יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

איך הולך רגל הופך להיות גזלן הרבים?

איך הולך רגל הופך להיות גזלן הרבים? 
לכאורה נשמע תמוה, מה הולך רגל יכול לגזול כאשר הוא הולך ברגליו? אז לאור התקנות החדשות של משרד התחבורה הוא יכול לחשוב שזה חוקי והכל בסדר, הוא אפילו לא יעלה על דעתו שמדובר בגזל. אני מניח שאתם כבר סקרנים לדעת במה מדובר. אז בוא נכנס לזה
לצירי התחבורה יש 2 צדדים ,כביש ומדרכה. מדרכה נועד להולכי רגל, כביש נועד למכוניות ואופנועים ואוטובוסים ומשאיות ועוד. הולך רגל יכול ללכת מהמדרכה לכביש על מנת לעבור למדרכה ממול שהכביש נמצא באמצע (בחלק מהכבישים הראשיים יש גשר עילי) בד"כ בכביש יש מעבר חציה שדרכו הולך רגל חוצה ונהג הרכב יודע שהולך רגל מתכוון לחצות את הכביש.וברור שרכב דו גלגלי ויותר לא יכול לנסוע על המדרכה לפי החוק.
התקנות החדשות של תחבורה אומרות שכאשר הולך רגל נמצא על שפת הכביש ליד מעבר חציה, הרכב צריך לעצור במיידי,על מנת לאפשר להולך רגל לעבור.ועל מנת שיהיה להולך רגל שחוצה כביש יותר בטיחות ופחות תאונות ,בפרט אם הוא יעדיף לעבור לא במעבר חציה (התקנה נותנת להולך רגל יותר מוטיבציה לעבור במעבר חציה ולא במקום שהוא לא מעבר חציה בניגוד לחוק). הנקודה שמיד שרכב רואה את הולך הרגל הוא צריך לעצור. 
להזכיר שרכב נוסע על דלק. הדלק בארץ הוא לא זול הוא כ7 ש"ח לליטר כיום בעבר היה יותר יקר. ובנוסף גם ענין הזמן של בעל הרכב שהוא מתעכב בדרכו, כדי להגיע לבית\עבודה\לפגישה\ארוחה  וכיוצא. כאשר יש רכב בודד והולך רגל -אין בעיה ואין גזל. להולך רגל יש זכות קדימה לעומת הרכב .בפרט אם הולך הרגל הוא זקן או חולה או נכה או ילד וכיוצא שצריכים את עזרת אחרים לחציית הכביש.
הבעיה מתחילה בכיכרות (העגולים) ובכבישים ראשיים עם מעבר חציה באמצע או בפניה שמאלה או ימינה מהנתיב בראשי
לצערי הולכי הרגל אפילו לא חושבים על זה ואין להם סבלנות לחכות כמה שניות עד שיאפשרו להם לעבור. אני מניח שגם אם תגידו להם מה שכתבתי כאן , הם יהיו בהלם ובהסתכלות שאומרת מה הוא רוצה מאיתנו?, זה לפי התקנה ומגיע לנו זכות קדימה!
אולם כאשר הולך רגל אחד או שנים ויש כמה רכבים או עשרות רכבים בכביש,ובגלל שהולך הרגל חוצה הכביש,יש עצירה של התנועה של הרכבים במיידי. אם מדובר שבעקבות העצירה נוצרה שיירת רכב שהגיעה עד לצומת הקודם, רכבים שנמצאים בצומת הקודם, בפרט אם יש רמזור ואפשר לחצות רק לזמן מוגבל, לא יכולים לפנות כי שיירת הרכב נעצרה, גם כאשר שיירת רכב בפניה תופסת עוד נתיב תחבורה,וכעת לנסוע ישר חסר נתיב,במקום 2 יש רק אחד או במקום 3 יש רק 2, ובהכרח אפשר לנסוע פחות רכבים. 
זה לרכב פרטי, הדבר חמור שבעתיים כאשר מדובר בתחבורה ציבורית שנוסעת עשרות נוסעים באוטובוס  
מה שאני עושה: בככרות אני מחכה שרכב מהכיוון הנגדי ייסע לצד השני, וממילא הרכב יעצור כי הוא חייב לתת לרכב זכות קדימה ואז אני עובר. תמיד אני לא מחכה יותר מכמה שניות. בכבישים הראשיים(אני ממילא ממעט לחצות אותם) אני מחכה שהתנועה תתפנה בפרט שהדבר תלוי ברמזור בצומת הקודם או אחרי הצומת. בכל מקרה כאשר אנחנו מספר הולכי רגל אני מנצל את ההזדמנות לעבור יחד איתם.

איפה מקבלים בקיץ 2015 שוקו כד 2 ליטר ב10 ש"ח?

איפה מקבלים בקיץ 2015 שוקו כד 2 ליטר ב10 ש"ח? 
יש מספר כללים צרכניים לגבי מוצרים במבצע. אם ברשת שיווק אחת עושים מבצע של חברה מסוימת אז יתכן מאד שיש מבצע דומה או זהה  גם ברשת שיווק אחרת. אם אין עכשו ברשת שיווק אחרת, יתכן שיהיה עוד שבוע\חודש, כי החברה עושה מבצע לרשת שיווק אחת, וכאשר המבצע נגמר שם היא עוברת לרשת אחרת וכן הלאה. בד"כ רשת שיווק שעשתה מבצע לא חוזרת על המבצע הזה שנית בטווח הקצר, בפרט שהמבצע נמצא אצל רשתות אחרות. יתכן מאד שהרשת שיווק עשתה מבצע ולא על דעת היצרן (או שכן), ולכן תמיד לא יהיה מבצע דומה ברשת אחרת באותו זמן. 
שוקו כד 2 ליטר עולה כ18 ש"ח לערך. ושוקו ליטר עולה 10-12 ש"ח ,מחיר מאד יקר. בפרט שפחות מ70% זה חלב והשאר מים וכמה אחוזים קקאו ליצירת שוקו. לעומת התחליף שליטר חלב עולה 5-6 ש"ח ו2 ליטר כ12-11 ש"ח.המחיר יקר והוא משקף מחיר של נוחות במקום להכין שוקו לבד באופן ידני או דרך מכונה או לקנות שוקו בחנות קופיקס וכיוצא,כי הילדים, וגם ההורים קונים לילדים עדין קונים במחיר הגבוה הזה. אם לא היו קונים או היו קונים פחות המחיר היה יורד בהתאם.
אז ברשתות שיווק עשו מבצע לשבוע לשוקו של יטבתה בלבד. עשו גם של תנובה אבל לא 10 ש"ח אלא 12-13 לפחות. 
בסופר ברקת באזור המרכז , שהיום היא כבר רשת ולא סניף בודד,עשו מבצע שכד 2 ליטר שוקו של יטבתה ב-10 ש"ח 
לאחר מכן רשת נתיב החסד(רשת חרדית) עשו מבצע של שוקו ליטר של יטבתה ב5 ש"ח לחברי מועדון (ו2 ליטר שוקו ב10 ש"ח)
לאחר מכן רשת יוחננוף עשו מבצע שכד 2 ליטר שוקו של יטבתה ב-10 ש"ח
ולפני שבוע חצי חינם עשו מבצעי 50% הנחה והציעו כד 2 ליטר שוקו של יטבתה ב-10 ש"ח במקום ב20! 
מענין איזו רשת תתן את מבצע השוקו הבא? 

יום שני, 3 באוגוסט 2015

בוס בהסוואה מנהל בכיר בחברה חילונית

בוס בהסוואה מנהל בכיר בחברה חילונית 
אתם בוודאי מכירים את התוכנית בטלוויזיה "בוס בהסוואה" .בתוכנית בוסים בעמדות מנהל בכיר\סמנכ"ל\מנכ"ל\בעלים יצאים לשטח ,לסניפי החברה  עם מספר רחב של תפקידים בחברה, על מנת  לשמוע מקרוב את העובד\ת את הדברים הטובים ובעיקר את הדברים הרעים. להכיר בעצם את התפקיד ואת הקשיים. ובהתאם להעריך את העבודה הטובה של העובד כלפי הלקוחות וכלפי החברה. רוב המנהלים יצאו לא טוב ממש בתוכנית. מלבד יו"ר דירקטוריון חברת חשמל שידע לעבוד ,חלק ממש לא ידעו למכור או לתת שירות טלפוני או פרונטלי ללקוחות, וממש לא ידעו לפתח שיחה על לקוח פוטנציאלי או לקוח קים. 
התוכנית בטלוויזיה הופיעה לפני מספר שנים, אך לא נראה שיש שינוי במגמה לגבי המנהלים הבכירים כולל מנכ"לים. הם עדין יושבים בהיכלי השן \במשרדי ההנהלה ,ולא מכירים את העובדים ולא את התפקידים, ובשורה התחתונה זה איך לבצע את העבודה טוב יותר עם יותר הכנסות ורווח ופחות הוצאות ועם לקוחות יותר מרוצים? ולכן המצב נשאר אותו דבר או יותר גרוע. הם עדין סומכים על העובדים הזוטרים שיעשו את העבודה ,והם יקבלו את המשכורות עם הבונוס השמן (כולל אופציות ועוד) בלי עבודה.
אז קבלו דוגמא מעובד שמסר לי פרטים לגבי המנהל הבכיר בחברה (ללא פרטים מזהים לשם שמירת פרטיות וסודיות)עבדתי בתפקיד מכירות במוקד מכירות בחברה חילונית בת"א. המנהל הבכיר הגיע מספר פעמים למוקד לאורך מספר חודשים. דבר פעמיים בפני העובדים לפני תקופת חג ואחריה כמה משפטים וזהו ,שום דבר לא מעבר.
הוא לא דיבר עם העובדים בתפקידי מכירה לגבי הדברים הטובים והקשים בתפקיד וכמובן גם לא על החיים האישיים שלהם,לא עם הצעירים ולא עם המבוגרים.
הוא לא טרח אפילו לשאול בשם העובד, גם העובד שאמר לו בוקר טוב.
אין מה לדבר שהוא גם לא טרח לומר מילה טובה על העבודה הטובה של העובדים המצטיינים במכירות במוקד,ולא רק לכל עובד בנפרד, אלא גם לא באופן כללי (הוא לא מכיר בכלל את שמות העובדים,הוא צריך להיעזר במנהל הישיר של העובד).במספר המשפטים העלובים שדיבר בפני העובדים הוא הזכיר משהו באופן כללי.ונתן תחושה לעובד שהוא שקוף
והעובד רלבנטי רק לשורה התחתונה ובמה הוא מסייע למנהל להרוויח יותר כסף מהבונוס.
המנהל הבכיר בא בלבד למנהל המוקד, או למנהלים הזוטרים במקרה הטוב, הוא לא בא בשביל העובדים  ובוודאי לא במיוחד לעובדים. בשביל זה יש את משרד ההנהלה.

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני ביטוחי בריאות מגדל בפלא שטח בפ"ת

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני ביטוחי בריאות מגדל בפלא שטח בפ"ת
ביולי 2015 שלחתי קורות חיים דרך גובמאסטר לתפקידים של מוכר טלפוני בעיקר בתחום הביטוח. לעיתים אני בוחר גם באופציה של האתר של שליחה של קורות חיים למשרות דומות,כי אני לא אוכל לשלוח קורות חיים לכולם,הן מבחינת הזמן והן מבחינת למצוא אותם.
לאחר מספר ימים קבלתי טלפון מאביגיל מנהלת משאבי אנוש בסוכנות פלא שטח לגבי תפקיד מוכר טלפוני ביטוח בסוכנות בפ"ת ליד התחנה המרכזית בפ"ת  ברח' מכבים 17. כתבתי לפני שנה על ראיון עבודה בסוכנות פלא שטח בפ"ת
באותו יום ששלחתי קורות חיים קבלתי טלפון. הפעם אביגיל התקשרה אלי מהטלפון הנייד שלה ולא מקווי. אמרתי לה שבעבר לפני כשנה הייתי בראיון עבודה והתקבלתי,אך זה לא הסתדר.היא הזמינה אותי לראיון למחרת ביום רביעי בשעה 13. שלחה לי הודעה בערב על פרטי הפגישה. הם לא שומרים את הטופס שמילאתי לפני שנה ולכן אצטרך למלא אותו שוב. 
מכיוון שאני מועמד מבוקש במכירות היו לי עוד כמה ראיונות עבודה באותו יום לפני ואחרי הראיון. היה לי ראיון קודם בת"א ליד עזריאלי לפני 12 והמראיין איחר להגיע ,עשיתי ראיון עם ר"צ ואח"כ עם המנהל ,כך שסיימתי שם רק ב13.15!
התקשרתי לאביגיל ואמרתי לה ועדכנתי אותה על המצב ושאלתי אם אני עדין אני יכול להגיע לראיון בחצי שעה הקרובה. היא ענתה שכן והיא נמצאת.(כל הכבוד, לא כל מראיין היה מסכים בכלל לקיים ראיון ומקסימום היה דוחה הראיון ליום אחר) הגעתי לתחנה ועליתי לקו 1 שהגיע. הנסיעה ארכה יותר מ40 דקות, היו קצת פקקים. בקיצור במקום ב13 הגעתי ב14.
עליתי במדרגות והגעתי למשרדים (כמה חדרים, גודל של בית 4 חדרים במקסימום)   ואבישג  נתנה לי כצפוי דף פרטים וקורות חיים מקוצרים למלא. מלאתי (בקו"ח מקוצרים את תפקידי בתפקיד מכירות ותיאום פגישות בעיקר בביטוח,אבל לא רק) ועברו 5 דקות. הציעה לי מים ולקחתי ,הייתי צמא יותר.
אביגיל לקחה הטופס והזמינה אותי לראיון בחדר הפנימי ליד חדר הטלפנים. נכנסתי לחדר ,לשמחתי בניגוד לפעם שעברה הליקויים תוקנו! הביאה גם את קורות החיים ,מלבד אביגיל עשיתי ראיון עם מנהלת המוקד.
נמסר לי פרטי השכר, 27 ש"ח לשעה מההתחלה, 2 ימי קורס עיוניים(על הביטוח) ו2 ימי קורס מעשיים כולל סימולציות יש דרישות גבוהות לתפוקה גבוהה שמתחילה ב500-1000 בחודש ה-1, ועד 1500 בחודש השני ואח"כ לסכום 5000 ש"ח בחודש!  תשלום עמלה נע בין 100-200% . אפשר להגיע לעמלה של 11 אלף ש"ח ,לעומת שנה שעברה שהיו עמלות לא גבוהות.
מי שלא יודע למכור ובעיקר בתחום הביטוח שלא יגיע לראיון ולא יתחיל בסוכנות!
חזרתי שוב על הטענה שהתקבלתי לפני שנה אך זה לא הסתדר. כמובן שיש עוד עובדים שיתחילו הקורס. בחדר היו רק כמה עובדים, וראיתי הפעם רק 3 גברים ולא נשים.
לאחר שעברתי את הראיון אצל אביגיל, היא אמרה שאני צריך לעשות ראיון גם עם מנהלת מוקד, זה היא לא אמרה לי קודם. 2 הראיונות ארך כ50 דקות
עדין הסוכנות מסרבת לשלם כסף על הקורס, אם העובד פוטר או מתפטר מהתפקיד ,שזה לא חוקי. הטענה של אביגיל שיש עובדים שמסתפקים בשכר בסיס ולא עושים מכירות,או יתר על כן הם בכלל לא יודעים למכור וסתם מעבירים זמן והסוכנות מפסידה (משלמים שכר ולא מקבלים כלל תפוקה). רק אם עובד עובד חודש ימים (אוגוסט מלא) הוא מקבל תשלום על ימי הקורס. 
הם עובדים בעיקר רק עם מגדל ולא עם חברות ביטוח אחרות ,יש אפשרות למכור גם את הראל .למרות שאני מוכר מקצועי גם בתחום הביטוח וגם מכיר את הפוליסות של חברות הביטוח (הראל,כלל,הפניקס,מנורה)  אין פטור מקורס,ויתר על כן אני רשאי למכור בחודש ה-1 והשני לערך רק פוליסות פשוטות כמו תאונות אישיות וימי אשפוז וכיוצא. לא ביטוח בריאות ולא סיעוד ולא מחלות קשות.   רק אם אוכיח יכולת מכירה, אז יסמיכו אותי למכור פוליסות נוספות (הסמכה שווה לימוד הפוליסה עם מדריך כמו בקורס)
אמרתי לה שאני לא חושב שמגדל מובילה בתחום הבריאות,הם מבינים יותר בתחום החיים. ואני אודה אם אפשר להוכיח לי שהדבר לא כך לעומת שנה שעברה. היא אמרה לי שתשכח מה שלמדת על כה ועל שיטות המכירה, אצלנו עושים דבר אחר שעובד.(אל תגיד בהראל\כלל עשינו ככה) ,בנוסף טענה שהפוליסות משתנות מידי שנה,ומה שהיה לפני שנה שונה מעכשו (לא ממש נכון)
את מגדל אני לא משווק,נקודה.למה?כי החברה הביטוח היחידה שעשיתי לה כ"כ הרבה ראיונות עבודה ולא התקבלתי בפ"ת ובת"א כולל באיחוד ישיר ומבטח סימון ושחם ועוד 
 כמובן שמדובר בלקוחות קרים ולא לקוחות קיימים וכיוצא בזה, למי שיודע למכור נותנים לו רשימות הטלפונים מלקוחות שירותי סלולר פלאפון ששיכים למשווק פלא שטח,וגם אפשרות לפניה ללקוחות שנקנים בכסף.
שעות העבודה מ9.30 ועד 16 (שעות מצוינות למכירות) חשוב לי שיש חוזה עבודה,והבטיחו לי שיש.
אמרתי את הניסיון התעסוקתי שלי כולל מעבר במבחני הביטוח ומכירות ותיאום פגישות.עשיתי גם סימולציה קצרה מאד. 
הסוכנות מעונינת בעובדים שבאים לעבוד ולא לדבר ולא לנוח. ויודעים לסגור ולמכור. המנהלת תעמוד על הראש כדי שנבצע את העבודה טוב יותר ונמכור יותר. 
למרות שקבלתי הודעה מיידית ממנהלת המוקד שהתקבלתי, ואמרה לי להגיע בעוד כמה ימים ביום ראשון בשעה 12, ואביגיל אמרה להגיע בשעה 11 כדי למלא הטפסים וכיוצא כולל ציפיות ונהלים - 
לא התחלתי לעבוד שם ולא הגעתי ביום ראשון  
 אבישג ביום ראשון שלחה הודעת sms  עם שעת ההגעה והכתובת.אבל התחלתי לעבוד ביום ראשון בבוקר במקום עבודה אחר עם תנאים דומים וטובים יותר עבורי בפ"ת.