יום חמישי, 2 ביולי 2015

מה איש מכירות צריך לכתוב במייל מכירתי ללקוח?

מה איש מכירות צריך לכתוב במייל מכירתי ללקוח?
איש מכירות דיבר עם לקוח קים או לקוח פוטנציאלי, והלקוח ביקש מאיש המכירות לשלוח לו מייל .
בפוסט הקודם התיחסתי האם זה תירוץ או שהלקוח מעונין  ובהתאם האם יש בכלל כדאיות לשלוח מייל וסיכוי לסגירה.
מה איש המכירות צריך לכתוב במייל , על מנת שיהיה יותר סיכוי שלקוח שפותח את המייל וקורא אכן יקנה את המוצר\שירות  מאיש המכירות \איש המכירות יצליח למכור לו את המוצר\שירות.
יש לכתוב במייל כמו שצריכים לדבר עם הלקוח בשיחה רק עם יותר תמציתיות ולענין.אסור לכתוב דברים מקרבים או לא רלבנטים למכירה במייל.המייל צריך להיות כמה שיותר קצר ועניני ומסודר יפה לעין.יש לזכור שהלקוח לא יטרח לקרוא הרבה משפטים או ינסה להבין דברים לא ברורים,בפרט אם יש חוסר סדר והבנה במה שכתב איש המכירות. צריך להתקבל הרושם אצל הלקוח מהמייל ומהשיחה ,שהלקוח רוצה את המוצר ויקנה אותו ,ולא שאיש מכירות מוכר לו מוצר.בנוסף לא שהלקוח עושה טובה לאיש מכירות שהוא קנה את המוצר\השירות,אלא שאיש המכירות עושה לו טובה שהוא מאפשר לו לקנות בתנאים האילו.
כותרת המייל -יכלול את הנושא העיקרי והרלבנטי ללקוח.יש לומר את הכותרת ללקוח לפני ששולחים את המייל  במעמד השיחה עם הלקוח,על מנת שהלקוח יזהה את המייל.אפשר לציין בהמשך לשיחתנו הטלפונית. לדוגמא בתחום הביטוח : הצעה לביטוח בריאות מחברת ביטוח פלונית.מתחום האשראי:קבלת הלוואה מאושרת בסך מחברת אשראי פלונית,מאושר קבלת כרטיס אשראי פלוני מחברת אשראי פלונית. פתיחה :שלום (ושם הלקוח\ה) בהמשך לשיחתנו הטלפונית ובקשתך למייל לצורך מידע נוסף.התוכן: צריך להציג בקצרה את היתרונות של המוצר\השירות בהתאם ללקוח.צריך גם לעשות השוואות עם יתרונות המוצר שאיש המכירות מציע ,בפרט אם ללקוח יש מוצר\שירות של חברה מתחרה.
יש לכתוב את מחיר המוצר\השירות או שירותים נלווים ,בפרט אם הוא בחינם.ואם יש התניה במחיר,אחריות המוצר.
סיום: אשמח לעמוד לשירותך בכל עת לשביעות רצונך,אם עדין יש שאלות אשמח להשיב, ואתקשר אליך בעוד מספר שעות\ימים\מחר\שבוע (בהתאם למה שנקבע עם הלקוח).
וחובה פרטי איש מכירות: שם מלא, טלפון קווי של החברה ונייד איש מכירות,ושם החברה עם הלוגו. (כדאי להכין חתימה אלקטורנית מראש לכל המיילים).לכתוב מתי אתה זמין בטלפון לשיחה.
יש חברות שלא מאפשרות לאיש מכירות לפרסם טלפון אישי שלו אלא רק של החברה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה