יום רביעי, 31 באוגוסט 2011

איך קונים בזול ומנצלים מבצעים עם צרכנות השבוע ברשת יש שופרסל ומגה ?


 איך קונים בזול ומנצלים מבצעים עם צרכנות השבוע ברשת יש שופרסל ומגה ?
השבוע  התבשרנו על הורדת מחירים ברשת שופרסל עקב  איום של חרם מצד הסטודנטים. היום גם מגה הצטרפה להורדת מחירים של מוצרי בסיס שיש בכל בית מפחד שהיא הבאה בתור לחרם צרכנים .

מניסיון והשואות מחירים ,ההוזלה עדין המחיר גבוה לעומת רשתות פרטיות חסכוניות .ולכן יש לקנות מוצרי בסיס ומוצרים בפיקוח ולעשות השוואה ולהשיג את המחיר הכי טוב שיש.

אומר שוב ושוב. חובה וכדאי כלכלית למי שקונה  ברשת שיווק ומזון להיות במועדון לקוחות של הרשת (יש,כמעט חינם,רמי לוי, ויקטורי ,שופרסל דיל ועוד) גם בתשלום 8 ש"ח לשנה.(לא צריך להצטרף לכרטיס אשראי מגה,אלא לכרטיס מגנטי בלבד) תוכלו לקנות את מוצרי חברי מועדון בזול תמיד.
ברשת יש ששיכת לשופרסל השבוע אין כ"כ מבצעים יחסית  למרות החרם ( כנראה עוד לא עודכן ).  

יש מבצע ירקות: מלפפון ,פלפל ירוק, בצל יבש, כרוב לבן וחציל  בשקל וחצי לקילו. מוגבל בכמות קניה של 3 קילו וגם התניית קניה של 50 ש"ח משאר מוצרי החנות. עד יום ראשון 2 לספטמבר.

קפה נמס טסטרס צויס ב-27 ש"ח. כריות בקרם נוגט ב-19 ש"ח. פילה אמנון קפוא (עד 10% מים) ב-30 ש"ח. כל 3 המוצרים מותנים בהתניית קניה של 100 ש"ח משאר מוצרי החנות והתנית כמות קניה עד 6 פעמים אותו מוצר.

שאר מבצעים ללא התניית קניה אך עם התניית כמות:
 10 רסק עגבניות 22% פרי מבורך ב-10 ש"ח –הצעה טובה יותר משבוע שעבר שדרשו 4 יחידות ב-5ש"ח. אך יותר יקר מרסק שימורים 550  גרם ב-5 ש"ח. על נוחות צריך ומומלץ לשלם.
מרכך כביסה בדין 4 ליטר 2 ב-30 .ש"ח  זול (למי שלא הספיק לקנות שבוע שעבר) ,אולם יש עליה מחיר לעומת 13 ש"ח במבצעים בשבוע שעבר. וגם לא היה התניית קניה .
נוזל כלים פלמוליב 750 מ"ל 3 ב-20 ש"ח. זול וכדאיל קניה. למי שלא הספיק לקנות נוזל כלים סוד 2 ב-13 (אחד ב-10 ש"ח השני ב-3 ש"ח).
ספרינג תה ליטר וחצי  5 ב-20 . מחיר הגון לקניה. בהמשך למבצע שבוע שעבר של פריגת .
פטריות חתוכות יש 400 גרם 5 ב-20 . אפשרי לקנות כתבלין ולא כאוכל (אין ערך תזונתי).
עוגות בחושות הבית אוסם 380-400 גרם  2 ב-19. לא זול . נמכר זול יותר שבוע שעבר.

ולמי שיש כרטיס אשראי יש – מי שקונה ב-100 ש"ח , מקבל 4 פחיות פפסי מקס במארז בחינם.

חולק שבוע שעבר מוצרים עם הנחה למשך חודש. אין כל מוצר רלבנטי עבורנו לקניה.

בשבוע הבא (5-8 לספטמבר) יש מבצע יש חגיגה למי שיש כרטיס אשראי יש .(למי שאין כרטיס אשראי יש מוזמן לעשות,זה חינם בשנה הראשונה)  יש הנחה של 25% על עשרות חברות ומאות מוצרים. מזון ולא מזון. עקבו אחר הפרסום שבוע הבא.

בנוסף קבלנו 3 שוברי הנחה:  מי שקונה ב-350 ש"ח יש הנחה של 35 ש"ח (10%) כולל כפל מבצעים. בתאריכים  9-19 לספטמבר, ו20-28 לספטמבר. מי שקונה ב-250 ש"ח יש הנחה של 30 ש"ח (13%) כולל כפל מבצעים  בתאריך 2-23 לאוקטובר. 

יום שלישי, 30 באוגוסט 2011

כתיבה ושדרוג ואבחון קורות חיים


כתיבה ושדרוג ואבחון קורות חיים
בשוק העבודה שלנו בישראל כיום מתמודדים עשרות ואף מאות מעומדים על תפקיד אחד. הסיכוי לקבל ראיון עבודה ולהתקבל עבודה מתחילה בכתיבת קורות חיים מצוינים.

כאשר אתם שולחים קורות חיים מצוינים למשרה רלבנטית, יש סיכוי מאד גבוה שייצרו אתכם קשר (מחברת כ"א או השמה או רכזת כ"א של המעסיק) לראיון טלפוני וראיון עבודה. שום מעסיק לא יכול לסרב לקורות חיים מצוינים והוא יהיה חייב להזמין אותך לראיון להתרשמות.  

כאשר אתם שולחים קורות חיים לא מצוינים ולא טובים, הסיכוי לקבל טלפון והזמנה לראיון קלושים. אתם יכולים לשלוח עשרות ומאות קורות חיים במשך זמן רב (שבועות וחודשים) ולא לקבל תשובה. או לקבל תשובה מרכזת כ"א בחברת כ"א והשמה שמציעה לך משרות אחרות לא רלבנטיות או פחות רלבנטיות  עבורך , או לקבל  עבודה (כל עבודה בהתאם לחוק,גם עבודות שאתם שונאים לעשות) דרך לשכת תעסוקה.

קורות חיים מצוינים חוסכים לכם זמן  בקבלת עבודה בזמן יותר קצר. בפחות ראיונות עבודה, וגם אתם לא הולכים לראיונות עבודה לעבודה שלא מתאימה לכם. המעסיק יחפש וירצה יותר אותך מאשר אתם את המעסיק.    

איך אני יכול לעזור לך בכתיבה ושדרוג ואבחון קורות חיים שלך ?
1.בעל תואר שני במנהל עסקים בהתמחות התנהגות ארגונית ומשאבי אנוש ותת התמחות בגיוס ומיון עובדים- ידע אקדמי בתחום.
2. בשנים 2007-2008 , כ70% משליחת קורות חיים מצוינים שלי דרך לוחות דרושים באינטרנט לתפקידים רלבנטים, קבלתי זימון לראיון עבודה.
3. כתבתי ושדרגתי ואבחנתי קורות חיים כבר לעשרות דורשי עבודה בהתנדבות . לאחר שינוי קורות החיים שערכתי, דורשי העבודה קבלו יותר הזמנות לראיונות וגם ליותר עבודות רלבנטיות שרצו.
4. עשיתי בשנים האחרונות מאות ראיונות טלפונים,ראיונות אישיים,מרכזי הערכה וגם מכוני מיון עם יכולת אבחון מה הצדדים החזקים והחלשים בקורות חיים ומה הדרישות של המעסיק או חברת כ"א והשמה.

למי רלבנטי ההצעה שלי לכתיבה ושדרוג ואבחון קורות חיים לקורות חיים מצוינים?
לכל עובד ברמה התפעולית (שירות,מכירה,בק אופיס, מזכירות בכירה ועוד) ועד דרג הביניים של מנהל זוטר (ראש צוות, מנהל מוקד, מנהל מחלקה), למעט תחום ההייטק שאני לא בקי בו.

במה אתה שונה וטוב יותר מאחרים ?
1. אני מקצועי בתחום כמו שכתבתי לעיל.
2.בנוסף לקורות החיים , אני ימליץ לך על איזה משרות תוכלו להתקבל בקלות עם סיכוי גבוה, ועל אילו משרות יש סיכוי קלוש יותר. אחרים לא ממליצים לך.
3.אני מוסיף וגורע תכנים בקורות החיים ואני מבקש ממך להשלים תכנים שלא כתבת בקורות החיים. אחרים רק מתקנים את קורות החיים הקים ולא מוסיפים תכנים נוספים.  
4. אני יכול לכתוב לך מספר סגנונות (עד 3)  של קורות חיים בהתאם לתפקידים רלבנטים שונים. אחרים כותבים רק סגנון אחד של קורות חיים.
5.אני ימליץ לך מה חסר לך על מנת שתוכלו להתקבל לתפקיד שאתם מעונינים לעבוד בו. ואמליץ לך לעשות זאת על מנת שתצליח. אחרים לא ימליצו לך.
6. אני לוקח אחריות ומתחייב למקצועיות.

והכי חשוב- תקבלו ממני בחינם מדריך מקצועי ארוך לכתיבת קורות חיים מצוינים (שחלקו כתוב כאן בבלוג בעשרות פוסטים), כך שתוכלו להפוך להיות מומחים בכתיבת קורות חיים בעצמכם.

העלות לשירות הוא 50 ₪ בלבד. אבקש שתשלחו קורות חיים שלכם. אילו משרות אתם מחפשים. באיזה ענף ותחום. ותקבלו המלצות להמשך עם כתיבה שדרוג ואבחון קורות החיים שלך.

ליצירת קשר ולשליחת קורות חיים אפשר לפנות אלי במייל  eyalm34@gmail.com    

  





עריכה לשונית והגהת ספרים ועבודות - הצעת עבודה


עריכה לשונית והגהת ספרים ועבודות - הצעת עבודה
 כיום, רוב ככל הספרים יש טעויות של עריכה לשונית גם לאחר עריכה לשונית. בד"כ אדם אחד לא מספיק לעבור על כל הספר ולא לדלג או לטעות. עריכה לשונית לא טובה ולא מקצועית תגרום שהספר\חוברת\עבודה שלך תראה לא מקצועית דיה ,וגם תפגום  בהנאה של הקוראים שלך.

אני מעונין להגיה או לבצע עריכה לשונית בספרים או בחוברות או בעבודות שלך. עריכה לשונית כוללת: טעויות כתיב או דפוס או ניקוד , השמטת אותיות ומילים, חזרה על מילים ופסקאות, צורת פסקאות לא נכונה ,הורדת שורה באמצע משפט ,פסיקים ונקודות במשפט ועוד.

למה אני מתאים לך ומה הניסיון שלי בתחום ?
1.אני בקיא באוצר המילים של הלשון העברית , וגם בקיא בחוקי הלשון העברית. למדתי 4 יחידות לשון  בתיכון.   
2. קרוב ל -20 שנה , במשך 12 שנות לימודיי בבית ספר ובמשך 7 שנים  זמן לימוד תואר 1 ו-2 במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו  הספקתי לקרוא אלפי ספרים.
3. אני בחור דתי, ולכן מלבד ספרי מעשיות וספרי עסקים ועוד, קראתי גם מאות  ספרי קודש, כמו: תנ"ך,משנה, תלמוד,מדרשים, ספרי הלכה,ספרי דרוש,שו"תים ועוד.
4.תיקנתי עשרות ומאות  ספרים, הגהות ותיקונים של עשרות ספרים שלחתי להוצאה לאור ולמחבר.
5. קבלתי מספר ספרים מהוצאה לאור, על מנת לבצע עריכה לשונית וגם בצעתי.

המחיר\ העלות: יש מספר אפשרויות:
1.אם מדובר על ספר עסקי (גם בצורת איבוק- ספר אלקטרוני)- התמורה תהיה הספר עצמו ללא עלות נוספת.
2.ספר סיפורת ללא בדיקת ניקוד-  40 ₪ בלבד ל-50 עמודים לשעה. כולל תיקון וכולל דוח טעויות. אם אני אספיק יותר דפים לשעה ,המחיר יירד בהתאם להספק.לא אגבה יותר כסף, אם לא אצליח להגיה 50 עמודים בשעה, אלא אם מדובר למעלה מ-20 טעויות לפחות.
3.ספר קטן עם ניקוד- בדיקת ניקוד:5-10 עמודים לשעה בהתאם לגודל העמוד, כי יש יותר קושי וצריך לעקוב אחר כל אות ומילה במשפט.  

אפשר לפנות אלי ואני זמין בטלפון נייד: 0525-968568 ,או במייל (גם לשליחת הספר) eyalm34@gmail.com  

איך לכתוב בלוג עסקי ?


איך לכתוב בלוג עסקי ?
להלן קישורים למאמרים בנושא בלוג עסקי של עידית נעמן מומחית לכתיבת תוכן מנצח באינטרנט. מומלץ לקרוא וליישם. אני כבר מיישם, מה איתך ?







קישור לדף הראשי : http://www.wiz4biz.co.il/



רמזי חודש אלול


רמזי חודש אלול
שמות החודשים העבריים בלוח שנה נקבעו מעולי גלות בבל בראשות עזרא הסופר. משמעות השם אלול היא חיפוש. אונקלוס מתרגם ויתורו את הארץ (במרגלים בספר במדבר פרשת שלח לך) ויאללון ית ארעא. צריך לעשות חיפוש במעשים הרעים וגם הטובים ולתקנם לטובים יותר. בדברים פרק-א-כב כתוב רמז:   ותקרבון אלי כלכם ותאמרו נשלחה אנשים לפנינו ויחפרו לנו את הארץ

חודש אלול במזל בתולה. ועל כך רמזו על מאמר חז"ל  שעדיף לגבר ללכת אחורי ארי ולא אחורי אישה. חודש אב הקודם לאלול הוא מזל אריה. עדיף לחזור בתשובה בחודש אלול שהוא אחרי חודש אב שהוא מזל אריה מאשר חוסר הכנה לתשובה בחודש אלול שהוא במזל בתולה ורק לחזור בחודש תשרי לאחר ראש השנה ויום הכיפורים.
   
להלן אביא היכן רמוז אלול בתנ"ך ומה המסר ברמז. בד"כ הרמז מופיע בסופי תיבות וראשי תיבות
1. הרמז הידוע בר"ת  אני לדודי ודודי לי (שיר השירים). בנוסף יש 4 יוד בסופי המילים שעולים בגמטריא 40 כנגד 40 יום מאלול ועד יום הכיפורים. זה הזמן שהאדם צריך להתקרב לבורא, לבקש בתחנונים על מעשיו בשנה החולפת עם תקווה לשנה הבאה טובה יותר, וכאשר האדם מתקרב,גם הבורא מתקרב אליו. ולכן יש קדימות קודם אני לדודי ואח"כ ודודי לי. פתחו לי פתח כפתחו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם (של בית המקדש שגובהו 20 אמה) או בסגנון אחר במדרש פתח שקרונות נכנסות בו.

2. דברים פרק ל' ו פרשת נצבים: "וּמָל ה' אֱלֹקיךָ אֶת-לְבָבְךָ וְאֶתְבַב זַרְעֶךָ – הבטחה בתורה על סיוע התשובה של ה' לאדם לאחר שקבל עליו תשובה על מעשיו, לא רק שלו אלא גם שלזרעו.

3. לא יחל דברו ככל היוצא מפיו יעשה – רמז להתרת נדרים שעושים 40 יום לפני ראש השנה וגם לפני יום הכיפורים וגם בערב ראש השנה וגם בערב יום הכיפורים.

4. איש לרעהו ומתנות לאביונים (מגילת אסתר) – רמז לצדקה וגמילות חסדים שצריך לעשות בימים אילו

5. לולא האמנתי לראות בטוב ה' (תהילים) – אין בטחון בזכיה בדין גם הצדיק ביותר. צריך לעשות השתדלות ושכירת פרקליטים טובים(תורה ומצוות ותשובה) לפני יום הדין

6. ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב – תבוא הגאולה כאשר ישראל יעשו תשובה, או בדור של בעלי תשובה.

7. שמות פרק כ"א יג: "וַאֲשֶׁר לֹא צָדָה וְהָאֱלֹהִים אִנָּה לְיָדוֹ וְשַׂמְתִּי לְךָ מָקוֹם אֲשֶׁר יָנוּס שָׁמָּה", מובא בשם האר"י- כשם שעיר מקלט היא מגינה על הרוצח בשגגה מגואל הדם, כך גם התשובה ומעשים טובים מגינים על האדם מהמשטינים ומהפורענות

יש עוד הרבה צירופים בראשי תיבות וסופי תיבות במקרא, אך לא הובאו במפרשים לצורך חודש אלול. דוגמאות נוספות מפסוקים בתנ"ך אפשר למצוא כאן .לא הביא את הרמזים בסעיפים 3,5,ו-6.

והיית אך שמח


והיית אך שמח
שאלה: אך הוא מיעוט, מה בא למעט בפסוק בסוף פרשת ראה בספר דברים "והיית אך שמח" ומה דרשת חז"ל בפסוק?
תשובה: יש מספר תירוצים על כך. חז"ל בתלמוד בבלי מסכת סוכה דף מח עמוד א מובא  דרשה דתנו רבנן: +דברים טז+ והיית אך שמח - לרבות לילי יום טוב האחרון (שמיני עצרת)לשמחה. ומכאן אומרים בספרי חסידות כמה גדולה מעלת השמחה שבכל מקום אך ממעט ולגבי שמחה זה מרבה.

1.     הגר"א מסביר שבסוכות יש מספר מצוות: סוכה, 4 מינים(כל מין מצוה בפני עצמו), שמחת בית השואבה וניסוך המים. ואילו בשמיני עצרת אין כל המצוות האלו מלבד מצות עשה ולא תעשה מלאכה של יום טוב. (ולכן נקרא עצרת ,גם שבועות ,כי אין מצווה ספציפית נוספת ביום זה)
2.     ממעט את הגויים , שרק ישראל שמחים ולא הגויים. בסוכות מקריבים 70 פרים בקורבנות החג כנג 70 אומות העולם. בשמיני עצרת מקריבים פר אחד כנג ישראל בלבד. חז"ל אמרו משל למלך שעשה תה ומסיבה לכולם. לאחר 7 ימי המשתה שכולם הלכו ,אמר לאוהבו שרוצה לעשות איתו משתה ושמחה לבד.
3.     בפסוק הקודם כתוב שאדם צריך להיות בשמחה יחד עם ביתו ובנו עבדו ואמתו. אולם מה הדין כאשר אדם רווק, אלמן, או ניצול שואה שאיבד את משפחתו ,האם הוא צריך להיות גם במצוות שמחה? זה מה שבא הכתוב לרבות, שלמרות שלאדם אין משפחה הוא צריך להיות בשמחה
4.     עוד הסבר של חז"ל במדרש פסיקתא דרב כהנא (מנדלבוים) נספחים ב - פרשה אחרת : ד"א והיית אך שמח, מהו אך שמח את מוצא אעפ"י שאדם שמח בעולם הזה אין שמחתו שלימה. היאך בעולם הזה אדם נולד לו בן והוא מיצר עליהם לומר שהן בנים של קיימא או אינם של קיימא והילכך הוא מיצר, אבל לעתיד לבא הקב"ה מבלע את המות, שנא' ובלע המות לנצח וגו' (ישעיה כה: ח), אותה השעה שמחה שלימה, שנא' אז ימלא שחוק פינו ולשונינו רנה (תהלים קכו: ב). ד"א והיית אך שמח, אדם שמח בעולם הזה בא מועד לוקח לו בשר ומבשל בתוך ביתו לשמוח בשביל המועד, לא עשה אלא בא לאכול ומתחיל נותן לכל אחד ואחד מבניו חלקו, של אחי גדול משלי, ונמצא מיצר אפי' בתוך שמחתו.

מקום בית המקדש בתורה


מקום בית המקדש  בתורה
שאלה: למה לא כתוב במפורש בתורה היכן מקום בית המקדש בי"ם בארץ ישראל ?
תשובה: מקום המקדש התגלה ע"י הנביא גד לדוד המלך כמו שמפורש בסוף ספר שמואל ב' ודוד המלך קנה את המקום מארונה מלך יבוס.

וזה לשון רבנו בחיי על התורה בשם הרמב"ם בספרו מורה נבוכים (ההוספות שלי לצורך הבנת הענין יותר בסוגריים) : בספר דברים בפרשת ראה פרק יב: "כי אם אל המקום אשר יבחר ה' אלהיכם מכל שבטיכם". המקום הזה הר המוריה הוא, והיה נודע ומפורסם באומות כי ידעו מעלתו בקבלה, אין צריך לומר ישראל במדבר (וכל שכן משה רבינו) שהיו יודעין זה מן האבות בהיות שם עקדת יצחק. ומה שסתם הכתוב המקום הזה ולא אמר בפירוש שהוא הר המוריה הנודע והמפורסם לכל, כתב הרמב"ם ז"ל בספר המורה (ג, מה) כי העלמת המקום לשלשה ענינים:
האחד, אילו ידעו האומות כי שם התפלה מקובלת והקרבנות שם לרצון ירצו כל אומה ואומה להחזיק בו ותרבה המריבה וההריגה בין האומות,
והשני, כי הכנענים יושבי הארץ אלו היו יודעין כי ישראל עתידין לירש את ארצם ולעבוד השם יתברך ולהקריב קרבנותיהם באותו מקום היו משחיתים אותו בכל מה שהם יכולין,(פיזית וגם בעבודה זרה)
והשלישי, כי היו השבטים מריבים זה עם זה, כל אחד ואחד מבקש שיהיה המקום ההוא בנחלתו ותיפול המריבה והמחלוקת ביניהם כמו שנפלה בבקשת הכהונה,
ולכך העלים וסתם הכתוב המקום הזה ולא פרסמו, ואין צריך לומר האומות כי אפילו ישראל לא ידעוהו, כי אע"פ שידעו הכל מעלתו של הר המוריה לא היו יודעין כי הוא המקום אשר יבחר ה': 

ראיון טלפוני למשרת אחראי נקודת טעינה בבטר פלייס בפ"ת


ראיון טלפוני למשרת אחראי נקודת טעינה בבטר פלייס בפ"ת
כנראה שלחתי קורות חיים לבטר פלייס, כי השבוע התקשרה אלי רכזת כ"א בבטר פלייס (מכונית חשמלית בשליטת משפחת עופר) והציעה לי עבודה בחברה. היא שאלה אותי האם אני שמעתי על בטר פלייס? אמרתי שכן .
העבודה בתפקיד אחראי נקודת טעינה בפ"ת . היא לא ידעה היכן הכתובת והיכן ממוקם נקודת הטעינה בפ"ת . היא אמרה שהשכר 26 ש"ח לשעה + אופציה של עוד 7 ש"ח יחד 33 ש"ח לשעה.

היא אמרה שהעבודה היא 24 שעות (כולל עבודה בלילות עד הבוקר) 7 ימים בשבוע כולל שבת וחג ללא אפשרות שחרור.  וגם השעות עבודה לא קבועות אלא משתנות מידי יום או שבוע בהתאם לדרישות העבודה (של מי?). היא לא ידעה לומר האם יש לוחות זמנים שבועי או שיודעים מהיום למחר. לא אמרה למי אני כפוף והאם מדובר במשרה ניהולית או במשרה תפעולית.

לא התאים לי העבודה , כי אני שומר שבת וחג , וכאן מבקשים שאני אעבוד בשבת וחג. בנוסף שאין סדר יום עבודה קבוע של שעות עבודה. לא מקובל עלי שהשעות ישתנו ,כאשר יש לי דברים אחרים לעשות כמו  להתנדב וללמד.

ולכן לא המשכתי לשמוע את המשך הפרטים והפסקתי כאן את ראיון העבודה. אני חייב לציין שהרכזת כ"א הייתה מאד נחמדה ונעימה. גם כאשר סרבתי . ואמרה אני סך הכל הצעתי לך עבודה. 

עבודת מכירות ומזכירות אצל צבי סתוי מוצרי פרסום בר"ג


עבודת מכירות ומזכירות אצל צבי סתוי מוצרי פרסום בר"ג
בהמשך לפוסט הקודם על הצעות עבודה מלשכת התעסוקה, קבלתי עבודה מכירות ומזכירות אצל צבי סתוי מוצרי פרסום בר"ג (רחוב רש"י בין 2 רחובות הראשיים בר"ג: ז'בוטינסקי ואבא הלל). לחברה יש אתר אינטרנט עם אלפי פריטים. הייחוד והעבודה העיקרית היא הדפסה על מוצרים עצמם ולא רק קנית המוצרים עצמם (יש לו מוצרים ייחודים מיובאים).

לאחר ארוחת צהרים, התקשרתי אל צבי בשעה 14.00 לערך,(יפה שבעל העסק עונה לך ולא מזכירה) ואמרתי לו שקבלתי הפניה מלשכת תעסוקה בקשר לעבודה, הוא אמר שהוא נמצא במשרד עד 17.30 ואני מוזמן להגיע גם היום- ביום ראשון. לאחר שסיימתי את כל הטלפונים והמיילים לעבודות אחרות שלשכת התעסוקה הציעה (אין כל תשובה מאף אחד), לקחתי קו 68 וירדתי ברחוב ז'בוטינסקי ליד גרונר. הליכה ברגל של כמה דקות ברחוב רש"י והגעת לחנות.

נכנסתי וצבי היה עם הגרפיקאית בלבד ללא 2 עובדם אחרים, לא היו לקוחות בחנות. הוא הזמין אותי למשרדו, בקושי הספקנו לדבר כמה מילים , נכנסו לקוחות שרצו פאוצ'ים וסגרו עסקה. לאחריהם נכנסו לקוחות מיקב יין  שרצו שעון קיר(לגברים) ומניפה (לנשים). גרפקיאית דברה עם לקוחה שרצתה סמל עם כוכב ( היה צריך להבין מה היא רוצה בכלל...יש במלאי ,אין במלאי, מה זמן האספקה, והאם יש אפשרות לספק בכלל) וכמובן שיחות טלפון לא נפסקות.

יש עשרות פניות מידי יום  דרך אתר האינטרנט (יש לו 2 אתרים). בהרבה תחומים שלו הוא מופיע במקומות הראשונים בחיפוש בגוגל.  דברתי עם 2 לקוחות בקשר להצעת מחיר. הוא שלח למספר לקוחות הצעות מחיר.  והראה תוך כדי עבודה, מהי העבודה בחנות.

בתחילה אמר שאני מתאים נטו למכירות ומכירות גדולות. יש לו כבר 2 עובדים בחנות והא לא צריך עוד אחד. ולכן רצה שאעבוד במכירות שטח. הוא לא יוצא לפגישות בכל הארץ רק כדי לתת הצעות מחיר, אלא רק פגישות סגירה בלבד. (אין שום טעם לקבוע פגישות כאשר יש מוצר גנרי שנמצא בכל אתר אינטרנט ובכל חנות שאפשר לראות ולגעת). שאני אפנה באופן ייזום ללקוחות עסקיים ואציע  להם את מוצרי החברה.

אמרתי לו שאני לא מבזבז את זמני בשיווק קשה וברדיפה אחר לקוחות עסקיים שלא מעונינים בשירות, אני מעונין לעבוד באופן קל יותר ומכניס יותר. באתי לעבודה כאן מטעם לשכת תעסוקה לתפקיד מזכירות ומכירות  ולא למכירות שטח.  בנוסף אמרתי לו שכאחד עם תואר שני במנהל עסקים ויועץ עסקי לעסקים קטנים ,אני יכול להגדיל  לו את המכירות בעסק.

התקבלתי לעבודה- הוא הסכים לבסוף שאעבוד בחצי משרה עם שכר של 25 שקל לשעה.ואקבל הדרכה נוספת על העסק בהמשך. עבודה במזכירות ומכירות. בתחילה ביקש אעבוד זמנית במחסן, אעשה סדר לפי מחלקות ופריטים, מכיוון שהיה לו מלאי וחוסר סדר במחסן ובחנות. אח"כ יעלה למכירה באתר האינטרנט את הפריטים במלאי או ימכור לפי הזמנה. בנוסף לאפשרות מכירה לספק גדול בשווקים בת"א, כמו: תקוה, כרמל, פשפשים.

בתחלתי לעבוד ביום ראשון השבוע. עבדתי 4 שעות במחסן (11-15). נראה שלא נגעו בסחורה כמה שנים. הרמתי עשרות קרטונים וארגזים קלים וכבדים.  עשיתי סדר מופתי לפי נושאים. ריכזתי את כל האשפה בגובה מטר על 2 מטר במקום אחד. ס"מ אבק, כל החולצה נהייתה שחורה כולל הריאות שלי. לא יכולתי להמשיך לעבוד. בנוסף שהיתה דליפת מים והמחסן היא בעצם חירבה של בית (ללא סיוד וצבע עם פטריות, צינורות גלויים,עם גג של רעפים וללא מזגן כמובן על החום)

בקיצור לא המשכתי לעבוד אצלו. הוא ביקש שאעבוד כל יום במחסן . כאמור הוזמנתי לעבוד בעבודת מזכירות ומכירות ולא במחסן כמחסנאי ופועל ניקיון.

ביקור עבודה בלשכת תעסוקה אוגוסט 2011


ביקור עבודה בלשכת תעסוקה  אוגוסט 2011
לאחר ששלחתי קורות חיים רבים לתפקידים שונים ומשונים לחברות רבות ולא כל קבלתי כל תשובה (פשוט הייתי כבר ברובם ככולן),וגם יש עליה במספר משרות העבודה המוצעות, הגיע הזמן לבקר גם בלשכת תעסוקה ולקבל מהם הצעות עבודה של עסקים קטנים.

מניסיון הצעות עבודה מעסקים קטנים שיש בלשכת תעסוקה הם מאד רלבנטים ופשוטים יותר ללא תהליך ארוך של קבלה לעבודה.מכוון שדורש עבודה חייב ליצור קשר עם בעל העסק מציע העבודה באותו יום, וגם בעל העסק חייב בד"כ לתת תשובה מיידית (אלא אם יש לו עוד מעומדים לתפקיד לראיון)- אז בד"כ יש רק ראיון ויש לך הודעה מיידית האם התקבלת או לא התקבלת לעבודה.

בחמישי שבוע שעבר לקחתי קו 56 ונסעתי ליהוד ללשכת תעסוקה. עבדו עדין שם פקידה ומנהלת הלשכה כבר למעלה מ-20 שנה. היו לפניי אישה אחת ועוד אישה אחת. לא היה כל רשימות  קורסים או מכרזים במגזר הציבורי מעודכן לאוגוסט 2011.

מכיוון שאני אקדמאי וכך גם מעודכן במחשב, הפקידה  ציפורה לא קבלה אותי ואמרה לי: "תפנה לאורה מנהלת הלשכה. אם היא תפנה אותך אלי, אקבל אותך". התקבלתי לאחר מספר דקות לאחר שעוד 2 מועמדים נכנסו לאורה ויצאו.

היא הציעה לי בתחילה להירשם לאתר לשכת התעסוקה, שבו יש את כל המשרות מעודכנות באונליין. כבר בשנת 2001-2000 הצעתי זאת למנהלת מרחבית של לשכת תעסוקה בפ"ת: כל ההצעות עבודה הרלבנטית מידי חודש יהיו בנייר, או דרך המחשב (אז לא לכל אחד ואחת היה אינטרנט ומחשב), מכיוון שפקידת העבודה בלשכה לא יכולה למצוא את כל העבודות הרלבנטיות וגם יש תור של דורשי עבודה והזמן מוגבל. אני שמח קבלו רעיון זה (חבל שרק לאחר כמה שנים).

בנוסף לרעיון הנכון של החתמה ביומטרית של אצבע. אם אין עבודה, דורש העבודה מקבל פתק על התייצבות(במקום אצל הפקידה האנושית). אם יש עבודה מקבלים פתק ללכת לפקיד העבודה בלשכה.

אמרתי לה שבפעם שעברה לא יכולתי להיכנס למערכת רק לאחר קשיים רבים, ויתכן שיאמרו שאני קיים במערכת ואין אפשרות שחזור סיסמה. היא אמרה- יש טלפון למטה של מרכז תמיכה. יהיו בעיות תתקשר אליהם. לידיעתך- אין כל חובה חוקית שאחפש עבודה באונליין ולא בלשכת תעסוקה עצמה, אך אם אתה רוצה לקבל עבודה ולבחור עבודות שאתה מעונין

שאלה במה עבדתי עד כה ? כאשר אמרתי שלא עבדתי כמה שנים, השאלה המיידית שלה הייתה,אם כך במה אתה מתפרנס? אין לך כסף מחוסר עבודה! בהכרח שאתה עובד במשהו.

אמרתי לה שבינתיים עשיתי תואר שני  במנהל עסקים , היא אמרה מתעודות לא משיגות כסף,אתה צריך למצוא עבודה עם משכורות.אתה צריך להתפשר על עבודה ועל משכורת. לא תתפשר לא תקבל עבודה ולא כסף. עשיתי תואר שני במנהל עסקים כדי לעבוד בשכר מינימום ובעבודה תפעולית פשוטה שלא מצריכה כל השכלה (גם מי שלא יודע לקרוא ולכתוב).

יש בדיחה שאומרת שגבר שמכיר בחורה והוא שואל את עצמו למה לא הכרתי אותה קודם. אחרי שהוא מכיר אותה קצת יותר לעומק ,הוא אומר לעצמו זה הסיבה שלא רציתי להכיר אותה גם בגלגול הקודם. באותו ענין זה הסיבה שלא רציתי ללכת ללשכת תעסוקה- אתה מקבל חוות דעת שליליות עם חוסר מוטיבציה, של חוסר רצון לעזרה. ויחס של עובדות לשכת תעסוקה לא השתנה מאז שהייתי שם בהתחלה ב-98 עד כה. היה נראה שכבר מלאך המוות עדיף עליהן...

 היא הציעה לי מספר עבודות :

 1. עבודה במכירות בגנרל מהנדסים בפ"ת בשעות הערב. התקשרתי אליו פעמיים (בחור בשם יוסי קינן),אולם הטלפון הנייד שלו לא היה בסדר ולא שמעו כלום. שלחתי אליו 2 הודעות SMS אך הוא לא טרח להחזיר כל תשובה ולא התקשר.בנוסף שלחתי קורות חיים לפקס. 

2.רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח בראשל"צ ברחוב סחרוב קניון הזהב –הסוכנת לא הייתה במשרד השארתי הודעה, היא התקשרה אלי לאחר מספר שעות מהמשרד,אך הייתי בראיון (כמו שאכתוב בפוסט הבא) ולא יכולתי לענות. קבלה כבר עובד אחר

3.שירות במוקד דן רכב (כאשר כתוב בטופס שהראיונות בתחילת אוגוסט ואנו בסוף אוגוסט), התקשרתי ללנה , ואף אחת לא ענתה שם. גם לאחר מספר פעמים בכמה ימים

4. מנהל מכירות הייטק בחברת השמה רייט שלושנס- לשלוח קורות חיים. אין טלפון ולא פקס. לא חזרו אלי.
5. עבודת מכירות ומזכירות אצל צבי סתוי מוצרי פרסום בר"ג. ועל כך בפוסט הבא.  

  

יום שישי, 19 באוגוסט 2011

איך קונים בזול עם צרכנות נבונה במבצעים הגדולים של רשת יש השבוע ?

איך קונים בזול עם צרכנות נבונה במבצעים הגדולים של רשת  יש השבוע ?
השבוע וגם שבוע הבא בעקבות קבוצת החרם על שופרסל לא לקנות משופרסל, שופרסל החליטה לשבור את החרם ע"י מבצעים והנחות גדולות. רשת יש שהיא רשת דיסקאונט לציבור החרדי גם משתתף ובגדול.
בשלישי וגם רביעי יש פרסום בישראל היום על המבצעים ברשת יש וגם ברשתות אחרות כמו שופרסל ורמי לוי וקו-אופ ישראל. אני קונה ברשת יש בבני ברק . קישור קבוע למבצעי יש
יש מבצעים שעולים 3 ש"ח בלבד. אפשר לקנות עד 6 יחידות ללקוח מכל פריט במבצע, והתניית קניה מעל 50 ש"ח שלא ממוצרי המבצע, מומלץ לקנות באגרסיביות ולנצל עד 6 יחידות ואף לעשות פיצול חשבונות:
3 לבן 3% או 4.5% של טרה(שקל במקום 1.33) 100 יחידות כוס חד פעמי פלסטיק יש (במקום 5 שקלים). אורז תיאלנדי סוגת קילו. 3  פתי בר 110 גרם יש .עוגיות הדר טעמים שונים 250 גרם,שימורי תירס\אפונה\אפונה וגזר\שעועית אפויה\חומוס יש 550 גרם .גריסים\חיטה\גרישה\בורגול\אפונה סוגת חצי קילו. משחת שיניים קולגייט טריפל אקשן 100 מ"ל .נקטר ספרינג.
יש מבצעים של 3 יחידות : 3 תבניות אלומיניום יש ב-18 . 3 מיץ ענבים טעמן ב-33 .אבקת כביסה 6 קילו  3-ב-90!.  מגבות נייר סנו סושי 3 ב-20 (למי שמשתמש תדיר בניקיון). נייר טואלט מולט 32 גלילים 3-ב-60 (לא כ"כ זול, הוצע 48 גלילים ב-27 ש"ח לפני חודש לערך, יחסית לרשתות אחרות זול). תפוציפס עלית –לא ממליץ יותר מלח ו-150 גרם ב-8 ש"ח כאשר קילו תפוחי אדמה ב-2 ש"ח. 
מבצע יינות:  יש מבצע קונקורד קינג דיוויד כרמל מזרחי 3 ב-60 ש"ח. יש מבצע יינות 3 ב-66 ש"ח, ועוד מבצעים שלא פרטתי כאן.מומלץ לקנות.
 מבצעי 33% הנחה : מרכך כביסה בדין 4 ליטר (עולה 20 ש"ח , עם הנחה 13 ש"ח לערך),מומלץ לקנות. יינות מרלו יקבי כרמל – מומלץ. אורז מיה קילו – אפשר לקנות סוגת אורז תיאלנדי זול יותר. עוגי\קוקמן\שוגי – לא ממליץ לאכילה לילדים לא כ"כ בריא ויותר סוכר ושומנים. טיטולים פרימיום. מגבונים לחים יש סוגים שונים, כלים חד פעמיים יש.
מבצעי השני ב-3 ש"ח: נוזל כלים סוד 750 ש"ח. עוגיות סנדוויץ ממולא. עוגות בחושות אסם 400 גרם. השאר אני לא ממליץ כלל לצריכה ולקניה,לא בזול ופחות בריא- מארז 20 יחידות 15 גרם של במבה. אצבעות שוקולד עלית 8 יחידות. ויטמינצ'יק שקוף 750 מ"ל. מארז פחיות פפסי.
יש מבצעי ירקות: חציל,גזר,אבטיח,כרוב, עגבניות,מלפפון ב-2 ש"ח לקילו. עם התניית כמות עד 4 קילו בלבד, מעבר לכך יש מחיר אחר גבוה יותר.(לקנות פחות מ-4 קילו) בצל בשקל ללא התניית כמות.
יש מבצע עופות: עוף קפוא ועוף טרי קילו ב-10 ש"ח עם התניית כמות עד 4 קילו. חזה עוף 3 קילו ב-60 – קנית מינימום  אפשר לקנות עוד קילו ללא התניית כמות. יש גם מבצע נקניקיות.
יש עוד עשרות מבצעים נוספים בהתאם לכל סניף. מומלץ לקנות רק מבצעים ורק מבצעים כדאיים. אפשר לקנות גם מוצרים שיהיו לעוד כמה חודשים עד לחידוש המלאי במחיר נמוך וזול ולא ביוקר.

איך קונים בזול עם צרכנות נבונה במבצעים הגדולים של רמי לוי שופרסל מגה בול וכמעט חינם השבוע ?

איך קונים בזול עם צרכנות נבונה במבצעים הגדולים של רמי לוי שופרסל מגה בול וכמעט חינם השבוע ?
ברמי לוי יש מאות מוצרים של עשרות חברות עם מבצעים של 30% הנחה.
בשופרסל יש מספר מבצעים  עד 19 לאוגוסט מותנה בקניה מעל 75 ש"ח מיתר מוצרי החנות.ויש התניית כמות של 2 יחידות בלבד. תירוש אדום כרמל ליטר 9 ש"ח אורז פרסי קלאסי סוגת קילו 5 ש"ח. שמן סויה שופרסל ליטר 5 ש"ח. חלה מאפיית שופרסל 5 ש"ח. נרות שבת נר ציון 180 גרם 2 ש"ח ליחידה. נקטר שופרסל ליטר 2 ב-5 ש"ח.  לא ממליץ על מבצעי מרק זך, עוגת שמרים שופרסל, שישיית מים מינרלים.
יש גם מבצע ירקות בשקל אחד לקילו מותנה כמות עד 3 קילו בקניה אחת: עגבניות,בצל יבש,גזר ארוז, חציל, כרוב לבן . ומבצע עוף שלם טרי בכשרות רגילה  9 ש"ח לקילו - מותנה בקניה מעל 150 ש"ח משאר מוצרי החנות והתניית כמות עד 4 קילו עוף.
בתחילת השבוע מגה בול פרסמה בתקשורת שמעכשיו בכל מוצ"ש בסניפים הגדולים בערים הגדולות שפתוחים במוצ"ש יש הנחה 10% על כל מוצרים. מומלץ לקנות בהנחה זו מוצרי יסוד עם מחיר קבוע. יש מבצעי בשר ועוף בכשרות רגילה.
מגה ומגה בעיר פרסמה עלון מבצעים עד סוף אוגוסט. עברתי על העלון ואין מוצרים זולים רלבנטים לעומת רשתות שיווק אחרות או רשתות הפארם.
מבצעי כמעט חינם השבוע – ירקות בשר ועופות בעיקר. יש מבצעי השבוע ומבצעי חבר מועדון. קישור למבצעי הסניפים ברחבי הארץ  
בקו-אופ ישראל(מיסטר זול,פזוט זול, ממן) יש המשך מבצעים והנחות עם התניית קניה 70 ש"ח
בניו פארם וסופר פארם יש מבצעים גדולים- מומלץ לבדוק כדאיות קניה.
את מבצעי טיב טעם אני לא מפרסם ואפרסם באופן קבוע , כי הרשת לא כשרה וטרפה עם חזיר בהצהרה ,ואני לא ממליץ לקנות שם אפילו מוצר אחד גם במבצע והנחה.
מומלץ לעשות קניה נבונה והשואות מוצרים בכל הקשור לחזרה לבית הספר,יש הנחות והפרשי מחיר עד 50%, מומלץ.

ראיון עבודה לתפקיד מכירות תיאום פגישות ובק אופיס ביטוח אצל מתכנן פיננסי בת"א

ראיון עבודה לתפקיד מכירות תיאום פגישות ובק אופיס ביטוח אצל מתכנן פיננסי בת"א
שלחתי קורות חיים דרך לוח דרושים  באתר דרושים באינטרנט לתפקיד מתמחה בביטוח עם עבודת מכירות ותיאום פגישות אצל סוכן ביטוח.
לאחר שבוע לערך יצר איתי קשר הסוכן ביטוח- מתכננן פיננסי. התקשר אלי לטלפון הנייד, אך הוא לא נשמע טוב, התקשר אלי לטלפון הקווי(הייתי בבית). בטלפון הוא נשמע מעט הססני ולא ממוקד, והכרתי שדיבור בטלפון עם עובד פוטנציאלי זה לא הצד החזק שלו.

הוא דיבר על עבודה במכירות ותיאום פגישות עם יציאה למכירה פורנטלית אצל לקוחות חדשים ולא קיימים. אמרתי לו מראש שאני לא מבזבז את זמני על נסיעות. אני עובד ברצף במשרד, או שקיום הפגישות ללקוחות יהיו אצלנו במשרד. הוא לא היה כ"כ מרוצה מכך בלשון המעטה, אך הסכים. לא שאל שאלות כלל ולא ידבר מעבר לכך על המשרה והזמין אותי לראיון עבודה.

תיאמנו ראיון עבודה ליום שני בשעה 15.00. הוא מתקשר אלי בבוקר יום שני ואומר שהוא לא יכול ,והאם אפשר בשעות הערב, 20.30 לערך? אמרתי לו שיש לי מה לעשות בערב וראיונות עבודה אני עושה רק בבוקר ובצהרים. תיאמנו יום למחרת בשלישי בשעה 16.30.

למחרת הוא שלח לי הודעת SMS ב-15.20 שאני אתקשר אליו ואאשר שאני מגיע. התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מגיע. הוא אמר שרצוי שלא אגיע מוקדם מידי,כי הוא נמצא מחוץ למשרד. מה שהתברר כלא נכון, הוא הגיע מוקדם יותר. עליתי על קו 168 וירדתי ברחוב יגאל אלון בת"א ליד יד אליהו והסינרמה. נכנסתי לבנין עליתי במעלית והגעתי ב16.15 למשרד.

שמעתי אותו מדבר בקול בטלפון עד שהשיחה נשמעת בחוץ. בינתיים הסתכלתי על התמונות מחוץ למשרד ששייכת למשרד ביטוח גדול אחר שהיה ליד. עברו עוד 10 דקות ודפקתי על הדלת. ליד המשרד שלו ישב סוכן אחר שפתח לי את הדלת והזמין אותי להיכנס תוך הודעה לסוכן ביטוח שהגעתי. סגנון הדיבור שלו  בשיחה טלפונית עם לקוחה כלל לא התאים לי- שפה פחות מקצועית עם סגנון עברית סלנגית.

המתנתי עוד כמה דקות עד שסיים את השיחה,הדלת הייתה סגורה כך שעמדתי ליד הדלת (לא צמוד לדלת), כאשר הוא פתח אותה, הוא ראה אותי ממולו. שלחנו יד ללחיצת יד והוא פספס את כף היד שלו. פעם ראשונה בחיים שזה קורה אצלי!  זה סימן לא טוב כאשר לחיצת היד או השלום לא מתבצעים כנהוג.

אמר שבתחילה ידבר על עצמו ואח"כ יתן לי לדבר. דיבר הרבה על עצמו. כאשר בראיון עבודה  מראיין פרטי מדבר יותר מהמרואיין, זה לא סימן טוב והמרואיין  צריך להיות מודאג מההמשך. לא יודע למה אך כאשר הסתכלתי עליו,לא ראיתי בעיניים כ"כ ברור וטוב (גם להסיר לכלוך שלא קים בעין לא עזר) ונראיתי כמו פוזל בעיניים.

הוא ישב במשרד במעין ביגוד ספורטיבי ולא בביגוד שמרני. יש לו שער מאפיר מתנפח לצדדים. אחד הדברים הגרועים היה  שהוא לא חייך לאורך כל הפגישה. אזהרה: אדם שלא מחייך- אל תעבדו אצלו!!  הסיכוי שאני אעבוד אצל מעסיק שלא מחייך, לא אומר מילה טובה, ולא משלם- קלושים

הסוכן  עוסק בתחום ביטוח חיים בריאות וסיעוד וביטוחים לעצמאים בעיקר וגם קצת ללקוחות פרטיים. לא עוסק בפנסיה וביטוח מנהלים מתוך בחירה. ולא עוסק כלל בביטוח אלמנטרי (רכב ודירה). יש פחות עבודת בק אופיס ויש יותר גיוס לקוחות חדשים.

אמר שהוא קובע לעצמו את הפגישות וגם נפגש. הוא מתכנן פיננסי ולא סתם סוכן ביטוח. הראה לי את השוני בן 2 כרטיסי ביקור לפני ואחרי. מתכנן פיננסי פירושו שהוא נותן פתרון כולל ללקוח ולא רק ביטוח אחד או שנים. הוא נפגש עם הלקוח בודק אילו ביטוחים יש לו ואילו אין לו, בודק נתוני רקע על הלקוח ועל הענף ומתאים את הביטוח ואת חברת הביטוח ללקוח.

נשען קדימה והציג בפניי מספר פרוספקטים עם שיתופי הפעולה שלו עם עסקים אחרים וחברות ביטוח ,ושאלתי אותי האם יהיו עוד שיתופי פעולה בעתיד? אמרתי לי בביטחון שכן ונשען לאחור. אם ככה למה השיתוף פעולה היה לפני מספר שנים? מה מונע ממך לעשות עוד עשרות שיתופי פעולה עם חברות ועצמאים והשגה מהירה יותר של לקוחות ? דוגמא לסוכן שרק מנסה להשיג לקוחות חדשים בשיווק קשה ולא בשיווק קל.

המשך תהליך הקבלה - אחרי הראיון הזה יש עוד בדיקת עבודה עם שיחות טלפון בתחום ביטוח (מכירות ותיאום פגישות בתחומים שונים שהסוכן יבחר) של שעתיים עם אדם אחר. והוא ישמע איך אני מדבר בטלפון. אח"כ יש שיחה עם פסיכולוג תעסוקתי. ואח"כ גם בדיקה גרפולוגית מקיפה. התהליך נמשך כשבועיים לערך. הבנתי כבר משיחת הטלפון שהסוכן לא מבין כ"כ במשאבי אנוש ובראיונות, ולכן הוא צריך תמיכה מקצועית.

כמו שאתם מבינים זה עוד לפני שהתקבלת לעבודה. האם הוא מתכוון לשלם על כל ראיונות העבודה האלו? כאשר שמעתי זאת אמרתי לעצמי, חברת ביטוח! לא עושה בדיקה כזאת, וכאן הסוכן עושה בדיקה כזו, מה יש לו להסתיר? או כמה הוא מפסיד אם גם לאחר שיעשה ראיון ובדיקה יקבל עובד פחות טוב ?  

לאחר שהוא דיבר וגם נתן לי לדבר קצת , הוא לא שאל אותי עוד שאלות רלבנטיות לתפקיד.שאלות כמו: כמה אתה יודע למכור או לתאם פגישות? כמה אתה יודע בביטוח ? כמה אתה מכיר מערכות ביטוח? האם עשית ועבדת בתחום מסוים בביטוח כמו בעלי שליטה ? ועוד.   

הוא חלש מאד בהסתרת שפת הגוף שלו.הוא בתחילה הוא ישב זקוף עם תנוחה לצד על הכיסא, אז כאשר אני דברתי הוא כבר ישב מכופף, פניו לא הביעו שביעות רצון. ויש מספר דברים שאמרתי בכוונה שלא ימצאו חן בעיניו (הכנה למה שיקרה במציאות בעבודה- איך אני ארגיש ואיך אני אפעל בהתאם).

הוא ציין ללא בושה שהוא פיטר עובדת בתיאום פגישות ועובד בבק אופיס ומכירות מתוך בחירה. האם הם לא עמדו בתנאי המכירות והאם לא היה שווה לו להחזיק אותם מבחינת שכר? אם הם לא מתאימים יש לפטר. אם הם מצליחים, למה לפטר?

דיבר רק על המשכורת והעמלות שאני מקבל. 4000 ₪ בסיס (שכר מינימום עומד על 4100 ₪)  ועמלת תיאום פגישות מקוימות 100 ₪ ,מעבר לסף מסוים בחודש אקבל 150 ₪ לפגישה. עמלת מכירות ביטוח בטלפון- כל השיחות מוקלטות. עמלת פגישה עם לקוח וסגירת עסקה – מכיוון שאני לא סוכן ביטוח או יועץ פנסיוני צריך שהוא יהיה יחד איתי ויחתום על הטפסים.

כמובן שיש דרישה של לפחות 2 פגישות ביום. עם 2 מכירות טלפוניות.יחד עם כל העבודה במשרד של בק אופיס. טלפונים- אין עבודת מזכירות, הלקוחות מתקשרים לטלפון הנייד שלו בלבד ולא לקווי במשרד.

אמר שהעבודה היא בעיקר מכירות ותיאום פגישות ולא בק אופיס. כבר ישבו הרבה מרואיינים על הכסא שטובים בבק אופיס, אבל לא יודעים למכור ולתאם פגישות. לכן אם אתה פחות יודע למכור או לתאם פגישות, העבודה לא מתאימה עבורך.

אמר שהעבודה במשרה מלאה, אך הוא לא דיבר על שעות עבודה ולא על שעות נוספות . לא דיבר על למידה שקשורה לביטוח,לא דיבר איפה סביבת העבודה שלי. לא דיבר מה חלק בק אופיס לעומת תיאום פגישות או מכירות.

הסוכן לא דיבר האם הוא נותן לי התמחות בביטוח וכל שכן עד קבלת תעודת יועץ פנסיוני. אם אני אמור לעשות גם בק אופיס וגם תיאום פגישות וגם מכירות טלפוניות וגם סגירת מכירת ביטוח ללא חתימה, אז למה שאני יעבוד אצלו ולא אצלי ?  

שאל- אני כבר עם תואר שני במנהל עסקים עם ידע בביטוח, למה אתה מחפש תפקיד כזה ולא ניהולי? אמרתי לו שאני מחפש מעסיק פרטי ולא חברות גדולות עם עבודה טובה שיקבל אותי לעבודה על סמך ביצועים ורווחים ויידע להעריך את העבודה שלי ולא בעיקר איך אני נראה ומה השקפת העולם שלי כמו בחברות מסחריות חילוניות אחרות. ספרתי לו מספר דוגמאות לחברות ביטוח סוכנויות ביטוח ובנקים שלא התקבלתי לעבודה, תוך ציון שעשיתי אלפי ראיונות עד כה ושברתי את שיאי גינס במספר ראיונות עבודה. הוא אמר שהוא מבין אותי .

הוא אמר ששבוע הבא הוא ייצור איתי קשר ונקבע זמן לשיחות מכירות של שעתיים, כי כל היומן שלו עמוס כבר בפגישות. (ובדרך אגב יש אומרים: הוא כ"כ עסוק בפגישות,כך שאין לו זמן להרוויח כסף!) .
התשובה שלי היא דחיה. אני לא מתכוון לעבוד במקום עבודה כזה אצל סוכן ביטוח כזה ,וימשיך לחפש עובדים שיסכימו לעבוד בתנאים שהוא מציב וגם שהוא לא יפטר אותם בעתיד. 

ראיון עבודה לתפקיד מכירות ביטוח בסוכנות ביטוח מזרח בר"ג

ראיון עבודה לתפקיד מכירות ביטוח בסוכנות ביטוח מזרח בר"ג
לאחר שסוכנות ביטוח מזרח בר"ג זכתה במכרז דואר ישראל לקבלת לידים לביטוח רכב במחיר מוזל, היא התחילה לגייס עובדים ופרסמה מודעת דורשים של מכירות ביטוח בלוחות דרושים באינטרנט.סוכנות ביטוח מזרח נמצאת מאחורי הבורסה בר"ג.  

שלחתי קורות חיים דרך לוח דרושים, וקבלתי טלפון לאחר מספר ימים ע"י מנהל בכיר בסוכנות ביטוח מזרח . לאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון. אני לא הגעתי כלל לראיון. בראיון הטלפוני עם אותו מנהל הרגשתי שמשהו לא תקין עם הניהול שם ועם התפקיד ומספר שאלות ששאלתי חיזקו את תחושתי.

לאחר שנה לערך שלחתי קורות חיים שוב. וקבלתי שוב טלפון וקבלתי שוב את את אותה תחושה בראיון הטלפוני. ולא הסכמתי כלל לתאם ראיון (לא עושים טעויות פעמיים). התחושה שלי כאן כנראה מוצדקת כי הסוכנות ביטוח לא נותנת שירות מצוין כמו שאני יודע לתת והיא לא מספיק  מקצועית בתחום הביטוח.

השבוע בערוץ 2 התפרסם שסוכנות ביטוח מזרח בר"ג שזכתה במכרז הביטוח רכב של דואר ישראל, מפלה ולא מבטחת ערבים ודוחה אותם הלוך ושוב. בנוסף נרמז שכך בעוד הרבה סוכנויות וחברות ביטוח. הסיבה פשוטה, ערבי יכול למכור את הרכב ביו"ש ולטעון שהרכב נגנב, וכך לעשות מספר פעמים ולקבל את כספי הביטוח ולרמות את חברות הביטוח. בנוסף וזה העיקר הדירוג של סוכן הביטוח יורד בחברת הביטוח ככל שיש יותר תביעות ויותר כסף בתשלום תביעות,ולכן הסוכן ביטוח מעדיף מבוטחים עם פחות סיכוי לתביעות

ממה נובעת רשלנות רפואית ושביתת הרופאים ?

הרופאים מסרבים לשעון וכרטיס נוכחות, כדי שלא יידעו כמה שעות באמת הם עובדים ביממה,(בעיקר כמה שעות הם לא עובדים), וגם על מנת שלא יתפסו אותם לא עובדים או עובדים בקליניקה פרטית או בניתוח פרטי בבית חולים פרטי ולא במקום העבודה.
ההסתדרות הרפואית בעד הרופאים הבכירים שרוצים עוד תוספות שכר למרות שהם מרוויחים הרבה כסף כולל גם מהקליניקה הפרטית ובניתוחים פרטיים. הם לא זקוקים לתוספת שכר מהשכר הציבורי. ועל כך הציבור לא תומך בהם וגם לא משרד האוצר והשביתה נמשכת.
אין חולק על כך שהמתמחים ברפואה ורופאים זוטרים  צריכים לקבל תוספת שכר ותוספת ראויה של כמה אלפי ₪.
אין חולק שצריך להוסיף תקנים נוספים של רופאים.
אין חולק שצריך להוריד את התורנויות והכונניות של רופאים מתחילים.
יש חולק שהרופאים הבכירים יותר יעשו גם תורנויות וכוננויות כמו המתמחים.
השכר שהרופאים מקבלים הוא לא רק על עבודתם אלא גם בעיקר על מספר שנות הלימודים ששלמו שכר רב ולא עבדו ולא קבלו משכורות. עכשיו הם צריכים להשלים את המשכורות שלא הרוויחו לעומת שאר חבריהם שבחרו במשרה אחרת כמו הייטק.
אי תוספת השכר והתנאים הוא מבחינת לא להכשילן לעתיד לבא.כלומר כמה סטודנטים יסכימו ללמוד רפואה בעתיד? האם אותם סטודנטים יהיו חכמים ומנוסים כדי לתת שירות רפואי מצוין ללא תקלות ורשלנות רפואית ? (כמו במכללות חינוך שיש מורות רק ברמה נמוכה-בינונית ולא גבוהה, כי ברמה גבוהה הולכים למשרה אחרת)
כיום יש מקצועות ברפואה שיש פחות לומדים כמו רופא מרדים. יש מחסור ברופאים וגם בסטודנטים לרפואה. יש רופאים שעוזבים לחו"ל ומקבלים משכורות יותר גבוהות. כך שבעוד שנים יהיה מחסור ברפואה במחלקות שונות. בית חולים אחד יהיה למספר אזורים ולא בכל בית חולים לכל אזור. 
האם יש יותר מתים כאשר יש שביתת רופאים? אני יכול לשער שיש פחות מתים (יש פחות טעויות ורשלנות רפואית והמתת "חסד" וניסיונות טיפול ותרופות על חולים ).
האם יש יותר חולים בבתי חולים כאשר יש שביתת רופאים? כנראה שיש פחות. האם זה קשור לקיץ שיש פחות מחלות ואשפוזים לעומת החורף? יתכן.  האם זה גם נובע שחולים פחות בקיץ  או שחולים לא מגיעים לבתי חולים ,או שמשחררים חולים שצריכים להתאשפז ? 
רשלנות רפואית לא נובעת רק מטעות וכל שכן במזיד אלא כי הרופא בעיקר לא טועה, הוא פשוט לא יודע! לא כולם קבלו ממוצע 100 בתעודה..לא כולם מעודכנים ברפואה ובמחקרים חדשים, לא כולם ברשת חברתית של רופאים ,ולא כולם שואלים מומחים אחרים לחוות דעת שניה, לא כל הרופאים יודעים  לבצע את הטיפול הנדרש נכון ובמקצועיות, ואני יכול להוסיף עוד ועוד.
מה רופא עושה כאשר הוא לא יודע ? מבצע בעיקר ע"פ מה שהוא יודע בחסר ומדמה דבר לדבר למרות שאין לו דמיון והוא לא שואל רופאים אחרים.יש רופאים שגם לא שומעים מה שהחולה אומר ומתעלמים ממנו למרות שפתרון המחלה מצוי בעיקר אצל החולה

יום רביעי, 17 באוגוסט 2011


כמה סיסמאות ממאהל המחאה ברוטשילד ת"א
התעוררנו !!!
הגיעו מים עד נפש-ואין מציל!
אין לנו על מי לסמוך אלא על אראלה ממפעל הפייס
מדינת ישראל סובלת מהפרעת קשב וריכוזיות!
ירושלים של זהב ושל עושק ושל הון.
כשהממשלה נגד העם, העם נגד הממשלה!
העם דורש צדק חברתי!
הצדק דורש עם חברתי!!
ביבי אפס-העם אחד
משרתם של שני האדונים (תשובה+דנקנר)
ביבי, די להתנחל לנו בארנק!
ביבי, מה מספר העושק שלך??
שרה את לא לבד, גם אותנו ביבי דופק
ביבי: "נגמר המקום לאשפוז במסדרון? תעברו לאשפוז באוהלים!"
סבתא זה לא בנק, סבא זה לא טייקון!
ילדים לפני רווחים
ילדים זה לא מותרות
ילדים זה פרס, לא קנס!
רח' יקר- לי- בך
שכונת סבבילון
שכונת מגדלי העם
אני גר בדיר(ה)
זוחלים אל הבית
חנה עוברת לגור בפרדס
יקר לגור גם בכרכור
לביבי שלי 3 דירות, 3 דירות לביבי שלי, אם לא היו לו 3 דירות אולי הייתה לי דירה משלי.
לא להאכיל את הטייקונים
עבדים היינו לפרעה בישראל
אוהבים אותנו פראיירים ואהבה זה כואב..
BB is too BZ for us
דרוש מנהיג אוהב!
רוצים הרמוניה לא הגמוניה!
אנחנו מגש הכסף ולא כסף על מגש!
הבטחתם יונה-קבלנו זין!
גם אנחנו רוצים לטעום מהעוגה!
או שאתם איתנו, או שאתם עשירים.
חיילי צבא השם, שהשם ייתן לכם קצבאות!
מדינת הלכה, הלכה המדינה.
THE GAME $ OVER
הכלכלה התקלקלה
המדינה שלנו ואנו לוקחים אותה חזרה!
גם ערבים גרים פה!
כאן מתבוללים בכיף!
אין לנו מה להפסיד מלבד השלשלאות!
הג'ונגל נשאר ג'ונגל רק הזאבים לבשו חליפות.
כאן דמוקרטיה. יש לנו זכות למחות אך גם חובה להשפיע!
אני שמח בירידה שלי מהפסים!
ישראלי, לא פראייר!
לא אשתוק כי ארצי שינתה פניה.
בג'ץ החליט לא לקצץ, משרד החינוך שם קצוץ.
ביתו של שר החינוך למדה בבית ספר פרטי.
חברי כנסת בוחרים בעצמם.
שלט עם מסר זה הכי עשר!
רוצים צדק לא צדקה
גם את האוהל הזה לקחנו מההורים
אם העם לא יסופק – הממשלה תגמור בחוץ
יש עלי שפתון ? אם הממשלה דופקת אותי, לפחות שאראה טוב.