יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

איך הולך רגל הופך להיות גזלן הרבים?

איך הולך רגל הופך להיות גזלן הרבים? 
לכאורה נשמע תמוה, מה הולך רגל יכול לגזול כאשר הוא הולך ברגליו? אז לאור התקנות החדשות של משרד התחבורה הוא יכול לחשוב שזה חוקי והכל בסדר, הוא אפילו לא יעלה על דעתו שמדובר בגזל. אני מניח שאתם כבר סקרנים לדעת במה מדובר. אז בוא נכנס לזה
לצירי התחבורה יש 2 צדדים ,כביש ומדרכה. מדרכה נועד להולכי רגל, כביש נועד למכוניות ואופנועים ואוטובוסים ומשאיות ועוד. הולך רגל יכול ללכת מהמדרכה לכביש על מנת לעבור למדרכה ממול שהכביש נמצא באמצע (בחלק מהכבישים הראשיים יש גשר עילי) בד"כ בכביש יש מעבר חציה שדרכו הולך רגל חוצה ונהג הרכב יודע שהולך רגל מתכוון לחצות את הכביש.וברור שרכב דו גלגלי ויותר לא יכול לנסוע על המדרכה לפי החוק.
התקנות החדשות של תחבורה אומרות שכאשר הולך רגל נמצא על שפת הכביש ליד מעבר חציה, הרכב צריך לעצור במיידי,על מנת לאפשר להולך רגל לעבור.ועל מנת שיהיה להולך רגל שחוצה כביש יותר בטיחות ופחות תאונות ,בפרט אם הוא יעדיף לעבור לא במעבר חציה (התקנה נותנת להולך רגל יותר מוטיבציה לעבור במעבר חציה ולא במקום שהוא לא מעבר חציה בניגוד לחוק). הנקודה שמיד שרכב רואה את הולך הרגל הוא צריך לעצור. 
להזכיר שרכב נוסע על דלק. הדלק בארץ הוא לא זול הוא כ7 ש"ח לליטר כיום בעבר היה יותר יקר. ובנוסף גם ענין הזמן של בעל הרכב שהוא מתעכב בדרכו, כדי להגיע לבית\עבודה\לפגישה\ארוחה  וכיוצא. כאשר יש רכב בודד והולך רגל -אין בעיה ואין גזל. להולך רגל יש זכות קדימה לעומת הרכב .בפרט אם הולך הרגל הוא זקן או חולה או נכה או ילד וכיוצא שצריכים את עזרת אחרים לחציית הכביש.
הבעיה מתחילה בכיכרות (העגולים) ובכבישים ראשיים עם מעבר חציה באמצע או בפניה שמאלה או ימינה מהנתיב בראשי
לצערי הולכי הרגל אפילו לא חושבים על זה ואין להם סבלנות לחכות כמה שניות עד שיאפשרו להם לעבור. אני מניח שגם אם תגידו להם מה שכתבתי כאן , הם יהיו בהלם ובהסתכלות שאומרת מה הוא רוצה מאיתנו?, זה לפי התקנה ומגיע לנו זכות קדימה!
אולם כאשר הולך רגל אחד או שנים ויש כמה רכבים או עשרות רכבים בכביש,ובגלל שהולך הרגל חוצה הכביש,יש עצירה של התנועה של הרכבים במיידי. אם מדובר שבעקבות העצירה נוצרה שיירת רכב שהגיעה עד לצומת הקודם, רכבים שנמצאים בצומת הקודם, בפרט אם יש רמזור ואפשר לחצות רק לזמן מוגבל, לא יכולים לפנות כי שיירת הרכב נעצרה, גם כאשר שיירת רכב בפניה תופסת עוד נתיב תחבורה,וכעת לנסוע ישר חסר נתיב,במקום 2 יש רק אחד או במקום 3 יש רק 2, ובהכרח אפשר לנסוע פחות רכבים. 
זה לרכב פרטי, הדבר חמור שבעתיים כאשר מדובר בתחבורה ציבורית שנוסעת עשרות נוסעים באוטובוס  
מה שאני עושה: בככרות אני מחכה שרכב מהכיוון הנגדי ייסע לצד השני, וממילא הרכב יעצור כי הוא חייב לתת לרכב זכות קדימה ואז אני עובר. תמיד אני לא מחכה יותר מכמה שניות. בכבישים הראשיים(אני ממילא ממעט לחצות אותם) אני מחכה שהתנועה תתפנה בפרט שהדבר תלוי ברמזור בצומת הקודם או אחרי הצומת. בכל מקרה כאשר אנחנו מספר הולכי רגל אני מנצל את ההזדמנות לעבור יחד איתם.

תגובה 1: