יום רביעי, 8 ביולי 2015

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות ביטוח לסוכנים לסוכני שטח בפרופיט סוכנות לביטוח בפ"ת

ראיון עבודה לתפקיד מתאם פגישות לסוכני שטח  בפרופיט סוכנות לביטוח בפ"ת 
אפשר לומר שזה אחד הראיונות הגרועים שהשתתפתי בו עד היום מתוך אלפי ראיונות,וכאשר תקראו עד הסוף תבינו למה
תחילת יולי 2015 שלחתי קורות חיים למגוון תפקידים בכללם מכירות טלפוניות ותיאום פגישות (טלמרקטינג וטלמיטינג) שבשניהם יש לי ניסיון רב של כמה שנים (בחברות ביטוח איילון והכלל הראשון  בטלמיטינג) וכמובן גם ידע מקצועי, בעיקר בתחום הביטוח והפיננסים.
התקשרה אלי בחורה בשם יוליה מנהלת מוקד טלמיטינג (תיאום פגישות) מפרופיט סוכנות לביטוח בפ"ת רחוב הסיבים 47 קומה 4. בקרית מטלון. פרופיט היא סוכנות  שמאגדת הרבה סוכנים עצמאיים ושכירים ,והיא נקנתה ע"י פסגות בית השקעות. התפקיד תיאום פגישות לסוכני שטח. אם לא אמה כלום על התפקיד ומעבר ,אלא בקיצור היא תיאמה איתי ראיון עבודה למחר בחמישי בשעה 11. בתחילה היא רצתה שנתאם ב14 וחצי, כי יש לה הרבה עיסוקים. אמרתי לה שבצהרים חם ואני מעדיף יותר מוקדם. צריך להבין שבמיקום אין אוטובוס וצריך ללכת ברגל כ5-7 דקות (הבנתי מראש שמדובר באישה שכנראה לא מודעת למצב המרואיין שמגיע לראיון במצב כזה של חום וזיעה).
עליתי על קו 68 עד צומת גהה, ומשם על קו עד התחנה ברחוב הסיבים. הגעתי יחסית מוקדם תוך חצי שעה, וכבר הייתי ב10.40 במקום (עשיתי טעות שהקדמתי ב20 דקות..הייתי צריך לאחר,ממילא היא לא הייתה מקבלת אותי לפני הזמן כי טרודה בדברים אחרים ולא במועמד לעבודה). התקשרתי לטלפון הקווי (היא לא נתנה טלפון נייד) ושאלתי אותה אם אפשר להקדים כי אני כבר נמצא, היא אמרה שלא, ואמרתי שאני אחכה. עליתי לקומה 4 וחיכיתי 20 דקות במטבח. הקומה מסודרת ל2 חלקים: המעלית+המטבח+השירותים. והמשרדים עם סיסמה. היא הגיעה למטבח ואמרה שנתחיל עוד כמה דקות.
היא הזמינה אותי פנימה נכנסנו לחדר ישיבות ארוך ,שלצידו יש כיסאות צמודים בשרשרת לקיר (פעם ראשונה שאני רואה,ואני מציין זאת לטובה).
הראיון ארך רק רבע שעה! היא לא הציגה את עצמה ואת פרופיט מעבר למה שאמרה בטלפון. לא דברה בכלל על המוקד\עובדים\שכר ובונוסים,ונראה שוויתרה עלי כבר בהתחלה,או שהיא שומרת את הפרטים לעצמה כאילו שראיון הוא חד צדדי של המראיין ולא גם של המרואיין להכרת החברה והאם הוא מתאים לתפקיד בחברה זו.
מה שעניין את יוליה הוא בעיקר נושא ההתמחות פנסיונית ולמה לא קבלתי התמחות והאם אני מעוניין בהתמחות ולא קבלתי עבודה בתחומים\בתפקידים אחרים.התמחות מקבלים לאחר חצי שנה בתפקיד.
היא לא אפשרה לי לענות על שאלה אחת מבלי שהפסיקה אותי באמצע בשאלה אחרת.היא התייחסה רק לדברים השליליים ולא לדברים החיוביים.
היא טענה שהסיבה שלא קבלתי עבודה כמה שנים או התמחות לא נבעה מאפליה אלא מסיבות אחרות. ששוה לבנק\חברת ביטוח להשקיע בבחור ללא השכלה אקדמית וללא מבחני מעבר בביטוח במקום באדם בעל השכלה אקדמית תואר שני כולל מעבר במבחנים. ובמקום שאני אטיל אחריות על אחרים, אסתכל על עצמי (כל הפוסל במומו פוסל)ואהיה יותר חיובי מאשר שלילי.
טענה שהחברות משקיעות 20-30 אלף ש"ח בהתמחות פנסיונית של העובד ובהתאם מחתימים את העובד על התחייבות לעבוד למשך שנתיים נוספות, ואם הוא עוזב הוא מחויב לשלם את הסכמים האלו (גיחכתי למשמע אוזני,אל תשקיעו יותר מידי ואל תקבלו חזרה,והיא לקחה זאת קשה כאילו שאני צוחק על החברה)
היא טענה שאי אפשר לקבל אדם שעל כל דבר עושה דיון (אז מה יהיה בעבודה?) ושגם מבזבז את הזמן של המנהל שלו בזוטות.(וכמובן התכוונה אלי)
טענה שאני מדבר יותר ממנה וכאילו מנהל את הראיון, שלמעשה היא המראיינת והיא הזמינה אותי לראיון ולא להפך, והציגה עצמה כבעל תואר שני. אז מנהלת יקרה בראיון מי שמדבר הוא המרואיין ולא המראיין, המראיין צריך לשאול שאלות ולשמוע יותר ולא לדבר יותר. אני לא יודע מה הכשרה\השכלה האקדמית שלה, אבל לעשות ראיון היא ממש לא יודעת(כמו הרבה מראיינים אחרים)כולל לא לשאול את השאלות הנכונות וכמובן להתרכז בעיקר בתפקיד ולא בטפל.
ולבסוף עשתה סימולציה של תיאום פגישה של תמי 4. והיא כמובן לקחה חברה בתחום שלא מכרתי או תיאמתי פגישה בדווקא. כמובן שאני ממש לא מעונין לשווק את תמי 4 או כל חברה אחרת חילונית מפלה. אני מבין ויודע בתחום הביטוח והפיננסים, ולכן אני הולך לעבוד שם. אם הייתי רוצה לעבוד בתחום אחר, אז הייתי שולח קו"ח והולך לראיון. קבלתי פתק שבו כתוב שאני צריך לתאם פגישה של סוכן מים של תמי 4 של שטראוס שעלות המתקן היא 2000 ש"ח ,וכל שנה להחליף מסנן שעולה 500 ש"ח. היא הציגה עצמה אישה ששותה רק מי עדן בבקבוקים ורק המים האלו טעימים ולא דרך מתקן וחזרה כך על 3 פעמים ל3 שאלות ששאלתי. יכולתי להמשיך ולומר את היתרונות במתקן לעומת בקבוק גם מהחברה המתחרה (המחיר זול יותר ,יותר נגישות,לא צריך לקנות \להרים בקבוקים,טעים יותר,יש מינרלים במים ועוד), לא היה לי שום חשק להמשיך בסימולציה ואמרתי לה שאני מוותר.
אז היא אמרה שהראיון הסתיים,לא עברתי את הסימולציה כי לא מכרתי לה, ואני לא מתאים לתפקיד במוקד בפרופיט. ממש לא ענין אותה
 כמה מכרתי ובאיזה חברה,כמה שיחות אני מוציא, ולמה אני תמיד מגיע לתוצאות מעל לממוצע מכל עובד\ת אחר\ת, וכמה אני יכול לתאם פגישות בחודש. והיא אמרה לי בגילוי לב לבסוף, אני לא מאמינה לך שתאמר כמה מכרת ובאיזה חברה.גם לא ע"י ממליצים או נתונים אמפירים של החברה עצמה,אז מנהלת יקרה, את לא צריכה להאמין לי ,את יכולה לדעת כי יש נתונים.וכמובן תמשיכי לעשות ראיונות אם בכלל,כי עובד ברמה שלי לא תקבלי. 
היא פשוט דוחה,סבלתי כאשר ישבתי לידה. היא לא ריגשה אותי ולא היה לי שום ציפיה ליותר ולא רצון להתחיל לעבוד עם חשק בתפקיד.וזה לא מהמראה החיצוני שלה אלא מהפנימיות ,ממה שהיא מביעה כלפי חוץ. וזאת פשוט אחת הנשים הבודדות שגרמו לי להרגיש כך. לא הייתי עובד בחברה גם אם הייתי מתקבל לעבודה 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה