יום רביעי, 8 ביולי 2015

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות ביטוח לסוכנים לסוכני שטח בפרופיט סוכנות לביטוח בפ"ת

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות לסוכני שטח  בפרופיט סוכנות לביטוח בפ"ת 
אפשר לומר שזה אחד הראיונות הגרועים שהשתתפתי בו עד היום מתוך אלפי ראיונות,וכאשר תקראו עד הסוף תבינו למה
תחילת יולי 2015 שלחתי קורות חיים למגוון תפקידים בכללם מכירות טלפוניות ותיאום פגישות (טלמרקטינג וטלמיטינג) שבשניהם יש לי ניסיון רב של כמה שנים (בחברות ביטוח איילון והכלל הראשון  בטלמיטינג) וכמובן גם ידע מקצועי, בעיקר בתחום הביטוח והפיננסים.
התקשרה אלי בחורה בשם יוליה מנהלת מוקד טלמיטינג (תיאום פגישות) מפרופיט סוכנות לביטוח בפ"ת רחוב הסיבים 47 קומה 4. בקרית מטלון. פרופיט היא סוכנות  שמאגדת הרבה סוכנים עצמאיים ושכירים ,והיא נקנתה ע"י פסגות בית השקעות. התפקיד תיאום פגישות לסוכני שטח. אם לא אמה כלום על התפקיד ומעבר ,אלא בקיצור היא תיאמה איתי ראיון עבודה למחר בחמישי בשעה 11. בתחילה היא רצתה שנתאם ב14 וחצי, כי יש לה הרבה עיסוקים. אמרתי לה שבצהרים חם ואני מעדיף יותר מוקדם. צריך להבין שבמיקום אין אוטובוס וצריך ללכת ברגל כ5-7 דקות (הבנתי מראש שמדובר באישה שכנראה לא מודעת למצב המרואיין שמגיע לראיון במצב כזה של חום וזיעה).
עליתי על קו 68 עד צומת גהה, ומשם על קו עד התחנה ברחוב הסיבים. הגעתי יחסית מוקדם תוך חצי שעה, וכבר הייתי ב10.40 במקום (עשיתי טעות שהקדמתי ב20 דקות..הייתי צריך לאחר,ממילא היא לא הייתה מקבלת אותי לפני הזמן כי טרודה בדברים אחרים ולא במועמד לעבודה). התקשרתי לטלפון הקווי (היא לא נתנה טלפון נייד) ושאלתי אותה אם אפשר להקדים כי אני כבר נמצא, היא אמרה שלא, ואמרתי שאני אחכה. עליתי לקומה 4 וחיכיתי 20 דקות במטבח. הקומה מסודרת ל2 חלקים: המעלית+המטבח+השירותים. והמשרדים עם סיסמה. היא הגיעה למטבח ואמרה שנתחיל עוד כמה דקות.
היא הזמינה אותי פנימה נכנסנו לחדר ישיבות ארוך ,שלצידו יש כיסאות צמודים בשרשרת לקיר (פעם ראשונה שאני רואה,ואני מציין זאת לטובה).
הראיון ארך רק רבע שעה! היא לא הציגה את עצמה ואת פרופיט מעבר למה שאמרה בטלפון. לא דברה בכלל על המוקד\עובדים\שכר ובונוסים,ונראה שוויתרה עלי כבר בהתחלה,או שהיא שומרת את הפרטים לעצמה כאילו שראיון הוא חד צדדי של המראיין ולא גם של המרואיין להכרת החברה והאם הוא מתאים לתפקיד בחברה זו.
מה שעניין את יוליה הוא בעיקר נושא ההתמחות פנסיונית ולמה לא קבלתי התמחות והאם אני מעוניין בהתמחות ולא קבלתי עבודה בתחומים\בתפקידים אחרים.התמחות מקבלים לאחר חצי שנה בתפקיד.
היא לא אפשרה לי לענות על שאלה אחת מבלי שהפסיקה אותי באמצע בשאלה אחרת.היא התייחסה רק לדברים השליליים ולא לדברים החיוביים.
היא טענה שהסיבה שלא קבלתי עבודה כמה שנים או התמחות לא נבעה מאפליה אלא מסיבות אחרות. ששוה לבנק\חברת ביטוח להשקיע בבחור ללא השכלה אקדמית וללא מבחני מעבר בביטוח במקום באדם בעל השכלה אקדמית תואר שני כולל מעבר במבחנים. ובמקום שאני אטיל אחריות על אחרים, אסתכל על עצמי (כל הפוסל במומו פוסל)ואהיה יותר חיובי מאשר שלילי.
טענה שהחברות משקיעות 20-30 אלף ש"ח בהתמחות פנסיונית של העובד ובהתאם מחתימים את העובד על התחייבות לעבוד למשך שנתיים נוספות, ואם הוא עוזב הוא מחויב לשלם את הסכמים האלו (גיחכתי למשמע אוזני,אל תשקיעו יותר מידי ואל תקבלו חזרה,והיא לקחה זאת קשה כאילו שאני צוחק על החברה)
היא טענה שאי אפשר לקבל אדם שעל כל דבר עושה דיון (אז מה יהיה בעבודה?) ושגם מבזבז את הזמן של המנהל שלו בזוטות.(וכמובן התכוונה אלי)
טענה שאני מדבר יותר ממנה וכאילו מנהל את הראיון, שלמעשה היא המראיינת והיא הזמינה אותי לראיון ולא להפך, והציגה עצמה כבעל תואר שני. אז מנהלת יקרה בראיון מי שמדבר הוא המרואיין ולא המראיין, המראיין צריך לשאול שאלות ולשמוע יותר ולא לדבר יותר. אני לא יודע מה הכשרה\השכלה האקדמית שלה, אבל לעשות ראיון היא ממש לא יודעת(כמו הרבה מראיינים אחרים)כולל לא לשאול את השאלות הנכונות וכמובן להתרכז בעיקר בתפקיד ולא בטפל.
ולבסוף עשתה סימולציה של תיאום פגישה של תמי 4. והיא כמובן לקחה חברה בתחום שלא מכרתי או תיאמתי פגישה בדווקא. כמובן שאני ממש לא מעונין לשווק את תמי 4 או כל חברה אחרת חילונית מפלה. אני מבין ויודע בתחום הביטוח והפיננסים, ולכן אני הולך לעבוד שם. אם הייתי רוצה לעבוד בתחום אחר, אז הייתי שולח קו"ח והולך לראיון. קבלתי פתק שבו כתוב שאני צריך לתאם פגישה של סוכן מים של תמי 4 של שטראוס שעלות המתקן היא 2000 ש"ח ,וכל שנה להחליף מסנן שעולה 500 ש"ח. היא הציגה עצמה אישה ששותה רק מי עדן בבקבוקים ורק המים האלו טעימים ולא דרך מתקן וחזרה כך על 3 פעמים ל3 שאלות ששאלתי. יכולתי להמשיך ולומר את היתרונות במתקן לעומת בקבוק גם מהחברה המתחרה (המחיר זול יותר ,יותר נגישות,לא צריך לקנות \להרים בקבוקים,טעים יותר,יש מינרלים במים ועוד), לא היה לי שום חשק להמשיך בסימולציה ואמרתי לה שאני מוותר.
אז היא אמרה שהראיון הסתיים,לא עברתי את הסימולציה כי לא מכרתי לה, ואני לא מתאים לתפקיד במוקד בפרופיט. ממש לא ענין אותה
 כמה מכרתי ובאיזה חברה,כמה שיחות אני מוציא, ולמה אני תמיד מגיע לתוצאות מעל לממוצע מכל עובד\ת אחר\ת, וכמה אני יכול לתאם פגישות בחודש. והיא אמרה לי בגילוי לב לבסוף, אני לא מאמינה לך שתאמר כמה מכרת ובאיזה חברה.גם לא ע"י ממליצים או נתונים אמפירים של החברה עצמה,אז מנהלת יקרה, את לא צריכה להאמין לי ,את יכולה לדעת כי יש נתונים.וכמובן תמשיכי לעשות ראיונות אם בכלל,כי עובד ברמה שלי לא תקבלי. 
היא פשוט דוחה,סבלתי כאשר ישבתי לידה. היא לא ריגשה אותי ולא היה לי שום ציפיה ליותר ולא רצון להתחיל לעבוד עם חשק בתפקיד.וזה לא מהמראה החיצוני שלה אלא מהפנימיות ,ממה שהיא מביעה כלפי חוץ. וזאת פשוט אחת הנשים הבודדות שגרמו לי להרגיש כך. לא הייתי עובד בחברה גם אם הייתי מתקבל לעבודה 




קיום אונס קבוצתי אצל חילונים ומה האפשרויות שיהיה אצל חרדים

קיום אונס קבוצתי אצל חילונים ומה האפשרויות שיהיה אצל חרדים  
אני שמעתי על אונס קבוצתי כבר לפני 25 שנה לפחות,בעיקר בקיבוצים כמו שומרת, ובעיקר באזור השרון. שפורסם בעיתונים ודובר בבית הספר בשעת חינוך. דווקא אונס נשים קבוצתי מתבצע לא אצל המעמד הנמוך אלא דווקא במעמד הבינוני עד בינוני-גבוה,. לפני כמה שנים,מאז תופעת האינטרנט המהיר שזמין לכל ילד כולל כניסה והסתכלות באתרי אינטרנט פורנוגרפיים באופן חופשי ,וסמארטפונים עם מצלמה מובנית כולל מצלמת ווידיאו ,וירידת הגיל לקיום יחסי מין בין נער ונערה לגיל 11-13 במקום 17-18 בממוצע בעבר,ותרבות המתירנית וחוסר פיקוח הורים לילדיהם,אז אפשר לראות שתופעת אונס קבוצתי רק עולה ולא יורד. אין מה לדבר שאין חינוך למניעת התופעה (יש חינוך מיני בבתי ספר חילונים שרק יכול לתרום לתופעה ולא למיגור התופעה).
אז בא נבדוק מה התופעות של אונס קבוצתי ,ואח"כ נראה האם התופעות האלו קימים בחברה החרדית\חרדים, כדי שנוכל לחזות האם זה קרה או יקרה. עד כה לא נצפה אונס קבוצתי בחברה החרדית (למעט אונס יחיד שקים בכל החברות).
הנאנסת מכירה את האנס\אנסים והם מכירים אותה. אחרת מדובר בחטיפה של אישה,או חבורה של גברים שמצאו אישה במקום מבודד. זה יכול להיות היכרות מומשכת(בבית ספר,עבודה,צבא) או קצרה (מסיבה,אירוע כלשהו ועוד)
במקרים רבים הנאנסת הייתה מעונינת בחברתו של האנס. חלק נבע מבקשתו של החבר שהנאנסת תקים יחסים עם חברים\אחרים תמורת כסף והיא לא הסכימה
רוב מקרי האונס מתוכנן  מראש ויש מיעוט שיש טריגר מסוים שליבה זאת
הנאנסת מתבקשת\נדרשת  להגיע למקום האנס (מקום ידוע או מבודד),שם מחכים שאר החבורה, או שבאים אח"כ.
האנס מפתה את הנאנסת באלכוהול\סמים ברצון או בלא רצון (שם סם אונס במשקה) לעיתים גם במוסיקה וריקודים.
הנאנסת לא מסכימה לקיום יחסים, והחבורה מאיימים באיומים שונים כולל נידוי חברתי או גרימת נזק פיזי או תדמיתי.
בד"כ אונס קבוצתי מתחיל באונס יחיד (של המנהיג?) שאח"כ ממשיך לאונס קבוצתי. האנס מחליט להמשיך בפעולת האינוס ולא להפסיק. 
הגברים שמשתתפים באונס קבוצתי מכירים אחד את השני, בסגנון חבר מביא חבר.
החבורה מקנה ליחיד יותר העזה וכוח לביצוע האינוס לעומת אנס יחיד
מספר הגברים שמשתתפים יכול להיות 3 עד 10 ויותר. 
פעולת האינוס של היחיד מבוצע כאשר כל הגברים צופים בפעולה שלו ,ואח"כ מתחלפים. 
הנאנסת לא מתלוננת למשפחה\למשטרה\רשויות הרווחה\בית ספר ,או שהם לא עשו דבר אחרי התלונה ועוד האשימו אותה שזה מרצון ולא מאונס 
האנסים לא מתלוננים על חבריהם גם האנסים הפחות פעילים או רק שהסתכלו ולא עשו מעשה.
בד"כ אחרי גילוי פרשת האונס, הורי האנסים מגינים על ילדיהם (האנסים סומכים על כך)
אז בוא נראה האם מה שהעלנו למעלה מתאים לחברה החרדית ונוכל לנבא האם סביר שיהיה אונס קבוצתי בעתיד או שלא. 
ראשית הבנים והבנות לא לומדים ביחד אלא בנפרד,הכל בנפרד. אין תנועות נוער ואין בילויים משותפים  כולל שמחות ומסיבות,טיולים ונופש. אין מה לדבר על קולנוע ,אלכוהול או סמים שכמעט לא נמצא בחברה החרדית, אם רואים בחורה בחברת גברים  זה חשוד.(יש משמרת הצניעות שמונעים זאת) ובהתאם ששום אישה לא תתפתה\תסכים להצעה של גבר חרדי  לסמים\אלכוהול\מסיבות\קולנוע וכיוצא כאשר זה לא קים בחברה.
אישה חרדית נפגשת עם גבר חרדי רק במסגרת דייט לצורך נישואין בד"כ במקום ציבורי או בבית של הבחורה\חברה וכיוצא. גם כאשר חרדית מעונינת בקשר עם גבר לצורכי חתונה הם לא באים במגע פיזי ביניהם עד החתונה,והם לא יוצאים יחד כמו שקיים בחברה החילונית ובוודאי שלא לבד.  יש איסור ייחוד, וגבר וגם אישה לא יהיו יחד בחדר\בית סגור ומונעים זאת מראש. כך שסתם אישה לא תלך לבית כלשהו ללא מטרה כלשהי או לבית שיש שם רק גברים.
גבר חרדי בקושי מבצע פעילות מינית ביחיד, ובוודאי שלא יעשה זאת ברבים מהבושה בפרט שהוא מתפשט והוא נמצא בערום.יש כלל הלכתי שאישה מותרת להתייחד עם 2 גברים כשרים,כי כל גבר מתבייש מחברו בקיום יחסים עם אישה לידו. אין מה לדבר שהיום אפשר לצלם ,וכל אחד מהחבורה יכול לצלם.ואפשר להפיץ זאת ברבים או לראיה או ללחץ ואיומים כלפי האנס,ואז האנס יהיה בנידוי חברתי מהסביבה ומהמשפחה .ולכן כמעט לא קים תכנון מראש ולא שיתוף אחרים במעשה (ורצוי שיהיה כמה שיותר בסתר ולא בגלוי).
הקבוצה החרדית תמנע את היחיד מלבצע אונס ולא תגרום לו לבצע אונס,ובוודאי תלשין עליו לרשויות החוק ולרבנים .אין כלל ענים והעזה לעשות זאת מול חבורה. חרדים לא צופים יחד בחבורה בסרטי פורנוגרפיה\צורכים סמים\מסיבות וכיוצא  ובוודאי שלא עם האישה
האנס בחברה החרדית זה לא דבר נורמטיבי לגמרי לגמרי , האנס מסתכן בכלא לטווח ארוך עם ניתוק מהקהילה (חרדי לעומת חילוני תמיד יש קהילה) שאחרי הכלא הוא ממש לא יחזור למעמדו הקודם (קחו דוגמא פרסום ל"רב" שנתפס במעשים מגונים).
מצד האישה לא קים איום נידוי חברתי מצד הגברים וכיוצא  כי זה לא קים, הבחורה נמצאת רק אצל נשים.
ואצל החרדים לא מגינים על הילדים\אנסים בטיעונים של חילונים  "היא רצתה" "היא נהנתה" "היא פיתתה אותו" וכל מיני שטויות אחרות. כי גם טיעון כזה הוא נגד הדת. קיום יחסים מותר רק בין גבר ואישה נשואים בלבד.
עם כל האמור לעיל יתכן מאד שיהיה אונס קבוצתי מצד שבאבניקים(נושרים) מהחברה החרדית שנראים חרדים בחיצוניות אבל הם חילונים גמורים  בפנימיות

הקשר בין מעמד נמוך לבין קבלה לעבודה

הקשר בין מעמד נמוך לבין קבלה לעבודה
בשיעור בסוציולוגיה בבית ספר התיכון  למדנו מחקר לגבי ביורוקרטיה בארגונים,שיש עובדים שעובדים בארגון שנותנים שירות ללקוחות מכל המעמדות :נמוך,בינוני וגבוה. אותם עובדים שייכים למעמד נמוך,והם מעוניינים לנקום במעמד הגבוה ,ולכן הם לא נותנים למעמד הגבוה שירות טוב ,או יותר נכון נותנים שירות גרוע. במה זה מתבטא? לא מקבלים אותם מהר, עושים השהיות שונות עד שמקבלים אותם,לא מטפלים בכלל בבקשות שלהם ,שמים אותם בסוף התור של הטיפול ועוד. חלקם מביעים זאת בהכרת פניהם.
מה זה קשור לקבלה לעבודה? אז גם כאן רכזות כ"א ורכזות השמה בחברות ובארגונים או בחברות כ"א והשמה או במכוני מיון שהם ממעמד נמוך, לא מעוניינים שעובדים-מועמדים לעבודה ממעמד גבוה יתקבלו לעבודה, או יקבלו עבודה בכלל. ולכן לא מציעים להם עבודה,מציעים להם עבודות לא רלבנטיות,וכמובן לא מקבלים אותם לעבודה למרות שהם מתאימים לעבודה המוצעת. גם במשרת מכירות או בונוס על השמה של מועמד לעבודה הוא פחות רלבנטי כאן  
לשים לב, אותו מועמד לעבודה לא חייב להיות ממעמד בינוני-גבוה עד גבוה ממש, מספיק שיחשבו שהוא ממעמד גבוה,על מנת שהוא לא יקבל שירות או עבודה. מניסיון של אלפי ראיונות בחברות וארגונים כולל מכוני מיון וחברות כ"א והשמה, המציאות הזאת קיימת בחברה הישראלית .

יום שלישי, 7 ביולי 2015

איך מקבלים כרטיס אשראי אמריקן אקספרס בחינם ללא דמי כרטיס?

איך מקבלים כרטיס אשראי אמריקן אקספרס בחינם ללא דמי כרטיס? 
כל כרטיס ניתן בחינם וללא דמי הנפקה. העיקר הוא לא לשלם  דמי כרטיס על כרטיס האשראי.כרטיס אמריקן אקספרס ממוצב ככרטיס יוקרתי ולא זול,חלק מהמיצוב הוא לא לתת כרטיס אשראי בזול. ולכן כדי לשמר את מעמדו הוא מחויב לקחת דמי כרטיס על הכרטיס וגם דמי כרטיס גבוהים משאר כרטיסי האשראי.ולכן לא יוותרו בקלות על דמי כרטיס.
כמובן ככל שכרטיס אמריקן אקספרס יוקרתי יותר,כך דמי כרטיס גדולים יותר.סכומי דמי הכרטיס נעים בין 18-23 ש"ח לחודש כל חודש.
אמריקן אקספרס הוא חברת אשראי בינלאומית שמכובדת בכל העולם יותר מכל כרטיס אשראי אחר(כמו ויזה ,מאסטרקארד,דיינרס). רק לחברת אשראי ישראכרט יש זיכיון לשווק כרטיסי אשראי של אמריקן אקספרס. ולכן המתחרות של ישראכרט חברות האשראי לאומי קארד וויזה כאל לא יכולות להציע ללקוחות שלהן כרטיס אמריקן אקספרס.  

כמובן שכל הבנקים כן יכולים להציע ללקוחות שלהם כרטיס של אמריקן אקספרס, רק שצריכים אישור של חברת אשראי ישראכרט, מלבד בנק פועלים שחברת ישראכרט היא חברת בת של בנק פועלים. 
לא לשכוח שכדי לקבל כרטיס אשראי כלשהו צריך אישור של הבנק ובעיקר אישור חברת האשראי.ללא אישור של חברת האשראי,הלקוח לא יקבל כרטיס אשראי.
אז איך מקבלים בכל זאת למרות האמור לעיל כרטיס אמריקן אקספרס ללא דמי כרטיס? יש כמה אפשרויות. 
1.למי שמחזיק כרטיס קים של ישראכרט במועדון מסוים:
מועדון לייפסטייל  מקבלים כרטיס אמריקן אקספרס ללא דמי כרטיס ללא הגבלת זמן!
מועדון חבר (צבא ומשרד הבטחון ועוד), יש הסכם לאי תשלום דמי כרטיס אמריקן אקספרס
מועדון ממברס (עו"ד ורו"ח) ,יש הסכם לאי תשלום דמי 
כרטיס אמריקן אקספרס עד להודעה חדשה.
אילו מועדונים גדולים של עשרות ומאות אלפי לקוחות,ואפשר למנות עוד ועוד מועדונים נוספים, מי שמחזיק בכרטיס אשראי בישראכרט ,יכול לבדוק האם יכול לקבל כרטיס אמריקן כרטיס באותו מועדון  ללא דמי כרטיס לכל הזמןן או לתקופה מסוימת .אפשר לקבל פטור לשנה דמי כרטיס
2.דרך הבנקים: כאמור כל בנק יכול להנפיק כרטיס אשראי של אמריקן אקספרס, ואפשר לקבל פטור מדמי כרטיס מהבנק, תלוי איזה לקוח אתה, ככל שאתה לקוח חשוב ובמעמד פרימיום בבנק ,כך תוכל לקבל פטור מדמי כרטיס בקלות יותר וגם לקבל כרטיס אמריקן אקספרס יותר יוקרתי (זהב) ולא כרטיס נחות (ירוק).יש בנקים שנותנים כרטיס אשראי בחינם באופן קבוע כמו בבנק יהב בהתאם להסדר עם ציבור הלקוחות ובהתאם למעמד הלקוח בבנק.
3.עסקים - פטור מדמי כרטיס לשנה בלבד.ואח"כ בהתאם לשימוש בכרטיס. כרטיס עסקי הוא למעשה כרטיס לקוח פרטי+הטבות רבות של עסקים
4. שימושים בכרטיס - אין פטור מדמי כרטיס ,אבל אפשר לקבל פטור מדמי ככרטיס בהתאם לשימושים.אם משתמשים באלפי אלפי ש"ח לחודש בהתאם לסוג הכרטיס מקבלים פטור חודשי.אם לא עוברים את רף השימושים בחודש משלמים דמי כרטיס לאותו חודש. כך שיתכן שלא תשלמו על חודש\כמה חודשים,ובחודש\כמה חודשים אחרים כן תשלמו דמי כרטיס בהתאם לשימושים.
5.הטבה - חברת האשראי או הבנק נותנים כהטבה כרטיס אמריקן אקספרס בחינם לתקופת זמן מסוימת. בתנאים רגילים הלקוח היה משלם דמי כרטיס.גם לקוח שזכאי לקבל הטבה,לא לצפות שחברת האשראי או הבנקים יתנו דווקא הטבה זו,אלא יעדיפו לתת ללקוח הטבה אחרת. 

מועמדות ומבחני מיון לתפקידים בחברת ביטוח הראל

מועמדות ומבחני מיון לתפקידים בחברת ביטוח הראל 
כאשר אתם שולחים קורות חיים לחברת הראל דרך אתרי דרושים כמו ג'וב מאסטר ,אתם מקבלים הודעה(sms) בטלפון הנייד שלך שקבלתם הודעה מחברת ביטוח הראל במייל  שלך. נוסח ההודעה במייל  תובא להלן.  ההודעה תשתנה בהתאם לתפקיד ולמספר התפקיד. 
כמו שכתוב בהודעה במייל מבחני המיון נערך ע"י חברת jobbing.שזו חברה חיצונית. תמיכה למבחן אתם מקבלים מחברת jobbing ורשום טלפון קווי לתמיכה.
בסוף ההודעה יש קישור שלוחצים ומתחילים את מבחן המיון. (לא צרפתי את הקישור בהודעה להלן). לפני שמתחילים את המבחן יש רשימת שאלות בסגנון אמריקני (שאלה עם 4 אפשרויות תשובה) לגבי דרישות התפקיד עצמם.
דוגמאות לשאלות : האם עבודה בפ"ת\ת"א מתאימה?  איזה שכר אתה מצפה לקבל? האם שכר של ..מתאים לך? האם אתה יכול בשעות עבודה כאלו כולל עבודה ביום ..? האם יש לך ניסיון במכירות\שירות?
המבחן לוקח 20 דקות במינימום עד שעה ,וזה מבחן פסכומטרי טהור כמו במכון מיון והוא מורכב ממספר מבחנים שכל אחד לוקח מספר דקות (הבנת הנקרא, צורות,התאמת כלי לתפקיד,העדפה כלי\תפקיד על משנהו ועוד). ולכן תלחצו על הקישור רק כאשר אתם פנויים לשעה בחינה.
כמובן שתוכלו לבצע את המבחן בשותפות ויותר,או שאדם אחר יעשה את המבחן עבורך ,בעיקר אם הוא מומחה בפסיכומטרי, מכיוון שהמבחן מיון הוא דרך האינטרנט בבית,ולא במכון או בחברת ביטוח הראל ואין פיקוח על הביצוע מלבד הציון.למרות שכתוב בהודעה של חברת הראל שיבוצע בהראל מבדק אימות קצר,זה לא מבוצע כראוי וכל אחד יכול לעבור אותו.
בעבר היה אפשר לעשות את הבחינה בכרום של גוגל ,ואז אם עברתם את הבחינה בפעם ה-1, אם הייתם מקבלים הודעה נוספת לתפקיד אחר בהראל ,אז לא הייתם צריכים לעשות את המבחן שוב  ,הוא היה מעדכן אוטומטית בציון המבחן הראשון ומסיים בהודעה שסיימתם את תהליך המיון . כיום המבחן הוא רק דרך דפדפן אקספולרר של מיקרוסופט (אין אפשרות לעשות בכרום של גוגל או בדפדפן אחר),שלא שומר את תוצאות המבחנים כמו בכרום, כך שתאלצו לעשות את המבחן שוב שוב,גם אם עברתם את המבחן בפעם שעברה. בנוסף שאתם חייבים להשתמש בדפדפן אקספולרר בפתיחת המייל ובביצוע מבחן המיון,גם אם אין לכם במחשב אקספלורר.
אם מועמד לתפקיד כלשהו עשה מבחנים במכוני מיון פילת ואדם מילוא בת"א ,אז תוך שנה -שנתיים ממועד המבחנים הוא לא יצטרך לעשות את המבחנים שוב. אפשרי לעשות המבחנים שוב, ופעם אחת לא אפשרו לי לעשות זאת, ואמרו שציוני המבחן מספקים.(זה מה שנאמר בשנים 2007-2009) מה שבטוח שמכוני המיון חוסכים בכך,כמו שכתבתי פעם בפוסט.מאז שנת 2011 לא עשיתי מבחנים במכוני מיון, יתכן שזה השתנה מאז שכל אחד ואחת יעשה מבחן למרות שעשה בעבר הקרוב.   
יש לציין שחברת הראל היא החברה הפיננסית\הביטוח היחידה שמתנה קיום ראיון עבודה אישי\קבוצתי במבחני מיון.  הנקודה שכישלון\הצלחה במבחן ,לא מודד בכלל את הצלחת המועמד בתפקיד המוצע בחברת הראל, בעיקר בתחום מכירה ושירות.כדי למכור או לתת שירות בתחום הביטוח לא צריך להיות אדם שעובר מבחני מיון או להיות משכיל\חכם.זה יכול להיות יתרון. הוא מודד רק האם אדם (מועמד לעבודה) מוכן לבזבז שעה מחייו ולעשות מבחן מיון עבור להגיע לראיון עבודה ואולי להתקבל לעבודה, שחלקם משרות שהמשכורת החודשית לא עוברת  5000 ש"ח או בשכר מינימום.  
למרות שאני מתאים בידע ובניסיון לכל תפקיד מכירה טלפונית או שירות לקוחות בכל תחום הביטוח בכל חברת ביטוח, לא התקבלתי לראיון עבודה אחד בהראל! מאז אמצע 2007,והגשתי עשרות פעמים מועמדות לכל התפקידים הקימיים בחברה גם באופן אישי וגם דרך חברות כ"א והשמה.
שלום איל מהדב,
אנו מודים לך על הגשת מועמדותך להראל לתפקיד נציג/ת מכירות למוקד אפגרייד (1247) (מוקד אלמנטרי של רכב ודירה).
על מנת להקל על המועמדים שלנו, רוב תהליך המיון מתבצע מהבית (באמצעות האינטרנט).
התהליך כולל שאלון קצר ומבדקי מיון. אורכו של התהליך בין מספר דקות ועד כשעה - לפי דרישות התפקיד - והוא מבוצע עבורינו על ידי חברת Jobbing.
לתשומת לבך: יש לבצע את התהליך באופן עצמאי. בהגיעך אלינו, יתבצע אצלנו מבדק אימות קצר.
בסוף התהליך, יוצג לך דו"ח הכוונה אישי קצר.
בהצלחה!
לאחר שעונים על השאלות האמריקאיות,ועושים את מבחן המיון עם מבחנים פסיכוטכניים ,מקבלים בסוף התהליך הודעה  אוטומטית  חיובית או שלילית. 
בהודעה "חיובית" כתוב שתוצאות מבחן המיון עבר לבדיקה אצל jobbing  ואם זה רלבנטי ייצרו איתך קשר להמשך התהליך.בד"כ יתקשרו אליך רכזת כ"א של הראל תוך מספר ימים 
וזה דוגמא להודעה שלילית: 
בהמשך למייל שנשלח אליך ושעדכן על תחילת תהליך המיון בחברת הראל
בנוגע למועמדותך לתפקיד ...., אנו מודים לך על הגשת מועמדותך להראל.
לצערנו, בנקודת הזמן הנוכחית, נמצאת פחות מתאימ/ה לתפקיד.
אי התאמתך לתפקיד זה אינה מונעת ממך להגיש מועמדות בעתיד לתפקידים נוספים בהראל.
אנו מאחלים לך הצלחה במציאת עבודה מתאימה.
התשובה השלילית תשלח אליך במייל בין אם עשית את מבחן המיון ולא הצלחת ובין אם לא עשית בכלל את מבחן המיון(מספיק שפתחת את המייל ולחצת על הקישור למבחן המיון)


יום חמישי, 2 ביולי 2015

ראיון עבודה ותנאי עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברות תיירות במרכז

ראיון עבודה ותנאי עבודה לתפקיד מכירות טלפוניות בחברות תיירות במרכז 
באיזור המרכז יש מספר חברות תיירות כמו הדקה ה90, פגסוס, דיזנהאוז, השטיח המעופף ועוד. חברות התיירות מוכרות טיסות,טיולים מאורגנים, נופש, חופשות.כל חברת תיירות וההתמחות שלה. יש חברה שמוכרת הכל ויש חברה שמוכרת רק טיולים מאורגנים או חופשה או רק טיסות. הם מתאפיינים בקבלת שיחות נכנסות בלבד של לקוחות, אין שיחות יוצאות למכירה של נציגי מכירות.המכירה היא לסגור כל לקוח שמתקשר ומתענין. מתאפיין בשעות עבודה רבות 8-9 למשמרת. יש חברות עם משמרת אחת 8-9 בבוקר ועד 17-19 בערב , או משמרת בוקר ומשמרת ערב. ובנוסף גם עובדים ביום שישי פעם בשבועיים.אין פשרה על השעות\משרת אם. מי שלא יכול לעבוד ,לא מתקבל
השכר: אולי הוא נשמע גבוה, מעל 5000 ש"ח בסיס , אבל השכר מינימום 25 ש"ח לשעה, כאשר מקבלים שעות נוספות.הבונוסים יחסית נמוכים אפשר לקבל 500-2000 ש"ח במינימום עונות החמות, ולקבל הרבה פחות בעונות החלשות (הכל תלוי במבנה התגמול של החברה). כמובן שיש בונוסים נוספים של תחרויות חודשיות\יומיות.
ראיון עבודה מבוצע אצל מנהל המוקד או מנהל המכירות, ולאחר מכן יש ראיון אצל ראש הצוות.
מה שחשוב כדי להתקבל לעבודה - ידע בתיירות ,ורצוי ניסיון מעשי . ניסיון במכירות טלפוניות. יכולת עבודה על מחשב -צריך להכיר מספר תוכנות תיירות. יכולת לעבוד שעות רבות .וכיום מחפשים עובדים קבועים ולא עובדים זמניים ,כולל גם לא בעונות הבוערות עם הרבה לקוחות.

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות לסוכני נדל"ן בחברת ריאלטי אקזקיוטיב בר"ג

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות לסוכני נדל"ן בחברת ריאלטי אקזקיוטיב בר"ג  
בסוף יוני 2015 בסיום העבודה בסנסקום ,ביום ראשון בבוקר שלחתי קורות חיים לכל התפקידים הרלבנטים במגוון חברות. התקשרה אלי שלומית ר"צ תיאום פגישות בחברת ריאלטי אקזקיוטיב ברחוב התע"ש 10 בר"ג קומה 11 והזמינה אותי לראיון עבודה למחרת בשני בשעה 11 לאחר בירור פרטים קצר והשאירה אצלי את מספר טלפון הנייד שלה ,אם יש שינוי. 
לקחתי אוטובוס קו 68 ב10.10 מקרית אונו עד הבורסה ומשם כמה דקות ברגל. הגעתי למשרדים ב10.45 נשאלתי האם באתי לפגישה ע"י פקידת הקבלה (בחורה נחמדה) ואמרתי שבאתי לראיון אצל שולמית. שולמית הייתה בשיחת טלפון בקבלה והתבקשתי להמתין. היה ספה בקבלה וגם הגיעו לקוחות לפגישות.
עבר 10 דקות,כבר אחרי 11, 11.10 ועדין אין זימון לראיון, מתברר ששולמית הייתה בפגישה עם המנהל, אבל כמובן היא לא טרחה ליידע אותי בענין.כבר רציתי ללכת אבל המתנתי,למרות שהיה לי עוד ראיון אחריה אחרי 12 וכבר הייתי מאחר.
לאחר 11.15 שולמית טרחה לבוא ולהזמין אותי לראיון עם קורות החיים שלי, רק חדר ישיבות היה פנוי השאר חדרים עם פגישות עם לקוחות. הראיון לקח כ20 דקות 
לא נשאלתי שום שאלה בתחילת הראיון והבנתי שאני צריך לדבר. הסברתי מה הרקע במכירות ובתיאום הפגישות, מה אני מחפש במקום העבודה  ולמה אני מתאים לתפקיד ולחברה. 
שולמית ציינה שהיא עבדה בכלל ה-1 כר"צ מכירות בריאות ,שהיה סמוך למוקד תיאום פגישות פנסיה וגמל. ומכאן הבנתי מאיפה אני מכיר אותה...בחורה צעירה  פחות מגילי
שעות העבודה 9-17 מידי יום ושישי לסירוגין לעוד 4-5 שעות, 27 ש"ח לשעה, ובונוסים על תיאום פגישה מתקיימת בלבד (לא התקיימה אין תגמול),אחוז מתקיימות עומד על פגישה אחת מ3 (35% לערך). הפגישה מתקיימת במשרדי החברה בר"ג עם סוכני נדל"ן ולא בבית הלקוח וזה אחד הקשיים בתיאום.
ובונוס גדול על פגישה שנסגרה שמגיע למאות ש"ח לסגירה אחת. שיכול להגיע לאלפי ש"ח בחודש. יש מספר מתאמות ומגייסות עוד כמה מתאמות למוקד בשאיפה להגדיל את המוקד בעוד עובדים כמה חודשים\שנה .כך שאפשר לסיים חודש ב5000 ש"ח, ואפשר לסיים ב10 אלף ש"ח בחודש.
היו הפרעות באמצע הראיון, המנכ"ל חיפש אותה והייתה צריכה לקבל שיחת טלפון.והיה ניכר שזה נבע מחוסר ענין בי (יש הבדל בין מוכרח לבין מעונין) 
שולמית הסתפקה האם אני מתאים... וציינה שלא בגלל שאני חרדי לא פעם אחת אלא 3 פעמים לאורך השיחה. שאלה אם אני נשוי (למרות שבקו"ח כתוב רווק) וזה לא רבנטי לתפקיד כמו שאר השאלות. ולבסוף בסוף הראיון "השתכנעה" שאני מתאים ואמרה לי להגיע בראשון הקרוב 5 ליולי בצום יז' בתמוז בשעה 9 
כאשר יצאנו החוצה מחדר הישיבות לחדר הקבלה אמרתי לה שאני סומך עליה. והיא אמרה לי אל תסמוך על אף אחת. לא חשבתי שהיא מתכוונת על עצמה כמו שיתברר לבסוף.
התקשרתי בחמישי בצהרים לשלומית,כי היא לא יצרה איתי קשר מאז ,ושאלתי  שזה סגור שאני מגיע בראשון ב9 לתחילת העבודה ואין דחיה כלשהי במועד הקורס,והיא אמרה כן וסיימתי השיחה,נשמע שהיתה טרודה במשהו.
אני מסתכל בטלפון הנייד ב18 וחצי בערב ורואה שהתקשרו מטלפון קווי של משרד החברה ריאליטי אקזקיוטיב במספר שמתחיל ב0377190 ,התקשרתי חזרה וענה בחור והתברר ששולמית יצאה ,ובטעות הוא ענה לטלפון, לא עונים ללקוחות בשעה זו. כאשר התקשרתי ודיברתי עם הבחור בטלפון ,שולמית התקשרה אלי. אז חזרתי אליה והיא אומרת לי שהיא מצטערת ויש עודף של מועמדים והיא מוותרת על שירותיי כרגע, אולי זה יהיה רלבנטי בעתיד. 
אמרתי לה שאת אמרת לי שהתקבלתי לעבודה וזה לא היה מותנה בנציגים אלו ואחרים,התקשרתי בצהרים היום ואמרת לי שזה בסדר ,אז מה השתנה עכשו?, בנוסף את גורמת לי נזק, כי אני כבר התקבלתי לעבודה במקומות עבודה אחרים וגם בתנאים טובים יותר, אבל לא התחלתי שם ולא נתתי תשובה חיובית כי היה לי מחויבות במקום עבודה זה. ואין מה לדבר שלא הלכתי לראיונות עבודה נוספים מתאימים. שלמתי הוצאות נסיעה של חופשי חודשי ,כי אני מתחיל לעבוד, אחרת לא הייתי קונה. 
ולבסוף אמרתי חשבתי שהתכוונת בצחוק ולא התכוונת ברצינות שאי אפשר לסמוך עליך בסוף הראיון, וזה מתברר באמת רציני
השיחה הסתיימה שהתנצלה שוב וכל טוב. 
אני באמת שואל את עצמי, מאיפה חברה\ר"צ יכול להשיג מתאם פגישות\איש מכירות עם ידע וניסיון כמו שלי במספר חברות ובמספר תחומים עם הצלחה מוכחת?הרי הוא בוחר עובדות פחות טובים בהכרח שלא יביאו תוצאות מצופות גבוהות.זה דוגמא להפליה בקבלה לעבודה עם תביעה עד 50 אלף ש"ח. וכל עו"ד שירצה לקבל את התיק עם 25% -50% מהתיק, מוזמן לפנות אלי להגשת תביעה.

מה איש מכירות צריך לכתוב במייל מכירתי ללקוח?

מה איש מכירות צריך לכתוב במייל מכירתי ללקוח?
איש מכירות דיבר עם לקוח קים או לקוח פוטנציאלי, והלקוח ביקש מאיש המכירות לשלוח לו מייל .
בפוסט הקודם התיחסתי האם זה תירוץ או שהלקוח מעונין  ובהתאם האם יש בכלל כדאיות לשלוח מייל וסיכוי לסגירה.
מה איש המכירות צריך לכתוב במייל , על מנת שיהיה יותר סיכוי שלקוח שפותח את המייל וקורא אכן יקנה את המוצר\שירות  מאיש המכירות \איש המכירות יצליח למכור לו את המוצר\שירות.
יש לכתוב במייל כמו שצריכים לדבר עם הלקוח בשיחה רק עם יותר תמציתיות ולענין.אסור לכתוב דברים מקרבים או לא רלבנטים למכירה במייל.המייל צריך להיות כמה שיותר קצר ועניני ומסודר יפה לעין.יש לזכור שהלקוח לא יטרח לקרוא הרבה משפטים או ינסה להבין דברים לא ברורים,בפרט אם יש חוסר סדר והבנה במה שכתב איש המכירות. צריך להתקבל הרושם אצל הלקוח מהמייל ומהשיחה ,שהלקוח רוצה את המוצר ויקנה אותו ,ולא שאיש מכירות מוכר לו מוצר.בנוסף לא שהלקוח עושה טובה לאיש מכירות שהוא קנה את המוצר\השירות,אלא שאיש המכירות עושה לו טובה שהוא מאפשר לו לקנות בתנאים האילו.
כותרת המייל -יכלול את הנושא העיקרי והרלבנטי ללקוח.יש לומר את הכותרת ללקוח לפני ששולחים את המייל  במעמד השיחה עם הלקוח,על מנת שהלקוח יזהה את המייל.אפשר לציין בהמשך לשיחתנו הטלפונית. לדוגמא בתחום הביטוח : הצעה לביטוח בריאות מחברת ביטוח פלונית.מתחום האשראי:קבלת הלוואה מאושרת בסך מחברת אשראי פלונית,מאושר קבלת כרטיס אשראי פלוני מחברת אשראי פלונית. פתיחה :שלום (ושם הלקוח\ה) בהמשך לשיחתנו הטלפונית ובקשתך למייל לצורך מידע נוסף.התוכן: צריך להציג בקצרה את היתרונות של המוצר\השירות בהתאם ללקוח.צריך גם לעשות השוואות עם יתרונות המוצר שאיש המכירות מציע ,בפרט אם ללקוח יש מוצר\שירות של חברה מתחרה.
יש לכתוב את מחיר המוצר\השירות או שירותים נלווים ,בפרט אם הוא בחינם.ואם יש התניה במחיר,אחריות המוצר.
סיום: אשמח לעמוד לשירותך בכל עת לשביעות רצונך,אם עדין יש שאלות אשמח להשיב, ואתקשר אליך בעוד מספר שעות\ימים\מחר\שבוע (בהתאם למה שנקבע עם הלקוח).
וחובה פרטי איש מכירות: שם מלא, טלפון קווי של החברה ונייד איש מכירות,ושם החברה עם הלוגו. (כדאי להכין חתימה אלקטורנית מראש לכל המיילים).לכתוב מתי אתה זמין בטלפון לשיחה.
יש חברות שלא מאפשרות לאיש מכירות לפרסם טלפון אישי שלו אלא רק של החברה.




האם לאיש מכירות כדאי לשלוח מייל מכירתי ללקוח לאחר שיחה טלפונית?

האם לאיש מכירות כדאי לשלוח מייל מכירתי ללקוח לאחר שיחה טלפונית?
תירוצי הלקוח לאחר שליחת מייל מכירתי מאיש מכירות
בסיום כל שיחת מכירה של איש מכירות ללקוח זה מסתיים ב2 תוצאות עיקריות יש\אין מכירה.(השאלה מי סוגר ומוכר לשני ? הלקוח - למה הוא לא צריך מוצר\שירות או איש מכירות - למה הלקוח חייב את המוצר\שירות)  אפשרות נוספת היא המשך קשר בין הלקוח לאיש המכירות לצורך סגירת עסקה.
בד"כ הלקוח יבקש מאיש המכירות  לחשוב\להתיעץ או לקבל חומר נוסף לבדיקה ולקבל החלטה יותר מאוחר-באותו יום\מספר ימים\שבוע\חודש. 
לאיש מכירות יש אפשרות לשלוח מייל מכירתי ללקוח.יש איש מכירות שהחברה\עמותה לא נתנה לו מייל ארגוני ,בפרט אם הוא עובד מתחיל וחדש, ולכן הוא יכול לשלוח רק מהמייל הפרטי שלו, מה שפחות רצוי.
שליחת מייל כולל לכתוב מייל עם חומר מכירתי ורלבנטי לוקחים זמן והרבה זמן ,גם אם מדובר במייל מוכן שכבר נכתב ורק עושים העבר.
השאלה האם בקשת הלקוח למייל הוא תירוץ לאי קניה והסרת איום אפשרות להסכמה לקניה מצד איש המכירות, או לוידוא שאיש מכירות הוא עובד חברה פלונית ואפשרות חזרה או אפשרות תלונה עם פרטי איש המכירות כולל מייל,
או שבאמת הלקוח מעונין במוצר\בשירות,אבל מעונין לקבל יותר מידע או יותר זמן למחשבה ולא רק בשיחה של כמה דקות או להתיעץ במשפחה\בן או בת הזוג\חברים\יועצים ועוד ואז ייתן תשובה,אבל כדי להעביר את המסרים הוא צריך חומר מסודר והוא לא זוכר את השיחה בפרט אם הוא לא הקליט אותה.

מניסיון של שנים כאיש מכירות,רוב המוחלט של לקוחות לא מעונינים במוצר\בשירות וזה רק תירוץ. והם לא פותחים את המייל או שמוחקים אותו. להלן התירוצים:
1.לאחר שאיש מכירות מתקשר,הלקוח טוען שהמייל לא הגיע כלל (יתכן שיש טעות במייל, יתכן שהמייל הגיע לתיבת ספאם במייל  והוא נמחק, יתכן שהגיע למייל אך נמחק בטעות מחוסר הבחנה,ויתכן שהגיע אך הלקוח קיבל כ"כ הרבה מיילים שאין לו אפשרות לעקוב ,הלקוח שכח שהוא נתן כתובת מייל אחרת\לא פעילה וכיוצא,ולא חסר עוד אפשרויות) ואז איש מכירות צריך לשלוח שוב, וזה לא אומר שהתירוצים לא יחזרו שוב. 

איש המכירות צריך לוודא מראש את המייל הנכון עם אישור הלקוח, שהלקוח יחזיר לו הודעה שהמייל הגיע (ולמי שיש סמארטפון עם אפליקציה למייל,יש אפשרות לאשר במיידי וכך רצוי),תוך כמה זמן הלקוח יפתח את המייל ויקבל החלטה, ומתי להתקשר ללקוח כדי לסגור,ומעבר לזה לקבוע ללקוח שיש רק טלפון אחד לקבלת החלטת של הלקוח,אין הזדמנות שניה להתקשרות נוספת. ואם אכן הלקוח לא עמד בזה,לא להתקשר אליו,ורק לומר לו שאם הוא מעונין במוצר\שירות -הוא מוזמן ליצור קשר טלפוני או במייל
מה שבטוח שיקח עוד כמה ימים ועוד התקשרות ללקוח שיתכן מאד שכלל לא מעונין, ובמקום לקוח לא מעונין, יכולנו לדבר עם יותר לקוחות ועם לקוחות יותר מעונינים ,ותוצאות טובות יותר בהתאם,כולל גם עמלות המכירה. 

2.המייל הגיע ,אך אין מספיק חומר רלבנטי שהלקוח ביקש. ואז הוא מבקש לשלוח אליו עוד חומר רלבנטי,אם בכלל לאיש המכירות יש לכך מייל מסודר ומאושר ,ואז איש המכירות לא יכול לשלוח לקוח מייל ואז אין מכירה. 
3.בד"כ יש הרבה לקוחות שכלל לא פתחו את המייל, והם טוענים לאיש מכירות  שהם לא מעונינים או שלאחר שקראו את החומר במייל ,המוצר\שירות לא רלבנטי עבורם.
4.בד"כ יש לקוחות שטוענים שעדין לא הגיעו לזה ועדין לא פתחו את המייל, או שפתחו אבל עדין לא עברו עליו וכיוצא. מה שזה אומר שהדבר פחות חשוב עבורם ואי אפשר לדעת מתי הם יתפנו בכלל לזה.
לקוחות בודדים באמת מאשרים את המייל וגם חוזרים במייל לשאלות הבהרה או שאיש המכירות יתקשר לצורך סגירה.
לדעתי אפשר לסגור במייל 5 מתוך 100 לקוחות ,5% בלבד. זה שווה את ההשקעה של איש מכירות? לא בטוח.השאלה האם העמלות של כמה לקוחות שסגרו גוברות על בזבוז הזמן ואפשרות סגירה מהירה של לקוחות אחרים ומפח נפש וחוסר תיאום ציפיות של איש מכירות (איש מכירות חשב שהלקוח סוגר שלמעשה הלקוח לא סגר ולא קיבל עמלות,בפרט בחוסר העלאת מדרגה של עמלות).

יום רביעי, 1 ביולי 2015

יתרונות וחסרונות של כרטיס אשראי אמריקן אקספרס

יתרונות וחסרונות של כרטיס אשראי אמריקן אקספרס 
אמריקן אקספרס היא חברת אשראי בינלאומית שממוקמת בארה"ב. בישראל רק לישראכרט יש זיכיון לתת כרטיסי אמריקן אקספרס (בקיצור אמקס) ,לויזה כאל ולאומי קארד אין זיכיון ולכן הן לא יכולות לתת ללקוחותיהן כרטיס אמריקן אקספרס גם את הלקוח מעונין. וזה אחת היתרונות של חברת ישראכרט בתחום כרטיסי האשראי, למרות שלישראכרט אין זיכיון של דיינרס,לעומת ויזה כאל שיש לה זיכיון. לכל חברות האשראי יש זיכיון לכרטיסי ויזה,מאסטר קארד. הבנקים יכולים להנפיק כל כרטיס אשראי.
כמובן שכל המידע הרלבנטי כתוב באתר של אמריקן אקספרס .לאמריקן אקספרס יש מספר סוגים של כרטיסים, יש כרטיסים בסיסיים נמוכים ויש כרטיסים יוקרתיים.ככל שהכרטיס יותר יוקרתי כך יש יותר מבצעים והטבות ושירות מצוין
אכתוב את היתרון וגם את ההגבלות שיש ליתרון ולבסוף את החסרונות.
1.צבירת נקודות - אפשר לקבל מוצר\שירות בחינם תמורת נקודות.או הנחה במחיר מוצר\שירות תמורת נקודות ,לדוגמא עלות 100 ש"ח,שלם 80 ש"ח ו20 ש"ח תמורת נקודות.אפשר להמיר נקודות למלונות וחברות תעופה וגם למועדון הנוסע המתמיד באל על . היום אין צבירת נקודות בחברות האשראי בפרט בכרטיסים מקומיים שהם לא בינלאומיים.
רלבנטי מאד למי שעושה שימוש רב באלפי ש"ח בכרטיס מידי חודש.
הזכאות לנקודות - אין בכרטיס כחול. רק מ240 ש"ח שימוש יש זכאות לתחילת זכאות לנקודות ולא מהשקל הראשון (מלבד בכרטיס פלטינה וסנטוריון), ולאחר קניה ב240 ש"ח ,כל 60 ש"ח קניה\כל 180 ש"ח הוראת קבע שווה נקודה. בנוסף כדי לקבל הטבה של עשרות ש"ח צריך לקנות בעשרות עד מאות אלפי ש"ח מה שיקרה אולי בעוד כמה שנים טובות...
2. הטבות 1+1 חינם - יש בקלונוע במגוון בתי קלונוע  שפזורים ברחבי הארץ (בכל אחד מבתי הקולנוע של סינמה סיטי, בתי קולנוע נבחרים ברשת רב חן ויס פלאנט, רשת גלובוס מקס וגלובוס גרופ וברשת בתי קולנוע לב),לעומת חברות האשראי שההטבה היא רק ל2 בתי קלונוע רלבנטים ,ולא תמיד בית הקולנוע הרלבנטי נמצא במקום המגורים של מחזיק ההטבה. אפשר לקבל עד 4 פעמים בחודש,כל שבוע פעם אחת ,אבל מותנה בקניה\תשלומים של 3000 ש"ח בחודש. לעומת פעם אחת 1+1 בישראכרט שזה 1500 ש"ח או בלאומי קארד שזה 2000 ש"ח . בנוסף יש 1+1 שלא מותנה בקניה כלשהי כמו לונה פארק,פארק מים ועוד. שמקבלים גם בקופונים חודשיים לדוגמא ברשת אופנה וכיוצא
3. הנחות קבועות בכרטיס- יש עד 3000 בעלי עסקים שנותנים הנחות קבועות למי שקונה בכרטיס בהתאם לסוג הכרטיס ואיזור המגורים,ולא משנה באיזו סכום ,ואם יש מבצעים-יש כפל מבצעים. את ההנחה לא רואים בחשבון הקניה עצמה אלא רק בפירוט החודשי.אז יתכן שיש עסקים שנותנים הנחה ולא ידעתם וגם העובד לא יידע אותך,אבל תגלו זאת בפירוט החודשי.בד"כ מי שנותן הנחה קבועה,ישאל אותך אם יש לך כרטיס אמריקן אקספרס בפרט אם הוא המנהל\הבעלים.
הנחות מתחילות ב3% ומסתיימות ב10% ,כך שרוב ההנחות נעות סביב 4-5-7% בלבד.במקום לשלם 100% מהמחיר בכרטיס אחר,אתם משלמים פחות עם הנחה. מתוך ה3 אלף עסקים יש רק עשרות רשתות, ורובן המוחלט הם עסקים קטנים שנמצאים במקום אחד ומותאמים למי שגר קרוב או למי שנוסע מרחוק לבקר וכיוצא.כלומר אם אתם נוסעים לנופש באילת או בצפון,תוכלו לקנות בעסקים שם בהנחה,שבמקום המגורים שלך (לדוגמא בת"א,י"ם השרון) אין עסק כזה. 
יש אפשרות חיפוש באתר לפי כרטיס ולפי אזור מגורים ולפי סוג העסק
המתחרה העיקרי לכרטיס עם מאות הנחות קבועות בעסקים כולל יותר רשתות רלבנטיות הוא מפתח דיסקונט של בנק דיסקונט.
4.שירות לקוחות טלפוני 24 שעות בארץ ובחו"ל ,ולא רק מ8-17 בארץ בכל חברות האשראי.
5.שירות גלובל אסיסט (עוזר אישי דיגיטלי) מעניק  חוויית שירות יוצאת דופן וסיוע בארץ ובחו"ל במגוון רחב של תחומים.
6.כרטיס בינלאומי - אפשר להשתמש בחו"ל ,למרות שהרבה מדינות והרבה עסקים בחו"ל לא מקבלים כרטיס של אמריקן אקספרס ,ולכן יש להתעדכן לפני שנוסעים לארץ ועיר היעד על מנת לברר זאת ולמנוע עגמת נפש וצער בחופשה.ולכן מומלץ לקחת כרטיס נוסף בינלאומי כמו ויזה או מאסטר קארד או רק אותו במדינות של מקבלים אמקס כלל. אפשרי למשוך כספים מכספומטים עם קוד סודי בארץ ובחו"ל ואפשרות חיפוש מיקום כספומט בחו"ל ,אפשרי קניה באתרי אינטרנט בחו"ל אם כי פיפאל לא מקבלת כרטיסי אמקס לחיוב.
בחו"ל יש עלויות של המרת מט"ח בקניה ועמלת משיכה מכספומט , עמלות המרת מט"ח נמוכות במקצת מחברות האשראי המתחרות, אולם עמלת המשיכה מכספומט גבוהה הרבה יותר.השינוי החל מ1 ליולי 2015.
ביטוח נסיעות לחו"ל חינם,ככל שהכרטיס יותר יוקרתי כך בהתאם הסכום הביטוח לפיצוי ויותר כיסויים בפוליסה
7. דמי כרטיס - מכיוון שהכרטיס יוקרתי ובינלאומי ,דמי כרטיס הם יקרים למי שאין לו הנחה או פטור.העלות לרוב הכרטיסים היא בין 17-23 ש"ח לחודש. אפשר לקבל פטור מדמי כרטיס לשנה מחברת ישראכרט או מהבנקים. יש כרטיסים שאפשר לקבל פטור קבוע כמו בכרטיס אמקס לייפסטייל,בתנאי שמחזיקים כרטיס חשראכרט לייפסטייל בתוקף, או בכרטיסי חבר ללא עלות. וכמובן תמיד אפשר לבקש פטור או הנחה מישראכרט בהתאם לשימוש בכרטיס.