יום ראשון, 16 בפברואר 2014

החסרונות של הוראת קבע לעומת היתרונות של כרטיס אשראי

החסרונות של הוראת קבע לעומת היתרונות של כרטיס אשראי 
הוראת קבע (הו"ק)משמעה ,שהלקוח מאפשר ע"י ייפוי כח או הרשאה  לחברה מסחרית או עמותה או כל גוף אחר  כמו עיריה באופן קבוע עד להודעה חדשה לקחת סכום מסוים מחשבון הבנק. יתכן שמדובר בסכום קבוע ויתכן סכום משתנה. בהוראת קבע (הו"ק)כתוב שאפשר לקחת כל סכום שרוצים ,מאד רלבנטי לסכום משתנה ,אבל החידוש שהוא גם רלבנטי גם שמדובר בסכום קבוע ! 
ומכאן החסרון הראשון, הוראת קבע משמעה שהחברה  או העמותה היא שותפה בחשבון הבנק שלך הלקוח!  
החסרון השני אין כל שליטה ללקוח על הסכום שהחברה או העמותה  לוקחת, היא יכולה לקחת כל סכום מחשבון הבנק,אם יש כסף בחשבון ,הכסף נלקח אוטומטית. גם אם הסכום לא מוסכם עליך הלקוח ואתה חושב שאתה משלם הרבה יותר ממה שסוכם, גם החברה יכולה לקחת כסף. לדוגמא לאחרונה פורסם שחשבון מים שעלה מידי חודש בעיריה 100-300 ש"ח לחודש, קבלו חשבון מים של תאגידי מים של אלפי ש"ח! ואותם אלפי ש"ח נגבו מחשבון הבנק שלהם.
ומכאן חסרון מצטרף נוסף - מכיוון שנגמרת מסגרת התקציב שלכם כי גבו מכם מאות ואלפי ש"ח מעבר לתכנון שלכם הלקוחות ואתם נמצאים לקראת מינוס כסף,אז  לא תוכלו לקנות דברים אחרים דרך כרטיסי אשראי  או למשוך מזומן כי אין מזומן בחשבון.
החסרון השלישי -גם אם לקחו ממך כסף שלא כדין לדעתך הלקוח, לא תוכל לקבל חזרה את הכסף, אם אותה חברה או עמותה לא תחזיר לך את הכסף. האפשרות היחידה שלך לקבל את הכסף (חוץ מלבטל את הוראת הקבע באופן קבוע ולהפסיק את משיכת הכספים) היא בית משפט. וכמו שכל אחד יודע צריך להוציא הוצאות על עו"ד והגשת כתב תביעה  ונסיעות ועוד, ועד שרואים את הכסף יכול לקחת שנה שנתיים לפחות ,ואף אחד לא מבטיח שאכן הלקוח יזכה וגם יקבל את הכסף למרות הפסק דין לטובתך, ותצטרך להוציא תיק בהוצאה לפועל לגבות את הכסף, ויותר גרוע שאותו גוף או עמותה תפשוט את הרגל או תיסגר. 
אין על מה לדבר אם מישהו זייף את הפרטים שלך ולקחו ממך כסף מהחשבון בנק. וכמובן יש אפשרות בהוראת קבע שיגבו ממך כסף לפני הזמן ולא רק בזמן שכתוב. 
חסרון רביעי - בהוראת קבע לא מקבלים הנחות או כסף חזרה, זה רק אמצעי לתשלום חוב בלבד. 
עדין יש לקוחות טפשים שמשתמשים בהוראת קבע! למרות החסרונות הצרכניים האלו. כי בגלל החסרונות הרבים של הוראת קבע יש לו יתרון אחד. אפשר לבטל במיידי באותו יום הוראת קבע (הו"ק)דרך הבנק. לכרטיס אשראי יש חסרון שאי אפשר לבטל בקלות עסקה באותו יום במיידי, לעיתים יש בירורים של חברת האשראי שלוקח עוד יום יומיים, למרות שלעיתים הלקוח מקבל במיידי את הכסף. 
כרטיס אשראי מונפקת ע"י הבנקים או ישירות דרך חברות האשראי או דרך חברות מסחריות עם שת"פ עם חברות האשראי.
היתרונות של כרטיס אשראי - הלקוח מחליט על אילו עסקאות הוא משלם ועל איל ועסקאות הוא לא משלם. אם החיוב לא נכון והלקוח מקבל חשבונית לתשלום ,הוא יכול לערער ולעשות בירור לפני שמשמלם ויתכן שישנו את החשבונית לפחות כסף ועוד. 
אין את החסרונות של הוראת קבע (הו"ק) של גביה משתנה או קבוע ללא הסכמתך, או גביה שלא בזמן ולא יכולים להיכנס לחשבון הבנק שלך ולקחת כסף. אם מתברר שהחברה גבתה ממך כספים של כדין מעבר למה שהתחחיבת לשלם (תמיד יש מקרים שמבטיחים לך כך, ואתה משלם יותר כי הבטחות לא קיימות או לא ממומשות) ואתה רואה את החיוב בזמן החיוב החודשי, וכל שכן אם  מדובר בעוקץ או ברמאות על עסקה שכלל לא בצעת ,אתה מתקשר לחברת האשראי ומקבל את הכסף חזרה בחשבון הבנק. זה חוק כרטיסי האשראי .וזה הסיבה העיקרית שבני אדם בכל העולם משתמשים בכרטיסי האשראי,אחרת לא היו כלל משתמשים בכרטיס אשראי רק מזומן. יש כמובן אפשרות שאתה מקבל הודעות על כל קניה או שבטחון חברת האשראי או מהבנק מתקשרים אליך כדי לוודא שאתה קנית או בצעת את העסקה. 
אתם יכולים לתכנן את התקציב שלכם.בכרטיס אשראי מקבלים נקודות או מבצעים מחברת כרטיס האשראי. אם מדובר בכרטיסי אשראי צרכניים ושל חברי מועדון מקבלים הנחות בכסף, וחוסכים כסף עם אפשרות גם להרוויח כסף.   
חושבים שיש יתרונות לכרטיס אשראי  או חסרונות נוספים להו"ק או מקרים שאתם מכירים, תכתבו למטה 

מה צריך לבדוק בקרן פנסיה קופת גמל וקרן השתלמות?

מה צריך לבדוק בקרן פנסיה קופת גמל וקרן השתלמות? 
לאחר רפורמת ועדת בכר שאפשר היום לעבור בין חברות ביטוח ובתי השקעות גם בתחום פנסיה גמל והשתלמות, אז אפשר ליהנות מתחרות ולנהל מו"מ ולקבל יותר . ראשית צריך לבחור מי חברת הביטוח או בית ההשקעות שתנהל לך את הכסף. יש מספר פרמטרים שצריך לבחון: 
1. דמי ניהול -בפנסיה דמי ניהול מקסימליים ,חודשי 6% ,שנתי חצי אחוז. למי שלא מתמקח או שרק התחיל את קרן הפנסיה  או במקום עבודה קטן או עצמאי מקבל את דמי ניהול מקסימליים (לא מתקבל). במקום עבודה אחרים אפשר לקבל 4% חודשי ורבע עד שליש אחוז שנתי (סביר). ויש (כמו עובדי כלל) שמקבלים 2% חודשי ו0.2% שנתי 
קופת גמל וקרן השתלמות ,לאחר רפורמה של משרד האוצר שנה שעברה 2013  יש דמי ניהול שנתיים  מקסימליים של 1.1%.השנה 2014 זה אמור לרדת בעוד כמה עשיריות האחוז.  יש עמלה חודשית על הפרמיה החודשית בינתיים ,אבל לא לשכוח דמי ניהול שנתיים מתחלקים ל12 חודש, כך שיש דמי ניהול על הכספים הנוספים. 
גם כאן ככל שהסכום יותר גבוה כך תוכלו לקבל דמי ניהול נמוכים יותר. סכום של מאה אלף ש"ח מקבל דמי ניהול מקסימליים, אלא אם סוכן ביטוח או סוכן חברת ביטוח או בית השקעות ירצו אותך גם במחיר דמי ניהול נמוכים יותר, אפשרי 0.9% . אפשר לבדוק גם דרך היועץ הפנסיוני בבנק. 
סכום של חצי מיליון אפשר לקבל בגמל והשתלמות חצי אחוז. ומיליון ש"ח 0.4-.0.3% וכל שכן יותר. 
2.תשואה - יש לבדוק את התשואה השנתית בד"כ תשואה חיובית של 8-10% שנתי בפנסיה זה טוב. בקרן השתלמות וקופת גמל מניתית 10-12% בשנה זה טוב.כמובן שבהתאם למצב בשוק ההון בארץ ובעולם. כמובן שיש לבדוק את החברות ביחס גם למתחרים. 
כמובן שיש שנים שהם לא חיוביות בתשואות אלא שליליות כמו ב2011  ואף שליליות ביותר כמו ב2008 . יש לבדוק איזו חברה עשתה את התשואה הכי פחות שלילית בהתאם למסלול ההשקעה. 
בדיקה של תשואה בגמל והשתלמות היא לא חודש, שנה או 3 שנים, אלא לפחות 5-10 שנים לפחות. ויש לבדוק מספר קופות של חברת הביטוח או בית ההשקעות ולא רק קופה אחת. בעיתונים גלבס ודה מרקר יש פרסום רק 3 שנים ורק קופה אחת ,וזה מגמתי. לא מפרסמים את הבור של 2008 . 
בדיקה של קרן פנסיה זה לפחות 10 שנים. לבתי השקעות יש בקושי תשואות של 3 שנים, כי זה הזמן שהתחילו בקרן פנסיה. לצערנו הסיכון בקרן פנסיה בבתי השקעות גדול יותר לגבי הלקוח. יש סכום קטן של צבירה ושל לקוחות,חסר חוסן פיננסי וגם לאורך שנים. ואי אפשר לדעת האם בית השקעות יהיה כאשר יצטרך לשלם ללקוח את הפנסיה בעוד 30 שנה ויותר לאורך עוד שנים. 
בתחום הפנסיה כלל והראל מובילים לאורך שנים גם בטווח הארוך וגם הקצר. מגדל מזדנב אחריהם. מנורה מבטחים מפרסמת את עצמה כחברה טובה, אך היא לא מובילה בתשואות ,מלבד דמי ניהול נמוכים. 
בתחום גמל והשתלמות מובילים לאורך שנים בתי ההשקעות אלטשולר שחם וילין לפידות וכלל ביטוח בתחום המנייתי וגם הסולידי. 
3.מסלול השקעה -יש סולידי ללא מניות ויש עד 10% מניות ויש 20-30% מניות ויש 40% ומעלה. המסלול בהתאם להשקפה שלכם האם אתם אוהבים סיכון (מניות) או שונאים סיכון (אג"ח,סולידי), בנוסף שזה בהתאם לשוק. כאשר יש שנה של עליות בבורסה כמו ב2009  מומלץ להגדיל חשיפה למניות, וכאשר יש ירידות בבורסה מומלץ להוריד חשיפה עד סולידי בלבד כמו ב2008 . לא מחליפים מסלול לחודש אלא בהתאם למגמה של השנה שמשתקפת בכמה חודשים שהצפי שיהיה המשך מגמה עליה או ירידה, עד סוף המגמה. 
4.מסלול ביטוח - בפנסיה יש ביטוח חיים ואכ"ע ונכות ושארים . קרן השתלמות היא חסכון נטו, ובקופות גמל הישנות (משנות ה80) יש ביטוח שמשתנה בין חברה לחברה,בעיקר חיים וגם נכות. כיום אין אפשרות לקנות ביטוח בגמל, אם כי יש אפשרות לרפורמה של האוצר של הוספת ביטוח לקופות גמל שיהיו יותר אטרקטיביים. 
יש מספר מסלולי ביטוח :עתיר חסכון -ביטוח מינימלי ללא שארים עם נכות מינמלית. עתיר נכות- ביטוח מקסימלי של נכות וגם שארים , יש ביטוח שארים מקסימלי ונכות מינימלית ,ויש ביטוח בסיסי ויש ביטוח כללי ,שמחלקים באופן שונה את השארים ואת הנכות . 
מחיר הביטוח עולה בין 4% מינימלי ל20% מקסימלי מהפרמיה החודשית. יש להתאים את המסלול הביטוחי בהתאם לסיכון ולמצב המשפחתי. מישהוא פחות בריא  או עובד בצווארון כחול רצוי שיגדיל את המרכיב הביטוחי. מי שרווק צעיר צריך להוריד את מרכיב השארים (כי אין שארים) ואפשרי עתיר חסכון. 
5. חוסן כלכלי וידע מקצועי של חברת הביטוח או בית השקעות.
6. סטית תקן של התשואה ,מדד שארפ ועוד -רלבנטים מאד. יש לבדוק שעקום התשואה לאורך הזמן פחות או יותר דומה ולא דומה לקווים של רכבת הרים שעולה ויורד בפערים גדולים. 
כל הפרמטרים דמי ניהול,תשואה, מסלול השקעה, מסלול ביטוחי ועוד כתוב בדוח השנתי והרבעוני. וכדאי לבדוק את הדוח מלבד הבדיקה האם נתונים הפרמיות החודשיות של עובד מעביד או רק מעסיק אם מדובר בעצמאי  
לבדיקה חינם אפשר להתקשר בערב לטלפון נייד 0525968568 או למייל    eyalm34@gmail.com . הכותב בעל תואר שני במנהל עסקים בהתמחויות שיווק, משאבי אנוש ומימון ושוק ההון. עבר את מבחני הביטוח של משרד האוצר כבר ב2007 .עבדתי בתחום גמל והשתלמות פנסיה 5 שנים בחברת איילון גמל וכלל גמל. אין לי רישיון של משווק פנסיוני-השקעות. 

למה חברות ביטוח לא משלמות תביעות למבוטחים?

למה חברות ביטוח לא משלמות תביעות למבוטחים? 
לקוחות שרוצים להעביר את הסיכון לאדם-חברה אחרת ,הופכים למבוטחים ועושים ביטוח בחברות ביטוח.הביטוח אומר שהמבוטח משלם פרמיות חודשיות ובקרות מקרה הביטוח חברת הביטוח תשלם למבוטח בהתאם לתנאי הפוליסה.
אני מניח שכל אחד ואחת שמעו שכל חברות הביטוח לא משלמות את כל התביעות למובטחים והרבה תביעות נדחות ולא משולמות,וכמובן גם מפורסם היום באיניטרנט פסקי דין של תביעות ביטוח מידי יום. עד שהרבה מועמדים לביטוח לא רוצים לעשות ביטוח, בטענה שממילא חברות הביטוח לא משלמות,כך שאין כדאיות לשלם ובקרות מקרה הביטוח לא לקבל דבר, רק עגמת נפש.
בנוסף לחוק החוזים, בביטוח יש גם את חוק חוזה הביטוח. יש מספר הסברים חוקיים למה חברות הביטוח לא משלמות למובטחים ואלו הן:
1. מועמד לביטוח צריך וחייב להצהיר על גילוי נאות במסמך ההצעה לחברת הביטוח. בביטוח חיים ובריאות -הצהרת בריאות ,בביטוח אלמנטרי על הנכס והסיכון הנכס וכיוצא בהתאם לסוג הביטוח. בהתאם לההצהרה חברת הביטוח מקבלת או דוחה מועמד לביטוח. 
כאשר לקוח לא אמר בגילוי הנאות אמת אלא שיקר, או שהחסיר פרטים ולא אמר את כל האמת,או שהיו אי דיוקים והיה הצגה שונה מהאמת -אזי אם מדובר שהמובטח רצה לרמות ולהונות את חברת הביטוח,לא רק שחברת הביטוח לא צריכה לשלם על התביעה אלא שגם יכולה לבטל את הפוליסה הביטוח וגם לא להחזיר למבוטח את הפרמיות ששילם עד כה!
אם לא מדובר בהונאה אלא בתום לב של המבוטח ,חברת הביטוח לא חייבת לשלם! וחברת הביטוח יכולה לבטל הפוליסה ולהחזיר הפרמיות או לאשר מחדש את כניסת המועמד לביטוח ללא תשלום התביעה הספציפית של המובטח.
2. בכל פוליסת ביטוח כתוב מה תנאי הפוליסה ובאילו מקרים חברת הביטוח צריכה לשלם. הרבה לקוחות חושבים שהפוליסה כוללת הכל והיא ממש לא כוללת הכל ותובעים את חברת הביטוח ,למרות שבפוליסה לא קים הכיסוי שמצדיק תביעה לחברת הביטוח .ולכן התוצאה הבלתי נמנעת שהתביעה נדחית על הסף.
3. כאשר המבוטח לא שילם את הפרמיות החודשיות ולאחר אזהרה ראשונה ושניה גם לא שילם והפוליסה בוטלה ע"י חברת הביטוח, ואז קרה מקרה הביטוח למבוטח, והמבוטח תובע את חברת הביטוח. מכיוון שאין פוליסה כי היא בוטלה  אין זכאות לקבלת התביעה.
4.כאשר הלקוח לא לקוח של החברה, והוא תובע את החברה. דין תביעתו להידחות. איך יש מציאות כזו שלקוח מדמה שהוא לקוח חברת הביטוח שהוא לא? יתכן שאדם טעה בחברת הביטוח, או שסוכן הביטוח העביר אותו מחברה לחברה והוא זוכר את החברה הראשונה ולא השניה וכיוצא. 
חוזה הביטוח נחתם גם כאשר בתחילת הביטוח, המבוטח לא שילם את הפרמיות. אולם יש ביטוחים שמתנים את קיום החוזה הביטוח בתשלום הפרמיה הראשונה לפחות. כך שאם המבוטח לא שילם וקרה מקרה הביטוח ,התביעה תדחה. 
וכמובן שיש סיבות לא חוקיות או קרובות להיות לא חוקיות (כמו בשיטת מצליח) ולא חסרים דוגמאות כמו:
1. חברת הביטוח דוחה את התביעה בטענה שאין כיסוי בפוליסה ובאמת יש כיסוי בפוליסה. 
2. חברת הביטוח דוחה את התביעה כי הלקוח לא הצהיר במסמך גילוי נאות, אולם הלקוח לא היה צריך בכלל להצהיר על זאת במסמך גילוי הנאות
3.חברת הביטוח לא משלמת, סתם כי היא לא משלמת. רק כאשר יגיש המבוטח  נגדה תביעה בבית משפט ,אז היא תשלם. ויתר על כן תגיע להסכם פשרה עם המבוטח על תשלום חלקי ולא מלא.  
יודעים עוד סיבות חוקיות ולא חוקיות של חברות הביטוח לאי תשלום תביעה? תכתבו למטה 

איך ולמה 012 מובייל מציעה חבילת שיחות זולה בארץ ובחו"ל עם שירות טוב יותר לעומת המתחרים?

איך ולמה 012 מובייל מציעה חבילת שיחות זולה בארץ ובחו"ל עם שירות טוב יותר לעומת המתחרים?
עבדתי בחברות הביטוח וסוכניות ביטוח בתחום הביטוח חיים ובריאות והפיננסים (פנסיה גמל והשתלמות וחסכון פיננסי) במגוון תפקידים מכירות טלפוניות,שירות לקוחות,מתאם פגישות,רפרנט ביטוח ועוד כ7 שנים.אחרי סיום תואר שני במנהל עסקים ב2010 ולקראת סוף 2013 החלטתי לחזור לתחום הסלולר שהתחלתי בו בסוף 2006 בסוף תואר ה-1 במנהל עסקים כמפיץ תקשורת בשיחות דרך האינטרנט (voip).
כאמור בפוסט הקודם איך אפשר לחסוך בכסף עם שירות טוב יותר בסלולר אחרי רפורמות של משרד התקשורת כיום אני עובד כמשווק של 012. גם בסלולר 012 מובייל וגם באינטרנט 012 סמייל.  012 התחילה בשיחות בינלאומיות לפני יותר מ12 שנה. המשיכה לאינטרנט, ולפני שנתיים נקנתה ע"י אורנג וכיום היא חברת בת של אורנג שמציעה גם שיחות בינלאומיות וגם אינטרנט וגם טלפון קווי וגם סלולר וגם מכשירי סלולר ונטסטיק ועוד. חברה שיש לה למעלה ממיליון וחצי לקוחות!
012 היא לא וירטואלית כמו יופון (מגה) ורמי לוי והום סלולר וכיוצא לגבי התשתית שהם שוכרות מחברות הסלולר הגדולות פלאפון סלקום ואורנג, אלא 012 נשענת על תשתית אורנג ממש. איכות שיחה וצלילות שיחה וקליטה וההנאה מהקידמה וטכנולוגיה של אורנג ועד מהירות 42 מגה גלישה בסלולר בהתאם למכשיר הסלולרי שלך,כך שאתם יכולים ליהנות כמו כל לקוח אורנג במחיר 012 שהוא דיסקאונט ולא פרימיום כמו כל חברה גדולה כאורנג
אני עוזר ומייעץ איך תוכלו לחסוך הרבה כסף ומה האפשרויות שיש לכם היום בתחום הסלולר וגם בתחומים אחרים כולל צרכנות נבונה. אני לא מתפשר על איכות שירות מצוין. ולכן אתם יכולים לקבל שירות מ012 בשירות לקוחות טלפוני  וגם דרך הצ`אט באתר 012 או מהאיזור האישי שלך באתר 012 או מכל חברה סלולר אחרת, אך שירות כמו שאני יכול להציע לכם,לא תקבלו. 
מה התוכניות סלולר שמציעה היום 012 ? תוכניות הסלולר כולל מע"מ . התוכניות מותאמות ללקוח פרטי וללקוח עסקי
0. טלפון קווי - שיחות ללא הגבלה בארץ לטלפונים נייחים וניידים ב51 ש"ח כולל מע"מ. אני בד"כ מציע חבילה משולבת: טלפון קווי+ספק אינטרנט. המינימום 71 ש"ח (טלפון קווי שעולה 51, וגלישה ב5 מגה +מודם ראוטר+התקנה חינם) מתאים גם למי שלא גולש באינטרנט ,אך נמצא בבית ורוצה לדבר ללא הגבלה, או עסק עם שיחות יוצאות ונכנסות. יש אפשרות גם לפקס. המודם מכיל 2 קווי טלפון . 
1.תוכנית 59 ש"ח כולל הכל, כלומר שיחות ללא הגבלה ומסרוני טקסט בארץ  ללא הגבלה וגלישה של 3 גיגה (בכמה תוכניות יש רק גיגה עד 3 גיגה בלבד). מעבר ל3 גיגה גלישה יש האטת קצב גלישה (לא צב כמו חברות אחרות),אך אין חיוב כספי מעבר ל3 גיגה.(בסלקום במספר תוכניות  אין אפשרות לגלוש מעבר לחבילת הגלישה כלל והאינטרנט חסום) .למי שלא מסתפק ב3 גיגה יש אפשרות להגדיל ל5 גיגה. התוכנית לא כוללת שיחות לחו"ל כלל.
בפלאפון יש גם חבילת גלישה 3 גיגה,ועובדי פלאפון מטעים את הלקוחות שכאילו יש גלישה ללא הגבלה. אין חבילה גלישה ללא הגבלה בסלולר!! אם זה היה נכון ,חברות הסלולר היו פושטות רגל. הכוונה שאפשר לגלוש גם מעבר ל3 גיגה עם האטת קצב. לפלאפון אפשר לגלוש רק עד 8 מגה מהירות במקסימום לא משנה איזה מכשיר מתקדם יש לכם. ב012 ובאורנג אפשר לגלוש עד  42 מגה מהירות לפי התשתית (בקרוב בדור 4 מהירות גלישה באורנג תמשיך להיות גבוהה מסלקום ופלאפון). אייפון 4  יכול לגלוש ב012 עד 21 מגה, אייפון 5 וגלקסי 4 עד 30 מגה מהירות  בהתאם למפרט הטכני.
2.תוכנית 69 ש"ח היא תוכנית 59 +חו"ל . 69 ש"ח כולל הכל, כלומר שיחות ללא הגבלה ומסרוני טקסט ללא הגבלה וגלישה של 3 גיגה ,מעבר ל3 גיגה גלישה יש האטת קצב גלישה,אך אין חיוב מעבר ל3 גיגה.500 דקות שיחה ל42 יעדים בחו"ל ,בארה"ב וקנדה ניידים ונייחים, ב40 האחרים רק נייחים,כלומר מוסיפים עוד 10 ש"ח ומקבלים 500 דקות לחו"ל! מעבר ל500 דקות המחיר 99 אגורות לדקה. יש אפשרות לקנות עוד 200 דקות  ב20 ש"ח בלבד.(10 אגורות לדקה) וגם אפשר לקנות עוד 200 דקות נוספות בעוד 20 ש"ח. 
יתרון גדול שמדברים מהנייד בכל מקום ובכל זמן ולא רק מהנייח רק בבית או בתוכנה רק שיש אינטרנט וצריך שתהיה התוכנה גם למי שנמצא בארץ וגם בחו"ל. יתרון גדול נוסף היא העלות הנמוכה גם לעומת דיל בנייח או חבילת דקות, העלות לדקה לחו"ל היא 2.5 אגורות!  התוצאה מתקבלת מחלוקה של 10 ש"ח (שהוספנו על 59 ל69 ש"ח)ל500 דקות. יתרון גדול גם למי שמדבר שעה בשנה! כדאי לו לעבור לתוכנית 69 ובסופו של דבר ישלם פחות כסף. יתרון נוסף שאפשר לשלב תוכנית בטלפון הנייד לטלפון נייח ב40 יעדים בחו"ל (שאינו ארה"ב וקנדה) עם תוכנית בטלפון נייח לטלפון נייד בחו"ל והעלות נמוכה יותר לעומת טלפון נייד ונייח ביעדים בחו"ל דרך הטלפון הקווי בלבד.
3.תוכנית 79 -89 ש"ח היא תוכנית 69 ש"ח+גלישה ב5 גיגה (במקום 3 גיגה בתוכנית 59 ו69). נועד למי שגולש הרבה בעיקר בתוכניות טלויזיה וסרטונים וגרפיקה וכיוצא.  
9.תוכנית 9.90 ש"ח היא תוכנית ל60 דקות שיחה ו60 מסרוני טקסט ו100 מגה גלישה.לאחר מכן עלות 9אגורות לדקה. תוכנית שנועדה למי שמדבר מעט בסלולר ובעיקר מקבל שיחות.תוכנית שמותאמת לילדים קטנים או מבוגרים. יש אפשרות לקנות 3 גיגה גלישה בסלולר ב20 ש"ח בלבד,כל שתוכנית מותאמת לילדים שלא מדברים הרבה בטלפון הנייד אבל משחקים הרבה.
בכל המסלולים מסרון תמונה (mms)עולה 60 אגורות להודעה. לפני חצי שנה היה תוכנית 59 שהודעות תמונה בחינם כמו הודעות טקסט.
אין התחייבות ללקוח על תוכנית מסוימת,אפשר תמיד לעבור בין חבילות שיחה או חברות סלולר.התוכנית מובטחת לשנה מהחברה לאחר מכן התוכנית עולה יותר כסף. יחד עם זאת בחברת 012 לקוח קים מקבל תוכניות שמקבל לקוח חדש, ואפשרי תמיד לעבור בין חבילות זולות ויקרות כאחד.ואני דואג שבמשך השנה או בסוף השנה תעברו לחבילת שיחה זולה ומותאמת עבורך.גם אם לא שינתה במשך השנה את התוכנית ולאחר השנה המחיר עלה, תמיד אפשר לעבור לחבילה זולה וטובה עבורך.
אם שיניתם תוכנית 59 ל69 ורציתם לחזור ל59,זה אפשרי. בחברות סלולר אחרות אי אפשר לשנות תוכנית עד סוף הזמן (חצי שנה או שנה) אלא אם עוברים חברה וחוזרים או מאימים בנטישה. ב012 תמיד אפשר לשנות תוכנית בכל זמן גם תוך שבוע או חודש ואפילו יום!. בחברות סלולר אי אפשר להחליף תוכנית לתוכנית זולה יותר כגון מ69 ל59 כי החברה מפסידה כסף, ב012 זה אפשרי לעבור מחבילה יקרה לזולה כי החברה הוגנת! וזה מאד מומלץ ללקוח ,כי מדובר בשירות ללקוח. 
 לפרטים נוספים, אפשר ליצור איתי קשר  בטלפון נייד 0525956568 או לשלוח הודעה לנייד, ואני אחזור אליך בהקדם באותו יום. אפשרי גם במייל  eyalm34@gmail.com  ,מה אני מציע בתחום האינטרנט 012 סמייל ? זה בפוסט הבא, ובפוסטים הבאים מכשירי סלולר וטאבלטים.

רפורמות משרד התקשורת ואיך אפשר לחסוך כסף בסלולר ולקבל שירות טוב יותר?

רפורמות משרד התקשורת ואיך אפשר לחסוך כסף בסלולר ולקבל שירות טוב יותר? 
כבר שנתיים יש רפורמות של משרד התקשרות ,השר כחלון. הרפורמות לטובת הלקוחות ולרעת חברות הסלולר.וזו הסיבה שהיו הרבה לחצים על שרי התקשורת בעבר לא לעשות רפורמות כלשהן וחברות הסלולר חגגו במחירים עם פחות שירות.  כל אחת מחברות הסלולר (סלקום,פלאפון ואורנג) הפסידו הרבה כסף(מאות מיליונים בשנה!) והרווחים ירדו בצורה דרסטית . אחת הסיבות שדנקנר מאידיבי שמחזיק בסלקום הפסיד את החברה ואת הדיבידנדים מסלקום.
מה הרפורמות אומרות לטובת הצרכן? הדבר הבסיסי שגרם את שאר השינויים הוא שנוספו עוד מתחרים מלבד 3 חברות הסלולר הגדולות הקיימות סלקום פלאפון ואורנג. המתחרים נשענות על תשתית חברות הסלולר הגדולות או על הוט, והן נקראות וריטואליות כמו גולן טלקום ,רמי לוי, הום סלולר, הוט טלקום ,יופון מגה ועוד, 012 מובייל היא חברת בת של אורנג ולא וירטואלית . אין בינתיים אחוד של כמה חברות סלולר וירטואליות לחברה אחת. 
יש אפשרות לעבור בין חברה סלולר לחברת סלולר אחרת, עלויות המעבר אפסיות.מלבד עלות סים. יש תחרות בין החברות גם במחיר חבילת שיחות וגם בשירות ,וחברות הסלולר נלחמות על כל לקוח גם בהורדת מחיר חבילת השיחות או המכשירים וגם בשירות טוב יותר.  יש אפשרות ליהנות ממבצעים בחברות הסלולר לקראת חגים או סוף שנה או השקת מוצרים חדשים וכיוצא.
אין יותר דמי שימוש שעלה בעבר 20 ש"ח לפחות בחודש גם אם לא דברת אגורה אחת. אין דמי קישוריות רק בטלפון קווי שמתקשר לנייד ולא במכשירי סלולר בכל חברות הסלולר. יש תוכניות בחברות הסלולר שמתאימות למי שלא מדבר הרבה שעולות מעט (9 ש"ח ב012 ועד 20-30 ש"ח בחברות אחרות), וכבר לא שווה להחזיק בטלפון נייד שהוא טוקמן 
המחירים ירדו דרסטית -יש אפשרות לקנות חבילת שיחות ללא הגבלה.והמחיר קבוע ולא משתנה! בנוסף שיש גם חבילת גלישה של גיגה לפחות בסלולר במחיר כלול. יש אפשרות לקנות חבילת שיחות ב60-80 ש"ח  בחברות הסלולר הקטנות עד 120 לחבילה גם בחברות הסלולר הגדולות. בעבר בשיחת מאות או אלפי שקלים שלמנו מחיר יקר של מאות ואלפי ש"ח לחודש!  וכל שכן על גלישה בסלולר שעלה עשרות ש"ח על כמה מגה גלישה. ההורים קבלו חשבונות גבוהים מסלולר של הילדים שלא ידעו איך לשלם בפרט שהם מתחת למעמד הבינוני (מלבד להאשים את הילד בהוצאה).
כיום אם לא מקבלים שירות טוב או מחיר זול יותר ממה שמקבלים ולא מרוצים מחברת הסלולר ,אפשרי תמיד לאיים בנטישה לחברה אחרת. בעבר זה היה קרוסלה של 3 חברות ,כיום זה יותר מ10.  יש מפעילי סלולר וירטואלים ששלמו ערבויות למדינה בעשרות מיליוני ש"ח. הם יקבלו חזרה את הכסף רק אם יגיעו למספר מנויים בזמן מסוים מוקצב, ולכן יש להם אינטרס לגייס כמה שיותר מנויים. בינתיים רוב המפעילות עמדו ביעד וקבלו הערבויות (גולן בדרך),ולכן הם מציעות תוכניות במחיר זול מאד 60-40 ש"ח לחודש וגם שירות(אם כי לקוי בהרבה מקרים, ואם כי יש לקוחות מרוצים)
אין כיום קשירה בין קנית מכשיר בחברת סלולר לבין חבילת שיחות, ואין יותר חיוב זיכוי בין מכשיר לחבילת שיחות (תקנה מכשיר סלולר קבל זיכוי כספי בחבילת השיחות ורק אם תדבר מעבר לחבילת דקות מסוימת גדולה) . כלומר אפשר לקנות מכשיר מכל חברה ואפשר לקנות חבילת שיחות מחברה סלולרית אחרת. גם מי שקנה מכשיר בחברת סלולר אחת וגם חבילת שיחות ועדין לא גמר לשלם את כל התשלומים על המכשיר יכול לעבור לחברת סלולר אחרת בחבילת שיחות, ואת שאר התשלומים ימשיך לחברת הסלולר שקנה ממנה המכשיר. 
לקוח קים מקבל כמו כל לקוח חדש. בהרבה חברות סלולר זה לא קים, כלומר חברות הסלולר בפרט הוירטואליות עושות מבצע ללקוחות חדשים ,אולם לקוחות קימים לא יכולים להצטרף לאותו מבצע ,והם נשארים במחיר גבוה יותר לחבילת שיחות עם פחות שירות. מה שגם גורם נטישה לחברה סלולר אחרת שיש לה מחיר לקוח חדש עם שירות דומה ואח"כ חזרה לחברה הראשונה כלקוח חדש.
כיום במספר חברות הסלולר הקטנות וגם הגדולות יש חבילה שיחות בנייד של שיחות בינלאומיות! מלבד השיחות בארץ, בעבר זה לא היה קים בכלל. בד"כ מדברים לחו"ל דרך הטלפון הקווי ודרך דילים ושטיקים וצריכים להתקשר באופן מסוים  (להקיש את מספר החברה ,012,013,014 וכיוצא) וזה עולה הרבה כסף יותר מאשר חבילת השיחות בארץ. קונים חבילת שיחות בארץ ללא הגבלה ומקבלים שיחות לחו"ל במספר יעדים ללא הגבלה או מאות דקות לעשרות יעדים במחיר זול. ברור שאפשר להשתמש בסקייפ באינטרנט או בתוכנות סלולר טנגו או וייבר במקום שיש wifi . אבל בטלפון זה הרבה יותר פשוט וקל בפרט למבוגרים. 
כיום יש הרבה מבוגרים-צעירים שתקועים עדין מלפני הרפורמות ולא יודעים מה השינויים לטובתם. גם כאשר מנסים להסביר להם הם מנתתקים מהשיחה ולא רוצות להמשיך או מנתקים טלפון תוך כדי הפטרה שאני לא מעונינת-לא רוצה לשמוע-מעונינת לשלם יותר ולקבל שירות פחות טוב ועוד. 
כיום אני עובד כמשווק של 012. גם בסלולר 012 מובייל וגם באינטרנט 012 סמייל.  012 התחילה בשיחות בינלאומיות לפני יותר מ12 שנה. המשיכה לאינטרנט, ולפני שנתיים נקנתה ע"י אורנג וכיום היא חברת בת של אורנג שמציעה גם שיחות בינלאומיות וגם אינטרנט וגם טלפון קווי וגם סלולר וגם מכשירי סלולר ונטסטיק ועוד. אני מוכר את כל המוצרים של 012.  
מה אני מציע בתחום הסלולר או מה מוצרי 012 ? זה בפוסט הבא, ובפוסטים הבאים לגבי אינטרנט ושיחות בינלאומיות ומכשירי סלולר וטאבלטים. אני לא מתפשר על איכות שירות מצוין. ולכן אתם יכולים לקבל שירות מ012 או חברה סלולר אחרת, אך שירות כמו שאני יכול להציע לכם,לא תקבלו. 
אפשר ליצור איתי קשר  בטלפון נייד 0525956568 או לשלוח הודעה ואני אחזור אליך בהקדם באותו יום. אפשרי גם במייל  eyalm34@gmail.com 

ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות ותפעול בקוואנטום שוקי הון

ראיון עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות ותפעול בקוואנטום שוקי הון
בנובמבר 2013 שלחתי קורות חיים באתרי דרושים לתפקיד שירות לקוחות ומכירה. האתר גם שלח קורות חיים נוספים לתפקיד זהה לחברות אחרות.אחת מהם שקיבל היה קוואנטום שוקי הון. התקשר אלי בחור צעיר לגבי תפקיד של מכירות טלפוניות ותפעול. מה מוכרים? בעיקר ניהול תיקי השקעות ,כלומר לשכנע לקוח לשים כסף והרבה מאות אלפי ש"ח במינימום ובית השקעות ינהל את הכסף. וגם קרנות נאמנות .תפעול -מבצעים את הניירת של המכירה במערכת המחשוב. לא דובר כלל על שירות ופגישות. זה בניהול משווקי השקעות. משרדי החברה בבית קרדן בת"א בסוף דרך מנחם בגין (אולמי רסיטל לשעבר) ליד גשר פישמן.
הראיון היה קצר שבסופו אמר להגיע למשרדי החברה. אמר שאני בחור מקצועי בהתאם לתפקידים בקורות החיים כולל גם ידע מקצועי. מה שהתברר בסוף שלא היה כל ראיון מלבד חזרה על הראיון הטלפוני וכמובן שהבחור ראה איך אני נראה ואת מי אני מייצג באמונתי. לבסוף אמר שייצרו איתי קשר לגבי ראיון נוסף עם המנהל בבית השקעות. שאל האם אני מעונין לעבוד מהבית כשכיר או כפרילנסר בעיקר? עניתי שאני מעונין בחצי משרה שכיר וחצי פרילנסר. כאשר שואלים שאלה כזאת תמיד תסרבו. זה פתח לעבוד קשה ולא לקבל דבר בתמורה. בית השקעות זה הוא לא מוצר-שירות טוב שנמכר, והחברה פשוט מעדיפה לא לשלם כסף על חוסר הצלחה (שלה בעיקר).
מי שעניין אותו יותר היה לגבי הראיון עבודה הבא שלי אחריו. אמרתי לו שאני מעדיףלהגיע הכי מוקדם שיש לראיון בבוקר כי יש לי ראיון עבודה ב9 בבוקר במקום אחר בעזריאלי,אז סגרתי איתו לגבי 8 וחצי רבע ל9. רק ברבע ל9 פותחים בכלל את המשרד. לפני כן אין אדם במשרד. במשרד היה הבחור פקידה ועוד מנהל. המשרדים מכילים 4 חדרים לערך עם חדר ישיבות ,מקום יחסית קטן לבית השקעות, וכמובן ריהוט מושקע ויקר.  נסעתי בקו 168 ואח"כ לקחתי 51 ,במקום לקחת 68 ישירות ,כי יש פקקי תחבורה בזבוטינסקי ר"ג, וכך זה יותר קצר. מה שלא לקחתי בחשבון שברחוב שם יש תיקוני דרך.
 כמובן עד היום לא קבלתי שום טלפון מהבחור או מהמנהל שם. 

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות במוקד פיננסי בויזה כאל בגבעתיים

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות במוקד פיננסי ללקוחות פרטיים בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים 
בנובמבר 2013 שלחתי קורות חיים לחברת אשראי ויזה כאל למשרת שירות לקוחות (בנוסף לשליחה האוטומטית של אתרי הדרושים) ,וגם קבלתי מספר הצעות עבודה לאותו תפקיד ממספר חברות כ"א .
אך רכזות כ"א ירדו מההצעת עבודה עבורי , כי חברת ויזה כאל אמרה שקורות חיים שלי הגיעו אליה לפניהן , ולכן הן לא יוכלות להמשיך איתי בתהליך. כך נודע לי בדיעבד לאחר המתנה של כמה ימים. 
רכזת כ"א של חברת אשראי ויזה כאל בשם נעמה התקשרה אלי ואמרה שקבלה קורות חיים שלי ,ושאלה האם רלבנטי תפקיד שירות לקוחות במוקד פיננסי ללקוחות פרטים בויזה כאל? אמרתי שכן . 
לאחר ציון השכר באופן כללי(בסיס +בונוסים על יעדי שירות ומכירה), זמן הקורס, שעות העבודה ותנאי העבודה, עוד כמה שאלות לגבי התאמה לתפקיד , מה העבודות האחרונות, למה עזבת את מקום העבודה האחרון, למה אתה מתאים לעבודה של שירות לקוחות ועוד. ולבסוף כמובן  הזמנה לראיון עבודה .
מכיוון שהייתי מחוץ לבית ולא יכולתי לכתוב את הפרטים ,בקשתי שתשלח אלי למייל את הפרטים לראיון העבודה.  וזה לשון ההודעה במייל של נעמה:
בהמשך לשיחתנו הטלפונית אתמול קבענו להיפגש מחר – יום ד` בשעה 10 בבוקר לתפקיד  נציג שירות למוקד פיננסי.
כתובת: רחוב תפוצות ישראל 13 אזור תעשיה כורזין, גבעתיים.
נא להגיע עם תעודה מזהה , תשריין לך כשעתיים.
החידוש בראיון עבודה של ויזה כאל הפעם הוא שאין מרכז ההערכה! אין דינמיקה קבוצתית ואין סימולציות . מה כן יש? יש האזנות לנציג שירות במוקד לאורך שעה ויותר ואח"כ ראיון אישי  של 10 דקות-רבע שעה  לערך עם מנהל המוקד דורון . לדעתי המקצועית זה הרבה יותר אפקיטיבי ורלבנטי למועמד שמגיע למקום העבודה ויכול להחליט האם התפקיד מתאים לו  ואפילו קל או יותר מידי קשה ויפרוש. בנוסף שאפשר לקבל גם את חוות דעת הנציג שירות שהמועמד האזין לו איך הרגיש או מה אמר המועמד לעבודה 
כמובן ששאלתי האם הראיון יהיה בגבעתיים וגם מקום העבודה, האם יש מקום ישיבה ,כי יש מספר כסאות בודדים (אמרתי זאת שויזה כאל יש כסאות מוסיקלים שהכוונה שמיש מגיע מוקדם תופס כסא והבאים אחריו עומדים, היא הבינה שהתכוונתי שעובדים עוזבים או מפוטרים ומביאים אחרים תחתיהם) והאם צריכים למלא טופס, התשובות של נעמה היו חיוביות 
נסעתי בקו 56 והגעתי כמה דקות לפני 10, היו כבר 4 מועמדים נוספים שם, ועוד 2 באו אחריי,חצי בנות וחצי בנים, שמתוכם עוד דתי שחור אחד. בויזה כאל היו שיפוצים בקומת הכניסה והיה הרבה רעש ועבודת ריתוך. החידוש שלא ראינו את המוקד לפנינו וגם המוקד לא יכול להסתכל החוצה, כל הקיר כוסה ,יתכן שזה נבע מהשיפוץ. הגעתי לקבלה  הזדהתי וקבלתי מהמזכירה טופס  2דפים עם עט למלא ,מלאתי את הטופס במהירות לוקח 5-10 דקות לערך  והחזרתי את העט למזכירת קבלה.
כסיימתי למלא את הטופס, הגיעה נעמה ורכזה את כולם וקראה בשמות המועמדים, כולם באו. חזרה שוב על מה שאמרה בראיון עבודה לגבי העבודה ולגבי תנאי העבודה (כנ"ל). נתנו תעודה מזהה וקבלנו כרטיס כניסה לאורח (ולכן צריך להביא תעודה מזהה) , נכנסנו למוקד ודאגו לנו שכל אחד יקבל נציג ויאזין לו. לאחר שעה ב11 לערך התחיל שלב הראיונות, אני הייתי עם נציג מצוין בשם גיא, וזה היה מול מקום הראיון עם מנהל המוקד דורון ועם רכזת כ"א נעמה, כך שראיתי מי הגיע ראשון וכמה זמן ראיון .
התחיל עם 2 בנות  לאחר חצי שעה הגיע תורי. הראיון לא היה מקצועי והיה קצר מידי בקושי 10 דקות ,גם כדי לבחון האם האדם מתאים לתפקיד או לא. נשאלתי על הרקע התעסוקתי שממילא כתוב בקורות חיים (בטופס ניסיון תעסוקתי רק של 3 מקומות עבודה אחרונות ,מה שמראה שברירת המחדל הוא צעירים שכמעט לא עבדו לעומת טפסים של 5 מקומות עבודה) ,נשאלתי איך התרשמתי מהאזנות ומהתפקיד , נשאלתי שאלה מוזרה : למה אני מעונין בשירות טלפוני ולא פרונטלי? למה מוזר ,כי בניסיון תעסוקתי כתוב רק שירות טלפוני ולא פרונטלי. עניתי שאני מעדיף להסתתר בטלפון ולתת שירות טוב ללא דעות קדומות גם של הלקוח וגם שלי. מנהל המוקד דורון התענין בשאלה זו, ובנוסף שאל איך אני מסתדר עם הצוות ? עניתי שאני חברותי ותורם תמיד לכל צוות  גם בצוות שרובו נשים.לא נשאלתי במה אני טוב בשירות או יכולת עבודה בסביבה ממוחשבת עם כמה מערכות ,אז נאלצתי להסביר זאת ללא שאלה. נשאלתי שוב למה עזבתי מקום עבודה האחרון, וזהו. 
בסוף הראיון  רכזת כ"א אמרה שאין עוד שלב, ותשובות האם התקבלנו או לא נקבל מחר , וליוותה אותי החוצה , לפני זה לחצתי את ידו של דורון , וגם את היד של גיא . הייתה לי הרגשה טובה אבל לא מעבר, אין סיכוי שויזה כאל תבחר בי ,לחיצת יד לא גורמת למנהל לקבל אותך לעבודה. עדין רוב המוקד צעיר 23-30 לערך ורובו נשים .  
קבלתי תשובה למחרת יום ה`  מנעמה שלא התקבלתי לעבודה, וכרגיל רכזות כ"א  אומרות זאת בחשש ,כנראה בעיקר שהמועמדים שחושבים שהם מתאימים מתווכחים איתה למה לא התקבלו וכיוצא. אז החלטתי הפעם לומר משהו חיובי שתרגיש טוב...היא הייתה בהלם שאמרתי לה שהתקבלתי בחברת האשראי המתחרה (לאומי קארד) בשירות לקוחות

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני בדקה ה-90 חברת תיירות בת"א

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני בדקה ה-90 חברת תיירות בת"א 
שלחתי קורות חיים לתפקיד מוכר טלפוני דרך אתר אינטרנט  "דרושים" או ג`ובמאסטר.האתר שלח קו"ח למעסיקים ולתפקידים דומים,כך שהועבר קו"ח שלי לחברת תיירות הדקה ה-90. למרות שאין לי כל ניסיון בתיירות, קבלתי טלפון מרכזת כ"א  בחברה ולאחר ראיון טלפוני קצר הוזמנתי לראיון. בתחילה היא רצתה שאבוא בבוקר, אך אמרתי שיש לי התחייבות קודמות ונקבע הראיון לשבוע הבא בראשון לשעת צהרים מוקדמת ב13 לערך. הדקה ה90 נמצאת בבית אמפא  ברחוב המסגר בת"א קומה 5.
הגעתי למקום הידוע לי מראיון קודם לפני 4 שנים לפחות  אמרתי לפקידת הקבלה (הייתה אישה מבגרת חביבה) שהגעתי לראיון והמתנתי קצת. לצעריהלא קלטתי טוב את שמה של רכזת כ"א ,ולכן אמרתי רק את הטלפון  להתקשר ל*9090 שלוחה 882 . התקשרה לר"צ ואמרה לי שאלך ימין וימין לר"צ ושם אתקבל לראיון. הלכתי והתקבלתי בחום ע"י הר"צ, אמר לי שאוכל לשתות ואח"כ להמתין בקבלת קהל לראיון, וליד יש את חדר מנהל המוקד,שהמנהל היה כבר בתוכו.
 בדרך ראיתי את המוקד- פתוח לחלוטין. מורכב משולחן ארוך עם עמדות של מחשב ומסכים. בכל שולחן ארוך בכל מעבר יש כ-5 עובדים לערך. לא היו הרבה עובדים.כל העובדים והעובדות צעירים מעל לגיל 35 לערך , וכמובן אין דתי-ה אחד במוקד. אחרי ששתיתי (היה חם היום) וחיכיתי מעט שקבלת קהל הר"צ ראה איתי והפנה אותי לראיון בחדר מנהל מוקד ששמו יאן ,בחור צעיר. ביחד עם מנהל המוקד  הייתה מנהלת הצוות פנים.הוא לא מצא את קורות החיים שלי. 
אמרתי קצת מה היכולות שלי בתחום המכירות ובעיקר בתחום הביטוח והפיננסים. לא היו כל שאלות מהותיות אלא רק סימולציה שבסופה יאן אומר לי מה ציפיות השכר שלי? אמרתי 5000 ש"ח ומעלה (בסיס+עמלות) ,הוא אומר שבעונה בחורף עובדים פחות שעות ויש פחות מכירות ולכן השכר יכול להגיע בקושי ל4000 ש"ח (בסיס+עמלות ) ,ומדוע? כי הדקה ה90 מונה את שכר הבסיס כ18 ש"ח לשעה. ומי שלא עושה עמלות , משלימים לו לשכר הבסיס. כך שלאדם עם תואר 1 ו2 במנהל עסקים זה שכר נמוך. 
כמובן שהראיון הסתיים כאן. מנהלת צוות לאורך השיחה הקצרה היה פנים של תשעה באב. לא יודע אם זה בגלל הראיון, או בגלל מה שהוא דיבר איתה קודם. אין לי ענין להתחיל להתווכח עם מנהל מוקד והלכתי. מי שרוצה אותי שאעבוד אצלו ואעשה את התפקיד בהצלחה ,אהיה אצלו. שכר נמוך - עוד תירוץ למנהל לא לקבל חרדי לעבודה . הוא חושב שאני נאיבי או תמים, הרי בשכר לעובד שהוא הציג, אף אחד לא היה עובד במכירות אצלו! (אלא אם דובר בפריארים חילונים) בפרט שאנשי מכירות בחברות אחרות מרויחות הרבה יותר.