יום שני, 2 באפריל 2012

ראיון עבודה לתפקיד תמיכה טכנית בחברת 012 סמייל בראשל"צ

ראיון עבודה לתפקיד תמיכה טכנית בחברת  012 סמייל בראשל"צ
שבוע שעבר שלחתי קורות חיים לתפקיד תמיכה טכנית ב012 סמייל ,היום בראשון התקשרה אלי רכזת גיוס של פרטנר (כידוע 012 סמייל מוזגה עם פרטנר ,ומערך הגיוס שיך לפרטנר ולא 012 סמייל) בקשר לתפקיד תמיכה טכנית .

אמרה שיש בר"ג ברחוב אבא הלל או בראשל"צ רחוב האצ"ל ומה אני מעדיף ? אמרתי ששניהם שווים אבל אני מעדיף ר"ג. היא כלל לא שאלה אותי שאלות ולא היה כל ראיון טלפוני כלשהו.

אמרה את שעות המשמרות,המשמרות נפתחות כל שעה, יש משמרות בוקר וערב וסופ"ש, חייבים לתת 4 משמרות בשבוע עיקר בוקר או עיקר ערב. את שכר העבודה- מינימום+ יעדי שירות, אפשר להגיע ל-28 ש"ח וכל כמה חודשים השכר עולה.יש התחייבות לשנה, שאלה האם אני יכול להתחייב? עניתי שכן. שאלה האם יש לי חוב כספי או האם יש לי קרובי משפחה ב012 סמייל? עניתי שלא.  

הקורס והעבודה מתחילים מחר,כך שאני צריך לגשת היום לראיון עבודה. (וכמובן מתברר שזה לא נכון כלל, מכסת הקורס נסגרה כבר,לא מעודכנים) היא אמרה בתחילה לשעה 15.00, ומכיוון שאני לא הולך במיוחד לראיון עבודה רק ל012 סמייל אלא לעוד ראיון בסוכנות ביטוח,ועדין לא תאמתי שעה עם סוכן הביטוח,וגם לא ידעתי את זמני קווי האוטובוס מקרית אונו לראשל"צ קבעתי ראיון ל15.30, ולאחר שדברתי עם הסוכן ביטוח וקבעתי ל-16.00 וידעתי זמני האוטובוס ,התקשרתי אל רכזת הגיוס (שענתה פרטנר) שאני יכול בשעה 15.00. והיא אשרה זאת.

הא שלחה לי מפה, וכן קצת חומר בסיסי על תמיכה טכנית .יש מילוי טפסים אישיים (2 דפים) שמכילים פרטים אישיים, השכלה, מקומות עבודה אחרונים, שאלות בריאות, התחייבות, חוב כספי, איך הגעתי לחברה, קרובי משפחה ועוד.

יש מבחן טכני- יש 20 שאלות,מחציתם לפחות מי שקרא את החוברת יודע את התשובות,יש שאלות אנגלית של מושגים, יש קטע קריאה בעברית עם 5 שאלות וקטע קריאה באנגלית עם 5 שאלות- לא צריך לדעת אנגלית כלל כדי לענות על השאלות,צריך רק לזהות את המילים .המבחן ברמה נמוכה ,על מנת שכל הילדים חסרי ההשכלה והידע ידעו גם לענות.

ויש רק ראיון אישי ללא מרכז הערכה , ולבסוף מקבלים דף עם רשימה של 6 מועמדים וצריך לדרג אותם, כמו שכתבתי בפוסט נפרד וגם בפוסט בראיון עבודה בפרטנר. ונשאלים למה בחרתי במקום ה-1 וה-2 , ולמה במקומות האחרונים, ולאיזה מועמד אתה מתחבר? אני לא שיניתי את ההחלטות שלי

לקחתי קו 139 שהגיע ברבע לשתים והגיע 12.40 בחונים קונים בראשל"צ, שאלתי היכן רחוב האצ"ל 53 (שנמצא בסוף הרחוב לכיוון מערב) והלכתי 5 דקות ברגל. הבנין הגדול לא מאוכלס ברובו, וקומת קרקע זה קומה שלישית.

הגעתי למאבטח שלקח תעודת זהות, אך לא הופעתי ברשימה שלו כמוזמן, חיכיתי 10 דקות,עד שרכזת גיוס תאשר אותי. למרות שהיו הרבה מוזמנים הגיעו רק עוד 3 בנות שגם עשו תנאים בקבלתן לעבודה (לא עובדות בחול המועד, ושעות עבודה גמישות).

ראיתי כבר קורס שנפתח שיש בו רק ילדים!!שהם כמובן חסרי השכלה וניסיון. לא זכיתי עדין לראות קורס מלא שהוא רק מבוגרים (ההפליה במיטבה).

כמובן בכניסה לבנין וגם בבנין יש רק עובדים צעירים ובעיקר צעירות, "המבוגרים" הם ראשי צוות. חדר הראיונות נמצא צמוד לכניסה, ישבתי על כורסא ומלאתי פרטים אישיים, ועשיתי את המבחן הטכני בחדר ליד(לא מובן לי למה אני צריך חדר ליד ולא באותו מקום? מי כבר יכול להעתיק?)וכל זה תוך 20 דקות בלבד.

וחיכיתי עוד 5 דקות לראיון אצל רכזת גיוס פרטנר.מתברר שאותה רכזת גיוס פרטנר הייתה גם במרכז ההערכה בפרטנר שהייתי שם לפי פחות מחודש. אני מניח שאותה רכזת גיוס זיהתה אותי מהעבר, אך לא אמרה כלום, ולכן גם אני לא אמרתי כלום, המשכתי לשחק את המשחק (של התמים).

הראיון ארך כ-20 דקות לערך.למרות שברור לי ש012 סמייל לא מקבלים גברים חרדים, כמו שציינתי רכזת הגיוס רוכשת ניסיון בראיונות עבודה.וגם כדי שלא יהיה לי עילת תביעה על הפליה על ראיון קצר ולא שיוויוני לעומת השאר. 

כאמור יש רק ראיון אישי ללא מרכז הערכה, עיקר השאלות על מקום עבודה אחרון, למה אתה מעונין בתמיכה טכנית ובחברת 012 סמייל וכיוצא. שאלה אותי למה עשיתי תואר ראשון במנהל עסקים, למה עד עכשיו לא עבדתי בתמיכה טכנית? ועניתי כי חברות האינטרנט עד היום לא מקבלות דתיים לעבודה כי לא עובדים בשבת וחג, ונראה שבשנה האחרונה יש אפשרות לדתי לעבוד, והזכרתי שהתקבלתי ל012 בפ"ת לתפקיד שירות ולא לתפקיד תמיכה טכנית, כמו שכתבתי בפוסט נפרד.

הראיון נגמר,ונאמר לי שאקבל תשובה תוך 2 ימי עסקים. מיד היום ב9 וחצי קבלתי טלפון מרוני, רכזת גיוס בפרטנר ונאמר לי שלא התקבלתי. (הן כבר רגילות לדקלם את המילים) וזאת דרך אגב אותה רכזת גיוס שהתקשרה אלי גם בפעם הקודמת בפרטנר.

אמרתי לה שכנראה אני לא מתאים לחברה בכל הראיונות לאורך 10 שנים שעברו, וכנראה גם לא ב-10 שנים הבאות. היא אמרה שאני יכול לשלוח קורות חיים ולהתקבל לראיון כל חצי שנה. כמובן שאותה רכזת גיוס אבדה את הסבלנות,וסגרה את השיחה. התפקיד הכפוי הוא לא להודיע למועמד\ת,אבל לא לשמוע אותו או לדבר איתו בכלל.

אני יכול לומר עכשיו בוודאות, לאחר שהייתי ב-012 סמייל בפ"ת רחוב הסיבים, גם באינטרנט זהב בצומת סגולה, גם ב-012 סמייל בר"ג, וגם כאמור ב-012 סמייל בראשל"צ – מדובר בחברה ששונאת דתיים וחרדים (שלמדו מהנאצים- ראה ליל הבדולח ושנת 1933 בגרמניה), ולכן לא מקבלת אותם לעבודה.

012 סמייל (וגם שאר חברות האינטרנט) היא חברה עברינית שמפלה עובדים דתיים וחרדים על בסיס יומיומי קבוע, תוך הסתמכות שהרגולציה ובתי משפט והכנסת לא עושים להם דבר והחברות המפלות נוהגות וינהגו כך בהמשך, ויתר על כן נותנים להם מתנות במיסוי ותנאים נוספים על מנת שיפתחו מוקד ייעודי לחרדים (אין מוקד כזה בחברות האינטרנט!! גם לא לנשים חרדיות)  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה