יום שני, 30 ביוני 2014

חריגים וחוסר תשלום בתוכנית ביטוח תאונות אישיות

חריגים וחוסר תשלום בתוכנית ביטוח תאונות אישיות 
בכל תוכנית ביטוח יש חריגים.אם יאמרו לכם שהכל מכוסה ואין חריגים,זה שקר גס. חריג בעצם אומר שאם יקרה מקרה הביטוח לא תהיו מכוסים ולא תקבלו כסף או שירות רפואי. ולכן אתם חייבים לדעת מה החריגים, כדי לדעת מה המקרים שבהם אתם לא יכולים לתבוע את חברת הביטוח והאם הביטוח בכלל כדאי לכם. יש אפשרות בתוספת תשלום לביטול החריגים, ויש הרבה חריגים שאין אפשרות לבטל את ההחרגה וזה לא מכוסה בתוכנית בכל מקרה. 
מה החריגים בביטוח תאונות אישיות?  
1. מקרה שאירע לפני עשית הביטוח, חריג עקב מצב רפואי קים, ומקרה שאירע לאחר ביטול תוכנית הביטוח. כלומר אם היה לכם שבר או כוויה או נכות לפני שעשיתם הביטוח, לא תקבלו פיצוי על מה שהיה לכם אם יקרה שוב שבר או כוויה או נכות ,אלא רק על שאר הגוף. 
2. התאבדות, ניסיון התאבדות. למרות שבביטוח חיים לאחר שנה יש כיסוי להתאבדות, בביטוח תאונות אישיות בכיסוי מוות מתאונה אין כיסוי. חבלה גופנית במתכוון .
3. אי שפיות, הפרעות נפש ומחלות נפש - לא יכול להצטרף לתוכנית ולא יקבל כלום גם אם יעשה התוכנית. 
4.אלכוהליזם ושימוש בסמים למעט סמים באישור רופא. שימוש בתרופה לא באישור רופא מוסמך.
5. איידס, הריון ,לידה ,שבר הרניה 
6.  נמצא בכוחות הבטחון (שב"כ ומוסד? מאבטח )כולל בשירות סדיר או קבע או מילואים , ולכן לילדים שמלאו 18 והם חיילים ,לא יהיה להם כיסוי  תאונות אישיות שיהיו בצבא אלא רק שייצאו לחופשה בבית או בדרך לבית או בדרך לבסיס. 
7. פעילות מלחמתית \משטרתית\מבצעית\צבאית,(אימונים צבאיים או טרום צבאיים) כלומר מי שנמצא בצבא או במשטרה או במשמר הגבול בין בשכר ובין התנדבות לא מכוסה בתוכנית. כלומר מי שנמצא בצבא בפעילות מבצעית בשטח  רוב הזמן כולל נהיגה ברכב לא מכוסה בתוכנית ולכן אין לו כדאיות לעשות תאונות אישיות. אם מדובר רק במשרד בעבודת בק אופיס ומזכירות במשרד יש כיסוי בתוכנית .
8. ביקוע גרעיני, היתוך גרעיני, זיהום רדיואקטיבי -כלומר אם יגרם בעתיד פצצה גרעינית או כור שיתפוצץ כמו בצ'רנוביל , או עובדי הכור בדימונה לא יהיו מכוסים בתוכנית תאונות אישיות. 
9. השתתפות במרד , מהפכה, מלחמה, פשע מאורגן ,פרעות, מהומות,
10. ספורט אתגרי - טיפוס הרים בעזרת חבלים וגם/או בעזרת מדריכים, גלישת מצוקים, סקי מים, ספורט חורף הכולל גלישה או החלקה על שלג או קרח, צניחה, גלישה או דאייה באוויר, איגרוף, היאבקות וכל סוגי קרב מגע למיניהם, צייד, רכיבה על סוסים 
או ספורט אחר הנושא  בחובו סכנה ו/או אדרנלין -כאן זה כולל עוד סוגי ספורט שלא נכתבו,כי אי אפשר לכתוב הכל. 
10* נסיעה ברכב דו גלגלי וטרקטורון. אופניים מכוסה בתוכנית. לחריג זה בלבד יש אפשרות לבטל את החריג ע"י תוספת תשלום. התוספת תשלום היא בהתאם לגודל הפיצוי. ככל שגודל הפיצוי גבוהה יותר,כך גם תוספת התשלום גבוהה יותר. תוספת תשלום יחד מגיע כבר לתוכנית המקורית. מה שאומר שמבחינת חברת הביטוח יש סיכון גבוה וסיכוי שהיא תשלם תגמולי ביטוח.
11. עיסוק בספורט בצורה מקצוענית כולל קבלת שכר . יש צורך לפנות לתוכנית ייעודית לספורטאים.  בחברת ביטוח הראל יש כיסוי בתוכנית לילד\נוער באגודת ספורט ללא שכר ולא מהווה פרנסה ולא עיסוק של המבוטח . 
12. טרור, בחברת ביטוח הראל מכוסה טרור! בחברות אחרות טרור זה חריג ולא מכוסה בפוליסה. 
13. תוספת עיסוק - זה לא חריג זה תוספת תשלום. ככל שהמקצוע הוא מסוכן יותר לתאונות , כך יש תוספת תשלום גבוהה יותר 150% עד 200% . בחברת הראל אין רלבנטיות לעיסוק והתשלום זהה לכולם. 
14. חו"ל - בחברת ביטוח הראל חו"ל מכוסה, ולכן מאד רלבנטי לנוסעים לחו"ל. בחברות ביטוח אחרות חו"ל מכוסה בתוספת תשלום. 
לייעוץ מקצועי בביטוח ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. איל מהדב מומחה ביטוחי בריאות וחיים בטלפון 0525968568 או במייל   eyalm34@gmail.com 

יום ראשון, 29 ביוני 2014

שלחתי קורות חיים יוני 2014 ,אילו עשרות הצעות עבודה קבלתי?

שלחתי עשרות קורות חיים יוני-יולי 2014,אילו עשרות הצעות עבודה קבלתי?
באמצע יוני בערב (ויום למחרת) שלחתי קורות חיים לאחר שעזבתי את העבודה הקודמת.שלחתי רק יום אחד בלבד. אני מומחה בתחום כתיבת קורות חיים וגם בראיונות עבודה, בנוסף שאני שולח קורות חיים רק לתפקידים רלבנטים שאני בטוח שאני אוכל להתקבל אליהם ולבצע את התפקיד לשביעות רצוני והמנהל.. 
בכמה ימים הייתי בכל יום ב5-6 ראיונות.ראיון אישי בלבד ללא מרכז הערכה. הייתי תפוס כבר ליום הבא או אפילו ליומיים הבאים.הייתי צריך לנהל יומן ראיונות בהתאם למיקום ולשעה,כך שייכנסו יותר ראיונות בפחות זמן. 
הצעות עבודה קבלתי מהחברה ישירות דרך מנהל או רכזת כ"א,או מחברות כ"א כמו מנפאואר,דנאל, למ, ors  ,עתיד יישום ועוד
1. חברת ביטוח aig לתפקיד מוכר טלפוני לביטוח נסיעות לחו"ל. הייתי בראיון וכמובן לא התקבלתי,כתבתי פוסט בבלוג על הראיון .
2. מתאם פגישות לחסכון ארוך טווח לסוכני גמל והשתלמות  ופנסיה לסוכנות ביטוח דוידוף בת"א
3. שלחתי והוצע גם מכ"א  תפקיד מכירות במדנס סוכנות ביטוח גדולה בת"א- לא הוזמנתי לראיון. ודרך אגב לא הוזמנתי למדנס לראיון עד היום למרות עשרות קורות חיים ששלחתי מ2007 עד כה
4.מוכר טלפוני לביטוח משכנתא בסוכנות ביטוח חומה בת"א ליד הכרמלית (אח"כ בשיחת  טלפון גם ביטוח בריאות) הלידים עיריות. 
5.הזמנה לראיון בחברת השמה לביטוח  דבי רז  ביהוד לתפקיד יועץ בריאות-מכירות טלפוניות בסוכנות ביטוח-חברת ביטוח
6.מנהל תיק לקוח (שירות בעיקר ולא מכירה) בחברת קופוןפון בר"ג . הייתי בראיון מחכים לתוצאות. כבר אוגוסט  עבר חודש וחצי ואין תשובה...
7. מוכר טלפוני בשטראוס מים תמי  4 באור יהודה 
8. מוכר טלפוני למי עדן בבני ברק ליד רכבת וקניון איילון ,הייתי בראיון,לא התקבלתי
9.מוכר טלפוני לקישורית בבני ברק (הצעת שירות לעסקים)  ,כנ"ל לגבי ביפר בר"ג 
10.מתאם פגישות לסוכנות ביטוח קבוצת  פיננסים בר"ג 
11 בנקאי טלפוני בבנק לאומי בראשל"צ 
12.בנקאי טלפוני בבנק  דיסקונט בראשל"צ 
13.בנקאי טלפוני בבנק  מזרחי בלוד 
14.נציג שירות לקוחות בחברה לביטוח כלל  הראשון  בפ"ת 
15. נציג שירות לקוחות במגדל חברה לביטוח  בפ"ת  ,קורס בעוד חודש!
16. נציג מכירות טלפוניות הלוואות במימון ישיר בפ"ת ,הייתי בראיון לא התקבלתי 
17.מתאם פגישות לסוכנות  ביטוח אשכול קדם לסוכני ביטוח חיים ובריאות . הייתי בראיון התקבלתי לעבודה,לא המשכתי
18.מוכר טלפוני לסוכנות ביטוח כנען בפ"ת .המשרה נסגרה
19. מוכר טלפוני לסוכנות ביטוח אופיר בפ"ת , הוזמנתי לראיון עבודה. מוכר רק את כלל, לא המשכתי
20. שירות לקוחות בבית השקעות פסגות בת"א .טענו שהייתי בראיון -להד"ם. 
21.מוכר טלפוני בחברת דיו פלוס מיכון משרדי בת"א .המראיין שלח הודעה שמוותר על הראיון
22.מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח פנחס חוזז בבני ברק. הייתי בראיון עבודה,לא המשכתי .קבלתי הצעות נוספות מחברות כ"א
23. רפרנט ביטוח חיים ובריאות בסוכנות ביטוח אפיקים הוד השרון אזור תעשייה נווה נאמן ,הוזמנתי לראיון עבודה, הצעה מאד רלבנטית
24. התקשרו אלי מעוגן מימוש זכויות רפואיות ,לא רציתי להגיע לראיון עבודה
25. התקשרו אלי ממכון מיון אדם מילוא 
26. רפרנט ביטוח בסוכנות הביטוח דורות באשדוד ,בעית מרחק
27.מוכר טלפוני בחברת הביטוח  מנורה בת"א ,שכר נמוך בסיס 24 ש"ח. הציעו לי מספר פעמים 
28. מתאם פגישות לסוכנים להשקעות נדל"ן ללקוחות באקזקיוטיב בר"ג 
29. מוכר טלפוני לסוכנות הביטוח נטו פיננסים בת"א , הייתי בראיון התקבלתי לעבודה לא המשכתי
30. שירות לקוחות בחסכון ארוך טווח  בחברת ביטוח הפניקס בגבעתיים ,המשרה נסגרה, נפתחה שירות לקוחות בריאות 
31. מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח הילית ביהוד
32.מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח we  בת"א
33.שירות לקוחות בסוכנות ביטוח משווה 
34. מוכר טלפוני לאינטרנט רימון בגבעת שמואל
35.יועץ לימודים במכללה האקר יו בר"ג 
36. מוכר טלפוני לטריפל הוט במשווק הוט בפ"ת ,הייתי בראיון התקבלתי לעבודה,מחכה לקורס, לא המשכתי 
37. מוכר טלפוני אצל משווק 012 מובייל בסלולר באור יהודה
38. שירות לקוחות בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים וגם בחברת אשראי ישראכרט,שכר מינימום
39 מוכר טלפוני לביטוחי משכנתא (חיים+דירה) בת"א 
40. שירות לקוחות אלמנטרי בחברת ביטוח הראל בפ"ת 
41. מוכר טלפוני בחברת ביטוח הראל (סוכנות סטנדרד,חברת בת של הראל) בפ"ת. ועכשיו מוכר טלפוני תאונות אישיות במוקד בראשל"צ
42 מוכר טלפוני חיים ובריאות בחברת ביטוח הראל בר"ג 
43. מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח בהוד השרון (מרכז הביטוח )
44. מוכר טלפוני לארגון בשם הל"ם (הצעה בסלולר) 
45.מוכר טלפוני לביטוחים בוידיומית (משווקת פלאפון) בבני ברק - הייתי בראיון התקבלתי לעבודה לא המשכתי. קבלתי הצעות חוזרות מכמה חברת כ"א
46. שירות לקוחות פנסיה וגמל בכלל ה-1 בפ"ת , עבדתי שם לפני שנה ...
47. קורות החיים התקבלו בone1 לתפקיד ביטוח .
48. שירות לקוחות בריאות בחברת ביטוח הפניקס בגבעת שמואל -הייתי בראיון, התקבלתי לעבודה ,עשיתי קורס לא המשכתי
49. מתווך נדל"ן בכמה סוכניות נדל"ן כמו רימקס 
50. מוכר טלפוני חיים בביטוח ישיר בפ"ת 
51. מוכר טלפוני אשראי והלוואות בטלכלל לחברת ישראכרט .קיבלתי 2 טלפונים מ2 רכזות כ"א בחברה
52. מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח פרטנרס בפ"ת .יש ראיון עבודה,התקבלתי לעבודה,מחכה לפתיחת הקורס עבר שבועיים
53. מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח אשכול קדם באזור. לא קויים, וטוב שכך. 
54 מתאם מכירה בסוכנות ביטוח אשל בפ"ת מול בלינסון -ראיון עבודה הזוי ברחוב! המראיין הבן של הסוכן אוכל גמבה תוך כדי דיבור.
55. מכירת אופציות בינאריות ללקוחות זרים בחו"ל -השיחה באנגלית ושאר שפות . מכמה חברות קטנות.
56.מתאם פגישות לאינווסט פתרונות פיננסים בפ"ת. יש ראיון עבודה,התקבלתי לעבודה,אין המשך
57.מתאם פגישות גמל וניהול תיקים במיטב דש בבני ברק מגדל צ'מפיון ,יש ראיון עבודה אין המשך
58. מוכר טלפוני ומתאם פגישות בסוכנות ביטוח קיוסו בשיכון דן ת"א ,יש ראיון עבודה,התקבלתי לעבודה, לא המשכתי 
59.תומך מכירה ובקאופיס בחברת מיטווך ציוד מיחשבו היקפי בבני ברק ,היה ראיון עבודה מחכה לתשובה.שלילית
60. מוכר טלפוני ביטוחי בריאות סוכנות ביטוח גיל ורדי בכפר סבא.
61. מוכר טלפוני מאגר משפטי  לעו"ד בlawdata באור יהודה ,יש ראיון עבודה לא התקבלתי
62. מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח בת"א ליד צומת מעריב 
63. מוכר טלפוני אצל משווק בזק בפ"ת: טלפוניה ואינטרנט וטלוויזיה ,היה ראיון לא המשכתי
64. מוכר פרונטלי אצל משווק הוט (טלפוניה ואינטרנט וטלוויזיה) בקניון קרית אונו ,התקבלתי לא המשכתי
65. מוכר טלפוני ביטוח בריאות וחיים ובסוכנות ביטוח יורם זילברמן בת"א
66. מוכר טלפוני בסוכנות ביטוח בריאות ישיר בצפון ת"א באוניברסיטה ת"א 
67. בנקאי טלפוני בבנק פועלים באזור
68. מתאם פגישות עסקים לעסקים(בכירים) בחברת טלמיטינג בשבילך בבית קלקא בת"א , יש ראיון עבודה מחכה לתשובה. 
69. מתאם פגישות  לסוכני שטח לפל אלקטרוניקה בגבעתיים .בתקבלתי לעבודה לא המשכתי

עוד ראיונות ששכחתי לרשום ולא היו רלבנטים. עוד עשרות הודעות של עבודה מחברות כ"א להצעות עבודה לא רלבנטיות.
בהתחלה, התקשרו אלי עוד מכמה חברות, אך הייתי  בראיונות  עבודה ולא יכולתי  לענות ,והטלפון הפשוט והכשר לא מחזיק מעבר ל10 שיחות שלא נענו ,וכבר התקשרו אלי 20! חלקם התקשרו עוד פעם וחלקם כתובים כאן. 
כמובן שהייתי בהרבה ראיונות עבודה, וחלקם התקבלתי כבר לעבודה אבל לא המשכתי.

טווח המחירים של פיצוי למחלות קשות כולל הנחה והקשר לנכות

טווח המחירים של פיצוי למחלות קשות כולל הנחה והקשר לנכות 

בפוסט הקודם דברנו למה בכלל צריך פיצוי למחלות קשות ולאילו מטרות. בעקבות שאלה המתבקשת ,אנחנו מעונינים להצטרף לתוכנית כמה זה עולה והאם יש אפשרות להנחה?  על איזה סכום פיצוי אני ממליץ ? האם יש קשר בין קבלת נכות מביטוח לאומי ומהפנסיה לגבי פיצוי למחלה קשה והאם רלבנטי לעשות  פחות פיצוי. 

ראשית, המחירים מתחלקים בין גבר לאישה. אישה חיה יותר וחולה פחות ולכן המחיר של אישה נמוך מאשר גבר. יתכן פער של 10-25% במחיר! ככל שהגיל עולה כך הפער במחיר עולה. ולהפך לעומת ביטוח סיעודי שמחיר לאישה גבוה  יותר מגבר, כי אישה חיה יותר ונמצאת במצב סיעודי יותר שנים מאשר גבר

שנית, המחירים מחולקים בין מעשן, לא מעשן. המעשן משלם 30-50% יותר! תלוי בגיל. ככל שהגיל עולה המחיר עולה. מדוע? כי הסיכוי לחלות בגיל מבוגר יותר עולה והסיכון למעשן לחלות גבוה הרבה יותר וחברת הביטוח תצטרך לשלם. 

הכניסה לפוליסה בגיל 3. התוכנית מסתיימת לחלוטין בגיל 70 בחברות כלל והפניקס. בהראל הכיסוי מסתיים בגיל 75 (מעבר לגיל 75 התוכנית נמשכת  ויש פיצוי על מצב סיעודי על חצי סכום פיצוי בלבד), כולמר אם עד גיל 70 או 75  לא חלית ,הלך הכסף לחברת הביטוח.

מחיר מחירון של חברות הביטוח בין 10 לילד עד 150 למבוגר לכל 100 אלף לפני הנחה. כל שנה המחיר משתנה. יש הבדל של 30-50% יותר כל עשר שנים. ומדובר על המחירים של עכשו שעודכנו. התוכנית החדשה היא זמן של חודש ביוני 2014, והקודמת לפני שנה שנתיים ,ולכן  יש פחות תובעים ופחות חולים שמשתמשים בפוליסה, ולכן המחיר זול באופן יחסי. 
דוגמא למחיר לחבר קרוב שעשיתי לו תוכנית .בחור בגיל 36  לא מעשן  רבע מיליון ש"ח 100 ש"ח. (כ40 ש"ח לכל 100 אלף ש"ח).  מעל
גיל 45 מחיר קופץ ל200 ש"ח.ואם רוצים לעשות גם לבת הזוג וגם לילדים יכול לצאת סכום של 500 ש"ח ויותר, וכל שכן אם הם מעשנים.

אני יכול לתת הנחה לך הלקוח דרך סוכנות ביטוח שעובדת עם הראל  15-35% הנחה, בהתאם לגובה הפרמיה.ככל שהפרמיה החודשית יותר גבוהה,כך אוכל לעשות הנחה גבוה יותר  

הקשר בין התוכנית פיצוי למחלות קשות לבין נכות -  מי שחולה במחלות המתוארות בפוסט הקודם ,כ30 מחלות, ועדין חולה בהם, יכול לקבל אחוזי נכות מביטוח לאומי, וגם מקרן הפנסיה כקצבת נכות,  ואם הנכות נגרמה מתאונה (כמו איבוד גפיים\אובדן שמיעה או ראיה) אפשר לקבל גם מתוכנית ביטוח  תאונות אישיות (או גם מביטוח חיים)  פיצוי נכות מתאונה (כולל  שברים\ימי אשפוז בבית חולים)

מכיוון שמדובר בתוכנית פיצוי ולא שיפוי או תלות בקבלת פיצוי ממקור אחר, אפשר לקבל פיצוי כספי מיידי לחשבון הבנק מכל מקור ומכל תוכנית ומכל חברות הביטוח. 

לשאלה האם כדאי לעשות פיצוי למחלות קשות מופחת בסכום אם יש לנו קרן פנסיה וכן ביטוח לאומי וכן אובדן כושר עבודה  וכן סיעודי ושאר ביטוחים - לא לשכוח שביטוח לאומי ,סיעודי ואובדן כושר עבודה, מקבלים כסף במינימום אחרי 3 חודשים ,אם בכלל. הפיצוי של מחלות קשות הוא במיידי עד חודש,בנוסף שהאדם שחלה במחלה קשה צריך את הכסף עכשו  להוצאות מיידיות כמו שהסברתי בפוסט הקודם. בנוסף שהפיצוי למחלות קשות הוא בגילוי המחלה ,אדם שהתגלתה אצלו המחלה מקבל כסף, גם אם לאחר זמן הוא התרפא מהמחלה . בשאר הביטוחים אם מצב בריאותו משתפר הוא לא מקבל כלום!   

לאדם שיש לו פחות כסף לביטוח ,יכול להסתפק בסכום פיצוי של מחלות קשות נמוך יותר. למי שיש יותר כסף, יכול בקלות להגדיל את הסכום.

לייעוץ מקצועי בביטוח ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. איל מהדב מומחה ביטוחי בריאות וחיים בטלפון 0525968568 או במייל   eyalm34@gmail.com 

יום רביעי, 25 ביוני 2014

למה צריך כיסוי לפיצוי מחלות קשות ?

למה צריך כיסוי לפיצוי מחלות קשות ?
שירות רפואי מצוין אנחנו מקבלים דרך קופות החולים ובתי חולים וגם דרך ביטוח בריאות פרטי מחברת ביטוח,אבל כסף אנחנו לא מקבלים. אדם שחלה במחלה קשה לא עובד לאורך חודשים רבים(ולעיתים גם שנים) תלוי מה המחלה הקשה. אין הכנסות, אבל עדין צריכים לשלם את כל ההוצאות הקבועות והמשתנות של הבית כמו משכנתא,שכירות,ארנונה, מים חשמל,תקשורת, לימודים, אוכל וביגוד,דלק ותחבורה ועוד. 
אדם שחולה במחלה קשה מעונין לחזור לחיים ולעבודה ולמשפחה מה שהיה קודם ולהבריא מהמחלה כמה שיותר מהר. בנוסף שרוצה לחזור לרמת החיים שהייתה לו ולא להוריד אותה כמו עכשיו. המשפחה לא צריכה לסבול מכך שאבא או אמא חולים במחלה קשה והם מעונינים לחזור למסלול החיים. 
האדם מעונין לקבל שירות רפואי או פסיכולוגי נוסף שלעיתים  לא ניתן ע"י קופת חולים והביטוח בריאות הפרטי ,אבל זה לא בחינם צריך לשלם על כך. גם אחרי ההבראה מהמחלה הקשה אדם נמצא במצב שיקום לאורך זמן ולעיתים גם כל החיים.
ולכן מכל הסיבות האלו פיצוי כספי של מאות אלפי ש"ח עד חצי מיליון ש"ח  לפחות יכול לעזור לאדם ולמשפחה.נכון את המצב הנפשי כתוצאה מהמצב שתואר לעיל הוא לא יכול לשנות, אבל לפחות מהמצב הכלכלי הקשה הוא יכול לפתור. ובהתאם מצב כלכלי יציב יכול לסייע לאדם שחלה במחלה וכל שכן במחלה קשה להבריא יותר מהר מאשר אדם שאין לו כסף. 
אדם שאין לו כסף וגם חולה, הרי המשפחה קורסת כלכלית והמשפחה מתפרקת. חייבים למכור דברים על מנת להתקיים, אם זה הבית\רכב\רהיטים ועוד. אין מה לדבר לגבי קיבוץ נדבות ובקשה מעמותות לעזרה וכן בועדות של ביטוח לאומי לקבל כמה שקלים. 
היתרון הנוסף של התוכנית היא שגם אחרי שאדם חולה במחלה קשה (לא מקבוצה 1, אלא מ2-3-4), התוכנית לא מתבטלת, אלא נמשכת. ובקרות מקרה הביטוח הבאה של מחלה קשה נוספת בקבוצות אחרות , המבוטח מקבל פיצוי כספי נוסף. ואח"כ התוכנית מתבטלת לגמרי (כמו בביטוח חיים, אדם שמת המוטבים לוקחים הכסף והתוכנית מתבטלת)
בנוסף הכיסוי לפיצוי למחלות קשות הוא לא ביטוח זול. הוא ביטוח יקר ואף יותר מביטוח סיעודי.וככל שהגיל עולה כל שנה ,כך המחיר עולה. והפערים הם עשרות אחוזים עד מאות אחוזים!  ומדוע? כי הסכום משולם באופן חד פעמי במיידית עד חצי מיליון ש"ח ,בסיעודי משלמים סכומים כאלו בכמה שנים אם בכלל. בנוסף שסיעודי בד"כ בגיל מבוגר 60+ לפחות ופחות בגיל צעיר עד גיל העמידה, לעומת מחלה קשה שיכולה להיות גם בגילאים 30-40-50 וגם אצל ילדים. השכיחות של מחלה קשה היא לא נמוכה אלא אף גבוהה כולל מסיעודי. אם סיעודי זה 4% מהאוכלוסיה הבוגרת ,אז מחלות קשות זה לפחות 40%  ומדובר רק על מחלות לב מוח וסרטן , שהם גם גורמי התמותה הכי גדולים בעולם ובארץ .מחלות לב מוח וסרטן הם 8מחלות מתוך 30 מחלות,אז הסיכוי גדול יותר כי יש עוד 22 מחלות נוספות שאדם יכול לחות בהם.  
בד"כ מלמדים ואומרים לנו כל מיני יועצי ביטוח למיניהם כולל סוכני הביטוח שמביטוח לא נהנים ולא מרוויחים. הכוונה שאנחנו לא מעונינים להשתמש בביטוח וושלא נצטרך להפעיל אף פעם את הביטוח לקבלת כסף או שירות רפואי. אולם החיים טופחים לנו על הפנים עם סטטיסטיקות רפואיות ,ובעצם בודדים עוזבים את העולם מבלי להשתמש כלל בביטוח.אז מבחינתנו השאלה תהיה לא אם נשתמש בביטוח אלא מתי נשתמש בו. האם זה יהיה מהיר שנהיה צעירים, או שנהיה בריאים וזה יקרה שנהיה בגיל זקנה. 
ביטוח מחלות קשות לא עושים לכמה שנים ומבטלים. המטרה של הביטוח להחזיר בה לאורך שנים ועשרות שנים לפחות גיל 60+. המטרה להיכנס לתוכנית שהמחיר זול (המחיר משתנה כל 5 שנים) . מי שחושב לעשות ביטוח לכמה שנים ולבטל,מוטב שלא יעשה כלום כי הוא רק יפסיד מכך ולא ירוויח (אלא אם הוא יודע שהוא יחלה במחלה קשה תוך שנה-שנתיים).

לייעוץ מקצועי בביטוח ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. איל מהדב מומחה ביטוחי בריאות וחיים בטלפון 0525968568 או במייל   eyalm34@gmail.com 
הכיסוי בהראל חברה לביטוח ניתן בעת גילוי של אחת מבין 30 מחלות שונות המחולקות ל-4 קבוצות שונות(בכלל והפניקס הסדר שונה במקצת)
קבוצה 1קבוצה 2קבוצה 3קבוצה 4
אי ספיקת כליות סופנית
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
*אוטם חריף בשריר הלב
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
סרטן
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
שיתוק
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
אי ספיקת כבד פולמיננטית
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
ניתוח מעקפי לב
(מועד עדכון הגדרה: מאי 20004)
אנמיה אפלסטית חמורה
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
שיתוק ילדים (פוליו)
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
מחלת כבד סופנית (שחמת)
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
ניתוח לב פתוח להחלפה או לתיקון מסתמי לב
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
גידול שפיר של המוח/יותרת המוח/קרומי המוח
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
איבוד גפיים
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
השתלת איברים
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
ניתוח באבי העורקים
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)

עיוורון
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
טרשת נפוצה
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
קרדיומיופטיה
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)

כוויות קשות
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
עמילואידוזיס ראשונית
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
 שבץ מוחי
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)

אובדן דיבור
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)
תרדמת (COMA )
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)


חירשות
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)
ניוון שרירים
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



פגיעה מוחית מתאונה
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



דלקת מח
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



דלקת קרום המח (חיידקית)
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



מחלת ריאות חסימתית סופנית
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



יתר לחץ דם ריאתי ראשוני
(מועד עדכון הגדרה: מאי 2004)



פרקינסון
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



מצב רפואי חמור ובלתי הפיך
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)



סכרת נעורים עד גיל 18
(מועד עדכון הגדרה: יוני 2014)


ראיון עבודה הכי ארוך עם בזבוז הזמן הכי גדול

ראיון עבודה הכי ארוך עם בזבוז הזמן הכי גדול 
התקשרו אלי לפני 10 בבוקר בקשר למשרה של מכירות טלפוניות בחברה בפ"ת (לא משרת ביטוח ואני מנוע לומר את שם החברה) ,לאחר שיחה קצרה שבה קבלתי מידע על  החברה ועל התפקיד ועל היקף המשרה ומה המשכורת הסבירה  ועוד,הסכמתי עקרונית לבוא לראיון עבודה. מכיוון שלא היו  לי ראיונות בבוקר, הסכמתי לבוא במיידית.
אני דר בקרית אונו ונוסע בקו אוטובוס 68 עד צומת גהה ,ומשם כל אוטובוס עד בי"ח בילינסון. הלכתי ב10 לתחנת האוטובוס. הייתי בתחנה ב10.05 לא היה אף אחד, וכנראה האוטובוס עבר לפני כן. המתנתי עד 10.25 עד שהגיע האוטובוס. 10.50 בצומת גהה. קו 66 הגיע לאחר דקה  10.57 בצומת משה דיין ומשם הליכה ברגל כ7 דקות. 
הגעתי למקום ,ואני שם את הטלפון הנייד על שקט. מסתכל מה השעה רק אחרי שהראיון מסתיים (ממליץ לכל אחד, שמקום העבודה לא יחשוב שמקבל עוד טלפונים מחברות אחרות, או שבוער למועמד לסיים את הראיון וללכת) 
עליתי לקומה 1 אל מנהלת הצוות, המתנתי עד שטיפלה בלקוח של עובדת,בינתיים שמעתי כמה שיחות של נציגי טלפון, קראתי את הנתונים\הטפסים  דברנו כמה מילים והוציאה מהמחשב קורות חיים שלי ובדקה היכן אפשר לעשות את הראיון. 
ראיון עבודה עם המנהל הבכיר בחברה יחד עם ר"צ . הראיון לקח שעה וחצי!  הראיון היה מאד מקיף ,נשאלו השאלות הנכונות וגם התשובות ועשינו תיאום ציפיות. מכיוון שהתפקיד מאד קשה להשיג תוצאות ולהוציא שיחות וגם להיכשל פעם אחרי פעם ולקבל ניתוקים מלקוחות לא מעונינים או לא נורמלים ויש נציגים שלא עומדים בזה ומתפטרים או שלא עומדים בתוצאות ומפוטרים. 
נשאלתי למה תואר שני מנהל עסקים מחפשים עבודה של מכירות טלפוניות, מה הסיכוי שתקבל משרה עם שכר יותר גבוה.האם אתה יכול לעמוד בהתחייבות של חצי שנה כי  יש תקופת התחייבות של חצי שנה. כמה מכירות אתה מצפה לעשות בחודש, וכמה אתה תעשה בשבוע הראשון (הדרישה ל15-20 מכירות בחודש),האם בויכוח עם המנהלת אתה תקום ותעזוב שלא תקבל מה שרצית, נשאלתי למה עבדתי בפרקי זמן קצרים יחסית במקומות  עבודה, והאם יש מקומות עבודה שלא הצהרתי בקורות חיים.
אחרי שסיימנו את ראיון העבודה, קבלתי וקראתי את חוזה העבודה ואת התמריצים למכירות ושאלתי שאלות את ר"צ לגבי כמה פרטים בתמריץ וגם לגבי תשלום נזק של צד שלישי. מסרתי את החוזה וסיכמנו שכאשר יהיה קורס בגיוס נציגים או קודם לכן בקורס פרטני עבורי 
יצאתי החוצה מהבנין ובדקתי מה השעה 12.55 ! הייתי בהלם. הלכתי ברגל לתחנת האוטובוס, ושוב במיידית עליתי על 66 לצומת גהה. שהגעתי לצומת גהה ב13.05 ראיתי שקו 68 עובר מול העיניים, וצריך לחכות לאוטובוס הבא אמור להיות רבע עד 20 דקות אבל חיכיתי יותר. שעה 13.30 הגיעו 2 אוטובוסים 68 , עליתי על אוטובוס המהיר והעמוס והגעתי ב13.55 לבית. 
בקיצור 4 שעות עבור ראיון עבודה אחד שהוא לא מרכז הערכה אלא ראיון אישי! 

האם כדאי ומומלץ לעשות לילדים ביטוח תאונות אישיות?

האם כדאי ומומלץ לעשות לילדים ביטוח תאונות אישיות? 
ביטוח תאונות אישיות קולקטיבי - ראשית יש לציין שהרבה הורים לא יודעים שלילדים שלהם (ושל כולם) יש ביטוח תאונות אישיות דרך בית הספר מכיתה א' ועד יב',ויש גם בגן הילדים (לילדים מגיל 3 ומעלה),הביטוח חובה! ולכן ההורים משלמים על ביטוח תאונות אישיות במסגרת תשלומי החובה לבית הספר, המחיר נע בין 5-15 ש"ח לערך, תלוי במחיר במכרז של חברות הביטוח.הביטוח הוא קולקטיבי ולא פרטני ולכן הוא זול יותר. מבחינת חברת הביטוח זה טוב כי היא מקבלת מראש כמה מיליוני ש"ח לכיס שלא בטוח שיתבעו אותם. למה לא בטוח? לא רק כי יש פחות מקרים של תאונה, אלא בעיקר כי ההורים לא יתבעו את חברת הביטוח מחוסר ידיעה. 
תביעה- כך שאם ח"ו קרה מקרה תאונתי לילד, ההורים יכולים לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את הילדים בבית הספר ובגנים. כדי לתבוע את חברת הביטוח, אתם צריכים לדעת מה מכסה הפוליסה של תאונות אישיות. מה שלא מכוסה לא תוכלו לתבוע והתביעה תדחה מראש ולא תוכלו לקבל פסק דין חיובי גם מבית משפט. אפשר לתבוע בהתאם לסכומי הפיצוי בפוליסה. מעולם לא ראיתי ולא קבלתי את הפוליסה של תאונות אישיות, אבל זכות ההורים לקבל את הפוליסה מחברת הביטוח ומבית הספר,כדי לדעת מה הזכויות שלהם ועל מה הם משלמים. 
ביטוח תאונות אישיות פרטי- היום יש פוליסות של תאונות אישיות פרטי. ככל הכיסויים הם רק מתאונה בלבד ולא ממחלה! הכיסויים:מוות מתאונה, נכות (ואובדן תפקוד בידים וברגלים שמיעה וראיה) מתאונה, שברים (יד ,רגל,גולגולת,חזה,אצבעות), כוויות מדרגה 2 ,סיעודי , וכל יום אשפוז בבית חולים החל מהיום ה-3.
יש אפשרות להכניס ילדים מגיל 3 ומעלה לפוליסה. עד גיל 21 הם נמצאים יחד עם ההורים בפוליסה, לאחר גיל 21 הם בפוליסה נפרדת כמו כל מבוגר. 3 ילדים עם תשלום, הילד הרביעי ומעלה ללא תשלום, כך שמי שיש לו הרבה ילדים זה יתרון להכניס את כולם ולא רק חלק מהילדים, וזה גם בחינם.
הפיצוי לילד הוא רק חצי מהפיצוי שמקבל ההורה. כלומר אם יש כיסוי לשברים להורה ב20 אלף ש"ח, הילד יקבל רק 10 אלף ש"ח. בעצם המחיר לילד הוא הרבה יותר יקר לעומת מבוגר עד גיל 40! ומדוע? כי הילד חשוף יותר לתאונות מאשר למבוגר. היכן שיש יותר סיכון לתאונה וסיכוי שחברת הביטוח תשלם יותר כסף, הפרמיה החודשית היא יותר גבוהה (או לחילופין הפיצוי יותר נמוך) 
ועכשו נגיע למה שפתחנו בכותרת,האם מומלץ להורה לעשות ביטוח תאונות אישיות לילד\ה? ראשית נבחן, למה בכלל צריך את הביטוח תאונות אישיות?יש לציין שביטוח תאונות אישיות מורכב מכמה ביטוחים מפוזרים מביטוח חיים ומאובדן כושר עבודה בעיקר וגם סיעוד.מה שבעצם זה אומר שמטרת הביטוח שמקרה של תאונה שלא מאפשרת לעובד\ת לעובד ולהתפרנס בעקבות מקרה מוות\אובדן כושר עבודה\סיעודי, ובעצם מפסידים הכנסות ,לקבל על זה פיצוי כלשהו. ככל שההכנסות שלכם יותר גבוהות,כך תצטרכו פיצוי יותר גבוה. 
האם לילד יש הכנסות שצריכים לפצות אותו על אובדן הכנסות? התשובה היא ברור שלא. השאלה היא רק האם להורה בעקבות תאונת הילד\ה יש אובדן הכנסות כי הוא עם הילד והוא לא עובד זמן מסוים (כמה ימים או חודשים ובהתאם לתאונה). אם ההורה לא עובד ומפסיד הכנסות, אז יש רלבנטיות כמו שההורה בעצמו נפגע מתאונה ומפסיד הכנסות. 
אולם לא רק מדובר על אובדן הכנסות אלא הכסף מאפשר מימון הוצאות על התאונה וטיפול בפגיעה של הילד וושיקום טיפולי\רפואי של הילד במקרה של פגיעה חמורה בגוף כל שכן במקרה של נכות או סיעודי.
גם כאשר ההורה לא מפסיד הכנסות והוא עדין עובד ומרוויח טוב, יש שאלה האם הוא מעונין להרוויח מתאונה של הילד\ה? מי שלא רוצה ליהנות מפיצוי כספי על תאונה של הילד, יכול לוותר על הכיסוי ולא צריך לעשות תאונות אישיות לילד.(זה לא ביטוח בריאות) ,אולם מי שחסר הכנסות, עבורו זה מאד רלבנטי, וזה נחשב להשקעה ולא להוצאה. כי הסיכוי שיקרה תאונה לילד הוא יחסית גבוה, והוא יכול לקבל אלפי ש"ח לחשבון הבנק.
בנוסף ככל שהסיכוי לתאונה לילד יותר גבוהה ,כגון שנמצא באיזור שיש בו תאונות (דרכים, בבית ספר, במגרשי ספורט ועוד),כך יש יותר כדאיות כלכלית לעשות ביטוח. אם הסיכון נמוך ,יש פחות כדאיות לעשות ביטוח. 

לייעוץ מקצועי בביטוח ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. איל מהדב מומחה ביטוחי בריאות וחיים בטלפון 0525968568 או במייל   eyalm34@gmail.com 

נוסעים לחו"ל? כדאי שתעשו ביטוח תאונות אישיות

נוסעים לחו"ל? כדאי שתעשו ביטוח תאונות אישיות

מה המצב היום ? כיום מי שנוסע לחו"ל עושה ביטוח נסיעות לחו"ל אשר כולל ביטוח מטען וביטוח בריאות בחו"ל כי שירות קופת חולים וביטוח בריאות בחברת ביטוח לא תקף בחו"ל. חובה לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל מורחב שכולל ניתוחים ואשפוזים ועוד, כי בחו"ל זה עולה מאד יקר.

כמה פעמים מי שלא עשה ביטוח נסיעות לחו"ל,נפגע בחו"ל (במחלה\אשפוז\ניתוח ועוד) והה עתיד לשלם אלפי ועשרות אלפי דולרים ורצה שיעשו לו בארץ את הביטוח למפרע...כך שהביטוח ישלם ולא הוא. כמובן שזה לא אפשרי. 

בניגוד לביטוחים אחרים, ביטוח תאונות אישיות תקף גם בחו"ל!  יש חברות ביטוח שהביטוח תקף בחו"ל וזה מובנה בביטוח תאונות אישיות כלומר זה חלק מתנאי הפוליסה ולא צריך לשלם תשלום נוסף, ויש חברות ביטוח כמו חברות הביטוח הישירות: aig וביטוח ישיר שכיסוי חו"ל לא מובנה בפוליסה וחו"ל הוא בתוספת תשלום והרבה כסף באופן יחסי. 
מה מכסה תאונות אישיות ? אני ממליץ לכל אחד ואחת שנוסעים לחו"ל שירכשו גם תאונות אישיות. הכיסויים:מוות מתאונה, נכות מתאונה, שברים (יד ,רגל,גולגולת,חזה,אצבעות), כוויות מדרגה 2 ,סיעודי , וכל יום אשפוז בבית חולים החל מהיום ה-3.בפרט למי שיש סיכון יתר לתאונות כמו גיל 60-70 +. 

ביטוח תאונות אישיות הוא פיצוי כספי, ולא שיפוי (החזר כסף בהוכחת הוצאות כנגד קבלות תשלום) ולא שירות רפואי. כלומר מקבלים כסף לחשבון הבנק שלכם ואתם יכולים לעשות עם הכסף מה שרוצים.

איך תובעים?  שימו לב- התביעה לקבלת הפיצוי הכספי אפשר לתבוע רק בארץ בחברת הביטוח,אי אשר לקבל את הכסף בחו"ל במיידי .בסיס התביעה הוא לאחר השגת ושליחת מסמכים רפואיים  לחברת הביטוח להוכחת מקרה התאונה. ההוכחה היא מאד פשוטה והביטוח נתבע הרבה  מכל חברות הביטוח ע"י הלקוחות 

עד מתי הביטוח תקף? הביטוח תקף בארץ ובחו"ל כל עוד שלא מבטלים את הביטוח,והוא לא תקף רק שנוסעים לחו"ל. אפשרי גם לרכוש לתקופת הנסיעה ולבטל שחוזרים, אם הביטוח לא רלבנטי כלל עבורך. יש לציין שהכיסוי לחו"ל מובנה בפוליסה ולא צריך להודיע לחברת הביטוח שנוסעים לחו"ל. רק לא לעשות טעות ולבטל את הביטוח שנוסעים לחו"ל או שנמצאים בחו"ל...
לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכנית תאונות אישיות בהראל ,צרו קשר לטלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

יום שלישי, 24 ביוני 2014

באילו פרמטרים בודקים ובוחרים סוכן ביטוח טוב?

באילו פרמטרים בודקים ובוחרים סוכן ביטוח טוב?
בהמשך לפוסט הקודם מה היתרונות ולמה צריך לעשות ביטוח אצל סוכן ביטוח ,צריך לדעת אילו פרמטרים אתם הלקוחות צריכים לבדוק ולבחור סוכן ביטוח טוב, על מנת לקבל\להגן על הזכויות שלכם בביטוח. 
1. חובה סוכן ביטוח מקצועי שעבר את בחינות הביטוח בהצלחה. לומד את החוקים והתקנות הביטוח החדשות, לומד בכל יום\שבוע על תחום הביטוח.יודע מה התוכניות הביטוח החדשות. מה יש אצל המתחרים בחברות ביטוח אחרות. יודע לעשות השוואות והבדלים בין התוכניות ובין חברות הביטוח. עושה בירור צרכים ללקוח ומתאים עבורו את התוכניות הרלבנטיות עבורו בלבד (לא דוחף מוצרים ולא מבטל מוצרים של אחרים) ולא תוכניות ביטוח שנותנות לסוכן עמלה גבוהה יותר אבל לא רלבנטית ללקוח,או שפחות רלבנטית לעומת תוכנית אחרת. 
כידוע תחום הביטוח הוא מאד דינמי ויש הרבה שינויים מידי שנה. סוכן ביטוח שלא יידע על השינויים יתן ללקוח מידע מוטעה ולא נכון שישפיע על בחירת המובטח בתוכנית פחות טובה או מחיר יותר גבוה או בביטוח לא נכון במקום בבחירת ביטוח אחר. תוכנית פחות טובה תשפיע גם על אפשרות התביעה. יש פחות אפשרויות וזה לא מכוסה בתוכנית לעומת התוכנית המתקדמת.במילים אחרות אתה מקבל יותר על הכסף שאתה משלם על הביטוח.
2.עבודה ושותפות עם חברות הביטוח - האם סוכן הביטוח עובד עם חברת ביטוח אחת או עם כמה חברות ביטוח? האם סוכן הביטוח בתוכנית ביטוח מסוימת עובד עם חברת ביטוח אחת או ככמה חברות ביטוח. האם הסוכן עובד עם חברת הביטוח שהכי טובות בשוק עם תוכניות ביטוח טובות בתחום מסוים? 
אם סוכן הביטוח עובד עם חברת ביטוח אחת גם הכי טובה בתחום  -נפסל , ואם סוכן הביטוח מציע רק תוכנית ביטוח בחברת ביטוח אחת ולא בכמה חברות-נפסל. סוכן ביטוח שלא עובד עם החברות הכי טובות בשוק בתוכנית ביטוח ספציפית -נפסל. 
עכשו שימו לב! יתכן שסוכן ביטוח יאמר לכם שהוא עובד עם כל חברות הביטוח, הנקודה שבתוכנית ביטוח ספציפית הוא עובד רק עם חברת ביטוח אחת בלבד, ויתכן שגם לא הטובה שיש. וזה רוב הסוכנים -נפסל.למה? כי הוא לא יכול להציע לכם את התוכנית הכי טובה שיש ,הוא יכול להציע לך רק תוכנית של חברת הביטוח שאיתה הוא עובד שלא בהכרח שהיא הטובה ביותר עבורך. 
3. מחיר- האם סוכן הביטוח עושה הנחות או שגובה מחיר מחירון של התוכנית. כמובן שככל שהפרמיה החודשית של תוכניות הביטוח של הלקוח גבוהות יותר,כך סוכן הביטוח יתן יותר הנחה. ככל שהסוכן גדול יותר כך יכול לתת הנחה גדולה.סוכן קטן לא יכול לתת בכלל הנחה. ולכן סוכן שלא עושה הנחה- נפסל. אם אתם משלמים מאות ש"ח בחודש וכל שכן מעל 1000-2000 ש"ח בחודש, אפשר לקבל בקלות הנחה של 20-30%. לא מקבלים? אל תסגרו עסקה, תלכו לסוכן אחר שנותן את ההנחה שרציתם! 
4.זמינות- איזה שעות סוכן הביטוח עונה לך לטלפון? האם זה 9-16 או מעבר לכך, האם זה גם בערבי חג וערבי שבת, או רק ביומי עסקים.  האם הוא נתן לך את הטלפון הנייד שלו או רק של המשרד?  לא נותן לך את הנייד שלו עם כרטיס ביקור, משמע לא סומך עליך.
יש סוכנים שאין להם כלל מזכירה\עובדים, ויש להם רק שירות הודעות עסקי.אתה מתקשר לסוכן הוא מעביר אותך לשירות הודעות. אתה מתקשר לסוכן והוא מעביר אותך למזכירה שלו להשאיר הודעה או לברר מה הבעיה. במילים אחרות,למה אתה מטריד אותי בזמן הזה... ולעיתים אתה לא מדבר עם הסוכן שיחה בקול באוזן , אלא שיחה במיילים והודעות...לא ממליץ. סוכן ביטוח עם לקוח אמור להיות קשר אישי ולא וירטואלי. 
5. תביעות -רלבנטי מאד לשאול מה גודל הסוכן, והאם יש לו מערך תביעות מול חברת הביטוח. האם הסוכן עוזר לך בתביעה מול חברת הביטוח או שהוא אומר לך תתבע לבד- תתקשר לנציג שירות בחברת הביטוח תקבל טפסים תעביר את המסמכים ותקבל את השירות\כסף, אל תערב אותי.
סוכן שהוא קטן ואו\גם לא יוכל לעזור לך בתביעה- אל תבחר בו. אתה לא משלם על ביטוח שנים רבות והרבה כסף,כדי לא לקבל כלום בתביעה או בקרות מקרה הביטוח, תאונה או מחלה או מוות. 
6. סוכן שעובר לעבוד מחברת ביטוח לחברת ביטוח אחרת, אל תבחר בו, למה? כי למה הוא עובר,כי הוא קיבל הצעה טובה יותר מבחינת עמלות או שירות, וכאשר הוסוכן ביטוח עובר לחברת ביטוח, הוא ימליץ לך לעבור לחברה אחרת או לתוכנית אחרת,למרות שזה פחות טוב עבורך, יחתים אותך על טפסים וזה מה שיפגע בך לבסוף. 
7. מה הסיכוי שסוכן הביטוח ימכור את הסוכנות שלו לסוכן ביטוח אחר או לחברת הביטוח? ומה הסיכוי שאתה תפגע בכך מבחינת השירות.תזכור אתה בחרת את הסוכן שלך,ולא את הסוכן שמכרו אותך לו! תצטרך לעשות בדיקה ולעבור לסוכן ביטוח אחר ע"י מינוי סוכן.

8. האם סוכן הביטוח שלך נותן יותר שירות ובקאופיס ללקוחות או שעיסוקו בעיקר זה פגישות ופגישות מכירה עם לקוחות פוטנציאלים.אם הוא מסכים להיפגש איתך זה רק בתנאי שאתה קונה עוד מוצרי ביטוח או עושה שדרוג
לא חסרים עוד פרמטרים. חושבים שיש משהו יותר חשוב? תכתבו למטה. 

לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

מה היתרונות ולמה צריך לעשות ביטוח דרך סוכן ביטוח

מה היתרונות ולמה צריך  לעשות ביטוח דרך סוכן ביטוח 
הקדמה: ביטוח מקיף אותנו לאורך החיים חלקו נדרש וחובה וחלקו רשות. מלבד ביטוח לאומי יש ביטוחים של חברות הביטוח. יש 2 תחומים בביטוח: חיים-בריאות ואלמנטרי.אני מתעסק רק בביטוחים אילו: ביטוח חיים,בריאות, מחלות קשות,תאונות אישיות, סיעודי,ביטוח פנסיוני(פנסיה) אובדן כושר עבודה ונכות תעסוקתית. 
אפשר לעשות ביטוח דרך נציגים של חברות הביטוח עצמן (נציג טלפוני או סוכן שטח) או דרך האינטרנט דרך  חברות ביטוח ישירות (בעיקר ביטוח אלמנטרי ולא חיים-בריאות).ודרך סוכני ביטוח שמתווכים בין הלקוחות לחברות הביטוח. מבחינת החוק יש ענין של ייעוץ ובדיקת צרכים לפני שעושים ללקוח ביטוח. יש ביטוח שצריך יותר ויש ביטוח שכמעט לא נצרך. 
למה צריך סוכן ביטוח לעומת החברות הישירות שאין כלל סוכן? 
1. ייעוץ מקצועי- סוכן ביטוח נותן לך לפני וגם אחרי עשית ביטוח ייעוץ מקצועי על הביטוח גם מעבר לתוכניות שאתה צריך וכל שכן לתוכנית ביטוח שאתה צריך ובהתאם מברר את הצרכים  שלך לעומק. אחרי שעשית אצל הסוכן ביטוח הוא מעדכן אותך בכל השינויים בחוק הביטוח, תקנות הביטוח מהממונה על שוק הביטוח במשרד האוצר, על תוכניות חדשות בביטוח ועל שדרוג תוכנית הביטוח שלך למתקדמת יותר גם ביותר כיסויים וגם במחיר זול יותר. 
2.שירות - נותן לך שירות מעבר למכירת הביטוח מלבד נציגי השירות של חברות הביטוח , כגון: ביצוע שינויים בביטוח,קבלת דוחות, מידע על תוכנית הביטוח  ועוד. 
3.מחיר - בכל חברת ביטוח יש מחיר מחירון לכל ביטוח. סוכן ביטוח יכול לתת לך הנחה מעבר למחיר עד 30% הנחה! בחברות הישירות בד"כ אין הנחות, אלא אם הלקוח רוצה לעזוב את החברה. ככל שהסוכן גדול יותר אצל חברת הביטוח מבחינת תיק לקוחות והעברת פרמיות חודשיות גבוהות,כך הוא יכול לתת יותר הנחה. יש הנחות שדורשות את אישור מנהלי חברת הביטוח, והם לא מאשרים לכל סוכן ולכל לקוח. כמובן שסוכן ביטוח מתפרנס מעמלות,וככל שהעמלות גבוהות כך הרווח גדול יותר ,ולכן הלקוח צריך לבקש\לדרוש מהסוכן עמלה,אחרת הוא לא סוגר עסקה. 
4. תביעות- החלק הכי חשוב בתפקיד סוכן הביטוח שלך.הרבה לקוחות לא קראו את תוכנית הביטוח ולא יודעים על מה הם מכוסים וכל שכן אם הם לא מבינים בכלל בביטוח והשפה הביטוחית. לקוח יכול לתבוע את חברת הביטוח ולקבל כסף או שירות רפואי, רק כאשר יש כיסוי בתוכנית הביטוח. אם אין כיסוי,התוצאה תהיה דחית התביעה והלקוח לא יקבל כלום. אם הלקוח חושב שהוא מכוסה ,הוא מוזמן לגשת לבית משפט ולתבוע. תהליך שלוקח שנים עם תשלום נכבד לעו"ד וייעוצים עם מומחים בתחום הביטוח.
יש סוכני ביטוח שיש להם מערך תביעות והם מקבלים את תביעות הלקוחות. ככל שהסוכן ביטוח יותר גדול בתיק לקוחות ופרמיות חודשיות לחברת הביטוח, כך יש לו יותר כח מול חברת הביטוח שאיתה הוא עובד. ועקב דרישת הסוכן ביטוח (לא הלקוח!!) חברת הביטוח תסכים לשלם\לתת שירות רפואי ללקוח, גם לפנים משורת הדין, גם כאשר הלקוח לא זכאי בעיקר כאשר אין הסבר\הבנה חד משמעית  בתוכנית שהוא לא מכוסה. 
5. זמינות- סוכן ביטוח אמור להיות זמין יותר מזמני קבלת השירות של חברות הביטוח שזה מ8-17 במקרה הטוב, ואין זמינות בימי שישי וערבי חג וכל שכן בשבת וחג.  
מה נותנות חברות הביטוח הישירות לעומת סוכן ביטוח עם חברת ביטוח ? 
ביטוח ישיר וגם aig  חייבות לעשות פרסומות למוצרים שלהם. זה התחליף לסוכני הביטוח של חברות הביטוח שעושים את עבודת השיווק והפרסום לחברות הביטוח. 
1.לא נותנות ייעוץ מקצועי, כי העובדים שלהם אין רישיון של סוכן ביטוח או משווק פנסיוני, אלא רובם נציגים ללא הכשרה שרובם גם לא עברו את מבחני הביטוח של משרד האוצר. כך שהרבה דברים של נציגים יכולים להיות לא נכונים,לא מעודכנים,מוטעים ועוד.ואין לך אפשרות להוכיח או לתבוע בהתאם להטעיה. 
2. שירות- לפי נתונים של הממונה על שוק הביטוח באוצר כל שנה בשנים האחרונות , בחברות ביטוח הישירות בביטוחי חיים ובריאות נמצאות בתחתית הרשימה בשירות וגם ברשימת התלונות המוצדקות לעומת שאר חברות הביטוח. 
3.מחיר- בד"כ לפי רוב אין הנחות מחיר ללקוחות. לקוח שמעונין במחיר זול יותר,נדחה. יש אפשרות לעשות הנחה, אך הלקוח לא יכול לדעת האם באמת נתנו לו הנחה,או שנתנו לו מחיר גבוה מידי ומשם הורידו למחר רגיל. וכן מדובר על עשרות ומאות ש"ח בחודש! תלוי כמה ביטוחים ומה גובה הפרמיות החודשיות. 
4. תביעות החלק הכי חשוב. נציג טלפוני או נציג שטח לא יכולים לפעול בתביעה מול חברת הביטוח,כי הם נמצאים בניגוד ענינים בין הלקוח לחברה שבה הם עובדים ורוצים שתרוויח.הם לא יכולים לפעול בעד הלקוח ונגד החברה (דרך קלה לפיטורים),ולכן הרבה תביעות נדחות(גם בשיטת מצליח) ולקוחות לא מקבלים כסף\שירות רפואי, וצריכים ללכת לבית משפט לתבוע, וחלקם בוחרים לא לעשות כלום ולא לקבל כלום וחברת הביטוח הישירה מרוויחה מכך. 
5.זמינות- כאמור לפי שעות,ואין מעבר. 

לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

יום חמישי, 19 ביוני 2014

ראיון עבודה בחברת aig לתפקיד מכירות טלפוניות נסיעות לחו"ל

ראיון עבודה בחברת aig לתפקיד מכירות טלפוניות נסיעות לחו"ל
ביוני 2014 שלחתי קורות חיים לתפקידי מכירות בביטוח דרך גובמאסטר. גם לaig למרות שהייתי בכמה ראיונות ולא התקבלתי לאורך שנים.     כמה דוגמאות : 
קבלתי טלפון מרכזת כ"א בaig לגבי מכירות טלפוניות שיחות נכנסות לביטוח נסיעות לחו"ל.נח"ל (ביטוח מטען+ביטוח רפואי לטווח זמן מסוים) לקוחות מקבלות זכאות לביטוח נסיעות לחו"ל בסיסי דרך חברת האשראי ,ותפקיד הנציג  לשכנע את הלקוח שהמוצר בסיסי ולעשות ביטוח נרחב יותר. אין אפשרות להציע גם ביטוחים אחרים כמו תאונות אישיות, שכמו שכתבתי בפוסט כאן, מאד רלבנטי להציע ולעשות לפני נסיעה לחו"ל. 
שעות  עבודה  משמרת בוקר 9-15  ומשמרת ערב 15-20 לערך.אפשר לעשות יותר שעות. וכמובן חייבים לעשות משמרת ערב כמה פעמים בשבוע וגם בוקר. אמרתי שאני מעדיף משמרת בוקר צהרים ופחות ערב. למרות שאמרו  לי בטלפון שאין בעיה שאעבוד רק בוקר.   יום שישי לסירוגין 9-13
לאחר ראיון קצר שכלל מה אתה רוצה לעשות ,מה הניסיון התעסוקתי שלך בעיקר מכירות והקשר שלך למשרה ,ופירוט קצר על המשרה בaig  ודרכי הגעה ומתי הראיון , נקבע ראיון ביום חמישי ב9 בבוקר. אמרתי שיש לי עוד ראיונות עבודה יותר מאוחר. רחוב הסיבים בפ"ת קרית מטלון קומת קרקע דלת מצד ימין, מרכז גיוס aig. צריך לבקש אישור מהמאבטח הממוחשב בכניסה .
חמישי בבוקר 8 וחצי אני מקבל טלפון, האם אני מגיע?, אמרתי שכן עם כמה דקות איחור. אילוצי תחבורה  אחרתי בכמה דקות. הגעתי  ונכנסתי ביחד עם רכזת כ"א שם,אמרו לי למלא טופס של 3 דפים לוקח 10-15 שעה. אמרו לי שהמאבחנת מאחרת ושאמתין. שתיתי כוס קפה. הראיון התחיל אחרי 9 וחצי!  לקח 15-20 דקות . 
הראיון עם מנהלת הישירה במוקד +מאבחנת. המנהלת הייתה נמוכה ומכוערת למראה,לא היה על מה להסתכל חוץ מלא להסתכל עליה בכלל לאורך כל הראיון. היא גם לא טרחה לשאול שום שאלה בראיון. מה שמעיד שאני לא רלבנטי עבורה מלבד לומר למאחבנת בסוף שהוא לא מתאים לי.לקחה את הדברים שלה והלכה. למרות שהגיע עוד עובד לראיון ב10 בבוקר.
שאלות בראיון מה העבודות האחרונות והקשר למכירות. ראיון שלא היו בו שאלות פתוחות מעבר ל2 משפטים. ולא היה לי אפשרות כלשהי לומר מילות משלי או להוסיף. מה שענין  את המאבחנת aig הוא מנין מקור מאגר המידע של הטלפונים שהתקשרתי -קלוקטיבים,לקוחות פרטיים,לקוחות כלל, מעסיקים, עצמאים וכדומה. 
שאלה מה אתה אוהב בתפקיד הזה, ומה הקשיים בעבודה. מצטער אבל אני תמיד אומר את הסיבה העיקרית בסוף והיא להרוויח הרבה כסף...זה מה שאמור לומר כל איש מכירות חילוני שהוא מכור לחומריות. ולא רק לתוצאה\לערף מוסף ללקוח, לדבר עם בני אדם, עבודה דינמית ולא שגרתית. 
רכזת כ"א בטלפון אמרה לי שכבר התחיל הקורס ברביעי ,ואחרי הראיון בחמישי כבר יאמרו לי להתחיל את הקורס. כצפוי בסוף הראיון אמרה לי המאבחנת לחכות בחוץ כמה דקות לתשובה. (אם לא קבלתי תשובה מיידית זה אומר שלא התקבלתי. אין מה להתייעץ כאן. אני מתאים או לא, קשה למנהל\מאבחנת לקבל החלטה?) .ואחר כמה דקות שמנהלת והמאבחנת יצאו, יצאה הרכזת ואמרה שישיבו לי תשובה בטלפון יותר מאוחר. 
כצפוי התקשרו מטלפון חסוי אחרי 17 בערב! אחרי שגמרו את הראיונות, ואמרו לי שלא התקבלתי לתפקיד. אמרתי לה, שאני מעדיף כבר לא להגיע לשום ראיון עבודה aig בעתיד, גם אם אשלח בעתיד בטעות קורות חיים, ושתעדכן במערכת. אמרתי לה אתמול שהייתי כבר למעלה מ5 ראיונות עבודה ואין שום ענין לבוא שוב ולקבל אותה תשובה. רוצים שאבוא? רק בתחימה על חוזה עבודה רלבנטי וטוב. 

יום שבת, 14 ביוני 2014

כפל ביטוחים בתאונות אישיות בחברות הביטוח ובעיקר הישירות

כפל ביטוחים בתאונות אישיות בחברות הביטוח  ובעיקר הישירות
בד"כ בחברות הביטוח ובהראל בפרט יש בביטוח תאונות אישיות בכיסויים הבאים: מוות מתאונה, נכות מתאונה(בשניהם תוך שנה מהתאונה),סיעודי (לאחר 3 חודשי המתנה),שברים , כוויות,ויום אשפוז בבית חולים עד חצי שנה.
בחברות ביטוח הישירות(aig,ביטוח ישיר) יש כיסוי חלקי בתאונות אישיות :יש תוכניות ללא סיעודי ולא נכות מתאונה.במקום נכות יש קטיעת איברים. יש תוכנית ללא הצהרת בריאות כלשהי : מוות מתאונה ויום אשפוז בבית חולים,ועוד קומבינות אחרות של כיסוי חלקי.אין תוכנית תאונות אישיות מלאה במחיר זול!
יש תוכניות שנציגי מכירות בחברות ביטוח הישירות מתאימות לגיל עם כיסויים חלקיים.מה קורה כאשר האדם גדל וצריך כיסויים יותר רלבנטים,או כאשר הלקוח רוצה להגדיל את הכיסויים בתוכנית הביטוח  ? מה קורה כאשר נציג מכירות רוצה להגדיל את נתח המכירה של הלקוח וצריך להציע לו עוד ביטוח? 
מה שקורה שנציג מכירות טלפוני מתקשר ללקוח שלו, ואומר לו שיש הרחבה לכיסוי, שדרוג לכיסוי ,תוספת לכיסוי או כל מילה אחרת שהלקוח יבין שיש דבר חדש וכדאי לו להוסיף את הכיסוי החדש. לקוחות aig וביטוח ישיר -כמה פעמים התקשרו אליכם והציעו לכםעדכון\שדרוג\הרחבה\תוספת ועוד? 
חברות הביטוח הישירות מלכתחילה לא מציעות ללקוחות את התוכנית המלאה, אלא בעיקר את התוכנית החלקית,למרות שלכאורה החברה מרוויחה פחות מתוכנית חלקית לעומת מלאה.איך היא מרוויחה? כמו שאמרנו מציעים ללקוח תוספת לתוכנית המלאה כך שתהיה מלאה. 
מכיוון שאין תוכנית שהיא רק שברים וכוויות או נכות ,או רק אשפוז וכיוצא ,תלוי איזה קומבינה של תוכנית תאונות אישיות יש ללקוח, ולכן שימו לב מוסיפים לו תוכנית שלמה! או לפחות תוכנית חלקית נוספת , ולא רק מה שחסר לו. מה שיוצר כפל ביטוחים. מה שזה אומר שלפעמים הלקוח משלם עוד 50-100% על התוכנית הנוספת, ולא רק תוספת של 20% לערך .
למה הלקוחות לא מבטלים ולא רואים את החשבון החדש שהוא יקר משמעותית ? כי לא שמים לב לחשבון שמורידים בכרטיס האשראי או בהו"ק. עד ששמים לב עובר הרבה זמן של חודשים ואפילו שנים.עד העדכון הבא של נציג המכירות. ומזה חברות הביטוח הישירות מתפרנסות. 

יתרונות ביטוח תאונות אישיות בחברת הביטוח הראל על שאר חברות הביטוח המתחרות

יתרונות ביטוח תאונות אישיות בחברת הביטוח הראל  על שאר חברות הביטוח המתחרות
בד"כ בחברות הביטוח ובהראל בפרט יש בביטוח תאונות אישיות בכיסויים הבאים: מוות מתאונה, נכות מתאונה(בשניהם תוך שנה מהתאונה),סיעודי (לאחר 3 חודשי המתנה),שברים , כוויות,ויום אשפוז בבית חולים עד חצי שנה.
בחברות ביטוח הישירות(aig,ביטוח ישיר) יש כיסוי חלקי בתאונות אישיות :יש תוכניות ללא סיעודי ולא נכות מתאונה. יש תוכנית ללא הצהרת בריאות כלשהי : מוות מתאונה ויום אשפוז בבית חולים,ועוד קומבינות אחרות של כיסוי חלקי.אין תוכנית תאונות אישיות מלאה במחיר זול!
בהראל בנכות יש גם אובדן תפקוד ביד או רגל או לא שומע ולא רואה. בחברות ביטוח ישירות כמו aig יש רק קטיעת אברים ואין נכות. בנוסף יש נכות מתואמת מה שלא מופיע ברשימת הנכות. 
חלק מחברות הביטוח יש כיסוי גם לפינוי באמבולנס לאחר תאונה לבית חולים ,כאשר הלקוח לא התאשפז (יש בחברת ביטוח הראל ), או כן התאשפז (בחברות ביטוח אחרות). יש לציין  שלקוח שהתאשפז בבית חולים לאחר תאונה ופונה באמבולנס לבית החולים ממקום התאונה מקבל החזר מקופת החולים ולא צריך בשביל זה ביטוח (מה שנקרא כפל ביטוחים)ומשלם פרמיה על דבר שלא צריך לשלם. 
כיסויים חדשים בחברת ביטוח הראל שאין בשאר חברות הביטוח בתאונות אישיות : 
שכר אחות פרטית החל מהיום השישי לאשפוז ועד חצי שנה
הוצאות שהייה של קרוב מדרגה ראשונה בבית מלון בקרבת בית חולים במקרה של אשפוז ארוך,מעל 10 ימים וחצי שנה.
כיסוי לטיפולי פיזיותרפיה ו/או טיפולי רפואה משלימה לאחר תאונה – עד 10 טיפולים. השתתפות עצמית 20% או כיסוי ל80% מהטיפול. בנוסף למה שמקבלים דרך קופת חולים או דרך ביטוח בריאות למי שיש.יש אפשרות לבדוק אצל מי מקבלים שירות טוב יותר ומה ההשתתפות העצמית הגבוהה יותר.ורלבנטי כאשר רוצים יותר טיפולים בפרק זמן קצר יותר ,ודרך הביטוח או קופת חולים זה לא אפשרי. אפשרות לקמבן 2 מטפלים או 2 טיפולים שונים של רפואה משלימה. 
פינוי אווירי (במסוק\מטוס) בין בתי חולים כאשר הלקוח מאושפז בבית חולים כתוצאה מתאונה ורוצים להעביר אותו לבית חולים אחר. לדוגמא כאשר בית חולים אחר מטפל בבעיה או יותר מומחה לבעיה הרפואית. 
כיסויים ייחודיים לילדים (עד גיל 21)
ראשית יש לציין שרק בהראל יש אפשרות לעשות תאונות אישיות לילדים בלבד ללא ההורים!. בחברות ביטוח אחרות חייבים לצרף אבא או אימא אן כל בוגר כדי לצרף קטינים פחות מגיל 21. בהראל גיל הילדים עד גיל 21 ולא 18. יש אפשרות הקפאה בזמן הצבא. 
פיצוי עקב היעדרות מבחינות בגרות או מגן לאחר תאונה.
- השתתפות בטיפולים פסיכולוגיים לאחר אירוע קשה - מות של קרוב משפחה. עד 75% מעלות פסיכולוג
- כיסוי למקרה ביטוח הנגרם כתוצאה מפעילות ספורט (חובבנית), במסגרת אגודת ספורט אשר אין שכר לצידה.
- כאשר 2 ההורים מתים מתאונה יחד,וגם הילד בפוליסה תאונות אישיות והוא המוטב של ההורים ,הוא מקבל פיצוי 150% מהרשום בפוליסה לגבי ההורים. כלומר בתוכנית זהב שסכום פיצוי 100 אלף ש"ח לכל הורה יקבל 300 אלף ש"ח במקום 200 אלף ש"ח. 
יש אפשרות לבטל החרגה של אופנוע וטרקטורון,וכן ספורט אתגרי, ע"י תוספת תשלום בהתאם לתוכנית. ככל שהתוכנית יותר יקרה כך תשלום ההחרגה גדול יותר. אם לא משלמים תוספת החרגה , תאונות באופנוע וטרקטורון וספורט אתגרי לא מכוסה בפוליסה בהתאם לרשימת החריגים.
יתרונות נוספות בתוכנית תאונות אישיות בהראל 
- הכיסוי תקף בחו"ל. יש כיסוי לטרור , חברות אחרות אין כיסוי לטרור, זה מוחרג בפוליסה
- אין תוספת עיסוק ולמה משנה באיזה סוג עבודה או סיכון לתאונות המבוטח עובד. בחברות ביטוח אחרות יש תוספת עיסוק שגם יכול להגיע ל150% במחיר! 
- יש כיסוי תאונה ללא החרגה לאופניים תקינים (לא אופניים לא חוקיים שנוסע כמו אופנוע),  ופעילות חדר כושר מכוסה
לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח וקבלת שירות מצוין ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com