יום שני, 4 ביוני 2012

מדריך יסודות משחק כדורסל הקדמה


מדריך יסודות משחק כדורסל  הקדמה

אני שחקתי  בקבוצות כדורסל 7 שנים מילדים עד נוער (מלבד כיתות א-ד) בקרית אונו בעמדת סנטר. מידי יום (מלבד שבת ושישי) הייתי מתאמן גם בכושר וגם בכדורסל  לפחות 4 שעות עד 8 שעות לאחר בית הספר בעיקר בכיתות ה-ז שיש פחות לימודים.

קבלתי אימון והדרכה ממספר מאמנים: מאמן כושר, מאמן- שחקן בליגת העל בכדורסל, מאמן מכללות בארה"ב ומאמני בוגרים-גברים ונשים. מה שקבלתי מאחד לא קבלתי מהשני.כל אחד יש יתרונות ודרכים שאין בשני. החכמה היא לשלב את שיטות המאמנים ולהיות שחקן טוב יותר.  

כיום יש הרבה מאמנים שלא מעבירים את יסודות הכדורסל כראוי, או אין להן זמן באימון להעביר את היסודות מלבד שהשחקנים הצעירים לא עושים אימון לחיזוק היסודות או שלא מקפידים שהשחקנים הצעירים (וכל שכן המבוגרים) יישמו אותם ובעיקר אין אימון אישי לשחקן אלא רק בקבוצה,ובכך ההפסד לשחקן היחיד ולקבוצה גדול.

כדי לשחק טוב כדורסל וכדי להגיע להיות שחקן ישראלי טוב ומעולה וגם להתחרות בשחקנים זרים, צריך לדעת את יסודות הכדורסל היטב ולהשתמש בהם נכון במשחק. חוסר שימוש או שימוש לא נכון  יגרור טעויות ואיבודים והפסד במשחק,ובעיקר הפסד לשחקן.  

יחד עם זאת, משחק כדורסל  הוא לא רק משחק פיזי (הגנה והתקפה) הוא גם משחק פסיכולוגי, כמו כל משחק. לא בהכרח מי שיודע לשחק פיזי בהגנה ובהתקפה טוב יותר הוא זה שינצח, לעיתים הפסיכולוגיה במשחק מנצחת למרות הנחיתות הראשונית וההבדלים הרבים בין הקבוצות. במדריך זה בינתיים לא אכתוב על פסיכולוגית המשחק כדורסל אלא בעיקר על יסודות  הכדורסל במשחק פיזי

במדריך יסודות הכדורסל: מסירות, חטיפות, ריבאונד (כדורים חוזרים), תנועה ללא כדור, כניסות לסל, עונשין, זריקות ל-2, כדרור , עמדות הגנה ,התקפה מתפרצת ועוד. 

כל הזכויות שמורות לאיל מהדב מקרית אונו, מאמן כדורסל אישי לילדים עד נוער.

טל: 0525-968568 , מייל: eyalm34@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה