יום חמישי, 27 באוקטובר 2011

חדשות מניות הביומד כולל טבע אחרי החגים סוף אוקטובר 2011


חדשות מניות הביומד כולל טבע  אחרי החגים סוף אוקטובר 2011



קונים בזול עם מבצעי השבוע ביש ובכמעט חינם ובשופרסל דיל לאחר החגים סוף אוקטובר 2011


קונים בזול עם מבצעי השבוע ביש ובכמעט חינם  ובשופרסל דיל לאחר החגים  סוף אוקטובר 2011

השבוע ביש - יש מבצעי מוצר ב-3 ש"ח בהתנית קניה של 75 ש"ח והתנית כמות של 3 מימושים לקניה (תמיד אפשר לעשות פיצול קניות של 2 קניות של 75 ש"ח ומעלה כל אחד) כל המוצרים מומלצים למאכל וגם המחיר זול מומלץ: 

המוצרים: מיץ לימון\חומץ ליטר מיטב,אורז עממי מיה קילו ,נוזל כלים לא ממותג  ליטר,קרקר בטעמים יש 110 גרם 2 ב-3, נקטר ספרינג ליטר, פתי בר וניל\שוקו יש 110 גרם 3 ב-3 ,עוגיות בטעם חמאה 225 גרם פופשדו, תירס\אפונה\אפונה וגזר יש 550 גרם ,חומוס\שעועית אפויה יש 580 גרם,גלילי ופלים 100 גרם (לא כדאי כלל וגם לא למאכל), גריסים \שעועית\פופקורן\אפונה\חיטה\גריסים\בורגל חברת מיה 500 גרם.

יש מבצעי תינוקות מותנה בקנית 75 ש"ח ובהתניית כמות עד 3 מימושים ללקוח : מטרנה מהדרין 700 גרם וגם חיתולי האגיס פרידום  2ב-90 . יש גם מחית פריטוב של טעמן  ויש גם מגבונים לחים יש. יש גם נסטי ליטר וחצי 3 ב-15 ש"ח.

מבצעי החודש ומבצעי השבוע ביש לא שווים הרבה והם לא זולים. השבוע – מבצעי קולה ארסי, כלים חד פעמי לבן 2+1 חינם,עוגיות עבאדי 400 גרם ,שטוחים בייגלה 2 ב-14.

מבצע 5 סוגי ירקות במגה בול שהיה בתחילת השבוע ראשון עד שלישי בלבד בשקל אחד בהתניית קניה של 100 ש"ח  ובהתניית כמות של 3 קילו בלבד. מכיוון שיש לנו 7% הנחת גמלאי במגה, והנחנו שגם שופרסל ויש יעשו מבצע ירקות אין כדאיות כלכלית לקניה.

מה יש מבצע בשופרסל דיל ? יש מבצע ירקות עד חמישי עגבניה חממה מלפפון כרוב לבן ותפוז בתפזורת (ירוק חדש ולא מתוק) ב-2 ש"ח בלבד ללא התניית קניה אך בהתנית כמות של 3 קילו לכל ירק בקניה אחת. אפשר תמיד לעשות פיצול קניה או קניה חוזרת או מספר קניות ה של כל אחד מבני המשפחה, מומלץ מאד.

בנוסף יש מבצעי תינוקות של מטרנה חיתולי פמפרס וחיתולי האגיס (להשוות מול יש) עד 31 לאוקטובר. יש גם מבצעים ב-20 ו-10 ש"ח  בהתניית קניה 100 ש" ח מיתר מוצרי חנות  והתניית כמות קניה של 2 מימושים לקניה אחת, בתוקף עד 29 לאוקטובר.  כדאי קפה נס טסטרס צ'ויס, קברנה מרלו שיראז סלקטד, 3 שקדי מרק בשקית שופרסל , הכל ב-20

בפרוספקט "שופרסל שלי" אין שום מוצר זול אפילו במוצר אחד לעומת רשתת אחרות  למבצעים של השבוע

מבצעי כמעט חינם השבוע – כרגיל יש מבצעי בשר ועופות קפוא ובקצביה. בשבוע שעבר ראיתי שבסניף אור יהודה עובדים בקצביה 2 עובדים דתיים אשכנזים שנראים חרדים. הרשת הבינה שכדאי לה להעסיק חרדים בפרט שהרשת כשרה וגם למהדרין מאשר להעסיק ערבים.

יש מבצעי ירקות ופירות : ירקות ב-2 ופירות ב-3.80. מומלץ לקניה. לא כתוב התניית כמות קניה אפשר לקנות חופשי.מומלץ לשאול אם יש התניית כמות את הקופאית ראשית ואת הקופאית לפני הקניה ולבדוק את החשבון.

יש מבצעי השבוע ומבצעי חברי מועדון  שהמוצר השני ב-2 ש"ח בלבד.  רוב המוצרים במבצע מומלצים לקניה ורלבנטים. מותנה בקניה ב-100 ש"ח משאר מוצרי החנות. קישור למבצעי השבוע  בכל שבוע בכל הסניפים . לא פרסומי מבצעי כרטיס אשראי ומבצעי החודש- הם ללא שינוי לעומת מה שפרסמתי בפוסט בקודם לכמעט חינם.

מכיוון שלנו אין מה לקנות ב-100 ש"ח זה לא רלבנטי עבורנו למרות שהמוצרים בזול. יחד עם זאת יש לנו את המוצרים במלאי והקניה הזולה נועדה לשמר את המלאי בקניה זולה. יש לנו חסרון בירקות לא קנינו במשך השבועיים של החג. יחד עם זאת מסתפקים בינתיים בעגבניה ומלפפון וכרוב  ופלפל אדום שקנינו בסוף שבוע שעבר בשוק וגם חמוצים. 

כמה זה 1+1= ? כמה תשובות מתוך ומחוץ לקופסא


כמה זה 1+1= ?  כמה תשובות מתוך ומחוץ לקופסא
אליאב אללוף בתפקיד מנהל מדיה חברתית שמכונה מיסטר לייק נתן לי את ההשראה לכתיבת הפוסט. הוא שאל בפרופיל שלו בפייסבוק את השאלה הזו.

אלגברה: 1+1 = 2
זוגיות: 1+1 = 1 "על כן יעזור איש את אביו ואת אמו ודבר באשתו והיו לבשר אחד".
סינרגיה: 1+1 = 3  מוגדר - סכום כל החלקים גדול מסך חלקיו.
חיבור ילד: 1+1 = 11 חיבור המספר אחד ליד השניה ולא פעולה אלגברית.
תעבורה: 1+1 = תמרור לפני מסילת ברזל

זה תשובות של חשיבה מחוץ לקופסא. אתם מוזמנים ומוזמנות להוסיף תשובות בהתאם למקצוע והחשיבה שלכם. בהצלחה  

יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

הצעה וראיון עבודה לתפקיד עוזר מרצה עו"ד צבי יוגב בתורת השכנוע ודיבייט בקריה האקדמית אונו


הצעה וראיון עבודה לתפקיד עוזר מרצה עו"ד צבי יוגב בתורת השכנוע ודיבייט בקריה האקדמית אונו
לא הוצע לי עד כה כל תפקיד בקריה האקדמית כעוזר מרצה או עוזר מחקר או יועץ אקדמי או כל תפקיד מנהלי אחר. היחיד בינתיים שהבין את הפוטנציאל שלי היה המרצה  עו"ד צביקה  יוגב שמלמד את הקורסים  דיבייט ותורת השכנוע בקריה האקדמית אונו וגם במכללת נתניה.

איך קבלתי את העבודה ? אני קראתי וקורא הרבה  ספרים מהספריה כולל את הספר המדהים של צביקה "לגנוב את ההצגה" שעוסק בעיקר בשפת גוף שכנוע וניהול מו"מ. היו לי כמה הערות מוצדקות מאד על כמה תכנים מהספר שכבר כתבתי מזמן,לא ידעתי שכותב הספר מרצה כעת בקריה האקדמית.

הקריה האקדמית מאפשרת בתואר השני לעשות קורס  העשרה של דיבייט.רציתי להשתתף בקורס ,אך מכיוון שקורס דיבייט מצריך הרשמה מוקדמת וגם ראיון עם המרצה ,וכבר עבר הזמן,לא יכולתי להיכנס לקורס בטרימסטר הנוכחי , אלא רק לפעם הבאה ברשימת ההמתנה.

יחד עם זאת נכנסתי לשיעור דיבייט ללא אפשרות השתתפות פעילה,רק לשמוע. ודברתי קצת עם צביקה לפני השיעור. בסוף השעור הראשון אמרתי לו חלק מההערות והוא ביקש ממני שאשלח לו את כל ההערות ,על מנת שיוכל לתקן במהדורה הבאה. שלחתי לו במייל שכתוב על גבי הספר את ההערות שיש לי על הספר.

צביקה התרשם ממני לטובה ,רשם את מספר הטלפון הנייד שלי, קבל את ההערות ולאחר מספר ימים התקשר והציע לי עבודה. אני חייב לציין שקבלתי זאת בהפתעה גמורה.

סגרנו על משרה חלקית ולא מלאה,כי יש לי לימודים וגם לימודים דתיים מעבר לכך וגם מסחר שבועי בבורסה) וגם בהתאם לעבודה מידי יום. אפשר לעבוד 8 שעות ביום ואפשר לעבוד שעה ביום אחר ואפשר לא לעבוד כלל באותו יום. השכר  30 ש"ח לשעה. ו100 ש"ח בונוס לכל סגירת הרצאה של 2000 ש"ח. קבלתי גם טלפון נייד לשימוש שיחות וקבלת שיחות אם אצטרך.

תחילת ינואר 2010 - העבודה חולקה ל-2 חלקים: עוזר מרצה שכלל בעיקר בדיקת מבחנים בקורסים תורת השכנוע ודיבייט,וגם החלפת המרצה במבחנים שעונה לשאלות הנבחנים. וגם פרסום ושיווק המרצה בעיקר להרצאות. וכמובן כל מיני מטלות שונות שקשורות אליו.היו לנו מספר פגישות עבודה שגם עליהן קבלתי שכר.

מכיוון שהבית שלי קרוב לאקדמיה קבלתי הסעה הלוך וחזור מהאקדמיה ולבית ולהיפך מרכבו של צביקה . לצביקה של ספר מדהים בנושא מספר תתי שכנוע עם סיפורים ודוגמאות והוא משולב בקורס תורת השכנוע. עברתי על הספר כ-150 עמודים כמגיה ועורך לשוני. הוספתי עוד כמה הערות והארות. מקווה שיוציא אותו לאור. את הספר שלו "לגנוב את ההצגה" הוא נתן לי במתנה בתוספת הקדשה אישית.

התחלתי לעבוד אצלו במשרה חלקית ממש בתחילת ינואר  2010. עבדתי מספר חודשים בשיווק ובפרסום  עד שהחלטתי שדרך  השיווק לא נכונה. ובקשתי לעבוד רק בתחום האקדמי.צביקה הסכים לכך.החזרתי לו את הטלפון הנייד.יחד עם זאת המשכתי לייעץ לו.

כאשר נכנסתי לקורס דיבייט בסימסטר הבא העדפתי לא לבדוק את המבחנים של הסטודנטים החברים ללימודים, והעדפתי גם לא לבדוק כלל גם בקורס הבא.צביקה הסכים לכך.

לאחר שקבלתי עוד עבודה בתחום שוק ההון של מסחר ואנליזה של מניות וגם הרווחתי יותר כסף, לא המשכתי בקורס של דיבייט, גם מסיבה שמי שהעביר חצי מהקורס לא היה צביקה אלא אדם אחר שלא הפסיק בדיבור המהיר הלא פוסק שלו (לא קיים,לעולם ילמד אדם את תלמידו בדרך קצרה, אלא האריך הרבה)

עבדתי עד סוף השנה 2011 ולא מעבר. לא קבלתי המשך עבודה בבדיקת מבחנים בתורת השכנוע מעבר לכך. אמרתי לו שאני לא מרוצה מכך שאני מקבל את מבחנים לאחר שבועיים מיום הבחינה – אני גמרתי לבדוק את כל עשרות ומאות המבחנים תוך יום-יומיים, וצביקה לא בא לקחת את המבחנים במיידי אלא היה בא לקחת אותם ממני בעוד כמה ימים לקראת סוף הזמן של 3 שבועות .ציפיתי לרמת שירות טובה יותר לסטודנטים.

בנוסף לאחר ששלחתי לו מייל בסוף נובמבר 2011 וגם אמרתי לו זאת בשיחה פנים מול פנים,שאני מצפה שהוא יתחיל ליישם את העצות העסקיות שאני נתתי ונותן לו ויתחיל להרוויח יותר כסף, אחרת אני מסופק אם אמשיך לבדוק מבחנים. צביקה הציץ במודעה ונפגע ובצדק.למרות שהוא אמר שאין בעיה מבחינתו שאני אמשיך לבדוק מבחנים בתורת השכנוע ,זה לא מומש , כי לא קבלתי כל מבחן לבדיקה.

קבלתי את כל המשכורות בזמן ללא כל בעיה. לאחר בדיקות מאות המבחנים כל טרימסטר קבלתי תשלום מלא. הוא לא חיכה בתשלום עד לסוף החודש, אלא כמו שאני עובד פרילנסר ומקבל שכר יומי על העבודה.

החסרון שתלושי משכורות קבלתי רק בפברואר-מרץ 2011 ולא קבלתי מידי חודש או לפחות כמה חודשים. לא עבדתי ברציפות מינואר עד נובמבר, היו חודשים שבהם לא היה כל עבודה, ושלמתי על כך כסף לביטוח לאומי כאדם שלא עובד.


הצעות עבודה של יועץ אקדמי ועוזר מחקר ביזמות בקריה האקדמית אונו


הצעות עבודה של יועץ אקדמי ועוזר מחקר ביזמות בקריה האקדמית אונו
למדתי תואר 1 במנהל עסקים בקריה האקדמית אונו בשנים 2003-2006. באותם שנים גם עבדתי כמאבטח בקריה האקדמית אונו. בשנת 2005 היה ביקוש מצד הקריה האקדמית אונו ליועצת אקדמית במנהל עסקים. לא קבלו את המועמדות שלי כלל.

הגיעו רק נשים בלבד לראיון עבודה ללא גבר אחד. בתור מאבטח בכניסה נתתי כמה טיפים לנשים שהגיעו. למי שנבחרה לבסוף אמרתי לה לפני הראיון שיש לה את הסיכויים הכי טובים להתקבל. כמו שאתם מבינים, המזכירות האקדמית וגם קול סנטר לסטודנטים ומתענינים בתואר בקריה האקדמית אונו היא על טהרת הנשים בלבד ללא גברים.

ב-2006 שומר הספריה דתי מבוגר עבר לתפקיד מזכיר אקדמי במשפטים.הוא אמר לי אז שהוא קודם לתפקיד כי היו"ר רנן הרטמן הבין שצריך שיהיה לפחות גבר במזכירות שכולה על טהרת הנשים. יש עוד שומר דתי מבוגר בספריה שהוא גם כורך ספרים, עובדים טובים ומגיע להם קרדיט. שניהם תימנים עם יחסי אנוש טובים מאד, ואני מציג זאת כעובדה ולא כדעה.

בקריה האקדמית אונו יש פקולטות למנהל עסקים וגם משפטים. אולם אין כ"כ הקפדה על חוקי עבודה כמו חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה,וחוק הגנת השכר ועובדי קבלן ניקיון ושמירה- עובדי הקבלן היחידים ,השאר זה מיקור חוץ של ספקי שירותים.

לפני חודש פורסם הצעת עבודה כעוזר מחקר לראש התמחות יזמות בתואר השני במנהל עסקים ד"ר גיל אבנימלך בקריה האקדמית אונו. ההצעה נתלתה ליד המזכירות של תאר שני ליד הכניסה לבנין בקומת קרקע.

דרישות התפקיד היו: שנה שניה לפחות במנהל עסקים תואר ראשון או שני, ידע וזיקה ליזמות, ידע בסטיסטיקה בסיסית, ועוד כמה דרישות כמו גיליון ציונים וממוצע גבוה בתואר.

מכיוון שאני עונה על כל דרישות התפקיד ואף מעבר לכך ואני מעונין לעבוד בתחום האקדמי המחקרי –שלחתי קורות חיים למודעה בצירוף הודעה מקדימה.

לאחר יומיים לערך קבלתי תשובת דחיה. וזאת התשובה שקבלתי מד"ר גיל אבנימלך
" שלום איל
קראתי את קורות החיים שלך ואת המייל ואתה נראה בהחלט מתאים לתפקיד.
אולם כבר מצאתי עוזר מחקר
בכל מקרה אני שומר את הפרטים שלך ואחזור אליך אם יהיה לי מקום לעוד עוזר מחקר
בברכה גיל "

אני מניח שהיו סטודנטים זריזים ששמו לב למודעה לפני (זה לא מכרז או מודעה תפורה) ,כי אני לא קורא בד"כ מודעות. גם לאחר הודעת הדחיה, המודעה הייתה עדין תלויה ולא הסירו את המודעה. לאחר מספר ימים נוספים הסירו את המודעה. אני יודע זאת כי אני מגיע לספריה מידי יום ללימודים.

מי שחושב שבאמת הד"ר מתכוון לפנות אלי אם זה יהיה רלבנטי, טועה לגמרי. זה תשובת דחיה עדינה שבעצם מסירה את המועמדות שלך לתפקיד.השבח שאני מתאים נועד להקל על הגלולה המרה ועל ההסחה שמדובר ברצון של חוסר העסקה. 

לעצם הענין – ד"ר אבנימלך לא אמר האם יש לו עוזר מחקר אחד או שיש לו יותר מעוזר אחד ועכשיו הוא צריך עוד אחת. אם ראש התמחות צריך למחקר בהתמחות רק עוזר מחקר אחד ,זה אומר שיש פחות מחקרים וצריך פחות עזרה במחקר.

אם היה מושג של שימור עובדים או השגת עובדים טובים בקריה האקדמית אונו ולראשי התמחויות , היה לפחות הצעה של משרה חלקית או לפחות הצעה של ראיון.

בנוסף כאמור כנראה הקריה האקדמית לא מעונינת שאני אעבוד אצלה בשום תפקיד רלבנטי, לא כמזכיר אקדמי ,לא כעוזר מרצה, ולא כעוזר מחקר, ולא כעובד אחר בקריה האקדמית. אני אישיות לא רצויה, נון גרטה. הקריה האקדמית מקדמת לימודי חרדים בקמפוס החרדי, אך עובדים דתיים חרדים יש רק בקמפוס החרדי ולא במעורב.

אי אפשר לומר שהקריה האקדמית והמרצים לא מקבלים אותי כי אין משרות רלבנטיות וזמינות.יש מספר סטודנטים שלמדו תואר ראשון ושני במנהל עסקים בקריה האקדמית שהם עוזרי מרצים בקריה האקדמית בתואר ראשון ושני במנהל עסקים שאני בטוח שלא מגיעים לרמת הידע והניסיון שלי ,אך התקבלו לעבודה.

יום ראשון, 23 באוקטובר 2011

חדשות מניות הביומד השבוע כולל טבע סוכות תשעב אוקטובר 2011


חדשות מניות הביומד השבוע כולל טבע סוכות תשעב אוקטובר 2011

יום שלישי, 11 באוקטובר 2011

ראיון עבודה טלפוני נוסף לתפקיד תמיכה טכנית בבזק בינלאומי עם חידוש


ראיון עבודה טלפוני נוסף לתפקיד תמיכה טכנית בבזק בינלאומי עם חידוש
שלחתי אתמול בבוקר קורות חיים למשרה תמיכה טכנית בחברת בזקבינלאומי בפ"ת. התקשרו אלי בצהרים ,אך מכיוון שהייתי בספריה ולמדתי לא שמתי לב שהטלפון צלצל כאשר הטלפון במצב שקט.

לא להתפלא שחזרו אלי כ"כ מהר ,כי לא שולחים לבזקבינלאומי כ"כ הרבה קורות חיים, ולרכזות כ"א ולמערכת המחשוב יש זמן לעבור עליהם ולבחור את הטובים שבהם.

לאחר שעה לערך , נשלחה אלי הודעת sms סטנדרטית שמחליפים רק את השם והטלפון בהודעה .לשון הודעה טקסט: "שלום,אני מעונינת להציע לך משרה בבזק בינלאומי .אשמח אם תחזור אלי,ג'ני 076-5014824 שיהיה המשך יום טוב".

כמובן שלא התקשרתי חזרה.חבל לטרוח ולהתקשר חזרה,תחסכו בחשבון הטלפון בפרט אם הוא טלפון נייד. פעם קודמת הטלפון לא היה נכון ולא מחובר. יש לי ניסיון פשוט מבזק בינלאומי. אם אתם לא מתקשרים ,ממילא חוזרים אליך תוך יום אחד.

התקשרו אלי היום מבזקבינלאומי רכזת כ"א צעירה מטלפון 076-5014036 (ובדרך אגב רוב הטלפונים מבזק בינלאומי מתחילים במספר 076-501 ,השוני רק ב-4 ספרות אחרות) . מכיוון שהיה רעש ממכוניות חולפות בכביש הראשי וגם אוטובוס ,לא שמעתי את שמה של הרכזת.

היא שאלה אילו תפקידים אני מחפש בבזק בינלאומי , ועניתי שירות לקוחות או תמיכה טכנית. היא אמרה שיש עבודה בתמיכה טכנית , ושאלה האם יש לי ידע מקצועי במחשבים עניתי שכן אני טכנאי מחשבים. בנוסף שאלה האם יש לי ידע מקצועי ברשתות תקשורת. אמרתי תקשורת בסיסית ולא מתקדמת.

רכזת כ"א פרטה את התפקיד: 3-4 משמרות בשבוע שמתוכם 3 משמרות ערב ומשמרת בסוף שבוע. עם 6-8 למשמרת שמתחילה ב-8 בבוקר, ומשמרת ערב שמסתיימת ב-2 בבוקר. אם אין אוטובוס בלילה אני זכאי להסעה למקום מגוריי.
22 ש"ח לשעה עם תוספת בונוסים על עמידה ביעדים (לא פרטה כמה) והתחייבות לשנה. וקורס של שבועיים לאחר החגים שמתחיל ב-8.30 עד 17.30 ,ונוכחות חובה.

שאלה איך זה נשמע? אמרתי בסדר גמור.

אך כאמור כמו שתיארתי בפוסטים קודמים בבלוג הייתי כבר ב-11 מרכזי הערכה בבזק בינלאומי כולל 4 ראיונות טלפוניים ולא התכוונתי שוב לבקר ולעבוד בחברה מפלה ומטוהרת מחרדים ודתיים במוקדים החילונים ועברינית על חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה וגם לנסוע הלוך ושוב להגיע למרכז הערכה ולבזבז זמן של כמה שעות וכסף על נסיעות.

ולכן אמרתי שאני שומר שבת ואני יכול לעבוד רק בשישי בבוקר-צהרים ובמוצ"ש. הרכזת כ"א אמרה לי שטוב שאני אומר לה את זה.ולקח כמה שניות שהיא רשמה זאת על ניר –ולא על המחשב.

מכיוון שאני יודע שזו חברה מפלה,ניסיתי להוציא זאת מהרכזת ואמרתי-שאלתי אותה: אני מבין שיש בעיה עם עובד שומר שבת שלא יכול לעבוד בשבת וחג, היא ענתה " לא בהכרח" ולא ענתה ממש לא.

לאחר מכן היא שאלה אם אני סטודנט? ועניתי שנשאר לי עוד 2 מבחנים ויום לימודים אחד בערב בלבד בטרימסטר הבא. היא שאלה אם אני יודע מה יום הלימודים שלי בזמן הבא? עניתי שלא עדין, ואני אדע בעוד שבועיים לערך.

וכאן החידוש שלא היה קים בראיונות קודמים- היא אמרה בסדר, תברר אצל המזכירות מתי אתה לומד ותודיע לי ונמשיך הלאה, אם אתה לא מודיע לי מתי אתה לומד בערב לא נוכל להמשיך הלאה. אמרתי לה מדוע זה רלבנטי עכשיו? הרי אני צריך לתת 3-4 משמרות ערב ואחד בוקר ,אז אותו יום שאני לומד יהיה משמרת בוקר או שלא אעבוד כלל באותו יום.

היא עדין עמדה על כך שאני צריך לומר מה יום הלימודים לפני שנמשיך הלאה. שאלתי אותה האם זה אומר שאתם לא מעונינים שאני אעבוד אצלכם ? היא כמו תוכי חזרה על אותו משפט ,כאילו אני בן אדם שלא מבין אושהיא רובוט מתוכנת.

מכיוון שבדיוק הגיע האוטובוס 37 שחיכיתי לו לאחר שהתייצבתי בלשכת תעסוקה ביהוד בדרך לקניות באור יהודה, ועליתי כבר לאוטובוס והיה רעש ולא יכולתי לשמוע דבר מכל מה שהיא דברה בהמשך,נתקתי את הטלפון ביוזמתי. חבל להמשיך לדבר עם רכזת כ"א ועם נהלים לא רלבנטים. כמובן שהיא לא חזרה אלי שוב בטלפון.

האם יש כדאיות כלכלית לעשות כרטיס מועדון וכרטיס אשראי של כמעט חינם עם ישראכרט?


האם יש כדאיות כלכלית לעשות כרטיס מועדון וכרטיס אשראי של כמעט חינם עם ישראכרט?
כמעט חינם שייכת לרשת הרביעית ,אולם לא משתמשת במותג של הרשת הרביעית אלא יש לה מותג מצליח בפני עצמו.

בינתיים אפשר להירשם למועדון לקוחות בכמעט חינם עם כרטיס מועדון בתשלום חד פעמי לשנה של 30 ש"ח שהתשלום מתחדש מידי שנה אם אין ביטול, כאשר 20 ש"ח מוחזר במיידית בקניה הראשונה.
אז עושים כרטיס מועדון לקוחות רק בקניה עצמה ומשתמשים בה מיידית כאשר יש מבצעים רלבנטים לחברי מועדון שמתאימים לכם. אם אין מבצעים רלבנטים עבורכם לא עושים כרטיס חבר מועדון עד שיש מבצעים רלבנטים עבורכם.

כרטיס מועדון אפשר להוציא בקופה עצמה ע"י הקופאית , והתשלום עבור הכרטיס המועדון לקוחות הוא בנפרד מהחשבון הקניה.

לחברי מועדון יש מידי שבוע (בשנה יש 52 שבועות ) מבצעים רלבנטים מאד שמכסים את עלות החד פעמית של חברות במועדון לקוחות. בעבר היה צורך בקניה של 50-100 ש"ח כדי לממש את המבצעים . בזמן האחרון אין כל התניית סכום קניה ואפשר לקנות רק את המבצעים.

בשורה התחתונה: ממליץ לעשות כרטיס מועדון בכמעט חינם ולקנות מידי שבוע-שבועיים בעיקר את המבצעים לחברי מועדון.אני עשיתי כרטיס חבר מועדון ותוך חודש החזרתי את התשלום השנתי על הכרטיס כי לעיתים יש לכמעט חינם מבצעים טובים יותר לחבר מועדון הלקוחות שלה מאשר רשתות שיווק אחרות.

כרטיס אשראי של כמעט חינם בשיתוף עם חברת האשראי ישראכרט,כאשר שאר רשתות השיווק עובדות עם ויזה בעיקר. כמו כל כרטיס בחברת אשראי אפשר לקבל הלוואות ואשראי חוץ בנקאי בריבית גבוהה.

מה ההטבות בכרטיס אשראי ? פטור מדמי כרטיס לשנתיים (בחלק מהרשתות רק שנה).

יש מתנת הצטרפות מיידית של 120 ש"ח בקניה ברשת כמעט חינם. משקף הנחה של 1.33% בלבד, אך הסכום כולל את כל המבצעים שיש.המתנה מחולקת ל-2 שוברים של 60 ש"ח כל אחד. כל שובר יש תקופת מימוש שכתובה על שובר המתנה.

המתנה מותנית באחזקת כרטיס אשראי לשנה וקניה מעל ל-750 ש"ח בממוצע כל חודש למשך שנה.אפשר לקנות יותר או פחות מ-750 ש"ח, העיקר שבשנה אחת יהיה סכום קניה של מעל 9000 ש"ח . מי שלא עומד בסכום הקניה לשנה, הלקוח מחויב חזרה במתנה.

למצטרפים חדשים עד 14 ימים מזמן ההצטרפות יש 10% הנחה בקניה אחת עד 100 ש"ח מקניה של עד 1000 ש"ח. כגון: קניתם ב-850 ש"ח תקבלו הנחה של 85 ש"ח.

בנוסף יש מספר מבצעים שבועיים- חודשיים שרלבנטים רק לבעלי כרטיס אשראי של כמעט חינם. בינתיים אין כ"כ מבצעים ולא מבצעים שמותאמים לכולם.לא יודע האם בעתיד המבצעים יהיו יותר טובים ויותר מוצרים או שלא.

עכשיו הגענו לשורה התחתונה, האם זה כדאי ?

למה לא? מכיוון שיש התחייבות קניה גבוה יחסית של 750 ש"ח,ואני ממש לא אוהב את סכום הקניה הגדול, וגם את ההתחייבות. ומכיוון שמדובר על קניות לשנה, ויתכן שיהיו שינויים לרעה ולא לטובה. ותצטרכו לקנות מוצרים נוספים רק כדי לעמוד בסכום ולא כי אתם זקוקים למוצרים, עד שכדאיות ההנחה של 120 ש"ח לא כ"כ טובה.
כאן יש בחירה אחת בלבד ואין אפשרות בחירה של מספר אופציות לקניה ולהטבות כמו שיש בכרטיסי מועדון אחרים כמו במגה, שאפשר לבחור בין קניה של 750,750,1000.

למה כן ? אני אוהב את הנחת 10% בקניה אחת, ובעצם מצטרפת להנחת 1.33% של הכרטיס אשראי. ומומלץ לנצל את הקניה עד הסכום האפשרי 1000 ש"ח בקניה לחודש שלם, בעיקר מוצרי יסוד ומבצעים ומוצרים שנקנים בתדירות קבועה וגבוהה וגם מידי חודש.אפשר לקנות מוצרים במבצע לטווח ארוך של מספר חודשים עד שנה.
למי שקונה את עיקר הקניה בכמעט חינם כולל מוצרי יסוד (גם יש משפחה גדולה או קניות גדולות מבוזבזות) ויכול להגיע בקלות לסכום של 800 ש"ח בחודש ,מומלץ לעשות כרטיס אשראי ולנצל את כל ההטבות שיש בכרטיס.
מי שעשה כרטיס אשראי לפני ראש השנה וכיפור וניצל את הקניה לקבלת הטבת 10% וגם ניצול הקניה השנתית של 9000 ,עשה טוב. מי שרוצה לעשות צריך לרוקן את הבית ממוצרים ולעשות קניות גדולות בתחילה. אין כדאיות כלכלית לעשות קניות קטנות ולעשות קניות למוצרים שיש לך במלאי לטווח של שבוע-חודש.
אני אישית הייתי עושה כרטיס אשראי של כמעט חינם. אולם רוב הקניות של מוצרי בסיס אנו עושים במגה עם הנחה של 7%. ושל מוצרי בשר דגים ועופות אנו קונים רק ב"יש" בני ברק עם עובדים דתיים, וגם מוצרים נוספים כולל ירקות (ביש וחנות ירקות ליד כמעט חינם) שזולים יותר מכמעט חינם, כך שאני מגיע לקניות בכמעט חינם ב-200-300 ש"ח לערך לחודש ולא מעבר מקנית מוצרים במבצע ומוצרים זולים יותר מרשתות אחרות.

המלצת לקוחות ושיווק מפה לאוזן איך עושים זאת נכון?


המלצת לקוחות ושיווק מפה לאוזן איך עושים זאת נכון?
להלן מובאים מאמרים שנכתבו ע"י קלאודיה מוגיליאנסקי באתר מלאך הרשת כמומחית בניהול זמן ואסטרטגיות לעסקים. לשעבר קבלתי ממנה תכנים בעשיה לשם שינוי בנושא ניהול זמן ואפקטיביות. ממליץ על התכנים לעסקים קטנים ועצמאים.

יום ראשון, 9 באוקטובר 2011

עצות להתגברות על מחשבות מטרידות ואסורות והפיכה למחשבות חיוביות יותר


עצות להתגברות על מחשבות מטרידות ואסורות והפיכה למחשבות חיוביות יותר
לפני ובעיקר לאחר יום הכיפורים, יש חיזוק במעשה ובמחשבות האדם עם שיבה בתשובה והתחזקות בתורה ומעשים טובים.
ביהדות יש הרבה מצוות עשה  על מחשבות כמו אמונה בה',אהבת ה',יראת ה', התבוננות בחסדי ה' ועוד. וגם יש הרבה מצוות לא תעשה על מחשבות , המצווה הידועה שכתובה בקריאת שמע "ולא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם" -מחשבות על עבודה זרה, מחשבה מתמשכת לביצוע עבירה (גניבה,גזלה,רצח,עריות ועוד).
בנוסף ביהדות יש צורך בסיסי של תיקון מידות האדם.אם האדם לא מתקן את מידותיו,למה לו חיים?! צריך  לחשוב על תכונות חיוביות כמו אהבה ונדיבות, ולא על תכונות שליליות כמו קנאה ושנאה,הקפדה וכעס,דאגה ויגון. ולכן היהודי הדתי מצווה על מחשבות חיוביות ולא על מחשבות שליליות.
השאלה המציקה היא איך להיפטר אחת ולתמיד מהמחשבות השליליות ולהתמקד במחשבות חיוביות?2 העצות המובאות להלן מתאימות להרבה תחומים לא דתיים וגם לבני אדם לא דתיים ולא רק לאדם הדתי או לאדם שרוצה לשלוט על מחשבותיו.
1.אדם ששב בתשובה שלמה ליהדות בא לרב ובקש עצה איך להתגבר על המחשבות שעולות במוחו בעקבות אורח החיים הקודם שלו. הרב נתן לו כתובת של רב אחר במקום מרוחק ואמר לו שאותו רב יתן לו עצה ותשובה. אדם קבל את תשובת הרב ,לקח את הכתובת, ויצא בנסיעה לאותה עירה.
הוא הגיע למקום  לעת ערב, התפלל מנחה וערבית והלך לכיוון לבקתת הרב בסיוע אנשי המקום הנדיבים. הרב לא היה כ"כ מוכר. האדם  הגיע לבקתה נוכח שיש אור ויש תנועה בדירה ודפק על הדלת קלות,אך לא קבל כל תשובה.
חשב אולי דפקתי חלש, אדפוק יותר חזק. דפק יותר חזק ואין תשובה. העלה יותר ויותר את הדפיקות עד שגם בעט בדלת בחוזקה. אין כל תשובה והרב לא פותח את הדלת. עברו כבר כמה דקות ואין תשובה
כך דפק רבע שעה, חצי שעה, שעה, הגיע זמן חצות ועדין אין תשובה. האדם שומע את הרב מבעד לדלת לומד תורה ומפזם שיר מידי פעם.
האדם לא אמר נואש והמשיך לחכות ולדפוק מידי פעם . אדם אחר היה כבר מתייאש בתחילה לאחר רבע שעה לערך וחוזר לרב שלו שנתן לו את הכתובת שלו וטוען בפניו - באתי לרב אך הוא לא פתח לי את הדלת.
עבר עוד שעה ועוד שעתיים עם דפיקות חזקות חוזרות ונשנות יש קול של לימוד הרב וגם שירים ,וכבר הגיע קרוב לעלות השחר ואין כל תשובה. האדם החליט לוותר כעת באכזבה גלויה , כי הגיע הזמן להתכונן לתפילה וללמוד קצת לפני התפילה, ויתכן שהרב יסכים לדבר איתו לאחר התפילה.
האדם החל ללכת בדרך לבית הכנסת, לא הרחיק 50 מטר, ושמע את חריקת הדלת של בקתת הרב נפתחת ואיתו נראית גם דמות הרב שקרא לו.
האדם הגיע במהירות לרב (לפני שיתחרט ויסגור את הדלת) וכבר לא יכל לשלוט ברוחו ומיד  שאל את הרב ,עוד לפני שהרב אמר לו דבר: למה הרב לא פתח את הדלת? האם הרב לא שמע את כל הדפיקות שדפקתי על הדלת כל הלילה והמתנתי בחוץ?
הרב ענה:שמעתי את הדפיקות הקלות והחזקות ואת העובדה שהמתנתי בחוץ והמתנת לתשובה ולפתיחת הדלת.יחד עם זאת, רק אני קובע מי יכנס לבית שלי ומי שלא ייכנס. רק אני קובע אילו מחשבות אני מכניס למוחי ואלו מחשבות לא נכנסות.
לסיכום:חוסר פתיחת הדלת היה הלימוד המוחשי לאותו אדם כמה אפשר להתחזק בשמירת המחשבות לאורך לילה שלם ולא רק העצה התיאורטית עצמה.  

2. יהודי בפולין היה בעל בית מזיגה (פאב בלשוננו) שהיה מיועד בעיקר לשתית הגויים החקלאים ובעלי המלאכות מהסביבה . הגויים כהרגלם את רוב המשכורת החודשית היו מוציאים בבית המזיגה אצל היהודי, והיהודי הרוויח טוב. אולם הרווח לא מספיק כדי לפתור בעיות אחרות.
מה הבעיות ? הגויים השיכורים נרדמים על הרצפה או על הכסא ולא קמים מרוב שכרות והיהודי צריך להוציא אותם החוצה. קשה היה לו ליהודי צנום להרים ולהוציא גוי שמן החוצה מבית המזיגה,בפרט שמדובר בכמה גויים וכל זה מידי ערב.
בנוסף למריבות שהיו קורות מידי פעם בין הגויים עקב השכרות ושוברים ליהודי את חפצי המקום כמו כסאות ושלולחנות וגם חלק מהרכוש של השתיה. לך תתבע נזקים מגויים...
בנוסף שהיה צריך לנקות את המקום מידי ערב עקב ההקאות והצרכים של הגויים השיכורים מלבד הגועל.
בנוסף היהודי רצה יותר זמן פנוי לו ולמשפחתו ויוכל יותר ללמוד תורה מאשר לעסוק לפרנסתו שעות רבות במשך היום. גם בלילה לעיתים הגויים היו דופקים על הדלת ומבקשים שתיה משכרת והיהודי מהפחד נאלץ לפתוח ולספק את מבוקשם.
לבסוף החליט שלמרות הרווח הטוב, כדאי לו לסגור את בית המזיגה ולפתוח חנות מכולת. הרווח קטן יותר אך ללא בעיות וטרחות והוצאות אחרות. וכן עשה.ויותר לא היו אצלו גויים שיכורים.
אולם עדין באו אליו בלילה גוים חצי שיכורים שהלכו באופן תודעתי למקום שהיה בית המזיגה וקראו לו " מושקה, תביא יי"ש ,תביא בירה, מהר! ".היהודי היה צועק להם:"כאן זה לא בית מזיגה, כאן זה חנות מכולת, תלכו מכאן".
אדם ששב ממעשיו ומחשבותיו הופך להיות אדם אחר ולא אותו אדם שהיה קודם. וזה מה שהוא צריך לומר למחשבותיו\ליצר הרע\לאדם שמזכיר מעשיו הרעים הקודמים :" אני לא אותו אדם הקודם שמחשבות אילו היו רלבנטים עבורו. אני אדם אחר והמחשבות והמעשים האילו לא רלבנטים אלי. תלך מכאן ואל תחזור. תלך לאותו האדם הקודם הישן שחשב מחשבות אילו.  

ציטוטי השראה פייסבוק מובחרים שוקי רחימוב


ציטוטי השראה פייסבוק מובחרים שוקי רחימוב
בהמשך לפוסטים הקודמים מחודשים קודמים ,עוד ציטוטי ואמרות השראה של ידידי שוקי רחימוב מהפייסבוק לחודשים עד אמצע אוקטובר 2011


עם שחר פתחו את החלון לא כדי לצאת,
אלא כדי לתת ליום נפלא להיכנס.
לכל אחד בעולם יש גיבנת משלו אז דקה לפני שמדברים
על הגיבנת של האחר כדאי לזכור שגם לנו יש גיבנת.
רבים נוהגים בעקשנות במרדף אחר העושר,
מעטים במרדף אחר המטרה החשובה באמת האושר.
קבלו התנצלות ממי שבא להתנצל לפניכם
מחשבה יוצרת מציאות ,מה שתראו בעיניכם יהפוך למציאות חייכם
הביטו בעיניים אופטימיות על היום- שבוע- חודש-רבעון- השנה הקרבה ובאה.
בחיים אל תשרפו גשרים , תצטרכו להיווכח כמה פעמים
במהלך חייכם יהיה עליכם לחצות את אותו הנהר ללא גשר.
אם יריביכם יכולים לעקוב אחר צעדיכם, הרי שאתם קרובים מדי אליהם (ולא רק שהוא מתקרב וקרוב אליך).
הזמן לא מרפא , הוא רק עוזר לנו להתרגל למציאות.
בזמן שידע ועבודה קשה יובילו אתכם כמעט למטרה
הגישה שלכם תוביל אתכם בדיוק למטרה.
החיים לא מפסיקים להיות מצחיקים כשאנשים עצובים ,
כמו שהם לא מפסיקים להיות רציניים כשאנשים צוחקים.
החיים לא באים באריזת מתנה,
אבל הם בכל זאת מתנה היפה ביותר שקבלנו.
אדם לא מקבל כבוד בגלל מה שקיבל או לקח
כבוד מקבלים בעבור נדיבות ליבנו , בכך שנעניק יותר לחברה מאשר נקבל.
איזהו מכובד? המכבד את הבריות. ולא שהבריות רק מכבדים אותו.
אהבו את עצמכם למרות החסרונות שלכם.
היחס שלכם לגבי עצמכם קובע את היחס של חבריכם כלפיכם
בני אדם רבים מחמיצים את האושר לא בגלל שהוא לא קיים,
אלא כי לא עצרו ליהנות מהאושר הקיים סביבם.

חדשות טובות ממניות הביומד בארץ כולל טבע השבוע אוקטובר תשרי תשע"ב


חדשות טובות ממניות הביומד בארץ כולל טבע השבוע אוקטובר תשרי תשע"ב
מניית היום ווידמד קיבלה אישור שיווק בקנדה ומזנקת 8% בת"א.  קיבלה אישור שיווק למיכשור רפואי בקנדה, לשלושת מערכות החברה: Morpheus, Morpheus®Ox ו-Morpheus®Hx



איך חילוני לעומת דתי מתכונן ליום כיפור ?


איך חילוני לעומת דתי מתכונן ליום כיפור ?
יש דברים שאפשר לדעת איך חילוני מתכונן ליום כיפור ע"פ סטטיסטיקה. מה הכוונה? כאשר יש דיווח על פריטים שקונים וצורכים אותם יותר לפני יום כיפור ופחות מאשר סתם יום אחר בשנה.
דוגמאות: חברה להשכרת סרטים מדווחת על יותר סרטים שנשכרו או שנקנו לפני יום כיפור מאשר מיום רגיל.
חניות לממכר אופניים מדווחים שקניות אופנים בעיקר לילדים גדלים בשבוע לפני יום כיפור פי שנים לעומת שאר השנה. וכמובן כידוע הניסיון הראשוני של הרבה ילדים באופניים הוא ביום כיפור,כי זו הזדמנות לרכב על אופניים בכביש ללא פחד ממכוניות חולפות(לא בהכרח נכון בכל המקומות),גם ללא השגחת הורים,ולכן יש הרבה ילדים שנפגעים מכך, ועל כך בהמשך.
חנויות לממכר ספרים מדווחים על עליה בקנית יותר ספרים מאשר שאר השנה גם לעומת מבצעים והנחות אחרים. כעת חנויות הספרים מנצלים זאת לעשיית מבצעים על מנת להעצים יותר את קנית הספרים ואת הרווח שלהם.
בד"כ הדיווח הוא עליה של 2-3 ספרים לערך. 2-3 ספרים תלוי בכמות הדפים הוא שווה ערך לחצי יום לפחות (6-8 שעות). בד"כ מי שקורא לא צופה כ"כ בסרטים.
אתרי אינטרנט מדווחים על הורדות סרטים וסדרות טלוויזיה וקבצי מוזיקה ומשחקי מחשב מאתר ייעודיים ומאתרי הורדות. (כנראה לא מסתפקים בהורדות הקיימות ומשנה שעברה, צריך משהו חדש לשנה החדשה).
להזכירך,תחנות הרדיו, הטלביזיה סגורות. אפשר לקנות עיתון של ערב החג עם הרבה מוספים(לא נכלל בספרים)
בנוסף יש תשבצים ותשחצים למילוי. יש משחקי חברה כמו פזל,שחמט,דמקה ועוד.
מה לגבי אוכל? מכיוון שהחנויות סגורים ביום כיפור וגם בחצי ערב יום כיפור (גם טיב טעם החילונית המוצהרת לא היתה פתוחה השנה בשישי-שבת וכל שכן אחרות ),ולכן צריך לערוך קניות גדולות יותר קודם ולמלא את המקרר.
משחק כח -מי יישבר יותר מהר וישבור את הצום ויאכל לפני כולם , ומי יישאר אחרון צם .
משחק בשכנוע - מי שאוכל בכיפור מנסה לשכנע את מי שלא אוכל לאכול יחד איתו.
חילוני אוכל כל השנה ולא מורגל כלל לצום או לוותר על ארוחות (הוא רגיל לוותר על ארוחת בוקר עיקרית לתזונה ולאורח חיים בריא). ולכן לצום זה לשבור הרגל. הרגל שקשה לשבור גם ליום אחד.
מחקרים הוכיחו שכאשר יש שבירת הרגל לאדם בחיי יום-יום יש תופעות פסיכלוגיות קלות עד קשות לאדם (עד לשגעון). ולכן יש הרבה חילונים שלא צמים כי הם לא מסוגלים ולא יכולים לשבור את הרגל האכילה ולצום.
אין להם את הכלים לכך ולא את כח הרצון להתגבר על הרעב ועל חוסר ארוחות ,והם גם לא מבינים למה הם צריכים לצום, הרי הם צדיקים גמורים ואין להם כלל חטאים. כך שהסבר לצום לא כ"כ רלבנטי עבורם.
יש שמעדיפים להיות בחוסר הכרה של חשבון נפש ולהישאר רדומים-ישנים. יש שמעדיפים להיות בבית חולים תחת השפעת אינפוזיה.
יש שמעדיפים לקחת גלולת קל-צום שמאפשר להרגיש הרגשה של שובע במעיים ולהרגיש פחות את התענית.
יש שכלל לא צריכים להתכונן ,כי הם ממילא לא צמים ביום כיפור אלא אוכלים ושותים כרגיל. יחד עם זאת,מכיוון שהם רוצים להרגיש כמו חילוני ממוצע (שלא צם) הם גם מתכוננים קצת.
לסיכום: שום חילוני לא מסתפק בפריט אחד מהרשימה ,יש תמיד שילובים ושילובים שונים . מהטעם הפשוט אי אפשר כ"כ לדעת מה יתאים לו ביום כיפור ולכן צריך להכין את הכל. מה שהיה טוב בשנים שעברו ,כנראה לא כ"כ טוב עכשיו.
לאותם חילונים לא עולה אפילו על הדעת להתכונן בקנית מחזור תפילה ולהתפלל ולומר סליחות ותחנונים ולהגיע לשם כך לבית הכנסת. חלקם מסתפקים רק בביקור של טיול לילי של סליחות בי"ם בחודש אלול.
הדבר היחידי שאולי רלבנטי לאותם חילונים הוא להגיע לבית הכנסת בשעת הנעילה ולשמוע תקיעת שופר קצרה במוצאי הצום,ולקבל את הסימן שאפשר ישר ללכת לאכול,וגם לאכול בו במקום.
ולכן בבתי כנסת מתוקנים תוקעים תמיד לאחר מוצאי הצום הרשמי ולא קודם(למרות שאפשר), כדי למנוע מצב שחילוני לא יאכל מיד לאחר שמיעת השופר, כאשר התקיעה היא עדין ביום כיפור ועדין אסור לאכול ולא במוצאי כיפור.
היה מעשה בחילוני(בור) אחד במוצאי יום כיפור ששאל את הרב שאלה (הוא לפחות שאל את הרב,יש שכלל לא שואלים) : לא שמעתי את השופר במוצאי הצום, האם מותר לי לאכול? כאילו שללא שמיעת השופר,הצום לא יוצא.
ובדרך אגב בראש השנה שיש מצווה לשמוע קול שופר לא באים לבית הכנסת לשמוע,וגם לא שומעים בשעה יותר מאוחרת. ואילו ביום כיפור שתקיעת שופר היא מנהג ואין כלל חובה לשמוע שופר באים לשמוע תקיעת שופר.
איך מתכוננים ומה ביום כיפור עצמו אצל הדתי והחילוני ? הדתי אוכל את סעודת המפסקת לפני הצום.אין לו כל צורך בכל ההכנות של החילונים. הוא רק מכין את הסעודה במוצאי הצום בערב כיפור.
הדתי לאחר תפילת ערבית של כיפור הולך לישון וקם מוקדם בבוקר(4-6 בבוקר,תלוי כמה דתיים והאם יש שעון חורף\קיץ). ביום כיפור נמצא ומתפלל בבית הכנסת רוב היום.באמצע היום הולך לבית לנוח קצת או שנשאר בבית כנסת נח שם או ממשיך להתפלל או ללמוד.
הדתי לרוב לא מרגיש כלל את הצום,וזה הצום הכי קל שיש,יותר מהצומות הארוכים כמו יז' בתמוז בקיץ וכל שכן מהקצרים יותר כמו צום גדליה וצום עשירי בטבת. מה שקשה בצום הוא עשית התשובה ואמירת הוידויים והעמידה על הרגלים וכמובן התפילה הבלתי פוסקת בפה ובקול רם.
מכיוון שביום כיפור כל הפאבים, מועדונים דיסקוטקים ומסעדות סגורים (אני שומע ברקע כפיה דתית?),אין לאן לבלות את הלילה כמו בליל שבת וחג, ולכן הצעירים הרווקים בעיקר יושבים (גם עם הכביש) קבוצות קבוצות ומדברים לאורך כל הלילה עד שמגיע היום או עד שנגמר החשק והולכים לישון.
הצעירים עם הילדים בד"כ יוצאים עם הילדים החוצה עד לשעה מאוחרת 22.-23 והולכים לבית לישון.
מדהים לראות איך כל הכבישים והמדרכות מפוצצים בבני אדם ללא כלי רכב. מתאים שזה יקרה לא רק פעם בשנה אלא הרבה פעמים בשנה בימי חול (כשם שיש ימים ושעות ללא כלי רכב)- העירייה תחליט שסוגרים קטע כביש מסוים,ולהורים עם ילדים יש הזדמנות לרכב על אופנים ולצעירים יש אפשרות ללכת על הכבישים וגם לשבת ולדבר.
מה מדווח במוצאי כיפור בתקשורת? אם מישהו\מישהי לא מבין או לא רוצה להבין את הקביעה הפשוטה שהתקשורת החילונית מוטה נגד כל דבר שקשור לדת וליהדות,יקבל את ההוכחה במוצאי כיפור. כמו כל שנה,מדווח ברדיו ובטלביזיה על פגיעות ילדים מאופנים ושאר גלגלים וטיפול בבית חולים. הדיווח תמיד בהתחלה ומסופר בהרחבה כולל תמונות וראיונות, כדי להבליט את המיעוט של הצד החילוני הכופר שלא קים את צום כיפור. וכמובן לא להבליט כלל ולהתייחס בדרך אגב לכל מה שקשור לצום כיפור עצמו ומיליוני דתיים הצמים והמתפללים (כולל החילונים המסורתיים כמובן) והסיבה שערוצי התקשורת סגורים ביום כיפור. כדי לצאת ידי חובה אומרים על כך משפט אחד או שנים באמצע החדשות באופן מובלע במקום בכותרת הראשית.
בעבר עקב פגיעות חוזרות ונשנות של ילדים עקב רכיבה על אופנים ושאר מכשירים על גלגלים ,רצו לעשות חוק שאוסר על ילדים לרכוב את אופנים ביום כיפור. הבעייתיות בחוק היא היישום וחוסר אפליה של יישום בין אחד לשני (אם נותנים דוח, צריך לתת לכולם ולא רק לחלק. בנוסף שיהיה רק עובדים גויים ולא יהודים ואין מספיק עובדים וגם לא בהכרח שירצו לעבוד) .
אז הנה רעיון יישומי ורלבנטי – כל מי שיגיע לבית חולים או לקופת חולים-מרכז חירום לטיפול בפגיעת אופנים או כל מכשיר אחר על גלגלים ,ישלם מכיסו את הטיפול ללא כל ביטוח לאומי וללא כל כיסוי של קופת חולים וללא כל כיסוי של חברות הביטוח בפוליסה בריאות או תאונות.הפגיעה והתאונה על אחריותו ועל כספו בלבד. ולא רלבנטי שהילד\ה נפגעו מילד אחר שרכב על אופנים. החילונים מבינים רק שפוגעים להם בכיס. (האם המחאה החברתית בפתח לאחר הצעה זו?)
ולסיכום לחילוני יום כיפור הוא ממש עינוי ולא מצום.   

יום רביעי, 5 באוקטובר 2011

מה הבעיה במכירת חלב בקרטון במחיר דומה לחלב בשקית ?


מה הבעיה במכירת חלב בקרטון במחיר דומה לחלב בשקית ?
מחיר חלב בשקית עולה כ-5 ש"ח. מחיר חלב בקרטון עלה 6.30 ש"ח לערך תלוי בחברות שטראוס-יטבתה, טרה ותנובה  ולפני ירידת מחירי החלב החודש עקב המחאה ועקב החגים.
מחיר חלב בקרטון של תנובה וטרה בסניפי מגה עולים 5 ש"ח. מחיר חלב בקרטון של טרה ירד ועולה רק 5 ש"ח כחלק מהסל המסובסד, וגם כחלק מהמחאה החברתית על יוקר המחיה. תנובה לא יכולה להשאיר את השוק לטרה והשוותה את המחיר. יטבתה נשארה באותו מחיר. לא בדקתי לגבי שופרסל מה המחירים .
שבועיים לערך לפני ראש השנה טרה וגם תנובה הוסיפו עוד 10% על ליטר בקרטון חלב , ובעצם מכרה קרטון חלב 1.1 ליטר ולא ליטר. לאחר ראש השנה קרטון החלב חוזר לליטר בלבד. אין תוספת לסוכות.
תשאלו, אם ככה מה הבעיה,כולם מקבלים חלב בזול, מה רע בזה?
בעבר קנו יותר חלב בשקית מאשר חלב קרטון.כי החלב יותר זול וזה מה שהיה יותר חשוב. גם כיום במגזר החרדי והערבי רובם קונים חלב בשקית ומיעוט חלב בקרטון. טוענים שחלב בשקית זה המצאה ישראלית ,באירופה ובארה"ב יש רק קרטון ומיעוט חלב בשקית.
כל שנה יש עליה של קנית חלב בקרטון לעומת ירידה של קנית חלב בשקית, למרות שהמחיר של חלב בקרטון יותר גבוה ב-15%! קרטון וגם פקק פלסטיק עולים יותר משקית ניילון, אולם המחיר הגבוה יותר של חלב בקרטון משקית נובע מתשלום של הצרכן על נוחות ולא על אריזה. היצרן ורשת השיווק מגלמים את המחיר הנוסף ע"פ נוחות ולא רק ע"פ עלות בסיסית למוצר+רווח.
יש מי שמוכנים לשלם יותר על נוחות מאשר על מחיר זול מהסיבות הבאות:יותר נוח קרטון במקרר מאשר שקית, שקית יכולה לנזול ולהיקרע, צריך כלי\מתקן מיוחד לשקית מה שאין כן בקרטון. והכי חשוב אפשר לשפוך את החלב באופן מבוקר יותר- תלוי כמה חור יש בשקית וכמה החור לא מתרחב. ובדרך אגב ,אני לא כ"כ בטוח שהקרטון נותן טעם בחלב.  
לחברות ויצרניות החלב יש אינטרס מובהק שהלקוחות יקנו רק חלב בקרטון ולא חלב בשקית כי הרווח על חלב בקרטון יותר גדול בהרבה מחלב בשקית. ולכן הן בעד שהלקוחות יעברו מחלב בשקית לחלב בקרטון.
כאשר קרטון חלב ליטר נמכר במחיר דומה למחיר לחלב בשקית וכל שכן קרטון חלב 1.1 ליטר שנמכר זול מאשר חלב בשקית, יש עדיפות ברורה לקנות חלב בקרטון ולא חלב בשקית. למרות או שלא למרות שתאריך התפוגה ארוך יותר בקרטון חלב מאשר חלב בשקית.
(חלק טוענים שתאריך התפוגה הארוך נובע מהכנסת חומרים מסוימים להארכת זמן התפוגה ואותם חומרים לא גורמים לחלב טוב יותר אלא להיפך. לא יודע אם זה נכון)
מה יקרה כאשר יותר לקוחות יבחרו ויקנו חלב בקרטון ופחות חלב בשקית עקב המחיר הזול או כל סיבה אחרת ? יצרניות החלב פשוט ייצרו פחות חלב בשקית ויותר חלב בקרטון. ההיצע של חלב בשקית יירד לעומת ההיצע של חלב בקרטון. זה בסדר ונכון כל עוד המחירים דומים עם אפשרות בחירה בין שקית לקרטון.
יתכן שאם המחיר ישאר דומה בין קרטון לשקית לטווח של מספר חודשים עד שנה, יהיו מיעוט ממש שקונה שקית ולא קרטון.
אולם מה קורה כאשר המחיר של חלב בקרטון יעלה  ללא חלופה של שקית ? נצטרך לשלם את המחיר של חלב בקרטון. לא מדברים על מי שגם קודם קנה חלב בקרטון ועכשיו גם קונה ,אלא בעיקר למי שקנה חלב בשקית ועבר לקרטון עקב המחיר הזול ועכשיו רוצה לעבור לחלב בשקית. יש פחות היצע של חלב בשקית ויותר ביקוש מצד הלקוחות ולכן לא יוכל לצרוך חלב בשקית כנדרש ועדין יצטרך לקנות חלב בקרטון יקר יותר.  
בנוסף, כאשר אין חלופה אמיתית לחלב בקרטון (חלב עמיד זה לא חלופה),יהיה אפשר להעלות יותר את מחיר החלב בקרטון, וגם חוסר קניה או מחאה ציבורית לא כ"כ תעזור כי יש פחות חלופות ויותר ביקוש קשיח.
האם היצרניות יגדילו את ההיצע של חלב בשקית ? לא בהכרח, כי כזכור הן מרוויחות יותר על קרטון מאשר שקית. ולכן הם יתנו תירוצים שונים כמו שיש מספיק חלב בשקית, או שלא עומדים בביקוש הגובר, או שמכונות הייצור מושבתות עקב חוסר ביקוש קודם ויקח זמן עד להפעלה. מקסימום יגדלו את ההצע של חלב בשקית על חשבון חלב בקרטון קצת קצת ובינתיים ירוויחו .
האם יש סכנה שחלב בשקית תתבטל לגמרי בעתיד הקרוב? לא חושב שיש בכלל אפשרות כזאת. אם כי יתכן שיהיה שגעון לביטול חלקי של שקיות חלב לכלל הציבור ויהיה אפשר לשווק במגזרים מסוימים עם רוב לחלב בשקית כמו חרדי ועריבי ומוסדיים- בתי מלון,מסעדות,בתי אבות, בתי חולים ועוד.

איזה מבצעים והנחות יש במגה ובמגה בעיר ומגה בול בסוכות תשע"ב והאם שווה קניה ?


איזה מבצעים והנחות יש במגה ובמגה בעיר ומגה בול בסוכות תשע"ב והאם שווה קניה ?
במגה בול – בקניה במוצאי שבת בלבד יש הנחה של 10% לחברי מועדון בלבד שמציגים כרטיס מועדון או כרטיס אשראי youולא ניתן למימוש בתווי קניה או בתווים אלקטרונים. המלצתי בעבר וגם עכשיו לקנות מוצרי יסוד ומוצרים בפיקוח שהמחיר קבוע גם ברשתות אחרות. זה הרווח הכי גדול. ואח"כ יש לקנות מבצעים רלבנטים אם יש.
כמו שציינתי בעבר וגם עכשיו. מוצרי מגה ומגה בעיר בכל הסניפים בארץ וגם מגה בול באזורים מסוימים לא זולים לעומת רשתות אחרות. ולכן ההמלצה לא לקנות בכלל במגה ולא במגה בעיר. ההמלצה רלבנטית גם לשופרסל שלי וכיוצא. שהן הרשתות הכי יקרות בארץ.
מבצעי כל חודש אוקטובר- כצפוי כל המבצעים יקרים. אני יכול להמליץ על מבצעים כדאיים אילו: במעדניה יש מבצע גבינה בולגרית וצפתית של וגד ומשק צוריאל ובולגרית תנובה. לחם קל ב-11. שמיניית חלות ביבי ב-10 (יש לבדוק את המשקל של על לחמניה.90-100 גרם רלבנטי,פחות מזה יקר). לא ממליץ בכלל על מוצרי מגה במותג הפרטי. שקדי מרק אוסם 2 ב-18 ש"ח (בפרט אם יש 25% תוספת). בירה נשר מאלט ליטר וחצי ,השני בחצי מחיר. כל שאר המוצרים שנמצאים בגונדולות ובסטנדים במבצע דומה השני ב-50% הנחה הם יקרים גם לאחר הנחה ואין כדאיות כלכלית לקנות.
אנחנו חברי מועדון לקוחות מגה ולכן קיבלתי היום מכתב על כך שבמגה מגה בעיר ובמגה בול יש מבצעים למועדון לקוחות you בסוכות בתאריכים 9-12 לאוקטובר על מאות מוצרים. הנחה של 20% + 5% הנחה למשלם בכרטיס אשראי you. יש התניית קניה של 50 ש"ח וגם התניית כמות של 3 יחידות מכל מוצר.
רוב ככל המוצרים גם לאחר ההנחה לא זולים לעומת רשתות אחרות, ולכן כדאי לבדוק עכשיו את המחיר למוצר רלבנטי במגה עם הורדת מחיר 20-25% ולהשוות לעומת מוצר זהה ברשת שיווק אחרת זולה יותר.
השבוע מתפרסמים מבצעים והנחות של רשתות אחרות עד סוכות או סוף סוכות,ויש להם מבצע טוב יותר לחלק ממוצרי ההנחה של מגה. אז לא צריך לחכות להנחות של מגה (אם בכלל שווה לקנות) אלא לקנות מהרשתות הזולות יותר.
המוצרים והחברות בהנחה:
משקאות: סירופ פריגת בטעמים ליטר וחצי,נקטר סיידר תפוח\רימון תפוח ליטר וחצי סיידר הגליל,רביעיית rcליטר וחצי,שישית פפסי קולה\מרינדה\סבן אפ ליטר וחצי
חטיפים: חטיפים מלוחים של עלית ואוסם. חטיפי דגנים נסטלה,מאיר בייגל,דגני בוקר נסטלה, טבלאות שוקולד פרה עלית, פרינגלס 181 גרם בטעמים
בשר ועוף: נקניק עוף טוב,מאמא עוף טרי ארוז ושניצל דק\אמיתי מאמא עוף תנובה, המבורגר \קבב אדום אדום תנובה,
תוספות מזון: טחינה הנסיך, תוספי מזון פנינה רוזנבלום, רטבים לעוף\פסטה אוליביה, תבשילים \תיבוליות קנור בטעמים , תבנית אלומיניום\קרטון ניקול
תינוקות והגיינה וניקיון: חיתולי פמפרס אקטיב ביביי\פרימיום,ניר טואלט לילי,סבון נוזלי פלמוליב,קוטקס,מטהרי אוויר איירוויק,ממחטות טישו קלינקס,מרכך כביסה סוד מקס ליטר,צבעי שיער לוריאל, משחת שיניים סנסודיין.
בנוסף יש עוד הנחות בהתאם למגוון בכל סניף וסניף בד"כ רלבנטי לסניפים הגדולים ולא הקטנים. יש הנחות על מוצרי קמפינג-מחנאות כמו צידניות,שקי שינה,כסאות ים ועוד. יש הנחה על מוצרי פלסטיק (לא קטנים למזון) כמו שולחן,כסא,נדנדה. יש הנחה של מוצרי הלבשה תחתונה וחולצות. ומגוון אביזרי חשמל.