יום שלישי, 30 ביוני 2015

איך עשיתי דיאטה וירדתי 10 קילו במספר חודשים עם שמירת משקל?

איך עשיתי דיאטה וירדתי 10 קילו במספר חודשים עם שמירת משקל?
אני בחור דתי וגבוה קרוב למטר תשעים ורווק,לאורך שנים עליתי בכמה קילוגרמים,ולצורך שמירת משקל ובריאות ויציאה לדייטים (מה לא נותנים בשביל האישה?)- הייתי צריך לבצע פעולה מונעת של דיאטה .זה כולל בעיקר הורדת הבטן והורדת היחס של שומנים בדם וסוכר .שאר בעיות בריאות אין, ברוך השם והמצב טוב. לפני שמתחילים בפעולה כלשהי צריך לדעת מה המצב הקין ודיאגנוזה והשוואה לשאר השנים הקודמות והבדיקות הקודמות של מצב הבריאות. ולכן בצעתי בדיקות דם מקיפות ,ובהתאם נקבע הטיפול של הדיאטה. 
1. פגישות עם דיאטנית קלינית שתתן הדרכה להורדה במשקל ,לא רק בקלוריות אלא גם בארוחות מומלצות. בנוסף גם תמיכה (לא נפשית היא לא פסיכולוג...) וגם מחויבות (אתה צריך להראות תוצאות כל חודש גם על המשקל והמראה)
2. הורדת סוכר לבן כלשהו מתפריט באופן קבוע. גם לא בתה או קפה וגם לא סוכרזית. כולל גם לא עוגות או מאפים וכיוצא, ואין מה לדבר על שתיה ממותקת כלשהי
3.הורדת שומן מוקשה בעיקר במזון המוכן, וגם כמות השמן של טיגון, כך שלדוגמא אני אוכל ביצה קשה ולא חביתה או ביצה עין וגם לא פלאפל. עדין לא מוותרים על השמן כמו דגים \קציצות דגים מטוגנים בשבת ובחגים
4.הורדת קמח לבן ופחמימות - אכלתי רק לחם מקמח מלא מסוגים שונים עם האייקון של אי"ל  וקרקרים מחיטה מלאה של אוסם ,גם לא חלה בשבת אלא רק פרוסה אחת של המוציא. יחד עם זאת אכלתי מצות בפסח וגם אחריה. 
5. פעילות גופנית - כולל בעיקר יותר הליכה וקצת ריצה ופעולות התעמלות מידי בוקר, לא מעבר. פעילות גופנית מסיבית מחזקת הגוף ובריאה, אך דורשת יותר מזון,מה שרמיתי למנוע.
6. הורדה של כמות האוכל הבריא -גם אם אוכלים בריא ,לא לאכול יותר מידי. אני יכול להשמין רק מאוכל בריא ,שהנוסחה להשמנה היא שיש יותר קלוריות שנכנסות לגוף מאשר שהגוף צריך לפעילות.והנוסחה להרזיה שהגוף מנצל את כל הקלוריות ליום ואף מעבר לכך. ככל שהפער גבוה בין הכניסה ליציאה,כך מרזים או משמינים,וכמובן גם בהתאם לזמן.
7. יותר שתיה של מים וחלב.
כאשר אני עושה פעולות אילו (בעיקר הורדת סוכר ופחמימות ופחות אוכל בריא ויותר שתיה)אני יודע בוודאות שאני יורד במשקלועושה דיאטה, גם אם אני אוכל אותו דבר ומעבר לכך. ואני יכול לרדת קילו עד 3 קילו בחודש! בחודש חודשיים הראשונים יתכן שלא תהיה ירידה כלל או ירדה מועטת של קילו, אבל אח"כ בקלות יורדים 2-3 קילו בחודש. 
כאשר עשיתי דיאטה וירדתי 10 קילו תוך מספר חודשים והגעתי ליעד, החלטתי שהגיע הזמן להפסיק לרדת ולשמור על המשקל .למה ? כי ירידה דרסטית במשקל גם אם היא מוצדקת, היא לא מחזיקה הרבה זמן וחוזרים להרגלים ישנים. התהליך שהצגתי כאן עשיתי לבד לפני מספר שנים,וזה לא החזיק מעמד שנה.יש לי אפשרות לרדת עד 5 קילו נוספים בלבד.
כמובן שלאחר הדיאטה ומספר חודשים שעברו ,בדיקות הדם הבאות היו טובות מאד והחזירו אותי כמה שנים אחורה במצב הבריאות.
בשורה תחתונה הכל תלוי בהחלטה שלכם ובקביעת מטרות להגעת היעד .אם אתם באמת רוצים,תגיעו. אם אתם לא רוצים, לא משנה מה תעשו לא תגיעו לכך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה