יום ראשון, 3 ביולי 2011

שאלות לפרשת תצוה ספר שמות


                                                  שאלות לפרשת תצוה ספר שמות   
      1.        רש"י אם נשאר מן השמן אין בכך כלום. מה היו עושים מהשמן שנותר? מה סמיכות הפרשיות
      2.        למה לא נזכר שמו של משה בפרשה זו דווקא ומה לומדים מכך? ואעפ"כ היכן רמוז ?
      3.        "ואתה תצוה". ואתה כפול, למה לשון ציווי?
      4.        "אליך" ולא לך, אליך אליך מפרה אדומה?
      5.        מה שיך חקת עולם במנורה? ומה הלשון מערב עד בקר?היכן רמוז שהרגיל בנר שבת זוכה לבנים ת"ח?
      6.        "וכתבת עליהם" ואחריו "והאבנים תהיינה על שמות בנ"י " קשו קראי אהדדי?
      7.        צריך שיהיו כל האותיות של א"ב. וקשה שבשמות השבטים חסר אותיות ח ו-ט? איך חלוקת האותיות?
      8.        איך היו מסודרות האבנים לפי שמות השבטים איזה אבן שיכת לכל שבט ומדוע? ואיך נראית?
      9.        "ולא ישאו עוון" עפירשי" וקשה שבסנהדרין לומדים מפסוק אחד?
   10.     "ומשחת אותו" עפירש"י בפ"ק דכריתות במחלוקת תנאים אין חיבור באצבעו?
   11.     מה השינוי השם בכ"ג מצנפת ובכהן הדיוט מגבעת?
   12.     25 מזה 25 מזה וקשה ששמות השבטים מנינן 49?
   13.     איך היו כותבים השמות על האבנים?
   14.     "והקטיר עליו אהרן" וקשה שקטרת כשרה בכהן הדיוט?
   15.     למה כ"ג צריך להשמיע קולו ע"י פעמונים לפני שנכנס בקדש?
   16.     על מה היו בגדי הכהונה מכפרים? וממ"נ אם עשו תשובה לא צריך, ואם לא עשו למה שיכפר?
   17.     "נעשה ונשמע" "ונשמע קולו בבואו אל הקדש" "ונשמע פתגם המלך" מסרה
   18.     "ואתה הקרב אליך" "ואתה תדבר אל כל חכמי לב" "ואתה תצוה את בנ"י " מסרה
   19.     "ואתה הקרב אליך" הרע למשה מדוע? האם משה הביא תרומה למשכן ומנין לומדים?
   20.     למה מנה בניו של אהרן בפרטות הרי הזכיר בניו?
   21.     מדוע כתב מעשה מזבח הקטרת בסוף? היכן היו מזבח הקטורת והמנורה?
   22.     "ששה משמותם" ואחריו "שמות ששה הנותרים" למה השינוי?
   23.     "את האורים ואת התומים".עפרש"י והרמב"ן שלא היה בב"ש שם המפורש וקשה שכ"ג מזכיר ביוה"כ
   24.      מנין לומדים שאבא לא טובל עם בניו?
   25.     "ולבני אהרן תעשה כתנות" 2 לכל אחד או אחד לכל אחד ?
   26.     "אועד לכם שמה לדבר אליך" עפרש"י מה שורש המחלוקת בין התנאים?
   27.     מדוע הזכיר רק את חטאת הכיפורים ולא פר כהן משיח ופר העלם דבר?
   28.     למה במזבח החיצון כתוב "קודש קדשים", ובפנימי "קודש קדשים היא לה "?
   29.     "יכפר עליו" מדוע בדמים כתוב יכפר ובקטורת לא כתוב יכפר?
   30.     "וקדשתי ... "אקדש לכהנו לי" לכאורה מיותר?
   31.     מדוע משה הניף את החזה ולא את שאר ההנפות כמו אהרן ובניו?
   32.     "ואם יותירו" למה לא כתב בלשון ציווי שלא יותירו?
   33.     למה כתב באבנטים ובמגבעות לכבוד ולתפארת? כן לכל בגדי כ"ג לכבוד ולתפארת?
   34.     "תרשיש ושהם" למה יש ואו העיטוף, ופרשת פיקודי אין ואו?
   35.     מהיכן לומדים שמרובה בגדים שוה בדיניו כמו כהן משוח בשמן המשחה ומה ההבדל בניהם?
   36.     "ונתת על חשן המשפט" ולא כתוב ונשא ולא תמיד? וחשב אפודתו אשר עליו  ומעשהו"  מה דורש? 
   37.     "על לבו לזכרון לפני ה תמיד " ואחריו "על לבו לפני ה תמיד"?

תגובה 1: