יום רביעי, 8 ביולי 2015

קיום אונס קבוצתי אצל חילונים ומה האפשרויות שיהיה אצל חרדים

קיום אונס קבוצתי אצל חילונים ומה האפשרויות שיהיה אצל חרדים  
אני שמעתי על אונס קבוצתי כבר לפני 25 שנה לפחות,בעיקר בקיבוצים כמו שומרת, ובעיקר באזור השרון. שפורסם בעיתונים ודובר בבית הספר בשעת חינוך. דווקא אונס נשים קבוצתי מתבצע לא אצל המעמד הנמוך אלא דווקא במעמד הבינוני עד בינוני-גבוה,. לפני כמה שנים,מאז תופעת האינטרנט המהיר שזמין לכל ילד כולל כניסה והסתכלות באתרי אינטרנט פורנוגרפיים באופן חופשי ,וסמארטפונים עם מצלמה מובנית כולל מצלמת ווידיאו ,וירידת הגיל לקיום יחסי מין בין נער ונערה לגיל 11-13 במקום 17-18 בממוצע בעבר,ותרבות המתירנית וחוסר פיקוח הורים לילדיהם,אז אפשר לראות שתופעת אונס קבוצתי רק עולה ולא יורד. אין מה לדבר שאין חינוך למניעת התופעה (יש חינוך מיני בבתי ספר חילונים שרק יכול לתרום לתופעה ולא למיגור התופעה).
אז בא נבדוק מה התופעות של אונס קבוצתי ,ואח"כ נראה האם התופעות האלו קימים בחברה החרדית\חרדים, כדי שנוכל לחזות האם זה קרה או יקרה. עד כה לא נצפה אונס קבוצתי בחברה החרדית (למעט אונס יחיד שקים בכל החברות).
הנאנסת מכירה את האנס\אנסים והם מכירים אותה. אחרת מדובר בחטיפה של אישה,או חבורה של גברים שמצאו אישה במקום מבודד. זה יכול להיות היכרות מומשכת(בבית ספר,עבודה,צבא) או קצרה (מסיבה,אירוע כלשהו ועוד)
במקרים רבים הנאנסת הייתה מעונינת בחברתו של האנס. חלק נבע מבקשתו של החבר שהנאנסת תקים יחסים עם חברים\אחרים תמורת כסף והיא לא הסכימה
רוב מקרי האונס מתוכנן  מראש ויש מיעוט שיש טריגר מסוים שליבה זאת
הנאנסת מתבקשת\נדרשת  להגיע למקום האנס (מקום ידוע או מבודד),שם מחכים שאר החבורה, או שבאים אח"כ.
האנס מפתה את הנאנסת באלכוהול\סמים ברצון או בלא רצון (שם סם אונס במשקה) לעיתים גם במוסיקה וריקודים.
הנאנסת לא מסכימה לקיום יחסים, והחבורה מאיימים באיומים שונים כולל נידוי חברתי או גרימת נזק פיזי או תדמיתי.
בד"כ אונס קבוצתי מתחיל באונס יחיד (של המנהיג?) שאח"כ ממשיך לאונס קבוצתי. האנס מחליט להמשיך בפעולת האינוס ולא להפסיק. 
הגברים שמשתתפים באונס קבוצתי מכירים אחד את השני, בסגנון חבר מביא חבר.
החבורה מקנה ליחיד יותר העזה וכוח לביצוע האינוס לעומת אנס יחיד
מספר הגברים שמשתתפים יכול להיות 3 עד 10 ויותר. 
פעולת האינוס של היחיד מבוצע כאשר כל הגברים צופים בפעולה שלו ,ואח"כ מתחלפים. 
הנאנסת לא מתלוננת למשפחה\למשטרה\רשויות הרווחה\בית ספר ,או שהם לא עשו דבר אחרי התלונה ועוד האשימו אותה שזה מרצון ולא מאונס 
האנסים לא מתלוננים על חבריהם גם האנסים הפחות פעילים או רק שהסתכלו ולא עשו מעשה.
בד"כ אחרי גילוי פרשת האונס, הורי האנסים מגינים על ילדיהם (האנסים סומכים על כך)
אז בוא נראה האם מה שהעלנו למעלה מתאים לחברה החרדית ונוכל לנבא האם סביר שיהיה אונס קבוצתי בעתיד או שלא. 
ראשית הבנים והבנות לא לומדים ביחד אלא בנפרד,הכל בנפרד. אין תנועות נוער ואין בילויים משותפים  כולל שמחות ומסיבות,טיולים ונופש. אין מה לדבר על קולנוע ,אלכוהול או סמים שכמעט לא נמצא בחברה החרדית, אם רואים בחורה בחברת גברים  זה חשוד.(יש משמרת הצניעות שמונעים זאת) ובהתאם ששום אישה לא תתפתה\תסכים להצעה של גבר חרדי  לסמים\אלכוהול\מסיבות\קולנוע וכיוצא כאשר זה לא קים בחברה.
אישה חרדית נפגשת עם גבר חרדי רק במסגרת דייט לצורך נישואין בד"כ במקום ציבורי או בבית של הבחורה\חברה וכיוצא. גם כאשר חרדית מעונינת בקשר עם גבר לצורכי חתונה הם לא באים במגע פיזי ביניהם עד החתונה,והם לא יוצאים יחד כמו שקיים בחברה החילונית ובוודאי שלא לבד.  יש איסור ייחוד, וגבר וגם אישה לא יהיו יחד בחדר\בית סגור ומונעים זאת מראש. כך שסתם אישה לא תלך לבית כלשהו ללא מטרה כלשהי או לבית שיש שם רק גברים.
גבר חרדי בקושי מבצע פעילות מינית ביחיד, ובוודאי שלא יעשה זאת ברבים מהבושה בפרט שהוא מתפשט והוא נמצא בערום.יש כלל הלכתי שאישה מותרת להתייחד עם 2 גברים כשרים,כי כל גבר מתבייש מחברו בקיום יחסים עם אישה לידו. אין מה לדבר שהיום אפשר לצלם ,וכל אחד מהחבורה יכול לצלם.ואפשר להפיץ זאת ברבים או לראיה או ללחץ ואיומים כלפי האנס,ואז האנס יהיה בנידוי חברתי מהסביבה ומהמשפחה .ולכן כמעט לא קים תכנון מראש ולא שיתוף אחרים במעשה (ורצוי שיהיה כמה שיותר בסתר ולא בגלוי).
הקבוצה החרדית תמנע את היחיד מלבצע אונס ולא תגרום לו לבצע אונס,ובוודאי תלשין עליו לרשויות החוק ולרבנים .אין כלל ענים והעזה לעשות זאת מול חבורה. חרדים לא צופים יחד בחבורה בסרטי פורנוגרפיה\צורכים סמים\מסיבות וכיוצא  ובוודאי שלא עם האישה
האנס בחברה החרדית זה לא דבר נורמטיבי לגמרי לגמרי , האנס מסתכן בכלא לטווח ארוך עם ניתוק מהקהילה (חרדי לעומת חילוני תמיד יש קהילה) שאחרי הכלא הוא ממש לא יחזור למעמדו הקודם (קחו דוגמא פרסום ל"רב" שנתפס במעשים מגונים).
מצד האישה לא קים איום נידוי חברתי מצד הגברים וכיוצא  כי זה לא קים, הבחורה נמצאת רק אצל נשים.
ואצל החרדים לא מגינים על הילדים\אנסים בטיעונים של חילונים  "היא רצתה" "היא נהנתה" "היא פיתתה אותו" וכל מיני שטויות אחרות. כי גם טיעון כזה הוא נגד הדת. קיום יחסים מותר רק בין גבר ואישה נשואים בלבד.
עם כל האמור לעיל יתכן מאד שיהיה אונס קבוצתי מצד שבאבניקים(נושרים) מהחברה החרדית שנראים חרדים בחיצוניות אבל הם חילונים גמורים  בפנימיות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה