יום שני, 3 באוגוסט 2015

בוס בהסוואה מנהל בכיר בחברה חילונית

בוס בהסוואה מנהל בכיר בחברה חילונית 
אתם בוודאי מכירים את התוכנית בטלוויזיה "בוס בהסוואה" .בתוכנית בוסים בעמדות מנהל בכיר\סמנכ"ל\מנכ"ל\בעלים יצאים לשטח ,לסניפי החברה  עם מספר רחב של תפקידים בחברה, על מנת  לשמוע מקרוב את העובד\ת את הדברים הטובים ובעיקר את הדברים הרעים. להכיר בעצם את התפקיד ואת הקשיים. ובהתאם להעריך את העבודה הטובה של העובד כלפי הלקוחות וכלפי החברה. רוב המנהלים יצאו לא טוב ממש בתוכנית. מלבד יו"ר דירקטוריון חברת חשמל שידע לעבוד ,חלק ממש לא ידעו למכור או לתת שירות טלפוני או פרונטלי ללקוחות, וממש לא ידעו לפתח שיחה על לקוח פוטנציאלי או לקוח קים. 
התוכנית בטלוויזיה הופיעה לפני מספר שנים, אך לא נראה שיש שינוי במגמה לגבי המנהלים הבכירים כולל מנכ"לים. הם עדין יושבים בהיכלי השן \במשרדי ההנהלה ,ולא מכירים את העובדים ולא את התפקידים, ובשורה התחתונה זה איך לבצע את העבודה טוב יותר עם יותר הכנסות ורווח ופחות הוצאות ועם לקוחות יותר מרוצים? ולכן המצב נשאר אותו דבר או יותר גרוע. הם עדין סומכים על העובדים הזוטרים שיעשו את העבודה ,והם יקבלו את המשכורות עם הבונוס השמן (כולל אופציות ועוד) בלי עבודה.
אז קבלו דוגמא מעובד שמסר לי פרטים לגבי המנהל הבכיר בחברה (ללא פרטים מזהים לשם שמירת פרטיות וסודיות)עבדתי בתפקיד מכירות במוקד מכירות בחברה חילונית בת"א. המנהל הבכיר הגיע מספר פעמים למוקד לאורך מספר חודשים. דבר פעמיים בפני העובדים לפני תקופת חג ואחריה כמה משפטים וזהו ,שום דבר לא מעבר.
הוא לא דיבר עם העובדים בתפקידי מכירה לגבי הדברים הטובים והקשים בתפקיד וכמובן גם לא על החיים האישיים שלהם,לא עם הצעירים ולא עם המבוגרים.
הוא לא טרח אפילו לשאול בשם העובד, גם העובד שאמר לו בוקר טוב.
אין מה לדבר שהוא גם לא טרח לומר מילה טובה על העבודה הטובה של העובדים המצטיינים במכירות במוקד,ולא רק לכל עובד בנפרד, אלא גם לא באופן כללי (הוא לא מכיר בכלל את שמות העובדים,הוא צריך להיעזר במנהל הישיר של העובד).במספר המשפטים העלובים שדיבר בפני העובדים הוא הזכיר משהו באופן כללי.ונתן תחושה לעובד שהוא שקוף
והעובד רלבנטי רק לשורה התחתונה ובמה הוא מסייע למנהל להרוויח יותר כסף מהבונוס.
המנהל הבכיר בא בלבד למנהל המוקד, או למנהלים הזוטרים במקרה הטוב, הוא לא בא בשביל העובדים  ובוודאי לא במיוחד לעובדים. בשביל זה יש את משרד ההנהלה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה