת של מגדל. חברות הביטוח מקבלות לקוחות באמצעות סוכני ביטוח ולא באמצעות  מוקד ישיר של עובדים\סוכנים של חברת הביטוח. בגלל כניסת חברות ביטוח ישירות כמו ביטוח ישיר ו-AIG שפועלות ללא סוכנים אלא בשיווק ישיר ללקוחות, החליטו במגדל שגם להם זה מתאים.

לא בביטול הסוכנים חלילה,אלא בכניסת  החברה קצת לתחום ללא פגיעה בסוכנים. הסוכנים כמובן מתנגדים כי הרי חברת הביטוח לוקחת נתח שוק שלהם ובעצם מתחרה בהם והם יקבלו בעתיד פחות עמלות.

איחוד ישיר פרסמה בעיקר ברדיו פרסומת להצעות מחיר בביטוחי רכב ודירה בלבד( אלמנטרי בלבד ולא חיים ובריאות). הפרסום הכיל בעיקר את מספר הטלפון של המוקד. ע"פ רוב כאשר היה פרסום ברדיו,הטלפון באיחוד ישיר היה מצלצל. הפרסום היה מוצלח ואפקטיבי. תלוי עד כמה במשך שעות היום. יש שעות טובות יותר ויש פחות.

מקום חברת איחוד ישיר  היה ברחוב סעדיה גאון בת"א ממול צומת מעריב ליד קרליבך. כיום הנהלת החברה והמוקדים יושבת במשרדי מגדל בפ"ת ברחוב אפעל. בנוסף השנה 2011 התשע"א  איחוד ישיר מעוניינת גם במוקד מכירות חיים ובריאות בנוסף לאלמנטרי.

המוקד יהיה רק ללקוחות מגדל ולא כלל הלקוחות. כמו שאמרתי כבר עקב התנגדות הסוכנים. אולם לאט לאט מגדל כובשת עוד נתח ועוד נתח. על ראיון מכירות חיים ובריאות כבר ספרתי לך בפוסט הקודם.

ב-2007 לאחר סיום תואר ראשון , ולאחר שליחת קורות חיים במייל דרך מודעת דרושים של איחוד ישיר במוסף דרושים בידיעות אחרונות קבלתי טלפון וראיון טלפוני קצר, הוזמנתי לראיון. הראיון נערך ע"י רכזת כ"א בלבד ולא ע"י ראש הצוות במוקד.

בבנין יש שומר בכניסה ,המוקד גם נמצא בקומת הכניסה. מכיוון שדלת המוקד סגורה בקוד ואין לי את הקוד, בקשתי מהשומר אם יוכל לעזור לי לקרוא לאותה רכזת כ"א. השומר הסכים לעזור (זה תפקידו לא? ) וקרא דרך הטלפון הפנימי לרכזת כ"א. התקבלתי ע"י הרכזת כ"א בברכה להיכנס פנימה (הלכתי אחריה) עד לחדר משרד סגור מצד שמאל לאורך המוקד.

הגעתי בזמן (חיפשתי קצת את המקום ואת הכתובת ,אז לא היה מפות באינטרנט ) כמובן שהמתנתי קצת לפני הראיון, הראיון היה בשעות הצהרים וארך כ-20 דקות לערך. הראיון היה מקצועי עם שאלות מקצועיות רלבנטיות.

ידעתי כבר בסוף הראיון שלא התקבלתי,קבלתי הודעה בדואר שלא התקבלתי לתפקיד. אחת מהחברות היחידות ששלחו לי מכתב בדואר מתוך מאות חברות אחרות שלא שלחו. עד היום אני שומר את מכתבי הדחייה האילו לאי קבלה לעבודה  , כדי להוכיח בעתיד לכל אחד ואחת ולאותה חברה וחברות אחרות -  זה האדם שלא רציתם לקבל לעבודה ,תראו לאין הוא הגיע היום ,ולא בזכותכם.

עבדתי בתנובה בתפקיד סדרן סחורה עם יכולות אדירות למכירות פרונטאליות ברשת שיווק כדיל מכירות בפרט בזמן מבצעים וחג שבועות. ובסוף התואר הראשון ב-2006 עבדתי בתפקיד מוכר טלפוני (טלמרקטינג) בדקלה ביטוח ופוטרתי כי לא הצלחתי כ"כ במכירות (עמדתי רק בגירוד היעד מידי חודש ולא מעל ליעד).עדין לא התקבלתי לעבודה באיילון ביטוח לתיאום פגישות.

ולכן המראיינת רכזת כ"א חשבה שאני לא מספיק יודע טוב למכור בפרט מכירות טלפוניות.אתה יודע למכור טוב באופן פרונטאלי ולא טלפוני, ולכן לא התקבלתי. זו הסיבה המקצועית היחידה שאני מעלה על דעתי.

המראיינת רכזת כ"א כנראה לא האמינה לי או שלא לקחה סיכון, שכיום אני יודע למכור טוב יותר, וכישורי המכירות שלי גדלו בעיקר עקב הכישלון והפיטורין. ולא קבלה את הבטחת האחריות שלי למכירות. באיילון גמל האמינו ביכולות שלי , וקבלו תוצאות שלא ציפו לקבל.

באמצע  2008  לאחר מעבר בבחינות הביטוח יסודות הביטוח וגמר פנסיוני , הגעתי שוב לראיון בת"א במוקד איחוד ישיר בשעות הבוקר 9.00. וארך כ-20 דקות לערך. הראיון עם ראש הצוות אישה קצת מבוגרת .

אני נוסע בתחבורה ציבורית. במהלך נסיעות רבות לראיונות עבודה בת"א במשך השנה אמצע 2007-אמצע 2008 , הרבה עובדות שעובדות בת"א מכירות אותי (רק בפנים לא מעבר לכך ,לא צריך להגזים). באותו בוקר ,אני רואה שעובדת אחת עוקבת אחריי עד לאותו בנין. התברר שהיא עובדת באותו מוקד, לא היה לי זמן לדבר איתה לפני הראיון , דברתי איתה קצת לאחר הראיון ובקשתי ממנה להמליץ עלי בפני ראש הצוות.

רוב העובדים הם עובדות ומיעוט עובדים גברים. בהמתנה לראיון בבוקר שמתי לב שאין עבודה למעט עובד אחד או שנים שדברו בטלפון. המוקד היה כ-10 עובדים לערך.

ראש הצוות קבלה את הסבר כישורי המכירה שלי. לא אהבה את זמן העבודה הקצר במכירות חצי שנה לערך בעבודה ולא לטווח הארוך בפרט שאני קרוב ליועץ פנסיוני ויועץ השקעות ובטח אעבור לעשות התמחות בביטוח בחברה אחרת, ולא אמשיך בעבודה במוקד כאשר יש גם התחייבות לחצי שנה - שנה  לפחות בעבודה, בנוסף בפרט שגם סיימתי תואר  ראשון ולדרישות התפקיד מספיק בגרות.
ראש הצוות חששה גם שעקב היכולות הגבוהות שלי , אני אשתעמם מהיכולות המועטות שיש בתפקיד ,וגם שהעבודה לא רציפה בטלפונים, אלא יש הפסקות רבות בהתאם לשעות מסוימות ביום כאמור.

ולכן לא התקבלתי לעבודה. הסיבות המקצועיות נכונות ,אך לא רלבנטיות במקרה שלי. רוב ראשי צוות ורכזות כ"א לא לוקחים בחשבון את היוצאים מהכלל , אלא מכילים  על כולם את הכלל ,למרות שיש יוצאי דופן. הן לא בוחנות כל מקרה לגופו אלא כל מקרה לכללותו. זה מעיד על חוסר רצון בסיכון, והליכה על בטוח בלבד.     

ראיון עבודה לתפקיד מפקח רכישה בחברת ביטוח מנורה בת"א


ראיון עבודה לתפקיד מפקח רכישה בחברת ביטוח מנורה בת"א
אמצע 2007 לאחר סיום תואר ראשון במנהל עסקים ולאחר שעזבתי את חברת ביטוח דקלה , הוזמנתי למרכז הערכה של מפקחי רכישה של חברת ביטוח מנורה  במכון מיון פילת ברמת החייל. ציינו בפנינו שאנו המסוננים לאחר תהליך סינון ארוך של מאות ואלפי מעומדים (אשרי המאמין) ששלחו לאורך חודש פרסום מודעת הדרושים בעתונים.

במכון פילת יש מספר מבחנים פסיכומטרים על מחשב . לאחר המבחנים כשעה וחצי כולל הפסקה (אני יכול לומר שמבחנים על המחשב פחות רלבנטים,לרובם יש אותם תוצאות פחות או יותר,ורק תוצאות מעל לממוצע או מתחת לממוצע נלקחים בחשבון), התחיל מרכז הערכה עם הצגה עצמית ודינמיקה קבוצתית.מרכז ההערכה לקח כ-3 שעות לערך. לא היו סינונים באמצע ואין תשובה מיידית. מי שימשיך בתהליך יתקשרו אליו טלפונית.

המראיינת והמנהל ממנורה הציגו את עצמם ואת חברת מנורה ואת התפקיד. אז מנורה התברגה ב-3 חברות הביטוח המובילות ופורסמה כתבה בעיתונות.היום זה ממש לא ,והיא ירדה למקום חמישי. המנהל היה אמור להיות המנהל למפקחי הרכישה שיתקבלו.

לא היה דרישה מוכרחת לתואר ראשון ובוודאי לא בתואר פיננסי כמו כלכלה או מנהל עסקים ,זה היה יתרון בלבד. לא היה דרישה כלל למעבר במבחני הביטוח או רשיון סוכן ביטוח. כיום יש דרישה למעבר מבחני ביטוח לפחות או רישיון יועץ\משווק פנסיוני. 

למי שהתקבל היה קורס של 3 חודשים אינטסיביים תמורת התחייבות של שנתיים בתפקיד לפחות. אין פטורים ואין  אפשרות שחרור במהלך הקורס. כאשר הקורס הוא גם ממיין. יתכן מאד שלא ימשיך ולא יתקבל להמשך עבודה מי שלא עבר את הקורס .

היו בקבוצה כ-8 מועמדים.רובם ככולם גברים, אין נשים . בין המועמדים: אחד צעיר בעל תואר שני בכלכלה שעבד במודלים כלכליים של שיניין ובא לגיחה מהעבודה ,אחרי מרכז ההערכה היה לו פגישה בצפון ת"א. אחד מבוגר מזכיר בקיבוץ שהתעסק עם עסקים בקיבוץ  . אחד ראש צוות ובעל עסק לשעבר של עגלות בארה"ב.  אחד כמוני שסיים תואר ראשון במנהל עסקים , ואחד שעובד במנורה בתפקיד שירות לקוחות כבר שנתיים.

במרכז הערכה היתה מראיינת צעירה מטעם מכון פילת וכן מנהל מפקחי רכישה מבוגר מחברת מנורה שהגיע עם חליפה ועניבה . לאחר הצגה עצמית של כל אחד יש שאלות של המראיינת .לצערי כמרואיין לא מנוסה ולא מקצועי נפלתי בחלק זה בשאלות המראיינת. לשאלה של המראיינת למה לא המשכתי לעבוד בדקלה, עניתי כי פוטרתי עקב אי עמידה ביעדים. כאשר המראיינת שמעה זאת היא חייכה, הבנתי למפרע שלא התקבלתי.

הייתי צריך לומר את הדברים אחרת: אני מכרתי וסגרתי עסקאות כמו כולם  במוקד מכירות , אך עקב שחצי מהסגירות שלי היו ממועמדים לביטוח שלא התקבלו לביטוח עקב מגבלות רפואיות ,אני גרדתי את היעדים מספר חודשים ולראש צוות ולמנהלת מוקד לא היה סבלנות להמשיך לראות תוצאות טובות יותר.

עיקר עבודת מפקח רכישה היא הגדלת המכירות של סוכני הביטוח ועמידה ביעדים. מי שלא עומד ביעדים לא מתקבל. אותו דבר נכון גם לכל תפקידי מכירות כלשהם.

בנוסף לא ציינתי שיש לי נסיון בהדרכה בתחום הלימודים וכל מי שהדרכתי אותו הצליח יותר ממני במבחנים. גם אם אני פחות יותר למכור אני יכול לעזור לאחר למכור יותר. וזה מאד רלבנטי לתפקיד מפקח רכישה.  

לא ידעתי מהו תפקיד מפקח רכישה ולא בדקתי זאת . חובה על כל מרואיין לבדוק את החברה ואת התפקיד ואת דרישות התפקיד לפני ששולח קורות חיים וכל שכן כאשר הוא מוזמן לראיון. זה חלק מההכנה הראויה לראיון על מנת להתקבל לתפקיד. ללא הכנה ראויה ,הסיכוי לקבל את התפקיד בחברה קלוש.

בדינמיקה קבוצתית היה צריך לדרג  עובדים שהייתם מקבלים לעבודה מהראשון ועד האחרון. כצפוי היה הסכמה פשוטה בין כולם על החלקים האחרונים ומחלוקת גדולה על המקום הראשון והשני.

אני וחברי ועוד אחד לא הסכמנו, והשאר הסכימו. הצגתי במשך חצי דקה למה אני חושב שאני צודק ולא הם לפי הטיעונים שהם בעצמן העלו. הם לא השתכנעו, כמו שלא השתכנעו מהחבר השני, ואמרו שהם הרוב 5 לעומת 3 ואנו צריכים לקבל את הכרעתם. המבוגר קבל את דעתם לטובת המשימה ואמר שהוא עובר אליהם. לבסוף נגמר הזמן ללא הכרעה וכל אחד התבצר בעמדתו.

כל אחד נשאל איך הוא תרם לדיון  והאם היינו משנים משהו בדרך לתוצאות. והאם היינו מצליחים הגיע להכרעה עם יותר זמן , והאם היינו מצליחים לשכנע אחד את השני לבסוף.

לאחר סיום הראיון המתמודדים מחוץ למכון מיון  שאלו את עובד מנורה מה התנאים ומה השכר איך מתבצעת העבודה ועוד. נתונים אילו שלא קבלנו עליהם כל מידע ממפקח הרכישה. אם היינו יודעים זאת היו שואלים אותו לפני מרכז ההערכה.

ראיון עבודה ראשון ואחרון בבנק לאומי בת"א לתפקיד רפרנט משכנתאות במוקד


ראיון עבודה ראשון ואחרון בבנק לאומי בת"א לתפקיד רפרנט משכנתאות  במוקד

ממש אחרי תואר ראשון  עוד שהייתי עובד בחברת ביטוח דקלה ,שלחתי קורות חיים למשרת רפרנט משכנתאות במוקד בנק לאומי ברחוב מונטיפיורי בת"א.

קבלתי זימון לראיון בשעות הצהרים. היה באחת הקומות העליונות.קבלתי עזרה ע"י השומר בכניסה. נכנסתי לאחר צלצול הפעמון ואמרתי שבאת לראיון, הופניתי לאחר כבוד ע"י ראש  הצוות המראיין לחדר אוכל של המוקד. חכיתי למשך כמה דקות ,באתי כמה דקות לפני הזמן, וכנראה ראש הצוות עמד על כך שזמן הראיון יהיה בדיוק בזמן שנקבע.

בחדר האוכל ראיתי את ההמלצות של הלקוחות על טיפול רפרנטי המשכנתאות .להרבה עובדים היו המלצות ולכמה היו המלצות כפולות. ההמלצות היו בכתב יד בעיקר ונשלחו בפקס. בהמלצה היה כתוב על מה הוא משבח ואיזה טיפול קבל ולאחר אילו בעיות שהיו. מה שאפשר לו לדעת קצת על אופן העבודה קצת ועל האתגרים בתפקיד.

האם זה טוב שעובדים גם בזמן ההפסקה שלהם מהעבודה בחדר אוכל צריכים לראות  את העבודה? לדעתי ממש לא מתאים. בהפסקה צריכים הפסקה מהעבודה. בנוסף היה גם לוח של אירועים שונים במשך הזמן.

נכנסתי לראיון, הצגתי את עצמי בצורה הכי טובה שיש, הצגתי את היכולות שלי בתחום הבקאופיס ובשירות לקוחות- עזרה למאות סטודנטים למשפטים בתואר ראשון  בקריה האקדמית אונו ,את יכולת ההדרכה. וההבטחה שאוכל לקבל יותר המלצות מלקוחות יותר מכל עובד אחר במוקד כולל הטובים ביותר.

במוקד היו עובדים צעירים, עובד בכיר היה בגיל 24-25 והוא שאל האם יש לי בעיה לקבל מרות ממנהל יותר צעיר (הייתי בגיל 30) . עניתי שכמובן שאין בעיה ואני בעד מנהלים צעירים.  
לאחר הראיון ,התקבלתי להמשך תהליך במכון מיון פילת. פעם ראשונה שאני הולך למכון מיון. לא ידעתי מהו מכון מיון ואילו מבחנים עושים שם. לא התכוננתי מספיק למבחנים ולא לדינמיקה קבוצתית ולא לראיון עם פסיכולוג.

למרות שבשנה השלישית הייתי גומר את המבחנים תוך חצי שעה עם יכולת חשיבה והחלטות מהירה ,לא משנה מה יכולת האנליטית שלך ,צריך להתכונן למבחן בפרט מי שלא היה במכון מיון. כיום יש ספרים וגם מכונים כמו מכון נועם שמכין למכון מיון.
לאחר מכן הייתי במכוני מיון מספר פעמים רב גם בפילת וגם באדם מילא. ולכן אני יודע שזה היה מבחן המיון הכי גרוע שעשיתי.

המבחנים בקומת כניסה של מכון מיון לקחו כ-8 שעות מ-8 בבוקר עד 16.00 בצהרים עם הפסקה בצהרים של חצי שעה לערך. הבאתי כמובן קצת אוכל מהבית להישרדות עד שאחזור ואוכל בבית ארוחה טובה.כמובן שיש אפשרות לשתות בין הבחינות וההפסקות.

היו מספר בחינות פסיכוטכניות על מחשב, היו בחינות של השלמת משפטים, לצייר ציורים כמו של עץ ובית, כתיבה בכתב יד את קורות החיים שלך, לכתוב סיפור קצר על מה שאתה רואה בתמונה.  היה בחינה שנמדדה לפי זמן של ציור צורה אחת כמה שיותר ובהתאם לציור. היו לפחות 5 צורות שונות.

נכשלתי כמעט בוודאות  בדינמיקה הקבוצתית. היו רק נשים והמאבחנת גם אישה. הבחורות לא היו מיועדות לתפקיד שלי אלא לתפקידים אחרים כמו טלריות  בבנק בעיקר ופשוט איגדו אותנו יחד לצורך דינמיקה קבוצתית. לאחר הצגה עצמית קצרה ,היינו צריכות כקבלן מבצע לבנות גשר מקוביות לגו עם כביש בהתאם לציור בדיוק עבור עיריית ת"א. כל סטיה עולה כסף.

עקב גובה הרגלים שלי, לא כ"כ הסתדרתי עם ישיבה על רצפה, וכאבו  לי מאד הרגלים,הייתי צריך להחליף תנוחת ישיבה בכל פעם.
בנוסף שהבנות השתלטו על מרחב הישיבה העגולה ובקושי  הייתי במעגל ,או יותר נכון הייתי בחצי גוף מחוץ למעגל עד שיצאתי ממנו.כבחור דתי אני לא יכול לשבת בקירוב בשר לבת ,בפרט שצורת הישיבה הייתה בת מכאן ובת מכאן וגם מלפניי במעגל.  

סייעתי בבנית הגשר אך לא הייתי משתתף ממש דינמי וכאחד שקובע את הביצוע . לא היה כל תכנון בניה לגשר והוא יצא קצר מהנדרש מ-2 צידי הכביש. הגשר היה צבעוני עם עיצוב ראוי

המאבחנת אמרה שלא בנינו את הגשר כנדרש  ודרשה פיצוי והחזר כסף על הגשר. כל הבנות כמובן אמרו שאין בעיה והציעו עוד הצעות . מה שבטוח שעם הצעות שלהם קבלן הביצוע היה פושט רגל, כך זה שחיים בועלם של שכירים ולא עצמאים.

כמנתח מערכות מידע לא אמרתי דבר כי היה כשל מתחילה ועד סוף ,ואנו משלמות את התוצאות. וכמנהל עסקים לא אמרתי שהן טועות לגבי הפיצוי לעירייה.  גם כאשר המאבחנת הבחינה בשתיקתי ושאלה אותי מה יש לי לומר בענין , בחורה חצופה אחרת לא הניחה לי לדבר והתפרצה עם רעיון חדש שכל שאר הבנות אחריה.

המאבחנת לא נתנה לי הזדמנות להגיב שוב ,רק בשלב השאלות הפרטניות מה כל אחת חושבת על תהליך הדינמיקה הקבוצתית. אז הבעתי את דעתי שהייתה מנוגדת כליל לדעת הבנות שם.

לאחר מכן היה גם ראיון עם פסיכולוג. וזה הראיון הראשון והאחרון שהיה לי עם פסיכולוג . חצי מהשאלות היו שאלות שנשאלו קודם. הוא שואל בעיקר שאלות רגשיות ,תלויות מצב ולא שאלות מקצועיות לתפקיד עצמו.

בסוף הראיון בחוץ שאל אותי למה אני מתנגד לגרפולוג  ? (עוד סיבה שלא התקבלתי היא כי לא אשרתי לשלוח את כתב היד שלי לגרפולוג. ללא אישור שלך אי אפשר לשלוח כתב יד לאבחנה ע"י גרפולוג)  ,ואמרתי מה שאמר לי המרצה להתנהגות צרכנים שגרפולוגיה אין  אישוש מדעי. ומה שלא מדעי לא נבחן ולא צריך לקחת בחשבון בתהליך קבלה לעבודה.

בנק לאומי לא טרחו להרים אלי טלפון , כדי לומר לי שלא התקבלתי. החברות מוכנות לשלם על מכון מיון , אבל לא על הזמן להודיע למועמד שלא התקבל.

לאחר שנתיים וחצי לערך בסוף 2009  ,הציעה לי רכזת כ"א עבודה באותו מקום עבודה , אמרתי שהוצע לי התפקיד בעבר ואני לא מעונין לנסות להתקבל אליו שוב.

להזכירך, כאשר אתה לא עובר מכון מיון לבנק ולא מתקבל לתפקיד , אתה שרוף מבחינת הבנק במשך שנתיים לפחות ואי אפשר להתקבל לשום תפקיד. ולכן גם לא קבלתי כל הצעת עבודה מבנק לאומי לאחר מכן.

בתחילת 2010  בסוף תואר שני במנהל עסקים ותחילת התמחות שניה  ולאחר ראיון עבודה בדפי זהב , קבלתי טלפון ראשון מרכזת כ"א מבנק לאומי לתפקיד בבנק שדרש קורס והשתלמות מקצועית בבנק. כנראה הבנק דורש שאסיים את התואר לחלוטין כדי לקבל את התפקיד ולא שעדין אלמד באקדמיה ,ולכן לא היה המשך למרות שהתאמתי לכל דרישות התפקיד.

עד כה לא קבלתי כל טלפון לתפקיד רלבנטי מבנק לאומי.

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בדפי זהב ברמת גן


ראיון עבודה  לתפקיד שירות לקוחות בדפי זהב ברמת גן
חברת השמה עמיתים עבדה בשיתוף עם חברת דפי זהב לצורך גיוס מועמדים למוקד שירות הלקוחות של החברה. קבלתי מרכזת כ"א מעמיתי הצעה לעבוד בשירות לקוחות בדפי זהב. הסכמתי ולאחר ראיון קצר הזמינה אותי לראיון ולמרכז הערכה.


כולם הגיעו בזמן לבנין דפי זהב ברחוב אבא הלל ברמת גן ליד הבורסה. לאחריו כולנו הלכנו מרחק של דקה עם 2 רכזות כ"א של דפי זהב ועם רכזת עמיתים  לתוך בנין נוסף של דפי זהב שהיה מעבר לכביש.


היה גבר מבוגר מעמיתים שניהל את מרכז ההערכה. הציג את עמיתים  ואת דפי זהב ואת התפקיד. היו כ-10 מועמדים , נשים צעירות בעיקר ו-3 גברים.  נדרשנו בתחילה לבחור תמונה מתוך שלל תמונות שבכל תמונה יש ערך שכתוב למטה. צריך לבחור את הערך שהכי מתאים לנו ,ולהסביר את הקשר שלו לתמונה ולערכים שלך, ולשלב זאת בהצגה עצמית.


אני בחרתי בערך נתינה, בתמונה הייתה אישה מבוגרת שנותנת בידיה מים לשתיה מהבאר לבנה הצעיר . ואמרתי שמלבד שנתינה עבורי היא ערך עליון ,יותר נתינה פחות קבלה, גם בשירות שאני נותן , אני נותן פתרון כולל וסופי ולא מקרב אדם לבאר ולא נותן לו לשתות.


לאחר הצגה עצמית  קצרה של כל אחד והצגתי את עצמי הכי טוב שיש. היה דינמיקה קבוצתית. זכיתי בה בהצלחה וקבלתי הסכמה לדירוג קרוב אלי וגם בשאלות רכזות כ"א ,2 בנות אמרו שהם השתכנעו מהדברים שאמרתי , ולכן שינו את דירוגן.


לאחר הדינמיקה הקבוצתית , היה סימולציה של לקוח ומוקדן בתפקיד שירות לקוחות ממש בדפי זהב. היו  זוגות בסימולציה ,ונבחרו בן ובת שהיו מיועדים לכתחילה להתקבל לתפקיד. הסימולציה הייתה שלקוח מבקש לקבל את כספו כמה שיותר מהר לצורך עסקי, כאשר אפשר לתת לו את הכסף יותר מאוחר. כל אחד ישב בכסא כאשר גבו מופנה לגב האחר.


בזוג הראשון ,המוקדנית לא הצליחה לשכנע את הלקוח. וגם הבן שהחליף אותה לא היה כ"כ משכנע. אני כצפוי כמי שבקי בתהליכי עבודה במוקד ובחברות האינטרנטיות הצלחתי למצוא פתרון לשביעות רצון הלקוחה. הבנות הסכימו שהפתרון שלי היה מתאים , בת אחרת הסכימה שגם הבן נתן פתרון טוב (פתרון כזה בחברה ויש עזיבת לקוחות – הפתרון שלו היה - זה מה שאנו מציעים בדפי זהב וחתמת על הסכם ) .


לאחר מכן בקשה רכזת כ"א פתרון לבעיה: מה עושים כאשר אתר הבית של חברה מסחרית נופל כאשר מי שבנה ומתחזק את האתר זה דפי זהב. עם נפילת האתר אי אפשר לקנות או לקבל פרטים על מוצרי החברה והחברה מפסידה הכנסות.


בתחילה לא נתנו לי רשות דיבור והעדיפו אחרים , כמו שגם לגבי סימולציה לא בחרו אותי ראשון. לאחר שאף אחת ואחד לא נתנו פתרון סביר ,נתנו לי רשות דיבור ואמרתי את הפתרון הפשוט- אתר נוסף של גיבוי. רכזות כ"א אמרו שהן לא "מבינות" את הפתרון ,גם לאחר שנתתי הסבר נוסף. לאחר מכן בת אחרת אמרה אותם דברים שאני אמרתי , ואמרו לה רכזות כ"א שזה פתרון נכון.


כמו שאתם מבינים לא התקבלתי לעבודה. רכזת כ"א מעמיתים התקשרה אלי למחרת ואמרה לי שלא התקבלתי. אמרתי לה איך זה יכול להיות? הרי את ראית שאני הכי טוב שיש בכל שלב ושלב במרכז ההערכה וגם קבלתי שבחים מהמבוגר הנ"ל. אז למה לא התקבלתי? כמובן שהיא לא יכלה לומר דבר .

יום חמישי, 23 ביוני 2011

כתיבה ושיווק ספר עסקי וספר כמיתוג


כתיבת ספר עסקי
כמה   חושבים לכתוב ספר עסקי ? כמה בתהליך כתיבה?  וכמה עברו סדנא  או התמקצעות בכתיבת ספר?
ספר כערוץ שיווקי ,הדבר אפשרי ולא נשגב לכל אחד ולא רק סופר. הוא  מוצר תוכן –יותר מווידיאו , דיבידי או הקלטת שמע.

ספר שהוא מדריך של איך לעשות ,יש נוסחה לכך. לא צריך יצירתיות והשראה. לכתוב ברמה הפרקטית. לכתוב מה שארע לך ולא רק מה שהיה בעתיד , מה שאתה זוכר
הידע שלך הקיים ואפשר לתרגם זאת לכסף וספר. הספר הוא המיתוג שלך בתחום וכולל הכנסות פסיביות ואקטיביות.   

הקלטות ותמלול - הרצאות ,מרצים ומדריכים, מצגת לפני לקוח. הרצאה של שעה כ-20 דפי וורד לערך, להעביר למתמללת ותקבל דפי וורד של ההקלטה. לכתוב כמו שמדברים ולא באופן אקדמי עם הקדמות מילים אלא לענין.

מה המקורות שלך לכתיבת הספר?
חומר כתוב קים – כתבות ומאמרים ובלוגים ,רשימת תפוצה וטיפים, יש תואר שני סמינריון ,מדריך ללקוחות .
לאסוף את כל החומרים שיש לנו על נושא מסוים. ולשבץ אותם במקום הנכון כולל שכתוב לקצר ולהאריך.  לכתוב כמה שעות בשבוע.  ספר לנצח נבנו  זמן לבן. לנצל את ההפוגה בעסקים לכתיבה ופחות כאשר לחוץ בעסקים.  לכל אחד צריך זמן לפיתוח עסקי והוא הספר. הספר מקפיץ את העסק שלך.

שת"פ עסקי שתורמים פרק לספר- למצוא כותבים עם סינרגיה (1+1=3 ולא 2 )וכל שכן לא פחות. יש ערך מוסף בכתיבה וגם בשיווק. יש כמה חלקים לכל הספר או בכל חלק יש מספר כותבים.

תיעוד בכתב של תהליך עבודה עם לקוח – מה אפשר לחדש? מה שלך נראה פשוט, לשאר נראה WOW,  גם ברמה של תמיכה או בעל מקצוע חופשי , מספיק כמה תובנות או 3 סיפורים עם לקוחות ,או 3 פתרונות ללקוח. כל סיפור עמוד לעמוד וחצי לערך - עשרות סיפורים כאילו זה כבר ספר. גדלנו על סיפורים ומעשיות ומשלים ודוגמאות.


בשבוע הספר - לתת למעונין בספר את הספר ביד לא רק לראות ולהסתכל מרחוק אלא גם נוגע וגם פותח את הספר ומתחיל לקרוא ,ויתכן שיקנו.  טעימות של פירות ומאכלים.
בדוכנים יש טלוויזיה עם סרטוני תדמית , חוש שמיעה וראיה אחר לעומת השאר.

סופר צללים – אפשר לעשות מיקור חוץ. לראיין אותך ולתת חומר ושהם יכתבו את הספר ולא אתם.הם ישלחו לך את החומר המוכן. בעיקר כאשר אין לך זמן וצריך התכנים בזמן הקרוב.

שיווק ספר עסקי
אתה משוק את הספר והספר משווק אותך ,הוצאה פרטית או הוצאה לאור ,חנויות כמו צומת ספרים וסטימצקי , וגם אפשרות מכירה עם מפיץ עצמאי , מקבלים תמלוגים  ממכירות הספר בהתאם עם חשיפה. ההוצאה שמה את הספרים בדוכן שהיא שילמה

הרצאות ואירועים של העסק - בכל הרצאה או אירוע שלך או של החברה יש לשים ספרים למכירה לפני או אחרי ההרצאה או האירוע. 

אפשרות רכישה באינטרנט כמוצר או מוצר דיגטלי - או ספר אלקטרוני -איבוק או ספר ממשי שנשלח בדואר. אפשר למכור את הספר האלקטרוני או הממשי גם באתר מסחר בחו"ל כמו אמזון איביי ועוד.  

לשלוח במתנה לאנשים שרוצים להכיר – לתת ספר במתנה עם הקדשה. זה כמו כרטיס ביקור. הרבה משאירים כרטיסי ביקור ולא זורקים. שמים את הספר במקום מסוים ויש עוד מי שנחשף לספר. גם כאשר לא שלמו על הספר יש מודעות וחשיפה לתכנים ,כאשר יש חשיפה גבוהה אפשר לעשות הרצאה במקום בפרט שמדובר בחברה או במוסד.

כאשר רוצים להיפגש עם מישהו\מישהי חשובים ,אפשר לשלוח ספר במתנה בצירוף בקשה לפגישה, סיכוי גבוה לתיאום פגישה, מקסימום יסכימו לדבר איתך בטלפון בפרט כאשר תתקשר ותבקש לדבר איתו בציון שאתה שולח הספר ובעל הספר. יש מיתוג גבוה למחבר ספר. בעלי עסקים בארה"ב מוצגים לטובה גם ע"פ ספריהם.

העשרת תהליך העבודה -  הרצאה+ספר . נותנים ספר במתנה לאחר הרצאה ששלמו עליה ועוד זה הפתעה חיובית  שלא ציפו . להתכונן תמיד עם הרבה ספרים ועם כרטיסי ביקור. בכל חנות או סוף הרצאה למכור את הספר. לא להישאר עם מלאי מוגזם של הספר ,יש לנצל את המלאי בהתאם.

כאשר נמצאים לידך רוצים לדעת עליך עוד ועל מוצריך ,אפשר למכור עוד . מוכרים ספרים באתר השואה. בכל מקום יש חנות מזכרות כמו בחמת גדר או באתר סקי ועוד.

מה קורה כאשר אין ספר ? לא מוציא כסף על הספר, מחפש ספר או נושא ומוצא את המתחרים. כל פעילות שאתם עושים ,לשים את הספר למכירה.
במסעדות מציגים גם ספרי אוכל של בעלי המסעדה והתפריטים.

חלק מערכות ידע שונות – בנוסף להרצאה, או לתקליטור מקבלים במתנה גם ספר.מי שנרשם לכנס או הרצאה מקבל הספר מתנה. אפשר לתת פרק מבוא או פרקים נבחרים או שם הכותב שם הספר ותמונת הכותב. אפשר גם ליחסי ציבור לעיתונות.

הספר כמיתוג
מיתוג כאוטוריטה - כל אוטוריטה בתחומו יש לו ספר \ים חובה. לא משנה אם כתבו ספר ונהיו גדולים  מהספר, או לאחר שהם גדולים ,הם כתבו ספר. מי שכבר בתפקיד בכיר ומותג ,ראוי לנצל ולמנף זאת לספר.
חשיפה לקהל נוסף - ככל שיקנו יותר בני אדם את הספר כך יחשפו אליך וגם יכולים להמליץ לאחרים או לחשוף אותך לאחרים בקריאת הספר וכיוצא.

בידול מול המתחרים- בעצם כתיבת הספר שהמתחרים שלך לא כותבים. כל שכן שהספר איכותי וטוב.
חלק מהמסננת השיווקית – ההכנסה הגדולה באה מהלקוחות שקראו את הספר ולא רק מי שקנה את הספר דרכך או ע"י חנות. ויש חשיפה בלעדית למי שקנה את הספר שקודם לא היית ידוע כלל.  ברגע שכותבים את הראשון, השני והשלישי יותר פשוט.

איפה מתחילים בכתיבת הספר? כריכה קדימה ואחורה ,הקדמה , תוכן עניניים

מומחה קורא טור בעיתון, שומע הרצאה, רואה הרצאה ביוטיוב, קורא ספר , אח"כ הרצאה בלייב, ואח"כ סדנא או הרצאה בתשלום. ספר זה קשר ראשוני מול הלקוח, מחיר ספר נמוך יותר מאשר תשלום על סדנא או הרצאה, ואח"כ יסכים לשלם יותר כי אתה מותג בתחומך.

הספר להנעה פעולה - גם לך וגם ללקוחות, לצאת מאזור הנוחות .

מתוך הרצאה של עו"ד יניב זייד עם ויבינר עם עירית שריר ,מחבר מספר ספרים
 למי שרוצה לשמוע עוד , להיכנס לאתר של יניב זייד www.yanivzaid.com

יום רביעי, 22 ביוני 2011

ראיון עבודה בחברת ביטוח AIG בפ"ת לתפקיד חידוש ביטוח רכב ודירה עם המלצות ראיון


ראיון עבודה בחברת ביטוח  AIG  בפ"ת לתפקיד חידוש ביטוח  רכב ודירה עם המלצות ראיון
בתחילת השבוע שלחה לי מייל  שיר רכזת כ"א מדנאל  ושאלה אם אני מעונין בעבודה ,אם כן - שאשלח אליה קורות חיים מעודכנים. שלחתי קורות חיים ,שיר התקשרה אליי ועשתה לי ראיון טלפוני מקיף. והציעה לי עבודה בחידושי ביטוח  רכב ודירה בחברת AIG וגם שימור לקוחות . הסכמתי למרות העבר ה"מפואר" שלהם בהפליה עקבית של מועמדים חרדים-דתים. בסוף הראיון  אמרה שתתקשר אלי לתיאום ראיון ביום רביעי. ברביעי באמצע הקניות התקשרה אלי וקבעה לי ראיון  למחרת ב-10 בבוקר בחמישי ,שלחה לי מייל וגם מסרון  עם הפרטים. אמרה שהראיונות מ-10.00 ועד 14.00.

אמרה לי שיש רק ראיון ללא מרכז הערכה ומבחן אמינות ומתחילים לעבוד. אמרתי מצוין פחות זמן לבזבז על מרכז הערכה רק ראיון, לבסוף התברר שבזבזתי שעה וקצת על ראיון. יצאתי מהבית ב-9.15 והגעתי לבית ב11.45 ,שעתיים וחצי.

היום הייתי בראיון בחברת  AIG  ירדתי בגהה והלכתי ברגל רבע שעה לערך.  שיר התקשרה אלי ברבע לעשר כדי לוודא שאני מגיע. אמרתי שאני כבר ברחוב סיבים בפ"ת שאגיע עוד 10 דקות לערך. אמרה לא צריך להלחץ. הגעתי לרחוב הסיבים 25 בפ"ת בקרית מטלון (סוף הכביש)  AIG יחד עם 012 סמייל.

מרכז גיוס AIG נמצא בקומת הכניסה מצד ימין כבר שנתיים לערך ,נכנסתי וראיתי כ-10 מעומדים לא צעירים חצי נשים וחצי גברים למרכז הערכה. שאלתי לאיזה תפקיד הם מועמדים והם אמרו לשימור לקוחות. עברה על פניי שיר אך לא אמרתי דבר, עברה רכזת כ"א לידי ולא אמרתי דבר. שתיתי מים – חובה לפני ראיון בפרט שחם בחוץ וצריך להצטייד בשתיה עד שמגיעים לבית ,להזכירך אני צריך ללכת 15 שעה חזרה.

יצאה רכזת כ"א  מהחדר  ואמרתי לה שבאתי לראיון האם אני צריך למלא טופס ? אמרה שכן ושאלה לשמי ,והם בדיוק התחילו את מרכז ההערכה ואמרו  לי שאני מטעם דנאל ובאתי רק לראיון ולא למרכז ההערכה. בינתיים שמלאתי את הטפסים שמעתי את רכזות כ"א של AIG מתקשרות למועמדים  שלא מבינים דבר וחצי דבר עם ביטוח ומזמינות אותם לראיון. מלאתי את הטופס אחרי 10 דקות  כאשר רכזת כ"א AIG שאלה אותי פעמיים האם סיימתי ,בפעם הבאה סיימתי השעה כבר 10.20.

העבירו אותי ללא כרטיס משלי , חיכינו למעלית כמה דקות, עלינו לקומה עליונה ועברנו במוקד. כאשר עברתי ליד חדר ראש הצוות המראיין הייתה איתו בחורה, שמתי לב  בשניה שהמבט שלהם נקפא באותו רגע ללא מילים.  התבקשתי להישאר כמה דקות במטבח!! ממש מקום ראוי למועמד לעבודה.

הצטרפה אלי שיר אח"כ ואמרה לי שראש הצוות  יעשה ראיון ולא רכזת כ"א. וחיכינו וחיכינו עוד 10 דקות לפחות. בינתיים דברתי עם שיר על דנאל ועל ראיונות עבודה ועל מלשינים שנמצאים במטבח ואוכלות ואמרתי שהתכוננתי טוב טוב לראיון עבודה.

בינתיים ראש צוות אמר שהוא צריך לצלם את קורות החיים ,עוד דקה נכנס, סוף סוף ראש הצוות הזמין לראיון. כאשר שאלתי היכן לשבת בחדר – שיר בא איתי לראיון , אמר איך שנוח לך.

שם ראש הצוות יניב שחר כנראה תימני. אמר בתחילה אני לא יודע מה אמרה לך שיר וזו הזדמנות גם עבורך שיר ליישר קו . ואמר מה עושה המוקד –חידוש דירה (מבנה+תכולה)  ורכב  וגם הוספת ביטוח. לא מקבלים עמלה על הפניה לביטוח אחר. אין ביטוח חיים או משכנתא להוספה לביטוח דירה חדשה. מה השכר-מינימום לפני עמלות , היה מעודכן שהשכר מינימום עולה. זה מה שמקבלים בחברת AIG . לא אמר שעות עבודה כלל.

התחיל בשאלות בראיון . לאורך הראיון  באופן חסר סבלנות  - שואל שאלה ולא נותן להשיב מעבר למשפט אחד. מפסיק אותך באמצע. לא מבין מה אתה אומר לו. אחרי שאתה מנסה להסביר שוב ,חותך אותך באמצע לשאלה הבאה. אם הוא היה מוכר פוליסה בצורה כזאת ללקוח ,הלקוח היה מזמן מנתק לו את הטלפון בפנים. אבל לצערנו כמחפשי עבודה אנו לא יכולים לעשות זאת . המראיין יכול לעשות דברים לא מקצועיים ואנו צריכים לשתוק ולא להגיב .מכיוון שבאתי ע"י רכזת כ"א וגם היא ישבה לידי, לא יכולתי לקום וללכת אחרי שאומר לו את  מה שאני חושב עליו . אל תשכחו ,הוא אמור להיות המנהל שלי.

השאלות : עבר בקצרה על תפקידי האקדמים והסברתי על התפקידים בקצרה מה שכתוב בקורות חיים ,למרות שהם לא כ"כ רלבנטים לתפקיד. מה מביא אותך שוב למוקד אחרי 3 שנים ללא מוקד? (חזרתי לתפקידים הראשונים לאחר הפסקה) מה מביא אותך דווקא למוקד ביטוח ולא למוקד אחר? (זה מה שאני יודע ומבין בתחום)  למה אתה לא ממשיך בתפקידים באקדמיה כמו עוזר מתרגל? (אוכל לעבוד כמתרגל בעתיד במשרה חלקית זמנית ,תיאורטית כי זה לא יקרה)

עבר לעבודה אצל יניב מוסקוביץ  סוכנות ביטוח , שמע רפרנט ביטוח חיים שירות ובק אופיס וגביה , לא שמע מכירות חתך והמשיך לאילון גמל. מה היו הדברים שאהבת במקום העבודה? (שיש עבודה, עבודה עם לקוחות ,שיש מי שמעונין לשמוע אותך להתעניין במוצר לקנות ממך איתור צרכי לקוח טיפול בהתנגדויות)  מה לא אהבת במקום העבודה? (להרים טלפונים  150 שיחות  ועונים 30 ) התשובות לשאלות אילו לא סיפק אותו והוא לא אהב אותם בלשון המעטה.

שאל כמה סגירות היה מתוך 30 שיחות? (בין 1-5 ביום) באיזה מקום הייתה מתאם פגישות באיילון (מקומות ראשונים ,לקוחות פרטיים גם בתיאום פגישה גם בקיום הפגישה וגם בסגירה במאות אלפי שקל לסגירה אחת) . קבלתי המלצה מלקוח עסקי שסגר העברה של 300 אלף שעבר לסוכן ומנהל הסוכנים ואז ידעו כבר מה כוחי ,לא היו צריכים להמתין עוד כמה חודשים.

לבסוף יש כמובן סימולציה מכירתית. ביקש שאבחר פריט  מהחדר ואמכור לו. בחרתי יומן שנה ,המכירה הכי קלה שיש. בתחילה אמר שהוא לקוח עסקי ואני המוכר ואח"כ  התהפך  אני בעל חנות והוא הלקוח . בתחילה אמר שזה מה שאני יכול למכור בלבד ואח"כ הוסיף שמלבד יומנים בחנות אין לי דבר.

כמו שאתם מבינים, סימולציה עקרה לא מציאותית . אני בדברים תיאורטים לא מתעסק כלל גם לא בסימלוציה. עבורי זה קשה יותר. יחד עם זאת  הצגתי את יכולת המכירה שלי בסימלוציה טוב למדי.

אמרתי לו שלום יניב מה שלומך , הוא לא התייחס לשמו והמשיך הלאה . מי שלא מתייחס לשמו  – חשוד. לאורך כל הראיון לא ראיתי חיוך או הבעת רצון אחת.

אמר שהוא סטודנט והוא מעונין בדפדפת ,שאלתי כמה דפים  אמר 200 עם 4 נושאים (מה זה) שאלתי מלבד זאת עוד משהו? ענה שלא. שאלתי לא תרצה להתעניין גם ביומן פגישות , אמר שלא, ואמר בחוסר סבלנות אז אתה נותן לי את הדפדפת או לא. אמרתי שכן . ואז הוא אמר לי באמצע, תזכור שאתה לא יכול למכור לי דפדפת. אמרתי לו נכון אני יודע זאת ותאפשר לי להמשיך ללא הפרעות שלך.

המשכתי לכיוון יומן פגישות לענין בילויים עם הסטודנטיות וחיי חברה מלבד לימודים, הוא אמר שהוא נשוי והראה טבעת, אמרתי הכוונה לבילוי חברתי לא מיני, בנוסף לרישום השיעורים ועוד תזכורות - כדאי לרשום זאת , אמר לי יש לו אאוטלוק והכל כתוב שם ויש תזכורות קופצות. אמרתי לו שאתה לא צמוד למחשב כל היום ,ואתה נמצא בדרך ואין לך היכן לרשום  וההאאוטלוק יכול להימחק  זה תוכנה. אמר שיש לו גיבוי בטלפון ,אמרתי חבל שהוא מבזבז את זכרון הטלפון  במקום לכתוב. מלבד  שדברים רגשיים זה דברים כתובים ולא דברים וירטואלים במחשב. זהיישאר לעתיד ,תוכל לכתוב ביומן  זה היה הכי מרגש בחיי עם אישתי האהובה  עם סמיילים וסימנים אחרים ,זה עדין אין באאוטלוק(אין תגובה)

אמר אין מה לעשות ביומן מעבר לכך זה יישאר בבוידם ,אמרתי שזה יכול להישאר לבניך ונכדיך, הוא אמר בזלזול יהיה אכפת להם שהיה לי מבחן במתמטיקה. אמרתי הם יכולים להכיר אותך יותר מיומן הפגישות מאשר לדבר איתך, כתוב בהם דברים רגשיים  ועוד.

אמר שהיומן לא מספיק  דפים לכתיבה וגם הוא עבה ולא דק כמו הדפדפת. אמרתי שהפדפת עבה יותר וגם היומן פונקציונלי : מכיל גם יומן שנה ,יומן פגישות ,ומכתביה ותזכורות ועוד , פתחתי את היומן (שהיה ריק כצפוי ,לא עושה בו שימוש) והראיתי לו, אך אמר שזה לא מספיק לכתיבה הדפים . 

בסוף הוא אמר לא מעניין אותי רוצה דפדפת. אמרתי בסדר  היומן עולה 10 שקלים בלבד , הוא אמר שהוא דפדפת , אמרתי שהדפדפת עולה 15 שקל. והוא אמר בסדר. אמרתי  הדפדפת עולה יותר מהיומן ב-50% יותר ואתה רוצה דפדפת? (אין תגובה) .

לבסוף אמר שיגיע מחר. אמרתי לו אם כך זה יכול להתאים לאשתך. תוכל להביא לה מתנה , אמר לאשתי יש פנקס קטן. אמרתי לו שבפנקס היא כותבת את הסודות הכמוסים , וביומן היא תכתוב את הסודות הגלויים. אמר אם זה גלוי ,זה לא סוד.  

הסתיימה הסימולציה וגם הראיון. הגיע שעה 11.00 והיה תרגיל של פיקוד העורף בצפירה.התקפת טילים על ישראל.  אמר שאני לא צריך את התרגיל תשאר במטבח ( בלשון אחרת מצידי שיפול עליך טיל).

 בקש שאצא והוא ידבר עם שיר כמה דקות. כמו שאתם יכולים להבין, כנראה הוא נזף בה קשות ואמר לה אילו מועמדים הוא רוצה לראות במוקד.(לא חרדים ולא מבוגרים ולא במי שלא עסק במכירות ,ולא השכלה גבוהה ועוד –בקיצור טפשים לבנים שיודעים למכור יתקבלו בברכה) כאשר יצאה אמרה לי שיודיעו לי במשך היום את התוצאות. ברור לה ולי שאף אחד לא יתקשר. מי שלא נתקבל עכשיו לא התקבל.

זעמתי כאשר ראיתי ששיר יצאה משם ,מבחורה חייכנית  ונחמדה היא נהפכה עם פנים אחרות לגמרי לבחורה פגועה ללא חיוך ועם הרבה שקט.  אמרתי  שאין לי כרטיס יציאה ,אמרה שאחכה בחוץ. יכולתי להיעזר למטה במי שיוציא אותי החוצה ,אך לא רציתי להתעסק  עם האבטחה בכניסה בטענה שנכנסתי ללא רשות. יצאה וירדנו במעלית ואמרתי לה ,כנראה הוא לא התרשם מיכולות וכישורי המכירה שלי. שיר לא אמרה דבר. אמרתי לה בסוף אחרי שיצאנו בהצלחה ונשתמע. שיר הלכה למרכז הגיוס בכניסה.