יום רביעי, 1 ביולי 2015

יתרונות וחסרונות של כרטיס אשראי אמריקן אקספרס

יתרונות וחסרונות של כרטיס אשראי אמריקן אקספרס 
אמריקן אקספרס היא חברת אשראי בינלאומית שממוקמת בארה"ב. בישראל רק לישראכרט יש זיכיון לתת כרטיסי אמריקן אקספרס (בקיצור אמקס) ,לויזה כאל ולאומי קארד אין זיכיון ולכן הן לא יכולות לתת ללקוחותיהן כרטיס אמריקן אקספרס גם את הלקוח מעונין. וזה אחת היתרונות של חברת ישראכרט בתחום כרטיסי האשראי, למרות שלישראכרט אין זיכיון של דיינרס,לעומת ויזה כאל שיש לה זיכיון. לכל חברות האשראי יש זיכיון לכרטיסי ויזה,מאסטר קארד. הבנקים יכולים להנפיק כל כרטיס אשראי.
כמובן שכל המידע הרלבנטי כתוב באתר של אמריקן אקספרס .לאמריקן אקספרס יש מספר סוגים של כרטיסים, יש כרטיסים בסיסיים נמוכים ויש כרטיסים יוקרתיים.ככל שהכרטיס יותר יוקרתי כך יש יותר מבצעים והטבות ושירות מצוין
אכתוב את היתרון וגם את ההגבלות שיש ליתרון ולבסוף את החסרונות.
1.צבירת נקודות - אפשר לקבל מוצר\שירות בחינם תמורת נקודות.או הנחה במחיר מוצר\שירות תמורת נקודות ,לדוגמא עלות 100 ש"ח,שלם 80 ש"ח ו20 ש"ח תמורת נקודות.אפשר להמיר נקודות למלונות וחברות תעופה וגם למועדון הנוסע המתמיד באל על . היום אין צבירת נקודות בחברות האשראי בפרט בכרטיסים מקומיים שהם לא בינלאומיים.
רלבנטי מאד למי שעושה שימוש רב באלפי ש"ח בכרטיס מידי חודש.
הזכאות לנקודות - אין בכרטיס כחול. רק מ240 ש"ח שימוש יש זכאות לתחילת זכאות לנקודות ולא מהשקל הראשון (מלבד בכרטיס פלטינה וסנטוריון), ולאחר קניה ב240 ש"ח ,כל 60 ש"ח קניה\כל 180 ש"ח הוראת קבע שווה נקודה. בנוסף כדי לקבל הטבה של עשרות ש"ח צריך לקנות בעשרות עד מאות אלפי ש"ח מה שיקרה אולי בעוד כמה שנים טובות...
2. הטבות 1+1 חינם - יש בקלונוע במגוון בתי קלונוע  שפזורים ברחבי הארץ (בכל אחד מבתי הקולנוע של סינמה סיטי, בתי קולנוע נבחרים ברשת רב חן ויס פלאנט, רשת גלובוס מקס וגלובוס גרופ וברשת בתי קולנוע לב),לעומת חברות האשראי שההטבה היא רק ל2 בתי קלונוע רלבנטים ,ולא תמיד בית הקולנוע הרלבנטי נמצא במקום המגורים של מחזיק ההטבה. אפשר לקבל עד 4 פעמים בחודש,כל שבוע פעם אחת ,אבל מותנה בקניה\תשלומים של 3000 ש"ח בחודש. לעומת פעם אחת 1+1 בישראכרט שזה 1500 ש"ח או בלאומי קארד שזה 2000 ש"ח . בנוסף יש 1+1 שלא מותנה בקניה כלשהי כמו לונה פארק,פארק מים ועוד. שמקבלים גם בקופונים חודשיים לדוגמא ברשת אופנה וכיוצא
3. הנחות קבועות בכרטיס- יש עד 3000 בעלי עסקים שנותנים הנחות קבועות למי שקונה בכרטיס בהתאם לסוג הכרטיס ואיזור המגורים,ולא משנה באיזו סכום ,ואם יש מבצעים-יש כפל מבצעים. את ההנחה לא רואים בחשבון הקניה עצמה אלא רק בפירוט החודשי.אז יתכן שיש עסקים שנותנים הנחה ולא ידעתם וגם העובד לא יידע אותך,אבל תגלו זאת בפירוט החודשי.בד"כ מי שנותן הנחה קבועה,ישאל אותך אם יש לך כרטיס אמריקן אקספרס בפרט אם הוא המנהל\הבעלים.
הנחות מתחילות ב3% ומסתיימות ב10% ,כך שרוב ההנחות נעות סביב 4-5-7% בלבד.במקום לשלם 100% מהמחיר בכרטיס אחר,אתם משלמים פחות עם הנחה. מתוך ה3 אלף עסקים יש רק עשרות רשתות, ורובן המוחלט הם עסקים קטנים שנמצאים במקום אחד ומותאמים למי שגר קרוב או למי שנוסע מרחוק לבקר וכיוצא.כלומר אם אתם נוסעים לנופש באילת או בצפון,תוכלו לקנות בעסקים שם בהנחה,שבמקום המגורים שלך (לדוגמא בת"א,י"ם השרון) אין עסק כזה. 
יש אפשרות חיפוש באתר לפי כרטיס ולפי אזור מגורים ולפי סוג העסק
המתחרה העיקרי לכרטיס עם מאות הנחות קבועות בעסקים כולל יותר רשתות רלבנטיות הוא מפתח דיסקונט של בנק דיסקונט.
4.שירות לקוחות טלפוני 24 שעות בארץ ובחו"ל ,ולא רק מ8-17 בארץ בכל חברות האשראי.
5.שירות גלובל אסיסט (עוזר אישי דיגיטלי) מעניק  חוויית שירות יוצאת דופן וסיוע בארץ ובחו"ל במגוון רחב של תחומים.
6.כרטיס בינלאומי - אפשר להשתמש בחו"ל ,למרות שהרבה מדינות והרבה עסקים בחו"ל לא מקבלים כרטיס של אמריקן אקספרס ,ולכן יש להתעדכן לפני שנוסעים לארץ ועיר היעד על מנת לברר זאת ולמנוע עגמת נפש וצער בחופשה.ולכן מומלץ לקחת כרטיס נוסף בינלאומי כמו ויזה או מאסטר קארד או רק אותו במדינות של מקבלים אמקס כלל. אפשרי למשוך כספים מכספומטים עם קוד סודי בארץ ובחו"ל ואפשרות חיפוש מיקום כספומט בחו"ל ,אפשרי קניה באתרי אינטרנט בחו"ל אם כי פיפאל לא מקבלת כרטיסי אמקס לחיוב.
בחו"ל יש עלויות של המרת מט"ח בקניה ועמלת משיכה מכספומט , עמלות המרת מט"ח נמוכות במקצת מחברות האשראי המתחרות, אולם עמלת המשיכה מכספומט גבוהה הרבה יותר.השינוי החל מ1 ליולי 2015.
ביטוח נסיעות לחו"ל חינם,ככל שהכרטיס יותר יוקרתי כך בהתאם הסכום הביטוח לפיצוי ויותר כיסויים בפוליסה
7. דמי כרטיס - מכיוון שהכרטיס יוקרתי ובינלאומי ,דמי כרטיס הם יקרים למי שאין לו הנחה או פטור.העלות לרוב הכרטיסים היא בין 17-23 ש"ח לחודש. אפשר לקבל פטור מדמי כרטיס לשנה מחברת ישראכרט או מהבנקים. יש כרטיסים שאפשר לקבל פטור קבוע כמו בכרטיס אמקס לייפסטייל,בתנאי שמחזיקים כרטיס חשראכרט לייפסטייל בתוקף, או בכרטיסי חבר ללא עלות. וכמובן תמיד אפשר לבקש פטור או הנחה מישראכרט בהתאם לשימוש בכרטיס. 


תגובה 1: