יום שלישי, 24 באפריל 2012

חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע לקראת סוף אפריל 2012

חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע לקראת סוף אפריל  2012















יום שני, 23 באפריל 2012

ראיון עבודה טלפוני לתפקיד מוקדן הזמנות בארקיע בשדה דב בת"א


ראיון עבודה טלפוני לתפקיד מוקדן הזמנות בארקיע בשדה דב בת"א
התקשרה אלי היום בשני בחורה בשם קרן מארקיע בקשר לעבודה, אמרה שקבלנו קורות חיים שלך בקשר למוקד הזמנות ואני מוזמן להגיע מחר לראיון עבודה בארקיע במוקד הזמנות בשדה דב בת"א.

לא קבלתי שום פרטים על העבודה: שעות עבודה, משמרות, שכר, תנאים כלשהם, ההכשרה לתפקיד וכיוצא. כאשר אני לא מקבל שום פרטים על העבודה, אין שום טעם להגיע לראיון. בראיון עבודה תמיד יאמרו לי את הדברים שאני לא רוצה לשמוע, ואם הייתי יודע אותם קודם, לא הייתי מגיע כלל לראיון עבודה ומבזבז זמן רב ונסיעות במקום לעשות דברים חשובים יותר.

בנוסף בשיחות מעין אלו צריך לדבר מידי פעם באנגלית ,היא אמרה שרובם ישראלים ומדברים עברית אולם חלקם הם תירים וצריך לדבר באנגלית. אמרתי לה שאני לא מעונין לדבר באנגלית,וגם לא לכתוב באנגלית בעבודה- ולכן אני לא עובד בחברות יבוא-יצוא ולא ליסינג וכיוצא.אני מעונין לדבר בעבודה בעברית בלבד. אני מבין אדם שמדבר באנגלית ויודע לקרוא אנגלית בעבודה בלבד.

השיחה הייתה קצרה כ2 דקות ונפסקה ברגע שרצתה למסור לי את הטלפון הנייד של המראיין. זה המייל ששלחה אלי: בהמשך שליחתנו הטלפונית , זימנתי אותך לראיון עבודה למוקד מכירות של חברת ארקיע חברת תיירות ונופש הגדולה בישראל מחר ביום שלישי (ערב יום הזכרון) בתאריך  24.4 בשעה 10:00. 

נא להגיע למוקד הזמנות (לקליק) לאלאור מזרחי,אנו נמצאים בשדה התעופה דב(השדה האזרחי)  אחרי הטרמינל, נשמח לראותך.

אז מי שמעונין לעבוד במוקד הזמנות בארקיע יכול ליצור קשר עם קרן בטלפון\פקס\מייל הבאים: טלפון: 03-6903714, פקס: 03-6900829 , kerenb@arkia.co.il, בהצלחה

יום חמישי, 19 באפריל 2012

חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע אמצע אפריל 2012


חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע אמצע אפריל  2012


















יום ראשון, 15 באפריל 2012

ראיון עבודה טלפוני לתפקיד מכירות לבנק י"ם ברמי לוי איילון מחברת טרגט מרקט


ראיון עבודה טלפוני לתפקיד מכירות לבנק י"ם ברמי לוי איילון מחברת טרגט מרקט
ביום חמישי אחרי הצהרים  לפני החג התקשרה אלי בחורה מחברת טרגט מרקט בשאלה האם אני מעונין בעבודה זמנית בחג הפסח לאורך כל השבוע ועניתי שכן. בד"כ שמתקשרים אלי בסוף שבוע\יום בפרט בשעות הערב על עבודה למחר,בפרט אם היא זמנית, אני יודע שאני המועמד היחיד ובוודאי לא הראשון שהתקשרו אליו.

מדובר בשעות מ-11-18 כל יום מראשון עד רביעי ובערב חג מתשע עד אחת ורבע (היא נקטה בשעות שלא בחג מראשון עד חמישי- שישי,כאשר שישי חג שביעי של פסח וחמישי ערב החג) ,מקום העבודה בסניף רמי לוי בבני ברק ליד הרכבת וקניון איילון. ביום ראשון צריך להגיע ברבע ל-9 לסניף על מנת לקבל הדרכה על המכירות ועל מערכת המחשוב מבנקאי בנק י"ם.

וכמובן חובה לבוש ייצוגי- מכנסים שחורים, חולצה לבנה מכופתרת (לא ציינה האם ארוכה או קצרה והאם מספיק רק 2 כפתורים, וגם לא שאלתי) ונעלים שחורות סגורות. אמרתי שיש לי רק נעלי ספורט ולא כל נעלי עור כלשהם, לאחר מבוכה אמר לי להגיע בנעלים סגורות(שזה העיקר).

השעות מתאימות וגם מקום העבודה מתאים למרחק (למרות שאני לא כ"כ אוהב לעבוד ברשת שיווק) כי אפשר גם ליהנות מהחג בבוקר וגם בערב וגם לעבוד באמצע. למרות שכאדם דתי אסור לי לעבוד בחול המועד, אולם בגלל שאני מובטל ולא עובד וקשה להשיג היום עבודה לאדם דתי-חרדי כאמור בפוסטים הרבים כאן ,אם אני אתחיל לעבוד, יש סיכוי שאמשיך לעבוד גם לאחר הפסח.

שאלה מה הניסיון שלי במכירות? ואמרתי כשנתיים בחברות ביטוח וסוכנות ביטוח וניסיון גם כדיל בתנובה ברשת שיווק במשך יותר משנה בנוסף לתפקיד של סדרן סחורה.  ועשתה לי סימולציה למכירת שירותי סלולר ברמי לוי.  

שאלתי איך מתבצע התשלום והחוזה עבודה? ענתה שכאשר אני אגיע ביום הראשון אמלא טופס 101 ויבוצע תשלום ,לא צייינה לגבי חוזה עבודה ולא איך משולם המשכורת (העברה בנקאית או צ'ק),לא כ"כ טוב מבחינתי כאדם דתי לכתוב בחול המועד ,אך הסכמתי גם לזאת.

לאחר שעה התקשרה אלי בחורה בשם אלינה נשמעת מבוגרת יותר(כנראה מנהלת בטרגט מרקט), חזרה על אותם פרטים שאמרה הבחורה הקודמת,ואמרה שהיא עבדה בתחום הביטוח (לא מכירה את סוכן הביטוח יניב מוסקוביץ מר"ג), והוסיפה שצריך להגיע מרבע לתשע ולסיים בשש ורבע,כדי להעלות את המערכת ולהתכונן ולהוריד את המערכת משש והלאה ולא לפני שש.

מבחינתי זו בעיה כי אני לא אספיק להתפלל מנחה בזמן (יש פחות מחצי שעה-בהליכה ברגל כמה דקות ו-2 אוטובוסים קצרים), או שאאלץ להתפלל בבני ברק ולא בקרית אונו ולשלם עוד נסיעות (אם יעבור שעה וחצי).

בנוסף אמרה שלמרות שהעבודה זמנית, זה פיילוט בשיתוף פעולה בין רמי לוי לבין בנק י"ם (שהתפרסם בעיתונות לפני שבועיים) והוא רק בסניף איילון, ואם הוא יצליח,זה יעבור לשאר הסניפים הגדולים.ומגייסים עכשיו עוד 3 מוכרנים.

מיקום המוכרנים ב-2 מקומות: אחד במחלקת החלב ואחד ביציאה, כך שכל הלקוחות מקבלים חשיפה,ואין סיכוי שהמוכרנים ידלגו על אף לקוח. המוכרנים לא באים ללקוחות ומסתובבים בסניף אלא להפך, הלקוחות באים אליהם והמוכרנים נמצאים כל הזמן בעמדה.

השכר 27 ₪ לשעה, ויש עמלות של כמה שקלים על כל מכירה.  2 השיחות עם 2 הבחורות לקחו כ-10 דקות כל אחת. אף אחת לא ציינה שתהיה לי עוד שיחת המשך עם מידע אחר. לא שאלתי מה לגבי הפסקות ומה לגבי ארוחת צהרים,זה ממילא לא ענין אותי וגם ידעתי שהסיכוי שאני אתקבל קלוש,כמו שאכתוב לקמן.

בנוסף ציינה שיש לה ראש צוות בטרגט מרקט שהיא סומכת עליו ששמו אלירן (הטלפון הנייד למי שרוצה לקבל עבודה: 050-8355104) ואני יכול לפנות אליו. לפני שאני פניתי אליו הוא פנה אלי.

אלירן ראש צוות התקשר אלי בחמישי בתשע בערב לערך וציין עוד עובדה שאני צריך להיות ברבע לשמונה בבוקר ביום ראשון באירפורט סיטי (ליד נתב"ג) - לא ברבע לתשע בסניף איילון של רמי לוי בבני ברק – כי ההדרכה תהיה שם ומשם ניסע לסניף איילון של רמי לוי (לערך 20-30 דקות).

אמרתי לו שאין מצב שאני מגיע ברבע לשמונה בבוקר לאירפורט סיטי, אני צריך לנסוע ב-2 אוטובוסים והאוטובוס היחיד שמגיע זה קו אגד 475 , והוא לא מגיע בתדירות גבוהה וכיוצא.

ראש הצוות היה נבוך ובכך הסתיימה השיחה. הוא התקשר אלי שוב למחרת בשישי בבוקר ושאל האם אני יכול להיות בשבע בבוקר בצומת סביון ?כי משם הוא יכול לקחת אותי לאירפורט סיטי.

אמרתי לו שכנראה לא הבהרתי את עצמי אתמול , אני לא מעונין להתחיל לעבוד כ"כ מוקדם בבוקר ולסיים מאוחר בערב, גם ליום אחד, גם לנו יש חג (אולי לך אין, לי יש). הסכמתי לעבוד את השעות הנקובות ולא מעבר לכך, ובוודאי שלא משנים את השעות ואת המיקום תוך שעה מטעם החברה טרגט מרקט.  

אמרתי שיש לי תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות מימון ושוק ההון ואני מבין בתחום הבנקאות ,ו-3 שעות הן הרבה זמן ומיועדים בעיקר למי שלא בתחום. הראש צוות שההדרכה בפעם הקודמת הייתה של 6 שעות ולא רק 3, עניתי זה גוף הדברים שאמרתי,

והוספתי שאם היה הדרכה ביום נפרד לכמה שעות וביום הבא אחריו התחלת עבודה, לא היה לי בעיה, אבל אני לא מסכים לעבוד מ-8עד אחרי 18 בערב בחג ולקום מוקדם בשש בבוקר ולנסוע ב-2 אוטובוסים בבוקר. ראש צוות טען שההדרכה צמודה ליום העבודה ולא ביום נפרד.   

לסיכום, לא היה כל שינוי בעמדה של ראש הצוות, ולכן לא התחלתי לעבוד בעבודה. אני מניח שטרגט מרקט גייסה בקלות באותו יום מוכרנים ,מקסימום פחות אחד (לא יודע מה קורה לגבי שאר העובדים שגייסה האם הסכימו או האם הגיעו בזמן ביום ראשון).

כמובן שלאורך כל השיחות עם 2 הבחורות והגבר מטרגט מרקט לא אמרתי שאני דתי ואני צריך להתפלל בבוקר ובערב, ואני מקפיד על כשרות וכיוצא,כי זה לא רלבנטי לשיחה ולקבלה לעבודה שלהם, זה רלבנטי עבורי. הסכמתי "להתפשר" אך יש גבול לפשרה בחיים הדתיים. מנהלי טרגט מרקט כנראה חילונים גמורים ולא מעסיקים דתיים .

אני מניח שטרגט מרקט גם לא ייצרו איתי קשר לעבודה בשבוע זה או בשבוע הבא וגם לכל עבודה אחרת. הם פשוט מקבלים את העובדים הפחות טובים ומחפשים עובדים שעושים מה שטוב לחברה ולמנהליה , אבל לא מה שטוב להם,לעובדים עצמם. וכך החברה החילונית מפסידה עובד דתי מצוין שיכול לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר.         

חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע כולל טבע חול המועד פסח אפריל 2012


חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע כולל טבע חול המועד פסח אפריל  2012















יום חמישי, 5 באפריל 2012

ראיון עבודה לתפקיד נציג מכירות לקורסי תעבורה במכללה המסלול הנכון פ"ת


ראיון עבודה לתפקיד נציג מכירות לקורסי תעבורה במכללה המסלול הנכון פ"ת
בחמישי שעבר הייתי בלשכת תעסוקה בת"א (אצל יעקב מטרסו), מצאתי עבודה באתר תעסוקה כנציג מכירות במכללה המסלול הנכון ברחוב השילוח 2 בקרית מטלון בפ"ת, מתברר שהם מוכרים קורסי תעבורה ונהיגה לנהגים וכיוצא, תחום שאני מתחבר אליו וראוי למכור אותו, על מנת להוריד את תאונות הדרכים וזהירות בדרכים, בנוסף לקורסי הנהלה ומחשבים.


יעקב דיבר עם ליאת אשת הקשר, נתן לי הפניה עם מייל וגם טלפון. שלחתי לה קורות חיים בבוקר ראשון,וליאת התקשרה אלי למחרת בשני ותיאמה לי פגישה ביום חמישי לפני פסח בשעה 9.00


בחמישי לקחתי קו 68 ב-8.30 עד צומת גהה וכל קו 94 עד רחוב הסיבים. הגעתי ב-9.05 .עליתי לקומה 2 וממש בכניסה יש קבלה. ואמרתי לפקידת הקבלה שבאתי לליאת לראיון עבודה. לאחר מספר דקות קצרות המראיין היה אדם מבוגר עם שער לבן  ולשכתו סמוכה ממש לקבלה. הוא לא הציג את שמו. הראיון לקח כרבע שעה לערך. הראיון היה עניני, אך לא ממצה. לא נשאלתי את השאלה מדוע את מתאים לעבודה ומה היכולות שלך ,אמרתי לו רק מקצת מהיתרונות שלי ולמה אני מתאים. 


העבודה היא לקבל שיחות נכנסות מלקוחות מעונינים בקורסי המכללה ולקוחות קיימים שנרשמו או לומדים ובזמן שאין שיחות לעשות שיחות יוצאות יזומות של מכירת הקורסים. משמרת של בוקר וערב,כל משמרת 6 שעות בלבד. השכר 24 ש"ח לשעה+ תוספת של שכר על מכירות של רישום קורסים של לקוחות.


המראיין קרא את קורות החיים שלי, מעונין בעובדים לטווח הארוך, שהתפקיד והמקום מתאים להם, שיצליחו בתפקיד, כי המכללה לא מעונינת לפטר על חוסר מכירות ,והיא משקיעה רבות על למידת העובד החדש בנהלים ובקורסי המכללה הרבים.


אמרתי שיש לי ניסיון באקדמיה גם כרכז לימודי בתואר השני, גם כיועץ לימודים בהתנדבות בתואר הראשון, וגם עוזר מרצה ב-2 קורסים. יש לי ניסיון במכירות ותיאום פגישות בביטוח ופיננסים +ידע בטכניקות מכירות. ניסיון  במוקד טלפוני ובשיחות טלפון רצופות, לא מאחר ולא נעדר מיום עבודה.


בסוף הראיון אמר כרגיל שיש עוד מועמדים לראיון,ואכן היו לו על השולחן עוד מספר קורות חיים, ותשובה אקבל ביום שלישי הקרוב-חול המועד פסח, תחילת עבודה לאחר פסח. והוא צריך להתיעץ עם חבריו בקשר למועמדים לתפקיד. כמו בראיונות  קודמים,אם המראיין יאמין לדבריי ולהתחייבותיי,אני מניח שאתקבל. אם לא-לא התקבלתי. בד"כ חילונים חשדנים ולא מאמינים לדברי דתיים-חרדים ,ולא משנה מה הם יאמרו בתחום העבודה.


נתתי לו את טופס הפניה מלשכת תעסוקה לחתימה וציינתי שאני בא לעבוד ולא למלא טופס,כמו שיש הרבה מעסיקים חילונים שחושבים שהחרדי לא מעונין לעבוד ורק רוצה כסף מביטוח לאומי, אני לא מקבל אגורה שחוקה מביטוח לאומי.


המראיין חתם על ההפניה מלשכת תעסוקה וציין שיש עוד מועמדים לעבודה לראיונות. אתם חושבים שהוא התקשר כדי להודיע לי שהתקבלתי או לא התקבלתי? ממש לא, עד היום שכבר עבר החג. והוא גם לא יתקשר,ידעתי זאת מראש לפי צורת השאלות, לפי המבטים ולפי התבטאויות האומללות שלו. 


לסיכום, אם אתם רוצים וצריכים קורסים בתחום התעבורה בעיקר ,והגעתם למכללה המסלול הנכון ,אז לא תקבלו עובד מצוין כמוני שיאמר לכם את כל הפרטים הרלבנטים ויגרום לכם גם להירשם וללמוד במכללה. כנראה שמכללת המסלול הנכון, היא לא המסלול הנכון ל"קריירה" שלי (מבחינתם). העיקר שלא יגרום לכם לתאונות דרכים. 

יום רביעי, 4 באפריל 2012

הורדת ההנחה בכרטיס גמלאי של רשת מגה ומה הטעות השיווק הפטאלית של מגה?


הורדת ההנחה בכרטיס גמלאי  של רשת מגה ומה הטעות השיווק הפטאלית של מגה?
בהמשך לפוסט שכתבתי בבלוג על החלפת כרטיס גמלאי בסניור קארד (כרטיס מאוחד של כרטיס you וכרטיס גמלאי) והורדת ההנחה לכרטיס גמלאי מ-7% ל-4% במגה בעיר ,במגה בול אין כל הנחה גם למוצרים בסיסיים שמחירם דומה וזהה למחירם במגה בעיר.

כאמור נכתב במכתב ממגה מפברואר 2012 שתוך חודש- חודש וחצי  הגמלאי צריך לשלוח את הטפסים למגה (במכתב או דרך סניף מגה)  על מנת לקבל את הכרטיס החדש סניור קארד. עד אמצע מרץ 2012 היה הנחה של 7% ,ולאחר אמצע מרץ יש הנחה של 4% בלבד. ומאחד באפריל מי שלא שלח טפסים או לא קבל כרטיס חדש סניור קארד, אין כל הנחה בכרטיס גמלאי הישן, והוא בטל.  

שלחנו טפסים כבר לפני אמצע פברואר, אך לא קבלנו אותו עד היום תחילת אפריל. השירות הגרוע של מגה וyou:התקשרתי בשבוע שעבר בחמישי למוקד you   ונציגת שירות צעירה אמרה שהעובדת שאחראית על כך לא נמצאת ולא יכולה לתת תשובות. תשובה כלל לא נכונה ולא רלבנטית, כל הפרטים נמצאים אצלה במערכת המידע במחשב והיא יכולה לשלוף כל נתון רלבנטי, אך היא בחרה לא לעשות זאת.

גם לאחר המתנה של כמה דקות, שבו היא טענה שהיא שאלה נציג בכיר או מנהל או חברה לעבודה,לא היו לה תשובות כלשהן. כנראה היא לא הבינה על מה אנחנו מדברים איתה.

היא לא אמרה האם הטפסים התקבלו והאם הכרטיס נשלח, האם יש הארכה לכרטיס גמלאי הישן, והאם נמשיך לקבל הנחה של 4% או שלא נקבל כלום.  

התקשרתי שוב ביום ראשון והתברר לי מנציגת שירות שהטפסים התקבלו כבר באמצע מרץ אבל הכרטיס נשלח לכתובת לא נכונה! נשלח ליישוב אורטל ולא לקרית אונו.אני מאמין שאין רחוב כזה באורטל ולכן המכתב חזר, אבל מגה לא עדכנה זאת למרות שעבר שבועיים וכמובן לא עדכנה אותנו בטעות.

מענין איך עשו טעות בכתובת כ"כ לא מקרית ולא קרובה.כנראה זו הייתה דרך למגה לחסוך בהנחה בקניות של 4% ע"י תשלום למכתב ובול בדואר בהנחה שהלקוח יקנה גם ללא הנחה. 

נציגת שירות הבטיחה וקיימה שהיא שולחת את הכרטיס גמלאי לכתובת הנכונה. התקשרתי שוב למחרת בשני ושאלתי האם הכרטיס נשלח ולאיזה כתובת. הפרטים נשמעו נכונים. שאלתי בנוסף מה על ההנחה בינתיים עד שהכרטיס יגיע? והנציגה ענתה שיש אורכה עד ל-1 במאי (חג הפועלים לשעבר, כמה סמלי) עד שנקבל הכרטיס.

כמובן בכל 3 השיחות ענתה נציגת שירות אחרת, ולכל אחת בקשתי שוב ושוב שממגה יעדכנו אותנו לגבי הכרטיס. רק בשלישי בבוקר התקשרה אלינו בחורה שאמרה שהכרטיס גמלאי נשלח אלינו.

מגה עשתה טעות שיווק פטאלית - היא הורידה את הנחת הגמלאי מ-7% ל-4% על מנת להרוויח יותר, כי בשנת 2011 רשת מגה במדרון של ירידה ברווחים. מגה הניחה שלפחות רוב המוחלט\כל הגמלאים ימשיכו לקנות בהנחה של 4% בלבד וכך ירוויחו את 3% האחרים.

הנקודה שזה ממש לא! הרבה גמלאים לא חדשו ולא יחדשו את כרטיס הגמלאי. הרבה גמלאים לא יקנו יותר ברשת מגה אלא ברשתות מתחרות אחרות, בגלל שמגה הורידה את ההנחה.  הצעד נובע מנקמה- מגה הורידה לי 3% הנחה, אני לא קונה אצלה יותר, בפרט שכל השנים קבלנו 7%, אז למה מורידים עכשיו?

בנוסף דרך כרטיסי אשראי (ויזה כאל ומפתח דיסוקנט וכיוצא) אפשר לקבל 3%-3.5% בכל קניה ברשתות שיווק כמו כמעט חינם וחצי חינם, וגם יש הנחה קבועה של 5% על 10 ויותר מוצרים עם תוי הנחה וקופונים ומבצעים והנחות בכל השנה, אז למה לקנות ממגה?

בנוסף שיש הרבה גמלאים שממשיכים לקנות מרשת מגה, אך הם מורידים את היקף הקניות שלהם במגה עד למינימום. אם עד היום קנינו בקרוב ל1000 ₪ בחודש ממגה בעיקר מוצרים בסיסיים ובפיקוח ומבצעים, אז היום אנחנו בקושי קונים ב-200 ₪ בחודש. חסכתם 30 ₪ אך הפסדתם קניות של 800 ₪ מידי חודש.

בתוצאה הסופית: מגה רצתה להרוויח 3% מהגמלאים, אך הפסידה את כל הקניות (20% רווח ויותר) או את צמצום הקניות של הגמלאים. מגה לא הרוויחה מהמהלך רק הפסידה ובגדול, וזאת נראה גם בתוצאות הדוחות הכספיים לשנת 2012 ובשנים הבאות,אם לא יהיה שינוי.

ואני לא מדבר על הפרסום והשיווק השלילי למגה בעקבות המהלך. גם הילדים של אותם גמלאים לא יקנו במגה או יקנו בצמצום לעומת קודם, כך שהמעגלים רק גדלים ולא קטנים מההפסד. וגם כל הכתבות באינטרנט והפוסטים בבלוגים נגד המהלך לא תתרום יותר הכנסות למגה, אלא להיפך.   

מגה הייתה צריכה לטפח את הגמלאים בפרט שאחוז האוכלוסייה הבוגרת והזקנה עולה משנה לשנה. להקים מועדון גמלאים- עם קופונים,עם תווי הנחה לקניות גדולות, מבצעים שמותאמים להם בדיוור ישיר כמו שגם עושות רשתות הפארם. לשמר את נאמנות הלקוחות ע"י עשיתם ללקוחות מרוצים יותר.

לרשת מגה יש את בסיסי הנתונים של כל הקניות של כל הגמלאים והיא יכולה לפלח את השוק ואת המוצרים ולדעת מה עובד ומה לא עובד,אך מגה לא עשתה עם בסיסי הנתונים כלום.   

אני לא יודע מה מתכננת מגה למועדון סניור קארד עם כרטיס גמלאי החדש ,אבל אני מקווה בשבילה ובשביל הלקוחות הגמלאים שהיא תפעל לטובת הגמלאים וכך תרוויח יותר.

בתכנון הסופי- אין הנפקת כרטיסי גמלאי חדשים כבר כמה שנים. מגה כנראה מחכה שבעלי כרטיסי הגמלאי ימותו ,וכך יפוטרו ממילא מחובת ההנחה ומכרטיס הגמלאי.

אני כמובן יעדכן בהמשך כאשר נקבל את כרטיס הגמלאי והאם י ש מועדון גמלאים במגה או שלא. בברכת פסח שמח וכשר עם קניה זולה

למה בקרית אונו יש מונופול של רשת מגה?


למה בקרית אונו יש מונופול של רשת מגה?
אומרים חיפה אדומה כי רוב מצביעיה הם למפלגת העבודה,ובעבר היה קשר הדוק בין ההסתדרות לבין מפלגת השלטון- העבודה. גם בקרית אונו יש רוב מצביעים מאז ומתמיד וגם עכשיו למפלגת העבודה ולהסתדרות. סופרמרקטים של קו-אופ לשעבר,והיום רשת מגה, היו שייכים להסתדרות עד למכירה.

ולכן  בקרית אונו יש 2 סופרמרקטים של מגה בעיר. אחד באמצע קרית אונו בקניון קרית אונו (לשעבר ב"המרכז" של קרית אונו) ,ואחד בצפון מערב (מרכז) קרית אונו בכיכר דרכטן (לשעבר זיל וזול). אין שום רשת מתחרה אחרת בקרית אונו עד היום!

יש מספר מכולות שכונתיות בקרית אונו: בשכונת רימון, ברחוב הביטחון והצבר וצה"ל בדרום קרית אונו, ומינימרקט דקל בצפון מערב קרית אונו, ברחוב רשי בצפון מזרח קרית אונו, ויתכן מאד שיש עוד שלא הזכרתי. אין במרכז קרית אונו מכולות, כי כאמור יש 2 סניפי מגה (ומגה בול בגני תקוה)  והמכולות לא יכולות להתחרות ברשת.  

גם בגני תקוה הסמוכה לקרית אונו היה מונופול של מגה. ברחוב הגליל (כביש ראשי וארוך) בסמיכות לקניון קרית אונו היה שפע שוק (עקב הסמיכות לשכונה חרדית "ישמח משה") ולאחר החרם על שפע שוק, נהפך למגה בול. אמרתי היה, כי  לפני מספר שנים שבנו שכונה בסוף מזרח גני  תקוה  ומרכז הבמה,פתחו גם סופר של שופרסל שלי, שלא הצליח כ"כ ונמכר לרשת ויקטורי.

כאמור בפוסטים שלי כאן בבלוג רשת מגה ובמיוחד מגה בעיר (יחד עם שופרסל שלי) היא הכי יקרה משאר הרשתות, וזה אומר שתושבי קרית אונו קונים ביוקר ולא בזול. מי שרוצה לקנות בזול צריך לנסוע ברכב או באוטובוס ולבזבז כסף נסיעות וזמן מחוץ לעיר- לאור יהודה (כמעט חינם) או יהוד (סופר ברקת) או ויקטורי (בסוף גני תקוה) או בארות יצחק (ליד פ"ת) ובני ברק (רשת יש)  ולרמת גן (רמי לוי, אושר עד, מחסני השוק,נתיב החסד ועוד) או ליינות ביתן בפ"ת וחולון אזור המלאכה.

כאשר אין תחרות בעיר,ורשת שיווק היא מונופול היא לא עושה ולא תעשה  מבצעים והנחות מעבר לנהוג ברשת.אם יש פראיירים שמוכנים לקנות ביוקר, למה שנמכור יותר בזול? כאשר יש או נכנסת רשת שיווק מתחרה לעיר וחצי מהקונים יעבור אליה, רשת מגה תצטרך למכור יותר בזול בוודאות. ראו דוגמא לכניסת רשתות רמי לוי ואושר עד לאשדוד ולבאר שבע שהמחירים בכל הרשתות שיווק ירדו במיידי.  

עד היום מספר ראשי עיריית קרית אונו וחברי מועצת העיר (כולל המועצה לשעבר) לא פתחו עוד רשת מתחרה למגה. יש 2 אפשרויות: ראש עירית קרית אונו וחברי העיריה מקבלים שוחד ממגה,על מנת לא לפתוח רשת מתחרה. או שהם עושים זאת בחינם למגה. 2 האפשרויות לא נשמעות טוב. ראש העיריה וחברי העיריה לא עושים טוב לתושבי קרית אונו שאין רשת מתחרה וזה לא עלה בשום מצע של שום מועמד כלשהו בבחירות לעיריה. 

קרית אונו רוצה למצב עצמה כתושבים אמידים שיכולים לקנות ביוקר (כמו סניף שופרסל ברמת אביב). הנקודה שיש הרבה עניים בקרית אונו, וגם הרבה אמידים שמעונינים לקנות בזול ולא ביוקר, ואני לא מדבר על השירות הגרוע של מגה.  

יש מספר מקומות שאפשר לפתוח רשת שיווק מתחרה. יש בפרדס רייספלד (מרכז מערב קרית אונו), שיש בתכנון לפתיחת מרכז מסחרי קטן. יש אפשרות בצפון מזרח קרית אונו, ויש בדרום מערב קרית אונו ליד הקריה האקדמית. בכל המקומות הנ"ל  יש אפשרויות חניה.  

אז מתי אתם חושבים שזה יקרה, שתפתח רשת מתחרה למגה בקרית אונו, אם בכלל? אני סקפטי!      

חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע תחילת אפריל 2012


חדשות מניות הביומד הישראליות השבוע תחילת אפריל  2012








יום שני, 2 באפריל 2012

ראיון עבודה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח בן עמי בת"א


ראיון עבודה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח בן עמי בת"א
בחמישי הייתי בלשכת תעסוקה בת"א אצל מר יעקב מטרסו. מצאתי עבודה חדשה שעודכנה ברביעי כפקיד ביטוח (גם ללא ניסיון)  בסוכנות ביטוח בן עמי ביגיע כפיים 3 בת"א. יעקב התקשר לאשת הקשר מזל ואח"כ דברתי איתה ותיאמנו ראיון ליום ראשון בשעה 9 בבוקר. יעקב כתב כמה מילות פתיחה על הפניית העבודה ושם במכתב עם ציון שם וכתובת.

בראשון עליתי על קו 168 בשעה 8 בבוקר,ולאחר נסיעה בפקקים והליכה קצרה הגעתי לסוכנות בן עמי, נכנסתי היו 2 פקידות ביטוח בכניסה ואמרתי שבאתי למזל שהייתה במשרד ממול ודברה בטלפון.

לאחר אישור ממנה לכניסה, נכנסתי ונתתי לה את המכתב ההפניה (אני לא נוהג לדבר שמישהו\מישהי מדבר בטלפון) והיא ראתה את ההפניה ואמרה לי לחכות בחוץ שתתפנה מהשיחה. תוך דקה זומנתי פנימה ושאלה אותי מה הניסיון שלי בביטוח? אמרתי מכירות טלפוניות בחברת ביטוח דקלה, תיאום פגישות לסוכני שטח גמל והשתלמות באיילון גמל, ורפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח יניב מוסקוביץ'.

מעבר לכך היא לא רצתה לשמוע ממני יותר דבר. נתנה לי טופס פרטים אישיים עם לוגו של כלל (לא יודע אם החברה קשורה לכלל או שהדפים של כלל),שכלל השכלה, מקום עבודה אחרון ורלבנטי,צבא וציפיות שכר. מלאתי את הטופס ומזל קראה אותו בעיון קצר והפטירה שיש לי ניסיון בתחום הביטוח.

בנוסף אמרה שיש עוד מועמדים לראיון היום, אמרתי שמועמדים כמוני היא לא תשיג ובקשתי שתחתום על טופס הפניה לעבודה של לשכת תעסוקה ותכתוב זאת וכן עשתה. כל זה ארך פחות מ- 10 דקות. שיא בראיון עבודה הכי קצר שהיה לי (הראשון היה ראיון באיגוד לשכות המסחר בת"א ברחוב החשמונאים אצל מנהל השיווק שחיפש עוזר).

אם אני מתקבל, זה רלבנטי, אחרת זה אומר שמעדיפים לא להעסיק בחור חרדי בסוכנות בן עמי.   הצלחתי לעלות במיידי על אוטובוס קו 68 לבית ללא תשלום נוסף (עבר רק שעה ורבע).


כאמור ראיון עבודה כזה הוא לחלוטין מפלה לפי החוק. כדי להחליט נכון האם כדאי או לא כדאי להעסיק עובד, צריך לקבל יותר נתונים כדי לקבל החלטה האם לקבל או לא לקבל, וכל שכן שצריכים לעשות השוואות מול מועמדים אחרים לתפקיד. 


כנראה שלמזל בסוכנות בן עמי מספיק לא לקבל עובד שהוא נראה דתי, לא צעיר, עם לבוש אלגנטי ולא בגדים קרועים שמבין בעבודה ויכול לתרום הרבה לסוכנות. אני קורא לכל הלקוחות הקיימים והחדשים בפרט הדתיים לבחור בסוכנות אחרת שנותנת שירות טוב יותר ולא פוסלת עובד רק כי הוא דתי. הכסף של החרדים טוב לנו כלקוחות, אבל החרדים לא טובים לנו לעבודה אצלנו. 


אשקול בעתיד תביעה משפטית על הפליה לפי חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה נגד סוכנות בן עמי בת"א לפי סכום מרבי של 50 אלף ש"ח, אעדכן בעתיד. 

ראיון עבודה לתפקיד פקיד תביעות אלמנטרי בסוכנות ביטוח דואן בראשל"צ


ראיון עבודה לתפקיד פקיד תביעות אלמנטרי בסוכנות ביטוח דואן בראשל"צבחמישי לפני שבוע וחצי הייתי בלשכת תעסוקה בת"א אצל מר יעקב מטרסו ,הייתה הצעת עבודה של פקיד תביעות אלמנטרי רכב ודירה בסוכנות ביטוח דואן ברחוב דוד סחרוב 18 בראשל"צ . אך לי יש נסיון בתביעות ורפרנט ביטוח חיים ובריאות וכמעט אין ניסיון וידע באלמנטרי.שלחתי לו קורות חיים למייל 
בכל זאת יעקב דבר עם יורם מספר פעמים בשבוע שעבר ואמר שצריך לחשוב על זה. בחמישי התקשר שוב אליו בנוכחותי ויורם אמר לו שנוכל לתאם ראיון ביום ראשון ואתקשר לטלפון הנייד שלו.
ב-1 באפריל, התקשרתי בראשון בבוקר ותיאמנו ראיון לשעה 16.00 .הוא ביקש שאגיע במיידי, אך לא יכולתי להגיע במידי לפני 12.00 (הייתה לו פגישה באשדוד שאורכת שעתיים וחצי כולל נסיעות), ואמרתי שנקבע לאחר הפגישה, ואם יש ביטול לפגישה שיעדכן אותי.
לאחר הראיון ב012 סמייל שכתבתי  בפוסט הקודם שהסתיים ב-15.55, הלכתי ברגל מרחוב האצ"ל עד דוד סחרוב, רבע שעה הליכה לערך והגעתי ב-16.10. יורם היה עם לקוח בקשר לתביעת רכב וחיכיתי עוד רבע שעה, וממילא גם אם הייתי מגיע בזמן,לא הייתי מתקבל בזמן. 
ב-16.25 הלקוח סיים והתיישבתי במקומו, ויורם אומר לי שהוא קרא שוב את קורות החיים שלי וראה שאין לי ידע וניסיון באלמנטרי, ומשרדו עוסק רק בתחום אלמנטרי (בעיקר רכב ודירה)  ואמרתי לו שזה מה שאמרנו לך בתחילה. אני לומד מהר ותוך חודש אוכל להיכנס לעבודה שוטפת לאחר לימוד.
הוא אמר שהוא מעונין בעובד\ת עם ניסיון שעבדו כבר מספר שנים בתחום, ואין להם זמן ללמד והם טובעים בעבודה, והוא גם מצא עובדת ותיקה בתחום,יש רק חילוקי דעות בקשר לשכר. הוא צריך עובדת כי העובדת במשרד התפטרה לפני מספר ימים,כך שזה לא היה רלבנטי לפני שבוע. ולכן הוא חיכה שבוע שלם.
לא אמרתי לו שאם כך המצב, למה הוא לא התקשר אלי לטלפון ואמר לי זאת והטריח אותי עד כאן? ידעתי שמבחינתו אני לא רלבנטי, ולכן לא צריך להשקיע, מלבד שהוא טרוד בעבודה. מלבד זאת הוא חשב שאני מקבל כסף מביטוח לאומי,כך שמכל מקום אני צריך לבוא כדי שיחתום על הטופס. למעט לציין שאני לא קבלתי ולא מקבל פרוטה אחת מביטוח לאומי. והוספתי שאני כבר למעלה משנה וחצי לא עובד ו-3 שנים רק במשרה חלקית מסוף 2008. 
אני ממליץ שלפני שאתם בוחרים סוכן\ת ביטוח, תשאלו אותו\אותה ואת העובדים שלהם,בין השאר, מה היחס שלהם לעובדים.כי באותה מידה הם גם יתייחסו ללקוחות שלהם(שהם אתם), במיוחד כאשר תצטרכו את סוכן הביטוח בתביעות מול חברות הביטוח.
דברנו כ-10 דקות לערך, ועקב כך פספסתי את האוטובוס ב-16.30 בכמה דקות ושלמתי על כך מחיר יקר מאד. עמדתי באובך ובחום בתחנת אוטובוס ליד קניון הזהב, עם כל מיני תופעות טבע מוזרות, ונאלצתי לחכות עד 17.20 (יש אוטובוס על 45 דקות בלבד) לקו 138 עד אור יהודה ומשם 76 לקניון קרית אונו בשעה 18.45, שעה וחצי במקום שעה. כאמור בפוסט הקודם יצאתי מהבית ב13.30 והגעתי חזרה לאחר יותר מ-5 שעות! לא שווה לעבוד בראשל"צ!