יום רביעי, 5 בנובמבר 2014

נכות תעסוקתית לעומת אובדן כושר עבודה

נכות תעסוקתית לעומת אובדן כושר עבודה 
יש תוכנית ביטוח חדשה ויחודית שיצאו חברת הביטוח השנה.למנורה יש כמה יתרונות על שאר חברות הביטוח.כלל הצטרפה בסוף להציע ללקוחות את התוכנית,כי התוכנית לא רווחית.ולפי הכלל הידוע,מה שפחות רווחי לחברת ביטוח,זה רווחי ללקוח וכדאי לו להצטרף ,אז מומלץ לקרוא את התוכנית בפרט אם את\ה עצמאים! והאם הוא מתאים לך.
אתם יכולים לפטור את עצמכם ביש לי א.כ.ע וכל הביטוחים ולא צריך עוד ביטוח,(כמו הרבה לקוחות טיפשים) ובעצם להפסיד תוכנית רלבנטית עבורך.
כעת התוכנית ביטוח החדשה יצאה עקב החסרונות הרבים הקיימים בביטוח אובדן כושר עבודה שיש לכל אחד ואחת בפנסיה או בביטוח פרטי נטו של אובדן כושר עבודה ,בפרט למי שאין פנסיה או למי שעשה השלמה לאובדן כושר עבודה שיש לו פנסיה,כי בפנסיה הביטוח חלקי ולא מלא. 
ולכן אכתוב את ההבדלים בין נכות תעסוקתית לבין אובדן כושר עבודה. לאחר שתקראו את ההבדלים תבינו למה כדאי שיהיה לכם את התוכנית. אכתוב תחילה מה מציע נכות תעסוקתית ואח"כ אובדן כושר עבודה. 
1.יש זכאות לקבלת תשלום לאחר שבוע-שבועיים שנמצאים באי כושר, לעומת א.כ.ע שרק לאחרי 3 חודשים יש זכאות ומקבלים רק בחודש הרביעי.אם אתם לא באובדן כושר עבודה 4 חודשים ומעלה ,לא תקבלו כלום.
2.קביעת אי כושר נקבע ע"י רופא משפחה\רופא מקצועי עם חופש מחלה ולא רק רופא תעסוקתי בלבד. 
3.אין רלבנטיות כמה מרוויחים -1000 ש"ח או 20 אלף ש"ח זה אותו דבר! וללא הצגת תלושי שכרוהוכחת הכנסה,  לעומת א.כ.ע  שחובה הוכחת שכר עם תלושי שכר ולעצמאי ההוכחה קשה יותר בפרט למי שהכנסתו לא קבועה. 
4.התשלום נטו ללא מס לחשבון הבנק לעומת א.כ.ע שיש מיסוי רגיל בהתאם לגובה הכנסה . 
6.אין קיזוז מתשלומים אחרים כמו מעסיק,הכנסה פסיבית וביטוח לאומי וכל ביטוח אחר, לעומת א.כ.ע יש קיזוז עד לתקרה של 75% מהשכר. 
6.מקבלים 100% מהכסף 1000-1250 ש"ח לשבוע כל שבוע שלא יכולים לעבוד ו4000-5000 לחודש, לעומת עד 75% מההכנסה מביטוח לאומי או מביטוח אובדן כושר עבודה ,בתנאי ש100% לא יכולים לעבוד. אם יכולים לעבוד 25-50% מקבלים פחות והרבה פחות,ולא לשכוח שעל זה יש מס. 
7.תהליך פשוט של תביעה מהביטוח וקבלת הכסף,לעומת א.כ.ע תהליך ארוך ומורכב של תביעה ועד שמקבלים הכסף. 
8.מכסה רק אי יכולת לעבוד עקב תאונה,לעומת א.כ.ע שמכסה על תאונה וגם מחלה. 
9.מכסה בארץ ובחו"ל לעומת שמכסה רק בארץ. 
10.העיקר שאתם לא יכולים לעבוד במקצוע ובעיסוק שלך,גם אם אתם יכולים לעבוד בעבודה דומה או בעבודה בעיסוק שלך עם שכר נמוך יותר ,לעומת א.כ.ע שאם אפשר לעבוד בעבודה דומה או בעיסוק עם שכר נמוך -לא תקבל כסף ,כי אתה לא באובדן כושר עבודה לפי הביטוח.
11. תוכנית פיצוי ולא שיפוי,ואפשר לעשות מספר תוכניות נכות תעסוקתית בכמה חברות ביטוח ולקבל מכולם ,לעומת א.כ.ע תוכנית שיפוי ואפשר לקבל במקסימום עד 75% מהשכר. 
היתרונות של מנורה לעומת שאר חברות הביטוח בנכות תעסוקתית: מנורה מאפשרת פיצוי של 5000 ש"ח בחודש 1250 בשבוע, השאר חברות הביטוח מאפשרות רק 4000 לחודש ו1000 ש"ח בשבוע. פשר לקבל כסף לאחר שבוע שלא עובדים, השאר חברות הביטוח רק אחרי שבועיים וחלק רק לצווארון לבן ולא כחול . יש אפשרות לבחור בין 7-14-21-30 יום המתנה. חלק מחברות הביטוח אפשר לבחור בין 14 ו30 בלבד.
יתרונות של מנורה בתאונות אישיות לעומת שאר חברות הביטוח: יש כיסוי לטיפולים משקמים לשיניים,יש כיסוי לרכישת אביזרים רפואיים.ילדים בכיסוי של 100% ולא 50% מהפיצוי הכספי לעומת ההורים,וגם יכולים להיות לבד בתוכנית ללא הורה וגם הילד באותה תוכנית יכול לבחור בפיצוי גבוה ואף כפול מההורה.וכמובן כל שאר היתרונות של חברת ביטוח הראל שציינתי בפוסט נפרד.