בלוג שעוסק בעיקר בחיפוש עבודה ומשאבי אנוש וקריירה בארגון, סקירות אנליטיות והמלצות על מניות וענפים בשוק ההון, כללי צרכנות, פרסום ושיווק בעיקר קמעונאות, סקירות על הדת היהודית ויחסי דתיים-חילונים.
הצגת רשומות עם תוויות פיצול קניה. הצג את כל הרשומות
הצגת רשומות עם תוויות פיצול קניה. הצג את כל הרשומות
יום שני, 26 בדצמבר 2011
עזרה בקנית מבצע מלקוח אחר
1.לא יכולים לעשות פיצול קניה, או שכבר עשיתם פיצול קניה אבל אתם רוצים עוד מוצרים.
2.כאשר יש התניית קניה ואתם לא מגיעים לסכום של התניית קניה,וכל שכן כאשר אתם רוצים לקנות רק את מוצר המבצע.
3.כל סיבה אחרת שלא מאפשרת לכם לקנות את המוצרים במחיר מבצע המוצע
אפשר לבקש מלקוח שלא קונה את המבצע (אם הלקוח קונה את המבצע, אז אתם לא יכולים להצטרף) לצרף את מוצרי המבצע לחשבון שלו ולשלם לו במזומן ורצוי גם קצת יותר ממחיר המבצע (חצי שקל-שקל ואף יותר תלוי בגודל ההנחה ובכמות התשלום) ולהכיר לו טובה בכך.
להכין כסף בדיוק ולא שצריך לתת לך עודף. הלקוח או הקופאי לא צריכים לעשות לך עוד טובה בעודף ובדרך כלל לא יהיה להם עודף לתת לך חזרה. רלבנטי בעיקר כאשר המוצרים בהנחה הם לפי משקל (בשר ועופות וירקות בד"כ), יש לשקול ולהעריך את התשלום בהתאם. בנוסף צריך לפני הקניה לדעת מה המחיר,מה ההנחה, וכמה אנו קונים (יחידות מוצר או קילו מוצר) ולפי זה לעשות את התמחיר.
לתת כסף יפה ולא מלוכלך בפרט אם מדובר על שטרות ובטח לא מזויף. לא לשלם בצ'קים(חוזרים), ממילא גם הלקוח לא יסכים כי יחשוש שהצ'ק חוזר וזה רמאות ועשה טובה לרמאי.יש קצת בעיה לשלם ב-2 כרטיסי אשראי בחשבון אחד,אם כי זה אפשרי.
לזכור עובדה אחת פשוטה. אם הלקוח יפסיד כתוצאה מהטובה שנתן לכם (כמו הפסד כסף וזמן), הוא לא יעשה את הטובה הזאת שוב להבא, גם לאדם שראוי לעשות לו טובה והלקוח לא ייפגע מכך, ובעצם הגרמא לכך נובע ממך וממעשה הלא ראוי שעשית.
אני יודע שיש אנשים ונשים שמתביישים לשאול, גם כאשר מדובר במבצע וחסכון בכסף.הם פחות מתביישים כאשר הדבר באמת חשוב להם. אז אם חסכון בכסף והשגת המוצרים בזול חשובים לך או התחילו להיות חשובים לך, אז תוכלו להתגבר על הבושה ולשאול מהלקוח טובה. לא מדובר כאן על קיבוץ נדבות אלא על טובה.
רצוי שהלקוח לא קונה כלל את מוצרי המבצע (או שקונה רק חלק ממוצרי המבצע), וזה אפשר לוודא כאשר נכנסים לשיחה עם הלקוח רואים שאין לו בעגלת קניות את המבצע ושואלים אותו אם הוא קונה את המבצע,
ויש להציע ללקוח את המבצע! למרות שיתכן שיסכים לקנות ואז תצטרכו לחכות ללקוח אחר בתור.זה יראה כמבצע חשוב ומוצרים שחשובים ורלבנטים לך, וזה יגרום שהלקוח ישיב לחיוב,כאשר תבקשו ממנו עזרה בקנית המבצע.
אם קבלתם תשובה שלילית אפשר להירגע, כי החשש הגדול הוא שהלקוח לא יודע על המבצע ואתם יידעתם אותו על המבצע ובעצם לאחר שיעביר את המוצרים במבצע שאתם הבאתם ,הוא לא יסכים לקבל את כספכם אלא ייקח את המוצרים לעצמו. וזה קורה.
חלק מהלקוחות יסכימו לבקשה שלך, אולם רוב הלקוחות לא יסכימו לכך למרות שמדובר בטרחה קטנה , וחלק מהלקוחות שעומדים בתור יזעמו יותר שיש יותר מוצרים ויותר עיכוב, ולכן אופן הבקשה צריך להיות מכירתי ולפנות לרגשות החיוביים של האדם.
איך מבקשים מלקוח ומקבלים תשובה חיובית? ראשית יש צורך בהכרות בסיסית והתענינות על מנת להפוך אותך כקרוב ולא זר ללקוח. ללא קשר כלשהו הלקוח לא יסכים כי הוא רואה אותך זר ולא קרוב. לאדם קרוב יש יותר קושי לסרב ויש יותר מחויבות כלשהי.
אפשר לשכנע את הלקוח ע"י עזרה בעגלה ועזרה בקופה או בשמירה על התור וכיוצא. כאשר אתה עושה טובה לאדם, גם הוא ירצה להחזיר לך טובה. הטובה שתקבל הוא קנית המוצרים במבצע בחשבון הלקוח. יחד עם זאת יש שיחשבו שכל הטובות שלך נובעות לא כי אתה אדם טוב ורוצה לעזור, אלא רק כדי שתוכל לקנות את המוצרים, ולכן ישיבו בשלילה.
אתם חייבים לבחון בתחילה האם הלקוח הוא כפוי טובה או מכיר טובה. והאם הלקוח עצבני וכעסן או ממהר לדרכו. תאמרו מה הבעיה, אפשר לשאול ולבקש, מקסימום נקבל תשובה שלילית? זה אכן נכון, אך יתכן שתקבלו תשובות חריפות ונרגזות מהלקוח שלא ישמחו אתכם בלשון המעטה.
יש סיכון כלשהי בבקשה. אם תשאלו את הלקוח וישיב בשלילה, הסיכוי שתקבלו תשובה חיובית אצל אחר ששמע את הבקשה קלושים יותר כי הוא ממשיך את הסירוב של הקודם(אם הראשון השיב בשלילה,למה שאני אשיב בחיוב?), אלא אם הלקוח הבא ירחם עליכם כי קבלתם סירוב ודווקא ירצה לעזור לכם כי לא רצו לעזור לכם.
חובה להראות ללקוח את המוצרים ולהסביר את המבצע, על מנת שהלקוח יבין למה זה כדאי לכם להטריח אותו. וגם את הכסף. לא להשאיר את ענין התשלום כוירטואלי אלא ממשי כי חלק מהסירוב הלקוח נובע שלא תשלם ואז הלקוח יצטרך לעשות ביטול ויתעכב עוד בקניות עקב צירוף מוצרי המבצע וכמובן מראה יותר רצינות שאתה אכן משלם ורוצה את המוצרים. וגם לומר לו את המחיר ואת תוספת התשלום הקטנה שנתן עבור הבקשה.
תוויות:
הנחה,
התנית כמות,
התנית קניה,
כסף,
לקוח,
מבצע,
מוצר,
מחיר,
עגלה,
פיצול קניה,
קופה,
קניה
הגבלת משקל וכמות קניה ופיצול קניה
הגבלת משקל וכמות קניה ופיצול קניה
19.הגבלת קניה בקילו- כאשר יש מבצעים בפירות וירקות ובבשר ובעופות ודגים שיחידת המכר היא לפי משקל קילו ולא לפי יחידה , יש הגבלה של קילוגרמים בקניה אחת. בד"כ יש הגבלה 3-4 קילו. לעיתים גם קילו או 5 קילו. יש לבדוק תמיד לפני הקניה מהי הגבלת הקניה בקילו. מעבר להגבלת הקניה,אתה משלם תשלום מלא ללא מבצע, ולכן תמיד לקנות פחות מהגבלת הקניה.
יחד עם זאת אם מדובר בכמה גרמים עד עשרות גרמים ופער המחירים בין המבצע למחיר המקורי לא גבוה וגם יש פער של חצי קילו-קילו מכל יחידה (רלבנטי יותר בבשר ועופות), אז אפשר לקנות קצת מעבר להגבלת הקניה. בסכום הכולל יש אכן הנחה יותר גדולה מהמחיר הרגיל וקצת יותר ממחיר המבצע. וזה עדיף מאשר לקנות פחות סחורה עם מחיר מבצע.
בד"כ כאשר יש הגבלת קניה בקילו יש גם התניית קניה כדי לקבל את המוצרים במבצע.דוגמא: קילו עוף ב-10 ₪ עד 4 קילו בהתנית קניה של 75\100\150 ₪. ולכן יש לבדוק האם יש התניית קניה כלשהי או שלא.
דוגמא נוספת: במגה ובמגה בול יש מבצע ירקות עם התניית קניה של שקל משאר מוצרי החנות. יש לקנות מוצר בסיסי אחד (קניתי גיל אחד ב1.37 ₪), אלא אם אתם ממילא עושים קניה ולקנות את הירקות במבצע וכמובן אפשר לעשות פיצול קניה.
החשיבה והיגיון של רשת השיווק היא שצרכן לא יבוא לרשת כדי לקנות מספר מוצרים בלבד אלא יקנה הרבה מוצרים.וגם כדי למנוע שהצרכן בא לקנות רק מבצעים ולא משאר מוצרי החנות היקרים והרווחים יותר לרשת, בפרט ששעל המבצע הרשת מרוויחה מעט או שמוכרת קצת בהפסד על מנת למשוך לקוחות ועל מנת להיות תחרותית כמו המתחרה שמוכרת בזול או בהפסד.
20. הגבלת כמות קניה ביחידות מוצר- כאשר יש מבצע בד"כ יש הגבלת כמות קניה למספר מוצרים בד"כ יחידה, 2-4 יחידות בלבד. כאשר המבצע הוא מספר מוצרים (2-4 מוצרים) ההגבלה לכמות קניה מצמצמת ל1-2 יחידות בלבד ואתם לא יכולים לקנות במבצע 3 פעמים ויותר.ולכן אם תקנו מעבר להגבלת כמו יחידות המוצר בקניה אחת, תשלמו מחיר מלא ולא במבצע. אם אתם רוצים לקנות יותר מוצרים,אפשר לעשות פיצול קניה או להיעזר בלקוח כמו שנצין לקמן.
21. פיצול קניה- כאשר יש מבצעים שמותנים בהתניית קניה או\וגם בהתניית כמות, ואכן אלו מוצרים שאתם קונים ומשתמשים בתדירות, או כאשר מקבלים הנחה בתווי קניה או בקופונים מעל לסכום קניה מסוים - אפשר לעשות פיצול קניה. כלומר לעשות 2 חשבונות קניה ולא חשבון אחד.
בד"כ ברשתות שיווק מאפשרים לעשות 2 חשבונות,בפרט שמדובר על חשבון פרטי וחשבון עסקי. ברשת יש בבני ברק שיש בד"כ התניות קניה ויש גם קופונים ומבצעי הנחה עושים בד"כ פיצול חשבונות.
מטרה עיקרית לפיצול הקניה - לעקוף את התניית כמות המוצרים שאפשר לקחת בהנחה ברשת השיווק.בפרט כאשר יש מבצעים גדולים 30-50% או מתנה בחינם בקניה מעל סכום מסוים.
יחד עם זאת בכמעט חינם לא אפשרו לי לעשות פיצול קניה ל-2 חשבונות והקופאית אמרה שאפשר רק אם אני קונה מעל ל-200 ₪. הפתרון: לבוא כ-2 קונים ויותר ולפצל את הקניה.זה גם רצוי בכל רשת שיווק ש2 קונים יקנו קניה אחת כל אחד מאשר שאחד יעשה 2 חשבונות גם מבחינת הלקוחות בתור שכועסים שיש עיכוב עקב החשבון הכפול.
דברנו על פיצול ל-2 חשבונות ללקוח, האם אפשר לפצל ל- 3 חשבונות? בעקרון לא, רשת השיווק לא תסכים וגם לא הקופאית. תמיד כדאי לשאול, מקסימום תקבל תשובה שלילית ותדע מה הנהלים. כדאי לשאול את השאלה ,לא כאשר אתה באמת צריך ורוצה 3 חשבונות, אלא כאשר אתה לא צריך. ולכן אם יש קופאית שמכירה אותך ומחבבת אותך, יתכן שתאפשר לך לעשות 3 חשבונות.
תוויות:
הגבלת קניה,
התנית כמות,
התנית קניה,
חשבונות,
מבצע,
מוצר,
מחיר,
פיצול קניה,
קניה,
רשת שיווק
הירשם ל-
רשומות (Atom)