יום שלישי, 7 ביולי 2015

מועמדות ומבחני מיון לתפקידים בחברת ביטוח הראל

מועמדות ומבחני מיון לתפקידים בחברת ביטוח הראל 
כאשר אתם שולחים קורות חיים לחברת הראל דרך אתרי דרושים כמו ג'וב מאסטר ,אתם מקבלים הודעה(sms) בטלפון הנייד שלך שקבלתם הודעה מחברת ביטוח הראל במייל  שלך. נוסח ההודעה במייל  תובא להלן.  ההודעה תשתנה בהתאם לתפקיד ולמספר התפקיד. 
כמו שכתוב בהודעה במייל מבחני המיון נערך ע"י חברת jobbing.שזו חברה חיצונית. תמיכה למבחן אתם מקבלים מחברת jobbing ורשום טלפון קווי לתמיכה.
בסוף ההודעה יש קישור שלוחצים ומתחילים את מבחן המיון. (לא צרפתי את הקישור בהודעה להלן). לפני שמתחילים את המבחן יש רשימת שאלות בסגנון אמריקני (שאלה עם 4 אפשרויות תשובה) לגבי דרישות התפקיד עצמם.
דוגמאות לשאלות : האם עבודה בפ"ת\ת"א מתאימה?  איזה שכר אתה מצפה לקבל? האם שכר של ..מתאים לך? האם אתה יכול בשעות עבודה כאלו כולל עבודה ביום ..? האם יש לך ניסיון במכירות\שירות?
המבחן לוקח 20 דקות במינימום עד שעה ,וזה מבחן פסכומטרי טהור כמו במכון מיון והוא מורכב ממספר מבחנים שכל אחד לוקח מספר דקות (הבנת הנקרא, צורות,התאמת כלי לתפקיד,העדפה כלי\תפקיד על משנהו ועוד). ולכן תלחצו על הקישור רק כאשר אתם פנויים לשעה בחינה.
כמובן שתוכלו לבצע את המבחן בשותפות ויותר,או שאדם אחר יעשה את המבחן עבורך ,בעיקר אם הוא מומחה בפסיכומטרי, מכיוון שהמבחן מיון הוא דרך האינטרנט בבית,ולא במכון או בחברת ביטוח הראל ואין פיקוח על הביצוע מלבד הציון.למרות שכתוב בהודעה של חברת הראל שיבוצע בהראל מבדק אימות קצר,זה לא מבוצע כראוי וכל אחד יכול לעבור אותו.
בעבר היה אפשר לעשות את הבחינה בכרום של גוגל ,ואז אם עברתם את הבחינה בפעם ה-1, אם הייתם מקבלים הודעה נוספת לתפקיד אחר בהראל ,אז לא הייתם צריכים לעשות את המבחן שוב  ,הוא היה מעדכן אוטומטית בציון המבחן הראשון ומסיים בהודעה שסיימתם את תהליך המיון . כיום המבחן הוא רק דרך דפדפן אקספולרר של מיקרוסופט (אין אפשרות לעשות בכרום של גוגל או בדפדפן אחר),שלא שומר את תוצאות המבחנים כמו בכרום, כך שתאלצו לעשות את המבחן שוב שוב,גם אם עברתם את המבחן בפעם שעברה. בנוסף שאתם חייבים להשתמש בדפדפן אקספולרר בפתיחת המייל ובביצוע מבחן המיון,גם אם אין לכם במחשב אקספלורר.
אם מועמד לתפקיד כלשהו עשה מבחנים במכוני מיון פילת ואדם מילוא בת"א ,אז תוך שנה -שנתיים ממועד המבחנים הוא לא יצטרך לעשות את המבחנים שוב. אפשרי לעשות המבחנים שוב, ופעם אחת לא אפשרו לי לעשות זאת, ואמרו שציוני המבחן מספקים.(זה מה שנאמר בשנים 2007-2009) מה שבטוח שמכוני המיון חוסכים בכך,כמו שכתבתי פעם בפוסט.מאז שנת 2011 לא עשיתי מבחנים במכוני מיון, יתכן שזה השתנה מאז שכל אחד ואחת יעשה מבחן למרות שעשה בעבר הקרוב.   
יש לציין שחברת הראל היא החברה הפיננסית\הביטוח היחידה שמתנה קיום ראיון עבודה אישי\קבוצתי במבחני מיון.  הנקודה שכישלון\הצלחה במבחן ,לא מודד בכלל את הצלחת המועמד בתפקיד המוצע בחברת הראל, בעיקר בתחום מכירה ושירות.כדי למכור או לתת שירות בתחום הביטוח לא צריך להיות אדם שעובר מבחני מיון או להיות משכיל\חכם.זה יכול להיות יתרון. הוא מודד רק האם אדם (מועמד לעבודה) מוכן לבזבז שעה מחייו ולעשות מבחן מיון עבור להגיע לראיון עבודה ואולי להתקבל לעבודה, שחלקם משרות שהמשכורת החודשית לא עוברת  5000 ש"ח או בשכר מינימום.  
למרות שאני מתאים בידע ובניסיון לכל תפקיד מכירה טלפונית או שירות לקוחות בכל תחום הביטוח בכל חברת ביטוח, לא התקבלתי לראיון עבודה אחד בהראל! מאז אמצע 2007,והגשתי עשרות פעמים מועמדות לכל התפקידים הקימיים בחברה גם באופן אישי וגם דרך חברות כ"א והשמה.
שלום איל מהדב,
אנו מודים לך על הגשת מועמדותך להראל לתפקיד נציג/ת מכירות למוקד אפגרייד (1247) (מוקד אלמנטרי של רכב ודירה).
על מנת להקל על המועמדים שלנו, רוב תהליך המיון מתבצע מהבית (באמצעות האינטרנט).
התהליך כולל שאלון קצר ומבדקי מיון. אורכו של התהליך בין מספר דקות ועד כשעה - לפי דרישות התפקיד - והוא מבוצע עבורינו על ידי חברת Jobbing.
לתשומת לבך: יש לבצע את התהליך באופן עצמאי. בהגיעך אלינו, יתבצע אצלנו מבדק אימות קצר.
בסוף התהליך, יוצג לך דו"ח הכוונה אישי קצר.
בהצלחה!
לאחר שעונים על השאלות האמריקאיות,ועושים את מבחן המיון עם מבחנים פסיכוטכניים ,מקבלים בסוף התהליך הודעה  אוטומטית  חיובית או שלילית. 
בהודעה "חיובית" כתוב שתוצאות מבחן המיון עבר לבדיקה אצל jobbing  ואם זה רלבנטי ייצרו איתך קשר להמשך התהליך.בד"כ יתקשרו אליך רכזת כ"א של הראל תוך מספר ימים 
וזה דוגמא להודעה שלילית: 
בהמשך למייל שנשלח אליך ושעדכן על תחילת תהליך המיון בחברת הראל
בנוגע למועמדותך לתפקיד ...., אנו מודים לך על הגשת מועמדותך להראל.
לצערנו, בנקודת הזמן הנוכחית, נמצאת פחות מתאימ/ה לתפקיד.
אי התאמתך לתפקיד זה אינה מונעת ממך להגיש מועמדות בעתיד לתפקידים נוספים בהראל.
אנו מאחלים לך הצלחה במציאת עבודה מתאימה.
התשובה השלילית תשלח אליך במייל בין אם עשית את מבחן המיון ולא הצלחת ובין אם לא עשית בכלל את מבחן המיון(מספיק שפתחת את המייל ולחצת על הקישור למבחן המיון)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה