יום רביעי, 14 במרץ 2012

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות וגביה במוקד פיננסי באורנג' בפארק סיבל בראש העין


ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות וגביה במוקד פיננסי באורנג' בפארק סיבל בראש העין
בהמשך לפוסט בסוף פברואר 2012 ראיון עבודה טלפוני לתפקיד שירות וגביה במוקד הפיננסי של אורנג' בפארק סיבל ראש העין , לצערי שבוע שעבר חליתי בשבת בשפעת ולא יכולתי להגיע להגיע לראיון עבודה ביום ראשון.

התקשרו אלי ביום חמישי בחמש וחצי בערב וראשון בבוקר בתשע לטלפון הנייד,כדי לוודא שאני מגיע ,אך לא יכולתי לענות לטלפון בזמן שאני מתפלל , וגם בבוקר עדין  לא פתחתי אותו כלל (קבלתי הודעה שפרטנר התקשרו ושיחה שלא נענתה) וגם לא יכולתי לשלוח הודעה במייל מחשב.

בסוף פוסט מיולי 2011 ראיון עבודה לתפקיד נציג שירות במוקד שירות אורנג' בפארק סיבל בראש העין  כתבתי למה אני לא מעונין להגיע לראיון עבודה בפרטנר ראש העין, גם לאחר שקבלתי זימון לראיון עבודה ולא הגעתי. כנראה בפרטנר לא קראו את מה שכתבתי ומחקו זאת ,כי בדצמבר 2011 הוזמנתי לראיון עבודה בפרטנר וכמובן לא התקבלתי. נתתי לפרטנר הזדמנות נוספת ועכשיו בתחילת מרץ 2012,לאחר 4 חודשים בלבד,הוזמנתי  שוב לראיון עבודה. פשוט מדהים.

כאמור , לאחר שלא הגעתי שבוע שעבר בראשון לראיון עבודה באורנג', התקשרה אלי בשני ב-11 בבוקר רכזת כ"א מאורנג' ושאלה אותי למה לא הגעתי ולמה לא הודעתי שבאתי. אמרתי שהייתי ועדין אני חולה ולא יכולתי להודיע. היא שאלה האם אני אוכל להגיע השבוע? עניתי שאני לא חושב שאהיה בריא עד סוף השבוע, ואני לא מעונין לקבוע שוב ראיון עבודה ולא להגיע כי אני עדין חולה.

הנקודה שהקורס מתחיל ביום ראשון ואם אני לא יגיע השבוע, הרי אני אצטרך לחכות לתפקיד ולקורס הבא. היא חשבה שאני מתחמק ושאלה ישירות האם אני מעונין לעבוד? אמרתי שכן, אבל את חושבת שאני אתקבל לעבודה באורנג' אם אני יגיע לחולה? הרי אין לי סיכוי גם אם אני הכי טוב שיש. לבסוף קבענו שיתקשרו אלי שבוע הבא ויתאמו מחדש ראיון עבודה.

ביום ראשון בבוקר התקשרה אלי רכזת כ"א מאורנג' ותיאמה לי ראיון עבודה בשלישי ושלחה לי מייל לגבי הפרטים של ראיון העבודה ,שאת פרטיו כתבתי כבר בפוסט הנ"ל מיולי 2010 (הנוסח לא השתנה מלבד השם של רכזת כ"א). בשני בבוקר היא התקשרה לוודא שקבלתי ואני מגיע. בשני בערב התקשרו אלי רכזות כ"א מאורנג' לוודא שאני מגיע, וגם בשלישי בתשע בבוקר פעמיים כי לא יכולתי לשמוע דבר כי הייתי באוטובוס. למי שלא מודע לאחוזים הגבוהים של מועמדים שקובעים ולא מגיעים זה מאד תמוה.

בשלישי בוקר לקחתי קו 76 ב8 וחצי לפ"ת ,וחיכיתי לקו 5 כרבע שעה. ברבע ל-10 כבר הייתי באורנג'. לצערי לא יכולתי לעלות לק 76 יותר מאוחר ופחות לחכות ,כי הייתי מפספס את קו 5. להזכיר שאני משלם רק על נסיעה אחת. מי שנוסע בקווים של אפיקים משלם מחיר מלא על כל נסיעה.

השומר הרוסי בכניסה בפרטנר רוצה ממני תעודה. אני מראה לו את התעודה מול הפרצוף ואומר לו: אתה לא תשכח אותי כל החיים. הרוס(י) בתגובה - למה אני צריך לזכור אותך? אל תקלל אותי. למועט לציין שאני היחידי שנכנס שצריך להציג תעודה. חרדי בפרטנר זה חשוד,הרי אין חרדים שעובדים במוקדים החילונים בפרטנר.

נכנסתי לחדרון רכזת כ"א בכניסה ואמרתי שהגעתי. גם בראיון הראשון והשני כתבו את שמי במקום ראשון בדף (אתם יודעים מה זה אומר? לא מתאים ובתפקיד ניצב ובובה). הפעם לא בקשו ת.ז. כך שיש סיכוי להתחזות. גם אחרי שאתם מגיעים ומציגים תעודה ומחכים בחוץ תוכלו להתחלף, כי מי שקוראת את השמות היא לא אותה רכזת שרושמת אותך שהגעת.

כצפוי ,אורנג כמו שאר חברות הסלולר והתקשורת לא מתחילות בזמן ורק בעשר ורבע התחיל קריאת השמות לאחר שעוד מועמדת הגיעה. הגיעו 14 מועמדים ו-6 מועמדים לערך לא הגיעו, כצפוי 4 בנים והשאר בנות. רכזות כ"א מעדיפות נשים ולא גברים.

הכניסו אותנו לחדר עם מחשב ומסך ,ורכזת כ"א  הסבירה קצת על מרכז ההערכה שצריכים יותר ממועמד\ת אחד לתפקיד (ואני אמרתי לזו שיושבת לידי, מקסימום 2 מועמדים), ואתם לא מתחרים אחד בשני (אנחנו לא מתחרים כי מרכז ההערכה הוא מכרז תפור מראש למועמד\ת שנבחרו מראש, ומרכז הערכה כסרט שמשחקים ניצבים בסרט של השחקן הראשי שמתקבל)

הראו לנו 2 סרטונים:אחד בקיצור על יום העבודה באורנג ,וקצת דברי ראשי צותים (אחד דתי בגרוש "אי אפשר לעצור אותו"- בקרוב תפוטר מהתפקיד). הראו תמונה בשניה של חרדי אחד. לא הראו חרדיות או ערבים או בעלי מוגבלות רק חילוניות בעיקר. הראו קצת ימי כיף וכיוצא.

סרטון השני היה על התנדבות בקהילה- מילוי מוצרי מזון בקרטונים של ארגון לתת , ודיבר בחור דתי עם פיאות מספר פעמים על ההתנדבות כמספר שדברו 3 חילונים אחרים. והשני על סיוד ושיפוץ בית של נערות במצוקה.  אורנג'- ההתנדבות בקהילה הכי חשובה שלכם שפתחתם מוקד אורנג בי"ם לחרדים. במוקדים החילונים כאמור אין חרדים,או שאפשר לסופרן על כף היד על מנת שיוצגו כעלה תאנה של חוסר הפליה.

לאחר הסרטונים, התבקשנו למלא טופס. וכמובן הכי חשוב למלא למעלה חבר מביא חבר. אם תתקבלו ואם החבר יתקבל תקבלו 1000 ש"ח. אשרי המאמין כמו שרכזת כ"א בעצמה אמרה.
רכזת כ"א שאלה אם יש שאלות ? לאף אחד ואחת לא היו שאלות כצפוי. כולם יודעים שמי ששואל לא מתקבל לעבודה, הוא נפסל מראש, אז אל תשאלו.

שאלה אם מישהו יודע על דירוג bdi של עובדים(מקום העבודה הכי טוב לעובדים)  ואיפה מדורגת אורנג'? קישור לכתבה נשלח במייל כדי שידעו לענות על התשובה וכדי שיראו מי פתח את הכתבה (וזה חדש ביולי זה לא היה, וגם בראיונות עבודה קדמים לא הזכירו זאת). אורנג' במקום השני אחרי אינטל , אני אמרתי סלקום והתכוונתי בעיקר לשירות הלקוחות.

הייתה בחורה צעירה שעבדה באורנג' בעבר ובאה שוב להתקבל. אני יודע מראש שיש לה סיכוי גבוה להתקבל והראיון עבודה תפור בשבילה, מלבד שרכזת כ"א שהקריאה את השמות בתחילה שאלה איפה היא ונאמר שהיא בשירותים.   

באה רכזת כ"א והקריאה 4 שמות שילכו איתה לחדר אחר להמשך מרכז ההערכה.ואני בתוכם.ידעתי כבר מראש שאף אחד מ-4 לא יתקבל כלל לעבודה. רכזות כ"א מעולם לא קראו נכון את שם המשפחה שלי מהדב- קשה לכן לקרוא 3 אותיות בעברית, נכון?

הובאנו לצד השני המזרחי לאותו חדר מהראיון הקודם. הראיון ארך יותר משעתיים,  מאחרי 10וחצי עד רבע לאחד. הייתה אותה רכזת כ"א שהייתה בראיון הקודם, פסיבית לחלוטין רק כותבת כמה דברים, כנראה עדין מתלמדת. אין מאבחנת ממכון מיון אדם מילוא רק מאורנג', בכל אופן לא נאמר שהמראיינת היא מאדם מילוא .

2 בחורות צעירות ,אחת דתית נשואה שעשתה שירות לאומי שבא משדרות והגיעה למרכז ללא השכלה כלשהי, שכנראה מראש ויתרה על העבודה ורק חיכתה שזה יסתיים, בקושי ענתה על שאלות, לא השתתפה בדיון ולא ידעה כלום על התפקיד. חסרת מוטיבציה ואדישה. פשוט מדהים אילו מועמדות מביאים.

השניה הייתה דתית מקרני שומרון שהייתה היחידה שקראה באיזה ספר לפני הראיון כחצי שעה ועובדת באיזה סופר. לומדת פסיכולוגיה במכללת אריאל מספר ימים בשבוע. חדשה בשוק העבודה, יש לה הרבה מה ללמוד.

השלישי בחור שעבד במזון לילדים בגן ,עשה קורס בטבחות ועבד באיזה מסעדה. מדהים שגם בראיון הקודם הזמינו טבחים ומי שעבד במסעדה,אז מי שעבד בעבר בתחום המזון ישלח קורות חיים לאורנג' ויקבל זימון לראיון עבודה.

יחד עם זאת,  מה נסגר אתכם אורנג' לגבי האוכל? אתם מחפשים מישהו\מישהי שתבשל ותאפה לכם? הרי ממילא הם לא מתקבלים לעבודה באורנג' ,ואתם שואלים אותם למה לא לעבוד בתפקיד טבח?

לפני ההצגה העצמית, רכזת כ"א פזרה מילים על השטיח, ובקשה שכל אחד ואחת יציג את עצמו בהתאם למילה שבחר. כמובן הצגה עצמית ,הבחור(בחר במקצועיות ויושרה,הוא לא הבין מהי המילה יושרה בעברית בכלל,ולא ידע לבטא את עצמו מספיק,קבל את הזמן הכי ארוך )

הבחורה הרוקה (חתירה למצוינות ) והנשואה(הוגנות) ואני בסוף(למידה) רכזת כ"א שאלה שאלות טרחניות ועשתה פשוט חקירה משאלות על גבי שאלות,על כל תשובה יש שאלת המשך, אך בעיקרה לא רלבנטית.  

לא אטריח אותך בכל השאלות והתשובות והרקע האישי של המועמדים. צריך להתכונן ולענות לעצמך על השאלות הבאות(יש עוד הרבה): איזה תפקיד אני רוצה (מכירות,שירות, בק אופיס) למה אני מתאים לתפקיד, מה עשיתי בתפקידים הקודמים שרלבנטים לתפקיד הזה. עבודת צוות, ידע רלבנטי (תואר או קורס). כאשר תענו נכון על השאלות, התפקיד שלך.

כצפוי, לי לא עשו שום חקירה ולא שאלו על למידה עם הכי פחות שאלות ועם שאלות שמוכוונות ללמה אני לא מתאים לתפקיד (שאלו אותי על התפקיד האחרון השירותי באקדמיה ולא נתנו לי להתייחס לתפקיד מכירה או לקורסים בשירות ומכירה) ,בהפטירה שאני מבינה שאתה מבין בתחום מכירה ושירות.הרי ממילא אני לא אתקבל לתפקיד למרות שאני מתאים.

לאחר מכן הפסקה של כמה דקות והראו לנו היכן השתיה והשירותים. בפעם שעברה גם כוס מים לא קבלנו. דברתי קצת עם הבחורה ואמרתי לה שהיא יכולה לקבל עבודה גם בחברות אחרות שיש בפארק סיבל או בפ"ת וכיוצא.

לאחר מכן דינמיקה קבוצתית. קבלנו טפסים של 6 מועמדים לעבודה עם דירוג מהמתאים להכי פחות מתאים. 
מכיוון שאני מכיר את הטופס והדירוג, תוך דקה סיימתי. והרכזת כ"א שאלה בפליאה האם סיימתי ועניתי שכן. לאחר מכן כל אחד ואחת הקריאו את הדירוג (הבן התבלבל וקרא אחרון), והפלא שלכל אחד היה דירוג אחר ושונה מלבד שיכולנו להשתוות במקומות 2-3 .

לאחר מכן היה דיון חופשי על המועמדים והבחירה במקומות הראשונים .אין דיון עם זמן והסכמה על דירוג . הסברתי לרוקה למה עובדת שמכופפת נהלים לא מתאימה. למה שגית מתאימה עם זאת שהיא נפגעת. דברנו על רוני שהבן שם אותה במקום שני ואני הפכתי כל טיעון שלו חיובי לשלילי. דברנו על אביב וזהו, אין דיון לגבי שאר המועמדים.

לאחר מכן נתבקשנו לבחור מועמד\ת שאנו מזדהים איתה. אני בחרתי באביב כבעל מוגבלות (כל התיאורים עליו מתאים להגדרה זו). הנשואה הדתית בחרה בגל גם במקום הראשון כאחד שעוזב מקומות עבודה כי אין לו התלהבות.

לאחר מכן היה סימולציה של שיחה של מנכ"ל חברה שחזר מחו"ל  כלקוח עסקי 6 מכשירים  שהתקשר למוקד שירות וטען שחיוב החשבונית גבוה (1700 ש"ח במקום 1200 ) בניגוד להסכם והוא לא מתכוון לשלם זאת והנציגה תבדוק טוב טוב על החיוב המוגזם, ונשאלנו מה אנו עונים למנכ"ל. הבן ענה תשובה חלקית משהו, הרווקה נתקעה עם התשובה והנשואה לא ענתה בכלל.

התשובה המוצעת שלנו: יש לברר מה כתוב במערכת ,יתכן שנציג שירות אמר משהו וכתב משהו אחר. כרגע אין אפשרות לשמוע האזנת שיחה. יש לשאול אם יש חוזה כתוב. יש לבדוק חשבוניות קודמות. יש לבדוק מה לגבי החיוב הקודם. יש לומר למנכ"ל שלפחות ישלם מה שהוא מסכים לשלם 1200 ש"ח.יש לשאול אותו שאלות שהוא מסכים עליהם ואח"כ לטפל בנושאים במחלוקת. ויש לשאול לגבי החיוב העתידי האם לפי מה שדורש המנכ"ל או לפי מה שכתוב המערכת. כמובן מפנים הלקוח לטיפול לראש צוות ולא טיפול עצמאי של נציג שירות.

זהו נגמר יום ההיכרות, המשכתי את המשחק עד הסוף . נתבקשו לחכות עד שיודיעו לנו האם יש לנו ראיון עם ראש צוות או האזנות וכיוצא. חיכינו רבע שעה! על מנת לשמוע שאף אחד ואחת לא ממשיך ויתקשרו אלינו תוך יומיים. בינתיים דברנו הבן הרווקה ואני על העבודות בשוק, על אתרי דרושים על ראיונות עבודה קודמים ועצות לעתיד.

חכיתי עד אחד ורבע לקו 5. ממילא פספסתי אותו ברבע לאחד(נוסע כל חצי שעה) והגעתי לבית בשתים ורבע, לאחר קו 5 בשוק פ"ת , לקחתי קו 87 לתל השומר ומשם הלכתי לבית כ-10 דקות.

אתם יכולים לעשות השוואה לעומת ראיון עבודה הקודם לפני חצי שנה, אין הרבה הבדלים. המשך מרכז הערכה וסימולציה לתפקיד שירות ותמיכה סמארטפונים בחברת אורנג' בפארק סיבל בראש העין

למועט לציין שאני לא מתכוון להגיע לעוד ראיון עבודה באורנג'בראש העין,אלא הזמנה לקורס ולתחילת עבודה. נתתי לחברה יותר מ-2 ראיונות בחצי שנה האחרונה ועשרות ראיונות טלפונים לאורך השנים. אני הכי מתאים לתפקיד שירות ומכירה, ועד שאורנג' תבין שהיא חייבת לקבל גם עובדים חרדים מתאימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה