יום שלישי, 30 ביוני 2015

אילו הטבות נותן תשלום בכרטיס אשראי שלא נותן תשלום במזומן לבעל עסק?

אילו הטבות נותן תשלום בכרטיס אשראי שלא נותן תשלום במזומן לבעל עסק? 
בהמשך לפוסט הקודם, למה בעלי עסקים משתמשים במזומן ולא בכרטיס אשראי? נברר למה כדאי לבעל עסק להשתמש בכרטיס אשראי ואילו הטבות כרטיס אשראי נותן שתשלום במזומן לא נותן.
אם בעל עסק משתמש בכרטיס אשראי, אז חובה שישתמש בכרטיס אשראי עסקי! ולא פרטי כלשהו. מדוע? כי בכרטיס אשראי עסקי אפשר לרכז את כל ההוצאות לעסק 
1.בעל עסק שמעונין בתיעוד ומעקב אחרי ההוצאות לאורך החודש והשנה,אז בכרטיס אשראי עסקי אפשר לראות את ביצוע עסקאות באונליין, אפשר לקבל דוחות חודשיים ושנתיים שאפשר להעביר להנהלת חשבונות ורואה חשבון. אפשר לראות סטיטסטית אילו תשלומים שלמנו במשך השנה לאילו חברות\לקוחות פרטיים\רשות עירונית\רשות ממשלתית כמו מיסים ועוד.
1* התשלום במזומן הוא במיידי ורק אם יש לך מזומן, באשראי החיוב הוא פעם בחודש ולא במיידי ולא מחויב שיש לך מזומן ביד או בבנק כדי לשלם.ואם יש לו אפשרות לשלם,אפשר לשים הכסף בפקדון בבנק או ולקבל ריבית. ובעצם גם לקבל אשראי בחינם ללא ריבית והצמדה לשבוע עד 3-4 שבועות תלוי בזמן החיוב. לדוגמא אם משלמים הוצאות ב10 או 15 לחודש, ומועד החיוב ב20 -קבלתי אשראי לשבוע. אם ב2 או ב10 לחודש, התשלום נדחה לעוד 3-4 שבועות לחודש הבא 
2.התשלומים שבעל העסק משלם הם מוכרחים ולא אם הוא רוצה או לא רוצה ובד"כ הם קבועים מראש, מה שנקרא הוצאות קבועות של העסק (מע"מ, ביטוח לאומי,מס הכנסה,חשמל,מים,ארנונה,טלפון,אינטרנט,גז,שכירות,ביטוח,שירותי פיננסים כמו הנהלת חשבונות ועוד) בהתאם לסוג העסק.וכמובן יש גם את ההוצאות המשתנות שמוסיפים על הוצאות העסק הקבועים.בהתאם לעסק יתכן שרוב התשלומים הם להוצאות קבועות ופחות למשתנות. לעומת לקוח פרטי שאצלו רוב ההוצאות הם משתנות ולא קבועות.
בד"כ בעל עסק קטן מוציא אלפי ש"ח בחודש על ההוצאות במינימום 2000-5000 לפחות ולכן הוא יכול לקבל הטבות נוספות על ההוצאות שממילא הוא משלם מידי חודש ולא צריך להוציא תשלומים נוספים כדי לקבלן.
3. ההטבות הנוספות על מזומן שחוסכים בכסף באופן מוכח!
1+1 (קנית אחד השני בחינם)כל שבוע\חודש - בקולנוע, מסעדות,אופנה, אתרי שעשועים ותיירות ועוד,בהתאם לכרטיס האשראי,ולכן כדאי לבחור בכרטיס אשראי עסקי שנותן יותר הטבות.
נקודות -קים רק בכרטיסים בינלאומיים ולא מקומיים בחברות האשראי כמו דיינרס ואמריקן אקספרס ויזה.נקודות בכרטיסים מקומיים היה קים בעבר ונפסק לפני כמה שנים.המרת הנקודות ואפשרויות ההמרה בהתאם לכרטיס האשראי . אפשר להמיר למוצרים ושירותים בחינם לגמרי רק בנקודות,או שמקבלים הנחה על המוצר תמורת נקודות. יש רשימה ארוכה של מוצרים ושירותים שאפשר להחליף כמו טיסות,ארוחות, מסעדות,מלונות,נופש, אופנה ,ספורט ותיירות ועוד ,הכל בהתאם להעדפות של בעל העסק.
מבצעים-יש קופונים,חוברת מבצעים חודשית,מבצעים נוספים במייל\מסרון, והנחות קבועות של עסקים למחזיק כרטיס אשראי ,וגם מבצעים חודשיים של בעלי עסק שונים שמשתנים מידי חודש.
חו"ל -יש ביטוח נסיעות לחו"ל חינם.בכרטיסים אשראי יוקרתיים התשלום בחו"ל הוא בתאריך חיוב בארץ ולא במיידי או תוך 2 ימים.
4.שירות לקוחות שחוסך זמן ותיאום ציפיות - בהמשך לקודם, יש שירות לקוחות עסקי בעל העסק יכול לפנות ולקבל מידע על כל ההטבות שמקבל בכרטיס האשראי ולבצע את הפעולות הנדרשות על מנת לממש אותן. בכרטיסים יוקרתיים של אמריקן אקספרס יש שירות גלובל אסיסט (עוזר אישי) שנותן מידע על שירותי עסקים מסוימים בארץ ובחו"ל וגם מבצע הזמנות לפי בקשת בעל העסק ללא עלות(רשימה באתר אמריקן אקספרס)

כל ההטבות חוסכות בחודש מאות ש"ח במינימום בחודש כל חודש, על הוצאות שהעסק ממילא מוציא ולא הוצאות מעבר. אפשר למנות כאן עוד ועוד הטבות בכרטיסי אשראי , אבל נראה שכל בעל עסק הבין את הרעיון.בעל עסק צריך לבחון כל כרטיס אשראי עסקי רלבנטי, שנותן לו  כמה שיותר הטבות שרלבנטיות אליו. 

בנוסף יש מבצעים שרלבנטים רק בכרטיס אחד שאין במשנהו,וגם יש הטבות בכרטיסי אשראי שאפשר לנצל עד סכום מסוים ותו לא. לדוגמא בישראכרט אפשר לקבל 1+1 כל 1500 ש"ח עד 4 פעמים כלומר עד 6000 ש"ח. מעבר לכך אין כל הטבה. בלאומי קארד הטבת 1+1 מ2000 ש"ח.
ולכן מי שעובר סכומים שמעבר ל7-8 אלף בחודש וכיוצא, יכול לעשות 2 כרטיסים,לשלם באחד את עיקר ההוצאות והקניות,והשני לנצל בקבלת יותר הטבות. ההטבות הם לפי כרטיס ולא לפי אדם. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה