יום ראשון, 31 ביולי 2011

שאלות לפרשת השבוע מסעי בספר במדבר


שאלות לפרשת השבוע מסעי בספר במדבר
1.מה הקשר והסמיכות בין פרשת מסעי לבין דרישת בני גד ובני ראובן ?
2.כמה מסעות עשו בני ישראל במדבר? כנגד מה מספר המסעות ?
3.למה יש תיאור המסעות (מדרש תנחומא ורש"י, רמב"ם במורה נבוכים, אברבנאל)?
4.איך רמוזים מידת הדין ומידת הרחמים במסעות ודרגתם הרוחנית של עם ישראל? (בחיי)
5. מה המסע שישבו עם ישראל במקום אחד הכי הרבה זמן ?
6.כמה מסעות נסעו עם ישראל מפרשת המרגלים עד מות אהרון? מה הקשר למנית המסעות ?
7.מוצאיהם למסעיהם ,ואלה מוצאיהם למסעיהם , למה כפול? למה בראשון כתוב ע"פ ה' ובשני לא ?(כלי יקר)
8.ויסעו חצרות ויחנו ברתמה, מה היה ברתמה? וקשה שכתוב בסוף פרשת שלח שנסעו מחצרות למדבר פארן ?
9. מה היה קודם פרשת המרגלים או פרשת קורח? עין גם בתחילת פרשת קורח.
10.היכן יש רמז לחנוכה במסעות ?
11. למה לא כתוב ירידת המן ומי הבאר ,כאשר כתוב שלא היה מים לשתות ולא לחם?
12. מדוע לא כתוב על מתן תורה ולא על מקום נתינת התורה במסע מדבר סיני ?
13.מנין שאהרון מת בנשיקה ?
14. כתוב שאהרון מת בהר ההר, וקשה שבמקום אחר כתוב שמת בבני יעקן במוסרות ?
15. למה כתוב שוב בסוף פסוק מיתתו שמת בהר ההר?
16. למה לא כתוב נשיא בשבט יהודה, שמעון ובנימין ? מיהו אלידד בן כסלון? ומיהו קמואל בן שפטן ?
17. למה לא כתוב בני בשבטים בנימין ויהודה ?
18. להסבר שלא כתוב בבנימין עקב מעשה פלגש בגבעה, וקשה שבשבט דן היה פסל מיכה?
19. מי גולה לעיר מקלט? הורג בשגגה או גם הורג במזיד או אנוס ?
20. כמה ערי מקלט יש ובאיזה מקומות? מדוע בעבר הירדן המזרחי יש מספר ערי מקלט דומה כמו בעבר הירדן המערבי, הרי כאן 2 וחצי שבעים וכאן 9 וחצי ?
21.האם עיר מקלט יכול להיות עיר הנדחת ?
22. מי ישב בערי המקלט?  כמה ערים ניתנו ללווים וכמה לכוהנים ? כנגד מה נתנו לוים 42 עיר?
23. אשר משח אותו בשמן הקודש? וכי ההורג בשגגה מושח את כהן הגדול ? (רשי וגמרא מכות, משך חכמה)
24. למה תלה חזרתו של הרוצח בשגגה וחוסר נקמת  גואל הדם  במותו של כהן גדול ?(רשי)
25. האם הרוצח בשגגה חוזר גם בכהנים אחרים מלבד הכהן הגדול ? ואיך לומדים זאת מהפסוק ,ומה המחלוקת בין חכמים לרבי יהודה (גמרא מכות)
26.אימותיהן של כהנים היו נותנות מים ומזון לרוצחים בשגגה , מדוע? מדוע הכהן הגדול בעצמו לא היה נותן בעצמו? מדוע רק אימותיהן ולא אבותיהן ?
27. מה אפשר ללמוד על כח התפילה מרוצח בשגגה ?
28. באילו אופנים גואל הדם יכול להרוג את הרוצח בשגגה?
29. אלה מסעי, למה לא כתוב חניות ?
30. ויבואו אלימה, למה לא כתוב ויחנו באלים כמו בשאר המסעות ?
31.ממחרת הפסח , וקשה שיצאו בפסח בבוקר ?
32.ויסעו מרעמסס בחדש הראשון בחמשה עשר יום לחודש הראשון , ואח"כ כתוב ויסעו בני ישראל מרעמסס , למה כתוב פעמיים?
33.הכה ה' בהם כל בכור , עין לגבי המחלוקת האם בכורות מצרים הרגו את אבותיהם לפני מכת בכורות או שלא, ומה הדיוק בפסוק ?
34. ביד משה ואהרן , וכי לא ידענו זאת עד כה, מה בא לחדש או לומר ?
35. באלוהיהם עשה ה' שפטים, וקשה שבשמות כתוב כל אלוהיהם ,למה כאן לא כתוב כל?  איזה פירוש נוסף יש לאלוהיהם (תוספות על התורה)
36. ויסעו מפני החירות, וקשה שצ"ל מפי החירות  כמו בפסוק קודם וכמו בשמות?
37. מדוע מסע סוכות קרוי סוכות?(בעל הטורים)
38.וישב על פי החירות, למה לא כתוב בלשון רבים וישובו ,כמו בשאר הפעלים בפסוקים כאן ?
39.מדוע כתוב דיבון גד, ולא סתם דיבון ?
40. מהו והיכן כתוב יום היארצייט בתורה, והאם הוא יחידי?מדוע דווקא נכתב מותו של אהרון בלבד?  מה הקשר של חודש אב לבין מלחמת הכנעני-עמלק בישראל ?
41.מאיפה לומדים מה גודל של מחנה ישראל ? רשי בשם התלמוד
42. האם צריך היום לכתוב יריחו או ירחו, ומה הבדל בין התורה לספר יהושע , ומדוע? עשרה מאמרות
43.מה פירוש המילים שכים וצנינים ? רשי
44.מה הקשר בין אתם עוברים את הירדן לבין איבוד עבודה זרה?
45.מה גבולות הארץ מכל הרוחות? האם גבול ים הוא כל ים התיכון או רק קרוב ליבשה (מסכת גיטין פרק ראשון)
46.אילו מילים בפרשה יש הבדל במשמעות המילה כאשר נקראת  מלרע ומלעיל ?
47.האם גם שבט מנשה היו צריכים להיות חלוצים לפני ה' כמו בני גד ובני ראובן? האם גם לשבט מנשה היה תנאי כפול? למה דווקא חצי שבט מנשה קבלו נחלה מעבר הירדן המזרחי ?
48. מדוע בחלק הירדן המזרחי אין חלוקת נחלות בגורל ,רק בארץ?
49. במגרשי ערי הלווים כתוב אלף ואח"כ כתוב אלפיים, איך מיושב? האם זה 3 אלף או אלפיים? רשי בשם תלמוד
50. היכן ממוקם המגרש ולמה צריך אותו ?רשי
51.איך רמוז קריאת שמע בפרשה? אוהב ישראל
52.האם ערי הלווים אפשר למכור והאם חוזרים ביובל ? כמה יש ערי הלווים בכל שבט ?
53. האם ישראל רוצב בשגגה גולה לעיר מקלט בהרגת גר צדק או גר תושב או גוי ?
54. האם ערי המקלט בעבר הירדן המזרחי קלטו עוד לפני כיבוש הארץ ?
55. והקריתם לכם (עין רשי) איך מסבירים לשון מקרה (משך חכמה)
56. 6 ערי מקלט תהיינה לכם , האם גם כאם מפרשים לכם שלכם, או לתועלתך והנאתך או לא?
57.למה לא כתוב בכלי ברזל אדר ימות כמו באבן יד או בכלי עץ יד? רשי
58. למה היינו חושבים שאפשר לקחת כופר מי שהיכה נפש בשגגה וגם הורג נפש במזיד?  מה האיסור וההסבר  בדבר? (משך חכמה)
59. כמה פעמים מוזכר רוצח בפרשה וכנגד מה? (טעמא דקרא) כמה פעמים כתוב ערי מקלט (בעל הטורים)
60 מתי כן מותר לקחת כופר ?
61.מנין לומדים שסנהדרין קטנה של 23 דיינים ?
62.האם גואל הדם יכול להרוג את הרוצח בשגגה עוד לפני שבא למשפט ?
63. איך הרוצח בשגגה מוגן מפני גאל הדם בדרך לעיר מקלט?
64. האם מותר לרוצח בשגגה לצאת מעיר מקלט לדבר הרשות ולדבר מצוה מבלי להסתכן שיהרגהו גואל הדם ?
65. כן מטה בני יוסף דוברים, למה צריך משה להזכיר זאת?
66.ונגרעה נחלתן מנחלת אבותינו ומגורל נחלתנו יגרע, למה כפילות? ואם יהיה היובל, מה הקשר לטענת מטה בני יוסף ?
67.מצד אחד כתוב לטוב בעיניהם תהיינה לנשים ומצד שני אך למשפחת מטה אביהם תהיינה לנשים? משך חכמה, תלמוד)
68.מיהי הבכורה מבנות צלפחד?
69. מדוע יש שינוי בסדר שמותיהן של בנות צלפחד?
70.עד איזה זמן השבטים יהיו אסורים להתחתן אחד בשני , ואיזה תאריך בשנה ?




פירוש מילולי ולשוני של מילים נרדפות לכסף ושמות מטבעות


פירוש מילולי ולשוני של מילים נרדפות לכסף ושמות מטבעות
הפירוש מובא במדרש תנחומא פרשת מטות סימן ו' והשלמה שם בעץ יוסף פירוש על מדרש תנחומא.
כסף- אדם נכסף לכך
זהב- זה הב (תן,תביא)
נכסים - שנכסים (מכוסה)מזה ונגלין לזה
זוזים- זזים מזה וניתנין לזה
ממון- מה שאתה מונה,אינו כלום
מעות- שהן מעת לעת (מזמן לזמן לא קבוע)
הון- הנאה אין
דינר- דין רם, דין נור(אש),כלומר אש יש בחיקו
סלע- קשה כסלע
פשיטים- פשוט מכל טוב

סיפורי השראה ערן שטרן יוצא מהכלל


סיפורי השראה  ערן שטרן יוצא מהכלל
באתר ההשראה יומית של ערן שטרן  insight4u יש מספר סיפורי השראה. קישור לדף הסיפורים. באתר יש גם משפטי השראה של הגולשים. ציינתי את הקישור לסיפור ואת הלקוח\מסקנה בסופו. כי העיקר הוא לא הסיפור אלא הלקח\ המסקנה. בכל סיפור יש קישור לדף הסיפור. יש מספר סיפורים שלא ציינתי כאן והם פחות רלבנטים.

האיכר והאופה – מסקנה נכונה בסוף הסיפור

כוחה של מחנכת - היזהרו בבני עניים שמהם תצא תורה. זהירות! כאן בונים (או הורסים) בחינוך. דווקא מאדם שאת\ה לא כ"כ אוהבים יהיו התוצאות טובות יותר, מאשר אדם שאת\ה אוהבים

משהו על חיוך - מסקנה בסוף הסיפור. חיוך הוא נתינה פשוטה שלא עולה כסף. העקום היחיד שהוא ישר

הקפה של אלוהים - עצם הסיפור הוא הלקח מהמרצה

שתי בחירות- סיפור שהועבר במייל, על 2 קבוצות ילדים שעזרו לילד עם מגבלות לשחק במשחק. מציג את ההשפעה של כיבוד הילדים לילד השונה. חנכו את ילדיכם לכיבוד השונה והאחר

אין ארוחות חינם – מי שממוקד בדבר אחד ולא מסתכל גם באופן מרחבי סופו להיכשל. יש להפעיל בעיקר את השכל ולא את הדחפים הגופניים.  עוד לקח בכח ההרגל בסוף הסיפור.

הנגר – עשה זאת בעצמך - מסקנת הנגר בסוף הסיפור

לפתוח דלתות בלי פחד - יש לקח בסוף. יש לעיתים יותר סכנה מוודאות מאשר על אי וודאות

רגעים של צער ואושר- משל עם לקח בסוף

המעשה הטוב שלך היוםיחזור אליך בגדול! - דוגמא קלאסית של שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים(ולא קיצור ימים) תמצאנה. יתכן שגם מעשה החסד של הצעירה וחינוך ההורים שלה גרם לילד להיות רופא שמחזיר את גוף האדם ואת בריאותו למצבו הקודם

שני זאבים (יצרים) - הלקח בסוף

קולו של היקום – (יש סרטון ביוטיוב בדוגמא דומה). מקבלים מאחרים מה שנותנים ומתייחסים אליהם. הלקחים  בסוף

אגדה הודית - יש אדם שחי 70 שנה אך חי למעשה 20 שנה. ויש אדם שחי 50 שנה אך ניצל 50 שנה. עיקר החיים הם האיכות ולא הכמות

מלך הנקניקיות לפי הלקח בסוף, חשוב לאדם יחס ותשומת לב יותר מאשר כסף ואוכל

ברוכים הבאים להולנד  הלקח בסוף. הסיפור רלבנטי מאד לשינוי קריירה , אבל משפחתי ועוד, צפה לשינויים בחיים,לעיתים הם יותר טובים מהתכנון המקורי.

תמיד יש דרך טובה יותר

לקחים נכונים מאד בסוף , רלבנטי ליצירתיות ואמירת דברים דומה בצורה אחרת עם השפעה אחרת.

הלבנה

שפע העשיר לא נותן לו לראות בסבל העני. כאשר אדם לא עוצר במרוצת החיים,יש מספר אפשרויות לעצור אותו על מנת שיחשוב ויפעל אחרת.עצרו אתם קודם.

כשהכל נראה שחור!!!

התמקדות במה שאין ולא במה שיש. ולא מה אפשר לשנות ולשפר בחיינו

ארבע נשים למלך אחד

הסיפור הוא שיבוש מדרש חז"ל. לאדם יש 3 אוהבים - אהוב ביותר, אהוב, ופחות אהוב. יום אחד האדם עבר עבירה חמורה נגד המלך והוזמן למשפט. האדם ביקש מהאהוב הראשון לבא איתו והלה סירב. השני הסכים רק עד הכניסה. והשלישי הסכים לבוא וגם להמליץ עליו לדון אותו לכף זכות  הנמשל: - ה-1 כסף ורכוש. ה-2 משפחתו וקרובי משפחה, ה-3 תורה ומעשים טובים. הכסף הוא הכי אהוב לאדם גם יותר ממשפחתו(בטחון כלכלי). לפני מותו הוא פונה לכסף למשפחה ומעשים טובים. הכסף עוזב אותו במותו. קרובי משפחה מלווים אותו עד הקבר. ותורה ומעשים טובים מלווים אותו וממליצים עליו לזכות עד בית המשפט של מעלה.והלך לפניך צדקך ,כבוד ה' יאספך

הילדה והכובע

לא רק הגוף נותן יופי, אלא גם הרגשות והתחושות שלנו. כאשר אנו נסתכל על עצמנו בצורה חיובית,גם אחרים יסתכלו עלינו בצורה חיובית. כאשר אנו מסתכלים על עצמנו בצורה שלילית, תמיד נחשוב שגם אחרים מסתכלים עלינו כך, ואכן זה נכון לבסוף.

מה זאת אהבה?

הלקח- הכלה בליל הכלולות לא הלכה לישון מטורח היום, אלא ישבה ערה מספר שעות בלילה וסייעה לבעלה ללמוד בלילה ע"י החזקת נר ושמיעת לימודו (ולא בטוח שהיא הבינה את כל הדברים). ההתחלה החיובית עוד בליל הכלולות מעידה על המשך החיים המשותפים.

האם הזקן הסיני אכן חכם?  הלקח בסוף

מעשה בשני כדים - יש תיאור סיפור אחר דומה שמסופר על שני בנים לאב אחד. לאח אחד היה כד שלם ולשני היה כד חסר (או שלשניהם היה כד שלם,אך האח היה מפיל מים מהכד בדרך). שניהם הביאו מים מידי יום מהבאר לאביהם לשדה,אחד עם כד מלא מים והשני עם כד חסר. הבן עם הכד החסר לא הרגיש טוב עם חסרון המים מידי יום,אך לא יכל לתקן זאת. האבא טרח לשתול פרחים בצד החסר של הכד וכך שאיבת המים בכד החסר לא הלכו לבטלה.

יום שישי, 29 ביולי 2011

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בתמי 4 באור יהודה


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בתמי 4 באור יהודה 
בשנים 2009-2010  קבלתי מספר הצעות מרכזות כ"א ממספר חברות כ"א שהציעו לי את התפקיד שירות לקוחות בחברת המים תמי 4 (שנקנתה ע"י שטראוס לפני מספר שנים) ונמצאת באור יהודה,ליד הקמפוס החרדי של הקריה האקדמית אונו. אני בעצמי גם שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בחברת המים  תמי 4 ,אך לא קבלתי כל טלפון מתמי 4 ,לא מרכזת כ"א ולא מראש צוות.

מספר רכזות כ"א עשו לי ראיון טלפוני, סיפרו לי על התפקיד ועל החברה תמי 4 ,ויש תנאים מאד טובים, והחברה מפנקת את עובדיה ועוד, ויש רק ראיון אישי של ראש צוות ללא מרכז ההערכה, וגם אני לא חייב להגיע אליהן לראיון אישי בחברת כ"א לפני שהן שולחות את קורות החיים.

לאחר שעברתי את ראיון הטלפוני בהצלחה (אני ממש לא צריך להתאמץ ), בסוף הראיון הטלפוני הן תמיד אומרות לי שהן ישלחו את קורות החיים שלי לחברת תמי 4 ,ורכזת כ"א\ראש צוות מתמי 4 תיצור איתי קשר בעוד יום- יומיים לתיאום ראיון, ואני אודיע לרכזת כ"א אם ייצרו איתי קשר.

ובדרך אגב,כאשר אתם שומעים על תנאים טובים יותר מהרגיל שיש בתפקיד תפעולי כמו מכירות ושירות לקוחות וכיוצא, זה אומר שצריך להיזהר ולבדוק , האם כדאי לעבוד בחברה? ולשאול עובדים ולבחון את העובדים, כאשר מגיעים למשרדי למוקדי החברה.אם החברה צריכה כ"כ להתאמץ ולומר לך בתחילה שיש תנאים מופלגים,יתכן שזה נובע מעזיבה גדולה של עובדים לאחר זמן קצר של עבודה. 

רכזת כ"א מחברת כ"א בפ"ת (ברחוב ההגנה במרכז העיר,שם מרוכזות כל חברות כ"א הגדולות) אמרה לי בראיון הטלפוני שלפני שהיא שולחת קורות חיים לתמי 4 , אני צריך להגיע אליה לחברת כ"א בפ"ת ולעבור אצלה ראיון אישי.כך זה דרישות החברה תמי 4 ,והן חייבות לעמוד בדרישות החברה.  

בשנים האחרונות לאחר שהלכתי עשרות פעמים לרכזות כ"א בחברות כ"א שהבטיחו לי שהן יעבירו את קורות החיים שלי לאחר הראיון איתי ושאקבל ראיון אצל החברה, אך מהחברות לא יצרו איתי כל קשר לראיון . ולכן קבעתי שאני לא הולך לרכזות כ"א בכל חברת כ"א. כאן כן הלכתי כי ממילא הייתי צריך לקנות נעליים בחנות בפ"ת. קניתי נעלים,שמתי בתיק והלכתי כמה דקות ברגל לחברת כ"א.

כאשר הגעתי ,2 רכזות כ"א היו בטלפון עוד מועמדים לעבודה. התיישבתי בכסא ההמתנה וחיכיתי וגם שמעתי את השיחה. רכזת כ"א מדברת עם מועמד לעבודה בטלפון  על אותו תפקיד לתמי 4 ומסבירה לו למה היא צריכה שהוא יגיע אליה ולא מספיק פרופיל בפייסבוק או סרטון ווידיאו שלו ביוטיוב.

כמובן שאת ההסבר הזה, היא לא הסבירה לי באריכות, והאמת שנאמרה ע"י רכזת כ"א הייתה שבעיקר לחברת כ"א יש דרישה לעשות ראיונות למועמדים לפני ששולחים קורות חיים לחברה המזמינה תמי4 . אני מספיק מקצועי במשאבי אנוש וטריקים של רכזות כ"א,כדי לדעת זאת. הרכזת כ"א לאחר השיחה הייתה מופתעת כאשר התברר לי שאני מועמד לאותו תפקיד והן דברו איתי כבר בטלפון.

מי שחושב שהיה איזה ראיון רציני כלשהו אח"כ- טועה. הראיון כלל כמה שאלות בלבד ובסוף כרגיל הבטיחו לי לשלוח קורות חיים לחברת המים תמי 4. לפי שפת הגוף שלה, ידעתי שרכזת כ"א משקרת לי בפנים. היא כלל לא תשלח את קורות חיים שלי.

למה לא שולחים קורות חיים שלי ולמה אני לא מוזמן לראיון ? רכזת כ"א אמרה לי בסוד שמכיוון שתמי 4 נרכשה ע"י שטראוס, ושטראוס כידוע לא מעסיקה דתיים וגם לא מכוונת לצרכנים דתיים ,אז גם תמי 4 לא מעסיקה דתיים ומעדיפה רק חילונים בלבד.כך שאם רואים ויודעים שאני דתי,לא רואות טעם לשלוח קורות חיים,כי ממילא לא אתקבל לתפקיד, וחברת כ"א לא תקבל כסף על השמה, וחברת כ"א לא עובדת בהתנדבות.  לא יודע אם זה נכון, אבל הפלייה יש כאן.

כמו שאתם מבינים, עד היום לא הייתי בשום ראיון לשום תפקיד בתמי 4. 

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת סלולר מירס



ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בחברת סלולר מירס

ב-2007 לאחר סיום תואר ראשון במנהל עסקים, מצאתי מודעות דרושים בלוח ידיעות ושלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות בחברת סלולר מירס. לאחר שבוע לערך, קבלתי טלפון מרכזת כ"א במירס ולאחר ראיון טלפוני קצר ,קבלתי זימון לראיון.

הראיון נקבע לשעות הבוקר המוקדמות, 9 לערך.  כתובת חברת מירס ברחוב תוצרת הארץ פינת יגאל אלון ודרך השלום. נסעתי בקו אוטובוס 56 מקרית אונו לת"א ,קרוב לשעה נסיעה עם הפקקים בבוקר בעיקר באלוף שדה ובסוף דרך השלום, והליכה של דקה.

הגעתי לפני הזמן למקום, וראיתי שכמעט כל המועמדים כבר הגיעו וחיכו בעמידה. אין מקומות ישיבה. זלזול ראשון במועמדים לעבודה.הבנין בפנים בנוי כמרובע ובאמצע יש פטיו כתוצאה מחלל לא בנוי. לא היינו צריכים להירשם.

מרכז ההערכה לא התחיל בזמן, רכזת כ"א הגיעה והובילה אותנו למשרד שהיינו צריכים להפקיד שם תעודות זהות כדי לקבל כרטיס כניסה לבנין. לאחר מכן הובלנו לחדר ישיבות עם שולחן מאד מאד רחב של 2 מטר לערך עם אורך 3 מטר. אני ישבתי בסוף ליד האמצע  ממול רכזות כ"א.  

ניהלו את מרכז ההערכה 2 רכזות כ"א ,ולאחר מכן הצטרפה גם ראש הצוות במוקד שירות לקוחות. היו כ-10 מועמדות בעיקר ,מיעוט גברים. מספר נשים מבוגרות ומספר נשים צעירות. בחורים צעירים. אני הייתי היחידי שיש לו תואר ראשון. כבר בהתחלה משפת הגוף של רכזות כ"א הבנתי שאני לא אתקבל לתפקיד,והבנתי שיש 2 בנות אחרות שיתקבלו.   

רכזת כ"א הציגה את מרכז ההערכה ואת התפקיד ואת תנאי העבודה (יש הסכם קיבוצי וביטוח בריאות עם ביטוח שיניים). לאחר מכן הצגה עצמית עם שאלות של רכזת כ"א. לאחר מכן דינימיקה קבוצתית. התבקשנו לדרג לפי חשיבות פעולות של מוקד שירות. וכמובן דיון על דירוג הפעולות. הגענו להסכמה. ובדיון התברר לי סופית אלו בנות ימשיכו הלאה.

לאחר דינמיקה קבוצתית הייתה הפסקה קצרה שלאחריה בוצעה סלקציה מי ממשיכה  הלאה. התקבלו כ-3 נשים וגבר אחד. הייתה אישה מבוגרת שגרה בנחלת יצחק מספר דקות הליכה מהמוקד שגלתה יכולות גם בהצגה עצמית וגם בדינמיקה הקבוצתית, כמו שאתם מבינים היא התקבלה לתפקיד.  

אני לא נבחרתי להמשך עם ראיון אישי. החזרתי את כרטיס הכניסה ויצאתי החוצה. בד"כ שותקים ולא מדברים עם מועמדים אחרים לאחר מרכז ההערכה.למטה אני אמרתי לבחורה צעירה אחת, שיש לה סיכוי טוב להתקבל לעבודה במקום עבודה אחר, וכדאי שתפנה לחברות אילו. לא התקבלתי לעבודה.

עדכון: היום ב-8 לאוגוסט קבלתי 2 אימיילים זהים בבוקר מחברת מירס שהם תשובה לשליחת קורות חיים ששלחתי לתפקידי מכירה ושירות בחברת מירס. התשובה - לא קבלתי כל עבודה.  וזה לשון המכתב:  

אנו מודים לך על פנייתך לחברת מירס תקשורת, קורות החיים שלך מצויים בידנו.
בשלב זה לא נמצא תפקיד ההולם את כישורך.

אנו שומרים לעצמנו את הזכות לפנות אלך בעתיד, במידה וימצא תפקיד מתאים עבורך.
בהצלחה בהמשך הדרך,


בכבוד רב,  משאבי אנוש  מירס תקשורת בע"מ 

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות ביטוח אלמנטרי בחברת ביטוח הראל


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות ביטוח אלמנטרי בחברת ביטוח הראל

בתחילת 2008 לאחר שעברתי את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר ולאחר שלא עברתי את מקצועית א', קבלתי טלפון מרכז השמה של המי"ל. דרך המי"ל עשיתי את יסודות הביטוח ומקצועית א'. המי"ל עושה השמה בין המועמדים שעברו את המבחנים לבין חברות הביטוח ובנקים או בתי השקעות. ההשמה מבוצעת בהתאם למגורי המועמד (מרכז,שרון, צפון דרום)בכל הארץ.

בנוסף לכך, המי"ל היא גם מעין חברת השמה גם לחברות אחרות שלא קשורים בתחום הביטוח והפיננסים והבנקאות. מכיוון שלא עבדתי וגם יידעתי את המי"ל בכך, הוא הציע לי מספר הצעות עבודה.חלקן לא היו רלבנטיות, וחלקן כבר הייתי באותן חברות לראיונות עבודה לא מזמן ולא התקבלתי לעבודה.

רכז השמה של המי"ל הציע לי עבודה בתפקיד שירות לקוחות ביטוח בתחום האלמנטרי (רכב ודירה)  בחברת ביטוח הראל ברחוב המרץ בפ"ת באותו בנין של סטנדרד ביטוחים, חברת בת של הראל.  הסכמתי להצעת העבודה ,והוא שלח את קורות החיים שלי למנהל המוקד האלמנטרי בהראל.

רכז השמה של המי"ל יצר איתי קשר לאחר מספר ימים, ותיאם לי את זמן הראיון.הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות.יש רק ראיון אישי עם מנהל המוקד, אין מרכז ההערכה.

נסעתי בקו אוטובוס 68 עד צומת גהה והלכתי כ-5 דקות ברגל.הגעתי בזמן, הבנין ישן מבחוץ ומטופח בפנים. יש מרחק של כ-20 מטר בין הכניסה לבין השומר בכניסה. הייתי צריך להפקיד תעודת זהות כדי לקבל כרטיס כדי להיכנס לבנין. יש מעבר של כמטר וחצי רוחב בין מקום השומר לבין כניסת הבנין. המעבר נמצא בגובה של 5-10 מטר למטה.

נכנסתי לבנין ופתחתי את הדלת.ועליתי לקומה השניה .למנהל המוקד הייתה פקידה  נגשתי אליה ואמרתי לה שבאתי לראיון. אמרה לי להמתין. לא קבלתי כל שתיה צוננת מהחום. .המתנתי מספר דקות עד שהוזמנתי להיכנס. נכנסתי ולפני ישב מנהל מבוגר עם מבטא רוסי.כבר בתחילת הראיון  המנהל פתח חפיסת סיגריות,לקח סיגריה והתחיל לעשן,תוך כדי תנוחה של שכיבה על כסא נוח.

כאשר לפני ותוך כדי ראיון ראיתי אלו עובדים נמצאים במוקד ראיתי לפחות 5 עובדים רוסים, הבנתי שהסיכוי שאתקבל קלוש. אני לא מתאים ל"תרבות הארגונית" ולא מבין רוסית.

הראיון היה קצר יחסית כרבע שעה, וכלל רק כמה שאלות,שהשתדלתי לענות עליהן באופן מקצועי, בכל אופן, למרות המצב הלא נוח של עשן סיגריות והזלזול המופגן. שאל שאלות תיאורטיות לא רלבנטיות כמו: כמו אם היית מקבל הצעות עבודה של משכורת גבוהה ,האם היית עוזב את העבודה? ולבסוף המשפט הידוע -  אם יהיה רלבנטי ניצור איתך קשר.

לאחר יום מהראיון, רכז השמה של המי"ל  יצר איתי קשר, ואמרתי לו מה היה בראיון. הוא אמר לי שגם מועמדים נוספים אמרו שהוא גם התחיל לעשן אצלם וגם אותם הוא שאל את אותם שאלות לא רלבנטיות. אם רכז ההשמה של המי"ל , היה אומר לי זאת מההתחלה, לא הייתי מגיע לראיון כלל, פשוט חבל על הזמן היקר.  ובדרך אגב ב-2010 אותו רכז השמה בהמי"ל עבר לעבודה בחברה אחרת 

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים בפ"ת
בהמשך לפוסט הקודם, היה לי עוד ראיון אישי באותה סוכנות ביטוח של בנק פועלים. ב-2010 הייתי בסוף התואר השני במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו ולאחר שעברתי את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר יסודות הביטוח וגמר פנסיוני.

חבר שלי בחור דתי. הוא עבד בסוכנות כמה שנים,עבר את מבחני הביטוח וקבל  תעודת סוכן ביטוח ויועץ פנסיוני.למרות שהוא עובד מצוין (אני יכול להעיד על זה) הוא  פוטר מהסוכנות כמה חודשים לפני כן. הסיבה הידועה שהוא מרוויח יותר כסף והסוכנות רוצה לקצץ במשכורות ולהעסיק עובדים עם משכורת נמוכה יותר. בנוסף שהמנהלת רצתה שהוא יעשה שעות נוספות גם ביום שלישי שהוא לומד  והוא חייב להיות בקורס ניהול תיקי השקעות. כיום הוא מצא עבודה טובה כבודק תוכנה בחברת מנורה.

מסיפור המעשה הבנתי גם שהסוכנות ביטוח לא מעוניינת בהעסקת עובדים דתיים, אך יחד עם זאת לא אבדתי תקוה וסיכוי. צריך לברר זאת לפני שקובעים עובדה והתרשמות לא טובה.

מצאתי מודעה בלוח דרושים באינטרנט (זהו אין כבר חיפוש מודעות דרושים בעיתון , אלא הכל דרך האינטרנט) שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות מכירות טלפוניות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים ברחוב רוטשילד בפ"ת (ליד השוק). לאחר כמה ימים קבלתי טלפון ממנהלת המוקד  בסוכנות ביטוח ולאחר ראיון טלפוני קצר ,קבלתי זימון לראיון.

הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות. נסעתי בקו אוטובוס 76 שעוצר ממש ליד ולאחר בדיקת השומר עליתי במעלית (לקומה יש רק 4 קומות) התברר שנמסר לי הקומה הלא נכונה. אני גם ידעתי מהראיון הקודם שהקומה לא נכונה,אך חשבתי ששינו את הקומות והמוקדים בסוכנות הביטוח . הגעתי לקומה 3 , שהייתה עם מוקד שירות הלקוחות.לאחר הצלצול , פתחו לי את הדלת ואמרתי שבאתי לראיון אצל המנהלת, הזמינו אותי לשבת ,ישבתי וחיכיתי.

לאחר מספר דקות באה המנהלת והזמינה אותי להיכנס לחדרה ולהתחיל בראיון. הראיון היה קצר ושגרתי, לא מעבר לכך. הצגתי את יכולות השירות והמכירה שלי. את המעבר במבחני הביטוח, את הידע בביטוח, את התואר שני במנהל עסקים, ואמרתי שאני פנוי למשרה מלאה מלבד יום המבחנים. זה כנראה לא כ"כ הרשים את המנהלת, לא התקבלתי לעבודה. ולא יצרו איתי כל קשר טלפוני או במכתב.

ראיון עבודה לתפקיד מכירות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד מכירות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים בפ"ת
ב-2008 לאחר שעברתי את 2 מבחני הביטוח של משרד האוצר יסודות הביטוח וגמר פנסיוני , שלחתי קורות חיים לתפקיד מכירות טלפוניות בסוכנות ביטוח של בנק הפועלים ברחוב רוטשילד בפ"ת (ליד השוק). לאחר כמה ימים קבלתי טלפון מרכזת כ"א בסוכנות ביטוח ולאחר ראיון טלפוני קצר ,קבלתי זימון לראיון.

הראיון נקבע לשעות הבוקר המאוחרות. נסעתי בקו אוטובוס 76 שעוצר ממש ליד ולאחר בדיקת השומר עליתי במעלית לקומה 3-4. כאשר הגעתי התברר לי שאני לא היחיד שהוזמן לראיון עבודה ויש מרכז ההערכה. היינו 7-8 מועמדים לערך. חצי גברים וחצי נשים. הגברים לא צעירים(קרוב ל-30) והנשים צעירות (קרוב יותר ל-25). היו עוד 2 בחורים דתיים מלבדי עם כיפה סרוגה קטנה.

באותה קומה היה המוקד שירות לקוחות של סוכנות הביטוח (רק בחורים ובחורות צעירים בלבד,אין מבוגרים וגם לא 30+). יש מספר מקומות ישיבה,וקבלנו עוד כמה כסאות לשבת. המתנו יחד גם מעבר לזמן. מי שהעבירה וניהלה את מרכז ההערכה תהיה מנהלת הסוכנות ביטוח. היא הגיעה וגם לאחר כמה דקות הוזמנו לחדר ישיבות,אני התיישבתי מצד ימין באמצע, לא בהתחלה לידה. הגברים ישבו בסוף, הנשים ישבו בהתחלה.

המנהלת פתחה במונולוג ארוך על הסוכנות ,עליה ועל התפקיד. לקוחות יוצרים קשר בקשר לביטוח, או שאנו מקבלים רשימת לידים מהבנק וצריכים ליצור קשר עם הלקוחות ולמכור להם מוצרי הביטוח. יש חובה מהממונה על שוק ההון שהמוכרים בסוכנות יהיו סוכני ביטוח או יועצים פנסיונים. ולכן לאחר חצי שנה של עבודה, הסוכנות מכשירה אותך לכל מבחני הביטוח  של משרד האוצר (כולל אלמנטרי) וגם מקצועית א' של הרשות לני"ע. זמן ההכשרה לוקחת שנה לערך. מבחני הביטוח הן כל 3 חודשים. ומקצועית א' פעמיים בשנה:באמצע(יוני יולי) ובסוף (ספטמבר אוקטובר).

סוכנות ביטוח שייכת לבנק פועלים.עד לפני כמה שנים,הבנק יכל לתת משכנתא ולמכור ביטוחי משכנתא בבנק ע"י יועצי משכנתאות. נקבע שיש בכך ניגודי עניינים שהבנק גם נותן משכנתא וגם נותן ביטוח למשכנתא, וגם יש חוסר תחרות והלקוח משלם מחיר ביטוח גבוה יותר ואין תחרות ויכול לקבל מחיר טוב יותר מחברות ביטוח אחרות.  ולכן נקבע מאז שבנק לא יכול למכור ביטוח משכנתא חיים ודירה במסגרת הבנק אלא במסגרת סוכנות ביטוח של הבנק בלבד. יועצי המשכנתאות או שאר מנהלי לקוחות בבנק מעבירים את פרטי הלקוחות לסוכנות, והסוכנות יוצרת איתן קשר ומוכרת להם ביטוח.

לאחר מכן היה הצגה עצמית. התברר שמלבדי לאף אחד אין ידע בביטוח ולא עבד בתחום הביטוח. לכולם יש ניסיון תעסוקתי במכירות טלפוניות או פרונטאליות, אך לא בתחום הביטוח והפיננסים.

בעת ההצגה העצמית , צעירה אחת יצאה מהחדר החוצה כדי להטעין את זמן החניה ברכב שלה לזמן ארוך יותר,כי היא חשבה שמרכז ההערכה ייקח רק שעה- שעתיים לערך, ולפי דברי המנהלת הוא יארך יותר זמן. הנקודה שהמנהלת לא אישרה לה לרדת למטה כדי להאריך את הזמן. אם היא לא תטעין ,היא תקבל דוח של פקח עירוני על 100 ₪ לערך. כולם הבינו שהמנהלת וויתרה על מועמדותה, אך הבחורה ירדה והטעינה וחזרה לחדר. היא כמובן לא התקבלה. ראיתי אותה בראיון נוסף לאחר חודש-חודשיים בחברת ביטוח מגדל בפ"ת.

לאחר מכן דינמיקה קבוצתית. בדינמיקה הקבוצתית קבלנו דף עם רשימת לקוחות והיינו צריכים לדרג ע"פ סדר את הלקוחות שהיינו יכולים למכור להם כמה שיותר בקלות.הקשה קיבל ציון 1 והכי קל ציון 6.
בסופו של ויכוח ומו"מ , לא הייתה בינינו הסכמה לגבי המקומות הראשונים במגבלת הזמן.

המנהלת כמובן שאלה שאלות לגבי הדירוג של כל אחד. היה סימולציות מכירה  שצריך למכור למנהלת או למישהו בקבוצה מוצר\שירות כלשהו.הבחירה של המוצר\שירות היה ע"י המנהלת ולא אנחנו.       מי שחושב\ת שהסימולציה היתה קלה, טועה. היה מאד קשה. המנהלת שיחקה אותה לקוחה קשה והערימה מלא קשיים שלקוח רגיל היה מזמן קונה.

ולאחר הסימולציה,הייתה הפסקה של כמה דקות. ולאחר ההפסקה ראיונות אישיים. כל ראיון לקח  בערך רבע שעה ויותר.התור נקבע לפי המנהלת,ואני הייתי בין האחרונים לראיון, ולכן חיכיתי הרבה זמן. יש 2 מועמדים שוויתרו על מועמדותן והלכו לפני הראיון. עשיתי ראיון אישי.

למרות ההתאמה של ידע במכירות ,מכירות בתחום הביטוח, וכבר עברתי את מבחני הביטוח (כך שאני חסכתי את הוצאות ההכשרה של הסוכנות), לא התקבלתי לעבודה. לא יצרו איתי כל קשר טלפוני או במכתב שלא התקבלתי.

היה לי ראיון נוסף בשירות לקוחות באותה סוכנות ביטוח של בנק הפועלים ועל כך בפוסט הבא


יום חמישי, 28 ביולי 2011

מנצלים את מבצעי השבוע בקו-אופ ובמגה בול וברשת יש ירקות ומוצרי תינוקות וקונים בזול


מנצלים את מבצעי השבוע בקו-אופ ובמגה בול וברשת יש  ירקות ומוצרי תינוקות וקונים בזול
השבוע יש מבצע גדול בקו-אופ (רשתות ממן,מיסטר זול,פשוט זול)- 70 מוצרים רק ב-7 ש"ח. מותנה בקנית 70 ש"ח משאר מוצרי החנות.ומוגבל לקניה של מוצר אחד ראיתי את הפרסום בישראל היום ביום שלישי, ורוב המוצרים זולים במחיר 7 ש"ח ושווים קניה. אם יש לך קניה מעל ל-70 ש"ח ,מומלץ לעשות פיצול קניה ולקנות שוב את המוצרים ב-7 ש"ח. המבצע מ-24 עד 30 ביולי. מי שיש לידו חנות, מומלץ ללכת ולקנות.

השבוע יש מבצע גדול בירקות במגה בול :עגבניה,מלפפון,פלפל ירוק כהה,חציל,גזר,בצל יבש, אבטיח אישי,סלק אדום,כרוב לבן וכרוב אדום בשקל אחד בלבד לקילו. מותנה בקניה מעל ל-50 ש"ח משאר מוצרי החנות וכן הגבלת קניה של 3 קילו מכל סוג אחד של ירק. היה גם פרסומות בטלביזיה השבוע על כך בימי שלישי ורביעי.

אנו במשפחה קנינו פעמיים בבוקר ובצהרים. קנינו מוצרי יסוד, כמו: ביצים, לחם חלב. שמרים,תבלינים. ונצלנו את הקניה עד למקסימום האפשרי. לא עברנו כמובן את 3 קילו (מלבד הכרוב שקנינו 3 וחצי, כרוב במחיר 3 ש"ח כך ששלמנו למעשה 1.3 ש"ח לקילו.גם זול). מלבד זאת, יש לנו גם הנחה של עוד 6% בקניה.

יש עוד מבצעים במגה בול או במגה , אך הם לא רלבנטים עבורנו (יש מבצעי עוף ובשר, אך אנחנו קונים בשר ועוף למהדרין ולא כשרות רגילה ), וגם מחיר המוצרים יקר ,גם לאחר המבצע וההנחה.
ברשת יש ששיך לשופרסל השבוע יש מבצעים של מוצרי תינוקות (כנ"ל גם בשופרסל דיל שהתחיל את מבצעי מוצרי התינוקות). בהמשך למבצעים בשבועיים האחרונים
קישור למבצעי השבוע ביש  http://www.yesh.co.il/Yesh/sales/
חיתולי פמפרס 150-111 יחידות אריזת ענק ב- 90 ש"ח.
חיתולי ליטופים סטרצ'  3 יחידות ב-50 ש"ח.   
מטרנה מהדרין (עולה יותר ממטרנה רגילה לא מהדרין) שלב 1,2,3 700 גרם ב-40 ש"ח.
מחית לתינוקות פריטוב(חברה קטנה פרטית) שלב 1 מארז 6 יחידות 130 גרם כל יחידה  ב-14 ש"ח.
סבון אמבט  ג'ונסונס בייבי ליטר 18 ש"ח.
שמפו\אל סבון לתינוקות בייבי כיף ליטר  1+1 חינם.
קרם גוף\שמן לתינוקות בייבי כיף חצי ליטר 1+1 חינם
מגבונים לחים טייגר צארז 5 יחידות*72 דף ב-13 ש"ח.

במבצעי השבוע בכרטיס אשראי יש – אבקת כביסה טייד 9 קילו ב-60 ש"ח (למי שמשתמש ולאוהבי סיכון). יש קפה נמס ג'ייקובס 200 גרם ב-32 ש"ח (לא זול יש מבצע אחר במגה שקונים 2 ב-60 ש"ח) ובעקבות החרם על מים מינרלים ,מבצע מים מינרלים נביעות מארז 6 בקבוקים של ליטר וחצי ב-9 ש"ח,שקל וחצי לבקבוק. ומים בטעמים שוופס ליטר וחצי 1+1 חינם. לא ממליץ בכלל לקנות מים מינרלים ולא מים בטעמים.אין בכלל  כדאיות כלכלית לקניה

השבוע לא הלכתי כלל לקניות ברשת יש ,אין לנו תינוקות בבית ויש לנו אוכל גם לשבוע הבא. נחכה למבצעים רלבנטים יותר עבורנו בשבוע הבא .

יום לייף סטייל בסופר פארם היה בשלישי 26 ביולי,ניצלנו את יום המבצע החד פעמי לקנית מוצרים רלבנטים עבורנו. כאשר יש מחיר זול מאד בפרט למוצר ארוך טווח שלא מתקלקל או לא אפקטיבי ,מומלץ לקנות מלאי לשנה לערך.

מבצעים בכמעט חינם-
קישור למבצעים בכל סניפים- http://www.khinam.co.il/lego_tree.php?instance_id=2&actions=list
יש מבצעי ירקות: אבטיח גזר ארוז בצל יבש וסלק אדום ב-0.89 ש"ח.
יש עשרות מוצרים ב-10 ש"ח בלבד ,
במבצעי השבוע יש מוצרי בונזו לכלבים, סימילאק 1,2,3  400 גרם 3-ב-100. מבצע דג פילה, מבצע מוצרי טיבון וויל ועטרה של שניצלונים טבעות עוף 2 ב-20.
במבצעי חברי מועדון יש טונה סטארקיסט 4 ב-19, שמן חמניות 5 ש"ח. חיתולי דרימס כל הגדלים 25 ש"ח. קפה נמס עלית ארומה קלאסי 15 ש"ח.  אבקת  כביסה קולון 7 וחצי קילו 40 ש"ח. קורנפלקס תלמה 750 גרם 15 ש"ח. ועוד כמה מוצרים(וודקה, פיצה, פפסי קולה וקרטיבים)


ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בקטורזה ביטוחים בת"א


ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בקטורזה  ביטוחים בת"א
באמצע 2007 מצאתי מודעה בלוח דרושים לתפקיד מוכר טלפוני לפוליסות בריאות וחיים לסוכנות ביטוח. שלחתי קורות חיים . לאחר מספר ימים התקשר אלי מנהל המשרד של קטורזה ביטוחים ולאחר ראיון טלפוני קצר,קבלתי זימון לראיון.

הראיון נקבע בשעות הבוקר המאוחרות לערך. כתובת קטורזה ביטוחים באמצע רחוב יגאל אלון בת"א  בקומת עלית גג (באותו בנין של ביקור רופא).יש סוכן ביטוח קטורזה ויש איתו עוד סוכני ביטוח. מקום המשרד ומתאמות פגישות שלהם בעבר היה בקרית הרצוג בבני ברק, וכעת סוכני הביטוח קובעים ומתאמים פגישות לעצמם. הם עבדו בעיקר עם חברת ביטוח מנורה.

נסעתי בקו 168 ,ירדתי בתחילת גשר יצחק שדה  פינת יגאל אלון והלכתי כמה דקות ברגל. (מהצד השני דרך השלום יש יותר הליכה).מצאתי את המקום והכתובת,למטה יש סוכנויות רכב,אין כל שומר בכניסות הבנין. עליתי במעלית ובמדרגות. והתקבלתי לראיון. לאחר ראיון קצר שכלל מידע לגבי הסוכנות ותחומי הפעילות שעות העבודה ושכר וכמובן מה אני יכול להציע לסוכנות בכישוריי המכירה שלי בהגדלת הכנסות ועמלות.

כזכור סיימתי את העבודה בחברת ביטוח דקלה כמוכר טלפוני בשעות הערב שיחות יוצאות בלבד למבוטחי הכללית להצעת ביטוח תאונות אישיות. הרבה חברות לא השתכנעו שאני יודע למכור ולא קבלו אותי לעבודה.

לאחר יום יומיים קבלתי טלפון ממנהל המשרד שהתקבלתי לעבודה. ותחילת העבודה תהיה מחרתיים כי ממילא מחר זה צום,ויש עוד עובדת דתית (שהתברר שעבדה בעבר הקרוב כמתאמת פגישות לסוכני הביטוח בסוכנות), שאמרה שהיא לא תגיע לעבודה בצום.

הגעתי בבוקר והתקבלו עוד 4 עובדים בלעדיי -2 נשים ו-2 גברים צעירים. קרוב לפני ולאחרי גיל גיוס. התחלנו את ההכשרה ואת הידע המקצועי בביטוח בתחום הבריאות. עזבתי לאחר  מספר ימים לאחר הכשרה של יום וחצי ועבודה של יום וחצי.

הסיבה הרשמית  להתפטרות הייתה כי לסוכנות ביטוח היו פחות מחשבים וטלפונים מאשר עובדים, כלומר היינו צריכים להתחלק בזמן המכירה ביום וחלק יהיה האזנות לשיחת המכירה של השני. אני לא באתי לעבוד כדי להתחלק בזמן המכירה עם מישהו\מישהי אחרים, אלא כדי לעבוד את כל הזמן. זמן הבאת מחשב וטלפון לא יהיו בזמן הקרוב ע"י סוכני הביטוח, ועל כן עזבתי. שבוע לאחר מכן קבלתי עבודה באיילון גמל. 

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות לחברת ביטוח מנורה בטלדור מחשבים בפ"ת


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות לחברת ביטוח מנורה בטלדור מחשבים בפ"ת
ב-2007 לאחר מציאת מודעה בלוח דרושים בעיתון ידיעות , שלחתי קורות חיים לתפקיד שירות לקוחות לחברת טלדור מחשבים ברחוב היצירה פ"ת. לאחר מספר ימים קבלתי טלפון מרכזת כ"א מטלדור ולאחר ראיון טלפוני קצר הזמינה אותי לראיון.

הראיון נקבע בשעות הבוקר המוקדמות 8-8.30. נסעתי בקו 68 עד צומת גהה ומשם הליכה ברגל של 7 דקות לערך. לצערי לא הגעתי בזמן ,איחרתי בכמה דקות. רכזות כ"א היו מדויקות בזמן וכבר התחילו את מרכז ההערכה.
נכנסתי ואמרתי לשומר בכניסה שבאתי לראיון עבודה. השומר היה צריך להתקשר לרכזת כ"א כדי לברר זאת על מנת לאפשר לי להיכנס. כמו כל החברות, אפשר להיכנס במעבר רק ע"י הצגת כרטיס חכם של החברה. לאחר עוד כמה דקות! רכזת כ"א הגיעה והובילה אותי לחדר מרכז ההערכה.

בחדר כבר הגיעו להתחלת הצגה עצמית של כמה מועמדות לעבודה. והמעומדת ה-4 בתור הציגה את עצמה. אני מצאתי מקום פנוי בצד השני והתיישבתי. כאשר התור הגיע אלי ,כמובן שהצגתי את עצמי בצורה הכי טובה שיש (ולכן לא התקבלתי,הסבר בהמשך). ההצגה העצמית של הנשים הצעירות לא היה משהו בלשון המעטה.

טלדור נותנת שירותי מיקור חוץ (אאוטסורסינג) להרבה חברות ומכאן גם לחברת ביטוח מנורה. העבודה במשמרת אחת בשעות עובד המוקד, בין 8-17. יש משרת אם עד שעות 14-15. המשכורת בשכר מינימום (21 לשעה), בחברת ביטוח מנורה משלמים 25 ₪ לשעה, ומכאן פער הרווח של טלדור.

מרכז ההערכה ניהלו 2 רכזות כ"א בטלדור. ומרכז ההערכה כלל הצגה עצמית, דינמיקה קבוצתית, סלקציה וראיון אישי. היו כ-10-11 מועמדים שרובן נשים,הגברים במיעוט. היו מספר נשים מבוגרות והשאר צעירות (אין נשים 30+).

דינמיקה קבוצתית היה דירוג של פעולות או מועמדים לפי סדר החשיבות מ-1 עד 6 לערך. (לא זוכר אם מדובר בפעולות שעושים במוקד שירות-סביר יותר שהיה, או דירוג מועמדים לתפקיד שירות). הצלחתי מאד במשימה והדירוג שלי זכה בקירוב לדירוג הכללי וגם כמובן הסכמנו על הדירוג הכללי.

לאחר הדינמיקה הקבוצתית היה הפסקה,ובעיקר לשתיה. לאחר ההפסקה היה סלקציה ורכזות כ"א קראו בשמותן של מספר המועמדות שנשארו. בחרו ב-5 מועמדות.אין גברים. מי שחושב שכל 5 המועמדות יתקבלו- טועה. אני מעריך שנבחרה 1-2 מועמדות בלבד. 

בהפסקה (לשם שינוי) הנשים דברו על הדינמיקה הקבוצתית ומי לדעתן יתקבל ותמשיך הלאה. חלק מהמעומדות אמרו שהן חושבות שהן לא התקבלו. המועמדת הצעירה הטיפשה ביותר שהייתה מועמדת לעבודה גם הבינה שיש לה סיכויים קלושים להתקבל,ושאר המועמדות ניחמו אותה.

אני חשבתי להיפך. הבנתי שהחברה ורכזות כ"א מעוניינות במועמדות צעירות  לא חכמות שמוכנות לעבוד בשכר מינימום ,וגם לא מבינות בביטוח וגם לא בשירות, שאין כל סיכוי שיקבלו קידום או שיקבלו העלאת שכר. ולכן דווקא לה ולאחרות יש סיכוי יותר להתקבל. אותה מועמדת נקראה ראשונה, אתם לא יכולים לתאר לעצמכם איזה אושר היה על פניה לאחר האכזבה קודם. כמובן שאחת הנשים המבוגרות גם נקראו.  

במרכז הערכה אחר של מגדל חברה לביטוח לתפקיד שירות לקוחות הכרתי בדיוק לפי ההנחה שלי 2 מועמדות צעירות ללא ניסיון בשירות וללא ידע בביטוח שהתקבלו לתפקיד בטלדור והחזיקו בו בקושי חצי שנה- שנה. תוך כדי תיאורן למה לא המשיכו בתפקיד מהסיבות שציינתי לעיל. אמרתי להן שמאותן סיבות שציינו להתפטרות שלהן  מטלדור,  הן אותן סיבות שגרמו שיקבלו אותן לתפקיד. 
     

ראיון עבודה לתפקיד בודק תוכנה לחברת ביטוח פניקס בחברת השמה ביולינק בר"ג


ראיון עבודה לתפקיד בודק תוכנה לחברת ביטוח פניקס בחברת השמה ביולינק בר"ג
באמצע או סוף  2009  כאשר הייתי סטודנט למנהל עסקים בתואר שני בקריה האקדמית אונו , מצאתי מודעות דרושים מטעם חברת ביולינק לתפקיד בודק תוכנה בלוח דרושים של ג'ובמאסטר וגם בג'ובנט.
ביולינק היא חברה בתחום ה-IT וגם היא חברת השמה לחברות אחרות בתחום. משרדי ביולינק נמצאים בר"ג ברחוב מנחם בגין מאחורי הבורסה. 

שלחתי קורות חיים  ולאחר זמן של שבוע לערך, קבלתי טלפון מרכזת כ"א בביולינק ולאחר ראיון טלפוני קצר,קבלתי זימון לראיון. עבודת מיקור חוץ כבודק תוכנה בחברת ביטוח הפניקס והמשכורת משולמת ע"י חברת ביולינק ואני עובד ביולינק ולא הפניקס. הראיון נקבע לשעות הצהרים המוקדמות. נסעתי בקו 68 והלכתי כ-10 דקות ברגל.

הגעתי לפני הזמן. עליתי במעלית לקומות העליונות ,צלצלתי בפעמון הכניסה ואמרתי לפקידת הקבלה (היו 3) שהגעתי לראיון עבודה עם רכזת כ"א. היא עשתה בירור בטלפון עם רכזת כ"א שהגעתי ואמרה לי שאני יכול לשבת בינתיים בחדר.

בינתיים הביאה לי טפסים למלא. ולאחר שמלאתי את הטפסים ,החזרתי אותם לפקידת הקבלה. ישבתי בכסא בר בחדר ששמש מעין חדר אוכל עם ברמן במשרה מלאה שמכין שתיה (בעיקר קפה וסוגיו ושייקים של מיץ פירות) קבלתי שתיה של מים וגם של פירות.

עד אז רכזת כ"א לא הגיעה.היא פשוט הגיעה לבר ולקחה שתיה, וכמובן לא אמרה לי מילה.  התרגיל הידוע של רכזת כ"א הוא לראות את המועמד\ת לפני שהיא מציגה את עצמה ולבדוק את קורות החיים בהתאם. רק מעיד על הפלייה ועל דעות קדומות. המתנתי לפחות 10 דקות, תוך כדי שהברמן מציע  לי עוד שתיה. החדר היה בצד המערבי של הבנין, כך שאפשר לנצל את הזמן ולהביט לנוף המדהים של המגדלים של ת"א ממול- מגדלי אקירוב ומגדלי יו ושאר העיר ת"א.

סוף סוף רכזת כ"א הגיעה, והובילה אותי לחדר ראיון (החדר לא היה שלה כמובא בהמשך) והגיעה עוד רכזת כ"א לראיון.החדר בצד המערבי של הבנין כך שאפשר היה לראות את המגדלים ממול. אני ישבתי  כמובן שרכזת כ"א הציגה סקירה קצרה על החברה ועל התפקיד. הראיון התחיל,הרגשתי בנוח יחסית. השאלות היו מותאמות להכנה ולהסבר מדוע אני מתאים לתפקיד ולא לשאלות של סגנון מדוע אתה לא מתאים.

אני יכול להעיד על עצמי שעניתי במקצועיות על השאלות (ניסיון תעסוקתי קודם והשכלה רלבנטית והיותי כסטודנט) ובעיקר לגבי ההתאמה שלי לבדיקות תוכנה:  קורס באבטחת איכות תוכנה- בדיקות תוכנה (תיאורטי ולא מעשי על תוכנות בדיקה) במסגרת התמחות במערכות מידע ב-2005 עם המרצה רם יוניש ר"צ בדיקות, שמרצה אותו קורס גם במטריקס. בנוסף כישורים של יסודיות, דקדקנות, סדר וארגון ועוד. וכמובן הבנה בתחום הביטוח.

בסוף הראיון ממש באמצע דבריי אמרה רכזת כ"א שאנו צריכים להתפנות לחדר אחר ,כי צריכים את החדר. עברנו לחדר אחר וסיימתי כאשר אמרתי שאני עושה הגהות לשוניות על ספרים, שאותם כישורים מתאימים גם לתפקיד בודק תוכנה.

בסוף הראיון נאמר לי שהם יעבירו אות קורות החיים לחברת הביטוח הפניקס ויעדכנו אותי בהמשך היום . בסוף היום, אני מקבל טלפון מאותה רכזת כ"א שאומרת לי שהתפקיד לא רלבנטי, כי חברת הביטוח פניקס כבר קבלה עובד כבודק תוכנה והיא לא צריכה עוד עובד. 

טענה כזו של רכזת כ"א היא לחלוטין תרגיל  של הפלייה.אותה רכזת לא יכלה לומר במיידי שאתה לא רלבנטי לתפקיד ,אלא חיכתה עד סוף היום וליצור הסוואה , כדי לומר זאת.  אם זה נכון שהחברה לא זקוקה לעובד, למה רכזת כ"א לא בררה זאת או שהחברה לא הודיעה לה לפני שהגעתי לראיון ?

כאשר התקשרה אלי עובדת מנציבת שיוויון הזדמנויות בעבודה, ושאלה אילו חברות או מקרים של הפלייה נתקלת בחיפוש עבודה? אמרתי לה את הדוגמא הזאת. וכמובן שבנציבות דבר לא נעשה, ויתר על כן בתכתובת שניהלתי עם עובדת בנציבות, טענה העובדת שכלל אין תיעוד לשיחה זו.

מאז  ועד היום , לא קבלתי טלפון אחד מרכזת כ"א בביולינק  להצעת עבודה אחת אחרת, למרות שיש עבודות והמשכתי לשלוח לביולינק קורות חיים למשרות רלבנטיות. מה שמעיד על הפלייה וחוסר בחירה בי כעובד מתאים .