יום רביעי, 4 באפריל 2012

למה בקרית אונו יש מונופול של רשת מגה?


למה בקרית אונו יש מונופול של רשת מגה?
אומרים חיפה אדומה כי רוב מצביעיה הם למפלגת העבודה,ובעבר היה קשר הדוק בין ההסתדרות לבין מפלגת השלטון- העבודה. גם בקרית אונו יש רוב מצביעים מאז ומתמיד וגם עכשיו למפלגת העבודה ולהסתדרות. סופרמרקטים של קו-אופ לשעבר,והיום רשת מגה, היו שייכים להסתדרות עד למכירה.

ולכן  בקרית אונו יש 2 סופרמרקטים של מגה בעיר. אחד באמצע קרית אונו בקניון קרית אונו (לשעבר ב"המרכז" של קרית אונו) ,ואחד בצפון מערב (מרכז) קרית אונו בכיכר דרכטן (לשעבר זיל וזול). אין שום רשת מתחרה אחרת בקרית אונו עד היום!

יש מספר מכולות שכונתיות בקרית אונו: בשכונת רימון, ברחוב הביטחון והצבר וצה"ל בדרום קרית אונו, ומינימרקט דקל בצפון מערב קרית אונו, ברחוב רשי בצפון מזרח קרית אונו, ויתכן מאד שיש עוד שלא הזכרתי. אין במרכז קרית אונו מכולות, כי כאמור יש 2 סניפי מגה (ומגה בול בגני תקוה)  והמכולות לא יכולות להתחרות ברשת.  

גם בגני תקוה הסמוכה לקרית אונו היה מונופול של מגה. ברחוב הגליל (כביש ראשי וארוך) בסמיכות לקניון קרית אונו היה שפע שוק (עקב הסמיכות לשכונה חרדית "ישמח משה") ולאחר החרם על שפע שוק, נהפך למגה בול. אמרתי היה, כי  לפני מספר שנים שבנו שכונה בסוף מזרח גני  תקוה  ומרכז הבמה,פתחו גם סופר של שופרסל שלי, שלא הצליח כ"כ ונמכר לרשת ויקטורי.

כאמור בפוסטים שלי כאן בבלוג רשת מגה ובמיוחד מגה בעיר (יחד עם שופרסל שלי) היא הכי יקרה משאר הרשתות, וזה אומר שתושבי קרית אונו קונים ביוקר ולא בזול. מי שרוצה לקנות בזול צריך לנסוע ברכב או באוטובוס ולבזבז כסף נסיעות וזמן מחוץ לעיר- לאור יהודה (כמעט חינם) או יהוד (סופר ברקת) או ויקטורי (בסוף גני תקוה) או בארות יצחק (ליד פ"ת) ובני ברק (רשת יש)  ולרמת גן (רמי לוי, אושר עד, מחסני השוק,נתיב החסד ועוד) או ליינות ביתן בפ"ת וחולון אזור המלאכה.

כאשר אין תחרות בעיר,ורשת שיווק היא מונופול היא לא עושה ולא תעשה  מבצעים והנחות מעבר לנהוג ברשת.אם יש פראיירים שמוכנים לקנות ביוקר, למה שנמכור יותר בזול? כאשר יש או נכנסת רשת שיווק מתחרה לעיר וחצי מהקונים יעבור אליה, רשת מגה תצטרך למכור יותר בזול בוודאות. ראו דוגמא לכניסת רשתות רמי לוי ואושר עד לאשדוד ולבאר שבע שהמחירים בכל הרשתות שיווק ירדו במיידי.  

עד היום מספר ראשי עיריית קרית אונו וחברי מועצת העיר (כולל המועצה לשעבר) לא פתחו עוד רשת מתחרה למגה. יש 2 אפשרויות: ראש עירית קרית אונו וחברי העיריה מקבלים שוחד ממגה,על מנת לא לפתוח רשת מתחרה. או שהם עושים זאת בחינם למגה. 2 האפשרויות לא נשמעות טוב. ראש העיריה וחברי העיריה לא עושים טוב לתושבי קרית אונו שאין רשת מתחרה וזה לא עלה בשום מצע של שום מועמד כלשהו בבחירות לעיריה. 

קרית אונו רוצה למצב עצמה כתושבים אמידים שיכולים לקנות ביוקר (כמו סניף שופרסל ברמת אביב). הנקודה שיש הרבה עניים בקרית אונו, וגם הרבה אמידים שמעונינים לקנות בזול ולא ביוקר, ואני לא מדבר על השירות הגרוע של מגה.  

יש מספר מקומות שאפשר לפתוח רשת שיווק מתחרה. יש בפרדס רייספלד (מרכז מערב קרית אונו), שיש בתכנון לפתיחת מרכז מסחרי קטן. יש אפשרות בצפון מזרח קרית אונו, ויש בדרום מערב קרית אונו ליד הקריה האקדמית. בכל המקומות הנ"ל  יש אפשרויות חניה.  

אז מתי אתם חושבים שזה יקרה, שתפתח רשת מתחרה למגה בקרית אונו, אם בכלל? אני סקפטי!      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה