יום שני, 2 במרץ 2015

מה היתרונות בלקיחת הלוואה מחברת אשראי?

מה היתרונות בלקיחת הלוואה מחברת אשראי?
ראשית יש לברר מי המתחרים של חברות האשראי בנתינת הלוואות ומאיזה גופים פיננסיים אפשר לקבל הלוואה? הלוואה היא לא רק כסף,או כסף מזומן,אפשרי גם לקחת מוצרים ושירותים ולשלם מאוחר יותר, מה שנקרא שוטף+30 וכיוצא.
אפשר לקחת הלוואות מבנקים (מחשבון הבנק), חברות אשראי(מתוך ומחוץ למסגרת כרטיס האשראי והלוואה לכל מטרה), חברות ביטוח (כמו כלל מימון ומימון ישיר ועוד), קרן פנסיה, קופת גמל וקרן השתלמות מתוך הצבירה ,גמ"חים הלוואות (בחינם או בריבית נמוכה מאד) בעיקר של חרדים-דתיים, שוק אפור בריבית גבוהה מאד,מקום עבודה (מקדמת שכר, על חשבון המשכורות וגם מעבר) ,עסקים קטנים בהקפה (כמו מכולות),לקוחות פרטיים שמלווים לחברים.
ברור שכאשר הבנק לא נותן לך אשראי או נותן לך אשראי אך לא לפי הדרישה שלך, אתה פונה לחברת האשראי ומקבל כסף.
1.ההלוואה מאושרת במיידי, ללא צורך בועדת אשראי לאישור ההלוואה.וללא צורך בהגשת מסמכים נוספים ולא בבקשה להלוואה 
2.ההלוואה מבוצעת בטלפון, ללא צורך להגיע לסניף בבנק ולא חתימה על מסמכים ,ובהתאם לא צריך לבזבז שעות פנאי או שעות עבודה כדי לקבל הלוואה, בפרט שסניף הנבק לא קרוב למגורי או למקום העבודה של מבקש ההלוואה. 
3.אפשרות לקחת הלוואה מתוך המסגרת ,בגובה המסגרת,וגם מעבר למסגרת האשראי בכרטיס שלך ! ואפשר לקחת גם בכמה כרטיסי אשראי ולא רק בכרטיס אשראי אחד.
4. כאשר לוקחים הלוואה בסכום מסוים תמיד יש הגדלת מסגרת הכרטיס באופן אוטומטי ללא עלות נוספת (בבנק הגדלת מסגרת אשראי ומסגרת אשראי עולה כסף),ולעיתים יכולים לקבל מסגרת כפולה! מסייע מאד למי שצריך עוד מסגרת לכרטיס לצורך קנית מוצרים ושירותים בכרטיס אחד, ולא צריך להיעזר בכרטיס נוסף או לעשות כרטיס נוסף ,כאשר לוקחים סכום מסוים גבוה 
5. אין התחייבות,תמיד אפשר לפרוע את ההלוואה לפני הזמן עם עמלה או ללא עמלה. בבנק לעיתים אי אפשר להחזיר הלוואה או שאם מחזירים זה רק בנקודת יציאה מסוימת ולכן מי שצריך או חושב שיצטרך כסף בפרט אם הוא לקוח עסקי ,שיקח הלוואה, מקסימום לא יצטרך,יחזיר את כל הסכום או חלקו,זה אופציה שווה 
6. הריבית קבועה! ולא משתנה. בפרט שכיום הריבית אפסית ויש רק סיכוי שהריבית תעלה, בפרט אם לוקחים הלוואה,כלומר גם אם הריבית תעלה, התשלום יישאר אותו דבר.כמובן שיש הלוואות גם עם ריבית משתנה.
7.הריבית לכל סכום הוא שווה! בין אם מדובר באלפי ש"ח או בעשרות אלפי ש"ח. ולכן יש כדאיות לקחת סכום קטן בריבית נמוכה יותר מאשר בבנק.
8.התשלום הראשון יורד לא בחודש הבא אלא בחודש העוקב הבא,התשלום בחודש הבא הוא רק ריבית גישור ללא תשלום הקרן.
9.אפשר לקחת הלוואה ולפצל את התשלומים לשנתיים עד 24 תשלומים שווים  וגם 4 שנים עד 48 תשלומים שווים ,יתכן שיש הבדל בריבית ככל שתקופת הריבית ארוכה יותר

למה הריבית בחברות אשראי גבוהות מהבנקים והאם הריבית בחברות האשראי גבוהות ?

למה הריבית בחברות אשראי גבוהות מהבנקים והאם הריבית בחברות האשראי גבוהות ?
קודם צריך להבין למה בכלל בנקים וחברות אשראי גובים ריבית על הכסף שמלווים,כי הבנק וחברת אשראי וחברות הביטוח ובתי השקעות הם גופים עסקיים וצריכים להרוויח,והריבית היא על הזמן שהכסף נמצא אצלך ולא אצל הבנק.כל השאלה היא כמה הבנק-חברת האשראי צריכה לגבות ועדין להרוויח באופן הוגן ,ולא על עצם הריבית עצמה.
הריבית, מלבד ריבית הפריים שנקבעת ע"י בנק ישראל והיא קבועה, גם במחיר שהבנקים מקבלות כסף מבנק ישראל ומהציבור וחברות האשראי מהבנקים, נקבעת בהתאם לסיכון. הסיכון לאי החזר של ההלוואה. ככל שהסיכון של הלקוח נמוך יותר כך הריבית תהיה נמוכה יותר. לקוח שכבר לקח הלוואה הוא עם סיכון גבוה יותר לעומת לקוח שלא לקח הלוואה כאשר שניהם רוצים הלוואה. 
להזכיר שחברת אשראי היא לא בנק,ואין לה את כל המידע הפיננסי על הלקוח בחינם ,גם אם יש אפשרות להשגת מידע פיננסי,בנוסף שאין ערבויות ושעבודים ובטחונות כמו שיש בבנק, ולכן כמו שנאמר בכתבה הריבית על הלוואות רכב נמוכות יותר כי יש שעבוד נכס שהוא הרכב. חברת האשראי לא אומרים ללקוח לאורך מספר תשלומי ההלוואה
לא הוזכר בכתבה בגלובס שאפשרות התחרות מצד חברות האשראי וגם מצד חברות הביטוח ובתי השקעות ,גורם לבנקים לתת ריבית הרבה יותר נמוכה לעומת אם לא היה כל תחרות,אז הבנקים היו נותנים ריבית גבוהה יותר כמונופול,ובין הבנקים אין ממש תחרות על אשראי. 

כמו שצוין רוב האשראי ניתן ללקוחות דרך הבנקים,כי בד"כ הלקוח יפנה לבנק לפני שיפנה לחברת האשראי וינסה לקבל ריבית נמוכה יותר. וזה אחד ההסבריםולכן הריבית בחברת האשראי גבוהה יותר,כי הלקוח לא יכול כבר לקבל אשראי מהבנק או מקבל חלקית ,וזה מעיד על יותר סיכון ולכן הריבית גבוהה יותר בהתאם לסיכון.
למרבה הפלא,חלק מהלקוחות מקבלים ריבית טובה יותר בחברת האשראי לעומת הבנק כי ועדת האשראי בבנק קבע שלאותו לקוח יש סיכון מאשר שאר הלקוחות (בעיקר לאי החזר או קושי בהחזר הכסף), ולכן הריבית גבוהה לעומת חברת האשראי שאין לה את כל המידע לקבוע זאת,או שעבורה קביעת האשראי של הבנק פחות נכון והלקוח עם פחות סיכון.  יתכן,תלוי בסוג הלקוח.

מה לא נאמר על ההבדלים בין חברות האשראי 2015

מה לא נאמר על ההבדלים בין חברות האשראי 2015 בהמשך לדוחות הכספיים השנתיים של 2014
בהמשך לכתבה בגלובס על רווחי והכנסות חברות האשראי ב2014 ,קישור לכתבה חברות כרטיסי האשראי חוגגות בהלוואות - על חשבונכם ` אז כמה דברים שלא נאמרו בכתבה.
נאמר שהריבית הממוצעת על אשראי שגובות חברות האשראי היא 8 וחצי אחוז. אז ריבית ממוצעת לא מתאימה ורלבנטית לאף לקוח ,כי יתכן שגם אף אחד לא מקבל ריבית כזאת אלא זו תוצאה של ממוצע.מלבד זאת מה שהכי חשוב הוא התפלגות הריבית בין הלקוחות, כלומר כמה לקוחות משלמים ריבית נמוכה וכמה גבוהה וכמה ממוצעת ,ולמה יש פערים בין מי שגובים ממנו ריבית של 12 אחוזים ומעלה לבין מי שגובים ממנו ריבית 4 אחוזים ומטה .
אצל איזו חברת אשראי יש ריבית הכי גבוהה כמו ריבית של 13-14 אחוזים ומעלה, ולא מה הממוצע.
אצל איזו חברת האשראי כדאי לקחת הלוואה ואצל איזו חברת אשראי הכי לא כדאי לקחת.
מה התנאים בלקיחת הלוואה בין חברת אשראי אחת לשניה.
איזה ריבית לדעת הכותבתים בגלובס היא כן הוגנת וראויה לעומת המצב היום. 
מה היתרונות כן לקחת הלוואה לעומת הבנק ,לעומת הכותרת הפופליסטית (שמטרתה בעיקר שתקראו את הכתבה, ולא ממש אמת או מייצגת את מה שנאמר בכתבה) שלכאורה אין כדאיות לקחת הלוואה חברת אשראי
מה ההסבר של חברות האשראי על כך שיש ריבית גבוהה מעל ל10% ללקוחות ולמה ההפרש בין הריבית שלווים חברות האשראי מהבנקים לבין הריבית שגובים מהלקוחות גבוה מידי.
אילו לקוחות מקבלים ריבית מועדפת של 2-4% ,ריבית שקרובה מאד למה שמקבלים בבנק,והאם זה על חשבון שאר הלקוחות כמו שקורה בתחום הביטוח והפיננסים לגבי עמלות ודמי ניהול שנתיים. 
גובה הריבית ללקוח לרוב נקבעת לפי סיכון ודירוג האשראי של הלקוח שנקבעת ונבדקת לפי ועדת אשראי של חברת האשראי וגם הבנקים
לא הוזכר בכתבה שאפשרות התחרות מצד חברות האשראי וגם מצד חברות הביטוח ובתי השקעות ,גורם לבנקים לתת ריבית הרבה יותר נמוכה לעומת אם לא היה כל תחרות,אז הבנקים היו נותנים ריבית גבוהה יותר כמונופול,ובין הבנקים אין ממש תחרות על אשראי. 
אפשר לומר שבלאומי קארד הריבית ממוצעת היא רק 6.6% בלבד לעומת ישראכרט וויזה כאל, כי שליש מהתיק ההלוואות הוא הלוואות רכב, ולכן הריבית הממוצעת נמוכה.וכך גם הובא בכתבה בדה מרקר לאומי קארד: התשואה על ההון מפעילות הסליקה - 38% . אני מחזיק כרטיס אשראי "יש" בלאומי קארד ואישית אשלם 13% על הלוואה מהמסגרת!
למרות שישראכרט מובילה בתחום האשראי בעיקר בכרטיסי אשראי והכנסות מקניות בעלי הכרטיסים ,בתחום ההלוואות היא הרחק בהכנסות והרווחים מויזה כאל ולאומי קארד,כולל גם בהלוואות רכב,לפי הנתונים. לא נתון שיש לקוח שיש לו כמה כרטיסי אשראי, ולא רק כרטיס אחד. אני מניח שמיעוט לקוחות יש רק כרטיס אחד בלבד בחברת אשראי אחת. חלק מהלקוחות יש כרטיס-ים בחברת אשראי אחת ועוד כרטיס-ים בחברת אשראי אחרת. 
לא צוין שדווקא בישראכרט יש ריבית מקסמילית נמוכה יותר מויזה כאל ולאומי קארד,כלומר יש הרבה לקוחות שישלמו ריבית מקסמילית בויזה כאל ולאומי קארד גבוהה יותר מאשר שהיו משלמים בישראכרט. 
גידול במספר כרטיסי אשראי לא מגדיל בהכרח את האפשרות לאשראי והלוואות מצד חברות האשראי והלקוחות,כי יתכן שאין הכרטיס אפשרות לאשראי בפרט שמדובר בכרטיס שני דומה או במספר כרטיסים שיש ללקוח באותה חברת אשראי, בנוסף גם אם יש ,זה לא אומר שחברת האשראי תאשר אשראי גם במיידי מהמסגרת וגם מחוץ למסגרת, בעיקר שהסיכון של הלקוח גבוה שנקבע מראש או שכבר הלקוח לקח הלוואה ואין מקום יותר להלוואה נוספת 
בנוסף הגדלת מספרי כרטיסי אשראי היא אפשרות יותר לקנות, אך מאידך יש הרבה כרטיסים לא מופעלים כלל או לא משתמשים בהם כלל, או בשימוש מועט. כך שלחברת האשראי אין כ"כ הרבה רווחים. ככל שיש יותר כרטיסים שעושים יותר שימוש וקונים הרבה, כך חברת האשראי יכולה להרוויח יותר. 
ברור שלישראכרט יש הכי הרבה סיכוי לגדילה בתחום האשראי, לא רק כי היא מובילה לחלוטין בגודל מספר הלקוחות ומספר הכרטיסים, אלא גם בסיכוי שיש יותר לקוחות שצריכים הלוואות ואפשרות לפלח שיווקית לקוחות אלו ויכולת התאמה ללקוחות אילו 
חשוב שללקוח יהיו מספר כרטיסי אשראי וגם ב2 חברות, על מנת שיוכל לעשות השוואות וגם לקבל תנאים טובים יותר. וזו ישראכרט יכולה לתת ללקוח שנמצא בחברת אשראי אחרת לגבי התנאים טובים יותר. 
אני מניח שיהיו הרבה שינויים בתחום האשראי בשנת 2015 וגם בהמשך בעיקר שכיום יש ריבית אפסית ושלילית בעולם ,וגם בהתאם לאסטרטגיה העסקית של חברות האשראי.

מבצע חלב ומוצריו במגה השבוע תחילת פברואר 2015

מבצע חלב ומוצריו במגה  השבוע תחילת פברואר 2015
במגה ומגה בעיר פרסמו השבוע מבצע מצוין .קונים ב40 ש"ח ומעלה משאר המוצרים של משתתפים במבצע ומקבלים הנחה של 15% על עד 10 מוצרי חלב וחלב  של החברות תנובה טרה ושטראוס. 15% הנחה היא גם על מוצרי חלב וחלב שנמצאים בהנחה קיימת כך שיש הנחה על הנחה. לדוגמא:טרה עשתה מבצע חלב בקרטון  2ב-10 . מבצע קוטג 250 גרם 2 ב-10 (הם עד מרץ).בנוסף  אפשר ליהנות על עוד הנחה נוספת של 5% ומעלה על כל הקניה למי שיש כרטיס הנחה במגה כמו כרטיס עובד או סניור עם כרטיס מועדון מגה.
המבצע רק ל3 ימים 9-11 בפברואר שני עד רביעי. ואפשר לקנות גם כמה פעמים את אותו מבצע גם באותו יום. מומלץ לנצל זאת ולקנות מוצרי חלב בסיסיים וגם בפיקוח במחיר זול. אני אישית קונה ב40 ש"ח מוצרי יסוד מסובסדים כמו ביצים ולחם וכיוצא (כי מגה היא לא רשת זולה). קניתי קרטוני חלב וקוטג וגם גבינה לבנה. 
מומלץ להיות חכם ולקנות את המוצרים היקרים בהנחה ולא המוצרים הזולים.יש מארז שמיניה של יוגורט - עם פחות כדאיות לקנות, אלא אם אתם קונים פעם שניה ושלישית.