יום שבת, 8 במרץ 2014

האם כדאי ללקוחות פלאפון לקבל הטבה 5 גיגה גלישה?

האם כדאי ללקוחות פלאפון לקבל הטבה 5 גיגה גלישה? 
לכאורה התשובה צריך להיות במיידית כן. כי כל הטבה בחינם שאנו מקבלים מהחברה שנותנת לנו שירות חיבים לקחת. למה שלא נקבל?  לכן צריך לבחון מהי ההטבה ומדוע ומה החלופות שיש היום ללקוחות פלאפון אצל המתחרים, ויותר נכון לבחון למה בכלל מקבלים את ההטבה. 
פלאפון נותנת הטבה של גלישה 5 גיגה לחצי שנה בלבד. לאחר חצי שנה מי שירצה 5 גיגה יצטרך לשלם מחיר נוסף, או להישאר עם 3 גיגה או כל תוכנית אחרת של גלישה שהייתה לו קודם. 
מי שלא יודיע קודם חצי שנה שהוא לא מעונין בהמשך ההטבה של 5 גיגה, יחויב בתשלום נוסף. פלאפון סומכת על כך שלקוחות ישכחו להודיע וכך יקבלו תשלום נוסף ויקבלו פיצוי על ההטבה חינם. כך שאם אתה הלקוח בד"כ שוכח להודיע לחברה ,כדאי להתכונן לתשלום נוסף או לוותר על ההטבה.   
בנוסף רוב הלקוחות בפלאפון וגם שאר חברות הסלולר בקושי עוברים 3 גיגה שיש להם היום בתוכנית, כך שהטבה 5 גיגה בכלל לא רלבנטית . ולכן רק 100 אלף לקוחות פלאפון הצטרפו לתוכנית מתוך 2 ורבע מיליון לקוחות לערך. איך הלקוחות אומרים לי, יש לי 5 גיגה. וכאשר אני שואל וכמה אתה משתמש\ת? הם ממלאים פיהם מים,והם רוצים 5 גיגה כמו שהם מקבלים בפלאפון. 
פלאפון בצעד שיווקי נותנת הטבה שאין לה כמעט ערך לרוב לקוחות פלאפון, על מנת לשמר את הלקוחות בחברה לאור נטישה מסיבית של לקוחות בזמן האחרון. פלאפון נותנת הטבה של גלישה כדי לחגוג 5 שנים של גלישה ברשת דור 3 , על מנת לתת תשובה לאורנג' שרוצה לפתוח לציבור את דור 4 שלפלאפון אין אפילו תדרים של דור 4 לעומת אורנג וסלקום שקנו תדרים וכל שכן שאין אנטנות דור 4. פלאפון לא רצו לקנות, העדיפו לחסוך כסף ולקבל תדרים ממשרד התקשורת. 
בנוסף מה החלופות שיש היום לעומת פלאפון?  בחברות הסלולר הקטנות גולן טלקום ו012 מובייל מציעים היום תוכנית עם 6 גיגה לשנה (במקום 3 גיגה בתוכנית המקורית) ,לעומת רק 5 גיגה לחצי שנה של פלאפון. בגולן טלקום זה בתוכנית 59 ש"ח לשנה ללא הגבלה עם חו"ל ושיחות הודעות חינם. ב012 מובייל זה בתוכנית 69 ש"ח  לשנה. בפלאפון לא מתחרים במחיר של החברות הסלולר הקטנות, אולי קצת בשירות. 
בחברת סלקום מציעים ללקוח עסקי שיחות והודעות ללא הגבלה ושיחות לחו"ל 200 דקות ל55 מדינות עם 5 גיגה גלישה ב69 ש"ח בלבד לכל לקוח עסקי. 
ללקוח פרטי יש תוכנית סלקום טוטאל שנותן שיחות והודעות ללא הגבלה ו5 גיגה גלישה ל3 מנויי סלולר+ספק אינטרנט 40 מגה מהירות+טלפון קווי ללא הגבלה עם פקס+מודם ראוטר ב199 ש"ח בלבד בחודש למשך שנה ! גם ללא אינטרנט וטלפון המחיר למנוי סלולר אחד הוא 66 ש"ח לחודש וכל שכן אם לוקחים בחשבון את עלות האינטרנט והטלפון שעולה ריאלית 70-90 ש"ח כך שעלות למנוי סלולר אחד נע 43-37 ש"ח למנוי סלולר.
כך שגם לעומת החברות הסלולר הקטנות אין מחיר כזה. וכל שכן לעומת פלאפון שיש רק תוכנית 59 ו69. וכל שכן למי שמשלם יותר כי עברה שנה ועדין לא חידש את התוכנית או שנשאר בתוכנית ישנה יקרה. 
בנוסף בסלקום יש עוד תוכניות ליחיד:  ב69 ש"ח 5 גיגה לחצי שנה, ואח"כ 89 לחצי שנה. או 79 ש"ח תוכנית 5 גיגה עם שיחות והודעות ללא הגבלה.  
כך שללקוחות פלאפון יש חלופות הרבה יותר טובות.הנקודה שחלקם לא רוצה בכלל לבדוק או לשמוע.הוא תקוע בהטבה שלא נותנת לו דבר ונשארים עם אותו שירות שפחות טוב מהמתחרים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה