יום שני, 19 במרץ 2012

ראיון עבודה ומרכז הערכה לתפקיד תמיכה טכנית בחברת בזק במוקד בת"א


ראיון עבודה ומרכז הערכה לתפקיד תמיכה טכנית בחברת בזק במוקד בת"א
לפני חודש בערך קבלתי הפנית עבודה מלשכת תעסוקה בת"א (ממר יעקב מטרסו) לתפקיד תמיכה טכנית בחברת בזק במוקד בת"א. שלחתי קורות חיים באותו יום וציינתי שקבלתי את ההפניה מלשכת תעסוקה.

לא קבלתי כל תשובה, כמו שציינתי כאן בפוסט לפני שבועיים לערך. לאחר שבוע- שבועיים נמסר לי ע"י מר יעקב מטרסו שבזק הקפיאו את המשרה. שבוע שעבר ביום שני קבלתי טלפון מענבר רכזת כ"א מבזק ואמרה שעכשיו המשרה רלבנטית ולכן היא מתקשרת.

אמרתי  מראש שאני בחור דתי ולא התקבלתי לתפקיד תומך טכני בחברות האינטרנט כמו בזק בינלאומי, 012 סמייל, אינטרנט זהב בגלל שאני לא עובד בשבת וחג. היא אמרה שבבזק זה אפשרי לא לעבוד בשבת,אפשרי לעבוד בשישי ובמוצ"ש וזה לא תנאי לאי קבלה לעבודה.

המוקדים הטכנים בת"א חיפה וב"ש פתוחים 24\7 ימים בשבוע מלבד ביום כיפור כמו שאר חברות האינטרנט. משמרת בוקר מתחילה מ-7 בבוקר וכל שעה בעיקר 8 יש פתיחת משמרת עד 10, משמרת צהרים מתחילה ב-15-16 בסיום וחפיפה למשרת בוקר ומסתיימת גם ב-1-2 בבוקר שמסייעת למשמרת לילה, ומשמרת לילה מתחילה ב-23 עד 6-7 בבוקר

משלמים שכר מינימום (לא לשכוח שביולי 2012 יש שינוי בשכר מינימום) משעה 14.00 יש תוספת 20% לשעה, משעה 22.00-6.00 יש תוספת 50% לשעה, ובשבתות וחגים יש תוספת 75% לשעה.

העלאה בשכר בהתאם לותק הנציג ולמקצועיות ובהתאם להעברה לתפקיד בכיר יותר. צריך למלא את התפקיד של תומך טכני במשך שנה וחצי לפני שיכולים לעבור לתפקיד אחר.אפשר לעבור לאגף שיווק, משאבי אנוש ,הנדסה וכיוצא.  אם תעברו תפקיד לאחר שנה וחצי, לא תוכלו לעבור לתפקיד אחר גם אם אתם מבוקשים עד שיעשה התפקיד במשך שנה וחצי. ובד"כ הקידום הוא מבפנים מעובדי החברה ולא מבחוץ.

תגמולים: במוקד הכל מדיד ויש הרבה פרמטרים למדידה. בהתאם למדדי השירות מקבלים תגמול של מאות ש"ח עד ל1400 ש"ח לכל אחד – אין 1400 ש"ח למקום הראשון, אלא תיאורטית לכל עובד\ת שעומדים ביעדים.
בנוסף ליעדי שירות, יש יעדי מכירה ואפשר להגיע גם ל-3000-4000 ש"ח.לא נאמר האם זה המקסימום או שזה אפשרות יעד הכי גבוהה שיש.  ואני אומר על זה- אשרי המאמין.

יש קורס במשך 5 שבועות  מ-8.00-16.00 , 5 ימים בשבוע (וכנראה כולל את חול המועד פסח-הרי מדובר בחברה חילונית שמחללת שבת וחג, אף אחד לא שאל וגם לא אני ) בשכר מינימום בלבד  ללא תוספות.הקורס בחשבון הוותק העובד.

יש החזר נסיעות חופשי חודשי. יש הסעות לבית בשבת וחג וגם מעבר לשעה 22.00  בלילה ביום חול.
יש התחייבות לשנת עבודה. מי שמתפטר לפני שנה,יש קנס של 2500 ש"ח שהולך ויורד ככל שהעובד יש יותר ותק ועובד קרוב לשנה.

תנאי עבודה: ביטוח מנהלים\פנסיה לאחר חצי שנה בהתאם לחוק. קרן השתלמות לאחר 18 חודשים( שנה וחצי), יש הנחות בחברות בנות של בזק- פלאפון, בזק בינלאומי ויס.  יש ימי גיבושים ונסיעות לחו"ל מידי שנה (כל שנה יעד אחר).

יש ביטוח בריאות ושיניים (ביטוח קולקטיבי של בזק) שעולה מאות ש"ח ,אך רכזת כ"א וגם ראש צוות במרכז ההערכה לא הזכיר זאת, לא שאלתי מדוע ולמה ומתי זה מתחיל האם צריך הצהרת בריאות .  כמובן שיש לשלם מיסי ועד והסתדרות  ויש מתנות לחגים מהועד ומהנהלת החברה.

היא רצתה לקבוע לי בחמישי, מכיוון שחמישי זה יום ההתיצבות בלשכת תעסוקה בת"א,לכן קבעתי ביום אחר בשני בשעה 8.30. והיא אמרה שזה הסתיים לערך ב-15.00.

היא שלחה לי מייל עם כל הפרטים שדברנו בראיון העבודה הטלפוני ועם כמה דפים על מושגים במחשוב ועם מפת המקום בת"א. חיפשתי איזה קו אוטובוס מגיע לשם מאלנבי.

אתמול בראשון בצהרים התקשרה אלי לתזכורת. היום, יום שני קמתי ב5.30 בבוקר,התפללתי,לקחתי אוכל צידה לדרך ,פספסתי כנראה את האוטובוס וחיכיתי רבע שעה עד לאוטובוס הבא.

עליתי על אוטובוס 168  חברת קווים עד אלנבי .שעה נסיעה עם מלא פקקים ואוטובוס מלא בנוסעים גם עומדים זה זמן סביר, יחד עם זאת, הנהג פספס מספר רמזורים ונסע לאט. ומשם לקחתי קו 19 חברת דן עד אבו כביר ומשם רצתי 5 דקות עד לבזק בהרצל 178 ,בדיעבד הייתי צריך לקחת קו 127 עד סוף הרצל פינת בן צבי.

8.42 לערך הייתי בשער בזק ומתקשרת אלי רכזת כ"א מבזק היכן אני? ועניתי בשער נא לפתוח והיא נתקה במיידי. השומר הרוסי לקח ממני ת.ז ומצא אותי רשום ראשון ברשימה (כתבתי כבר כמה פעמים בפוסטים שעברו,שאם אני רשום ראשון, אני לא מתקבל, זה בדוק!) ונתן לי כרטיס אורח עם הדרכה ללכת עד הסוף המסדרון ולעלות לקומה שניה. עליתי במעלית וראיתי כבר שיש 10 מועמדים.

מועמדת נוספת שהתקבלה הגיעה אחרונה והתחיל מרכז הערכה. ומכאן למסקנה, אם החברה מחכה למועמד\ ת ולאחר שהוא מגיע מתחילים את מרכז ההערכה, זה אומר שהוא\היא מועמד עדיף להתקבל לעבודה. ראש הצוות רשם מחצית מהמועמדים מי שהגיע, ואח"כ רשם כולם בדף.

8.55 התחיל והתבקשנו להיכנס לחדר ישיבות ,לאחר שיחה מאד ארוכה ומרדימה ומשעממת של ראש הצוות עופר (התאמצתי לא להירדם ולא לחשוב על דברים אחרים, לא יודע איך הוא בתפקיד חניכה של עובדים).
לאחר מכן, קבלנו מבחן לענות על 20 שאלות טכניות. לא היה קשר בין החומר שקבלתי לשאלות הקשות וגם לשאלות הקלות בשאר חברות האינטרנט.

סיימתי לפני האחרון יחד עם חבר שסיים אחרון ובקשו שנסיים. החבר זומן לחדר והתבשר שהוא לא ממשיך בתהליך.(כנראה מעבר לדרישות התפקיד) אני ממליץ לענות בדף ללא מחיקות וללא הסברים וללא תיקונים כלשהם וללא הסבר לשאלה.  המשכנו בחוץ במילוי טפסים פרטים אישיים.

המועמדים: 2 נשים בלבד(אחת ערביה מיפו בגיל 34 עם 4 ילדים שעבדה בתמיכה ב012 סמייל ואחת מנהלת רשת), 9 גברים(אחד רוסי  מבוגר שעבד 5 שנים בתמיכה בבזק בינלאומי, רובם צעירים 21-26 שלבסוף התקבלו).

הייתה אורלי מאבחנת ממכון קינן שפי (נעוצה במקומה עם קול שקט ונעים) יחד עם ראש צוות. התחלנו הצגה עצמית לא לפי הסדר. חלק מהשאלות למועמדים שאלה המאבחנת וחלק ראש הצוות. לבסוף השאלה לכולם מראש צוות, האם  אתם יכולים לעבוד בסוף שבוע? והאם משרה מלאה או חלקית .

לא אטריח כאן במה שאמר כל מועמד ומה היו השאלות, (מועמד דתי הציג את עצמו בצורה הכי גרועה שיש עם עבודה במשך חודש וחודשיים ב-2 מקומות עבודה, תוך התיחסות לדברים לא ענינים שהיו לרעתו)

אמרתי שיש לי ניסיון וידע בשירות מהאקדמיה וידע וניסיון במכירות כעוזר מרצה בקורסי  שכנוע ודיבייט ומוקיד מכירות ותיאום פגישות בחברות ביטוח וסוכנות ביטוח. תכונות של איש שירות ותמיכה, קורסים בטכנאי מחשבים ובנית אתרי אינטרנט עם התמחות במערכות מידע ושיווק בתואר 1 במנהל עסקים עם התעדכנות בטכנולוגיה.

אותי לעומת השאר (והצעירים בעיקר שזכו ליותר זמן) לא הפסיקו ברצף הדיבור וגם לא שאלו שאלות, מלבד השאלה אלו חברות נתת שירות? נראה וקרוב לוודאי שלא האמינו לי שאני עובד שירות מצוין עם ידע והכשרה ועם פעולות התנדבות לאורך שנים.

בנוסף טענתי שלא צריך לעבוד בחברת שירות כמה שנים כדי לדעת לתת שירות מצוין ויש לי תכונות של איש שירות מצוין. אבל הם כן מאמינים שצעירים חילונים ללא ניסיון תעסוקתי משמעותי שלא עבדו בחברת שירות או במכירות כן יכולים לתת תמיכה ושירות ולמכור.

לאחר מכן יצאנו להפסקה לכמה דקות, ואח"כ דינמיקה קבוצתית. קבלנו משימה בחירה של 2 מועמדים מתוך 6 מועמדים למשלחת הצלה. לאחר בחירה עצמית של 2 מועמדים היה צריך לשכנע אחרים ב-2 מועמדים שלך. היה הסכמה למועמדת אחת. והיו 3 מועמדים למועמד השני, והסתיים ללא הסכמה.

כמובן המאבחנת שאלה את מי שלא השתתף בדיון ,ומי שהשתתף לא שאלה,וגם מי רוצה להוסיף למה לא הצלחנו להגיע להסכמה.לאחר מכן  יצאנו להפסקה לכמה דקות. לא היה כל סינון של מועמדים בניגוד להבטחה או לעמימות שנאמר קודם. אמרו שזה ימשך עד 14.30 לערך.

בשלב הזה המאבחנת המשיכה לבד, לאחר מכן מבחנים פסיכוטכנים: כתיבת סימן לכל מספר בין 1-9. השלמת 20 סדרות חשבוניות ,כ-50 בדיקות בין 2 מילים או מספרים האם זהים או שונים. השלמת 44 צורות במבחן צורות. היה זמן מוגבל לכל מבחן השלמתי את כולו. ואח"כ 4 שאלות קלות על מילים טכניות באנגלית.

למרות שהמאבחנת אמרה לא להסתכל במבחן עצמו ולקרוא א דף ההנחיות, מספר מועמדים בפרט הבחורה הצעירה שישבה לידי תמיד הסתכלה במבחנים קודם, והיא לא קבלה כל הערה מהמאבחנת על כך וראש צוות בהצגה העצמית אמר לה כמה מילים בהתיחסות אישית (סימן לקבלה לעבודה)

הפסקה ארוכה של 20 דקות (שהיא צריכה להיות ארוחת צהרים),לא נאמר שההפסקה ארוכה. בסופה נאמר לי ולבחורה הערביה, בחור אתיופי ועוד בחור דתי שאנו לא ממשיכים הלאה. בשלב זה ישב והצטרף מחדש ראש הצוות. הערביה לא ישבה במקומה אלא ליד הדלת כי ידעה שאנו לא עוברים וישבתי במקומה.

שתקתי ולא אמרתי כלום, למרות שיכולתי לומר שגם בזק כמו שאר חברות החילוניות מוכיחה שהיא מפלה עובדים (גבר חרדי) ומקבלת עובדים לא מקצועיים כמו שכתבתי כאן ובפרופיל שלי בפייסבוק מטוויטים בטוויטר הרבה פעמים היום ובעבר.

כבר אחרי ההצגה העצמית יכלו לומר לנו שאנו לא ממשיכים הלאה,אך לא עשו זאת ושחקו הצגה כאילו יש לנו איזה סיכוי כלשהו לקבלה לעבודה למרות שכבר בהצגה העצמית נקבע מי ימשיך ומי לא. אמרתי כבר לצעירים שאנו לא נמשיך ובזק בוחרת רק אחד מקסימום שנים ולא משנה כמה מתאימים-זה כשלון מקצועי חילוני של משאבי אנוש .

אח"כ  סימולציה בתפקיד תמיכה טכנית- תומך מול לקוח,הוזמנה הבחורה הצעירה ובחור, וחיכו בחוץ 2 צעירים. דברתי איתם קצת ואמרתי להם שיש להם סיכויים גדולים להתקבל ,רק כי הם צעירים.

בחוץ בהפסקות היו בחורות חרדיות נשואות בהפסקה מהמוקד. לא דברנו איתם. שמו לנו על השולחן פריגת אשכוליות ליטר וחצי אחד ו-80 גרם בייגלה. היה רק קפה נמס עלית וקפה שחור עלית-לא היה לי ברירה, הייתי חייב לשתות (בעיקר מים קרים), אכן יש להם טעם רע. מכיוון שאף אחד ואחת לא אכלו, גם אני לא אכלתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה