שאלות לפרשות ויקהל-פיקודי בספר שמות
1. "ששת ימים תעשה מלאכה", תעשה בצירי ולא בפתח?
2. מהיכן היינו אוסרים מלאכה בימות החול?
3. "שבת שבתון" למה הכפילות?
4. "לא תבערו אש" מ"ש משאר מלאכות שבת ומה הדרשה לענין מידות?
5. מנין שהדליקה מצויה במקום שמחללים שבת?
6. מדוע לא כתוב "לכם" ב10- הדברות?
7. האם ערב רב יכולים לתת לנדבת המשכן וכן לעשות במלאכת המשכן או לא?
8. מדוע יש ואו העיטוף בכל נדבת במשכן משא"כ בפרשת תרומה?
9. חכם לב מהו?
10. מדוע אבני שהם ואבני מילואים בסוף ולא בתחילה?
11. מדוע התחיל באמצע פסוק ולא בתחילה זהב וכסף
12. "ויצאו כל עדת בנ"י מלפני משה" מה משמיענו שיצאו וכן מלפני הרי משה הקהיל ודבר?
13. איך הנשים הביאו נדבת המשכן הרי מעשה ידיה לבעלה ועוד שמקבלים ממנה דבר מועט ולא הרבה?
14. מנין שאין מעמידים פרנס אלא מדעת ציבור? (הסבר ע"פ טעות קרח ועדתו)
15. "וכל אשה חכמת לב בידיה טוו" "כל הנשים ויטוו העיזים" מה החכמה בכך? מה השינוי מיחיד לרבות
16. "איש שנשאו לבו" ואח"כ נדבה רוחו מה ההבדל ולא לא ביחד?
17. דים והותר, שני הפכים ?
18. למה משה ציוה תחילה על השבת ואח"כ על המשכן, שהקב"ה אמר ההפך?
19. מה ענין ממחרת יום הכיפורים שכתוב כאן לפני השבת ופרשת יתרו על המשפטים?
20. איך יודעים שבמעשה המשכן נתכפר להם עוון העגל(אין קטיגור נעשה סניגור)
21. במה זכה שבטו של יהודה ושבט דן לעשות המשכן? ובפרט בצלאל ואהליאב? "ויעש" ולא ויעשה
22. מה ההבדל בין נדבת המשכן לנדבת העגל ומה התביעה לכך?
23. "כל העושה מלאכה יומת" ולא מות יומת?
24. "ולהורות נתן בלבו" "להורות את בנ"י" – מסורה?
25. מדוע נזכר 2 תרומות ולא 3?
26. בשולחן הזכיר "את כל כליה" ובמנורה כתב "את כליה" ?
27. איזה שמן הביאו הנשיאים לשמן המשחה ואיך לומדים?
28. מנין שהזמנה מילתא היא?
29. מנין שהיחיד שעשה במלאכה צריך למסור לציבור ולא יהיה נדבת יחיד?
30. "ויעש בצלאל את הארון" למה נקט שמו דוקא כאן ועוד על הארון ומדוע הוא עשה?
31. מדוע לא הזכיר בכיור "לרחצה" במו שהזכיר בפרשיות תצוה ובפקודי?
32. "שמן משחה קודש קטורת סמים טהור" מה ההבדל?
33. לא היה העולם כדאי לזהב(ושאר דברים) אלא לנדבת המשכן היכן רמוז?
34. מדוע בארון לא מוזכר בדים לבתים ובמזבח ובשולחן כן מוזכר?
35. ג"פ הקמה "תקים את המשכן" הוקם המשכן" ויקם משה את המשכן" למה?
36. מנין לומדים שמשה היה גיבור?
37. מנין היו מביאים חיטים ללחם הפנים ויין לנסכים ולא מגזל?
38. "ויברך אותם משה" למה ברכם עכשיו ולא בגמר מלאכת המשכן?
39. "ויעשו בנ"י" "כן עשו" למה הכפילות?
40. מדוע בנדבת המשכן בקשו דו"ח ובעגל לא בקשו?
41. "כאשר צוה ה את משה" הרבה פעמים כתוב מה החידוש, ולמה דוקא כתוב בבגדים?
42. "ויקח ויתן את העדות" מ"ש מהשאר שיש רק פעולה אחת ויתן וכדומה וכאן שתים?
43. מה יש ללמוד שמשה לא נכנס לאוהל מועד?
44. "ביום החודש ה1- באחד לחודש" מיותר ולשון משונה?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה