יום שני, 2 באפריל 2012

ראיון עבודה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח בן עמי בת"א


ראיון עבודה לתפקיד רפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח בן עמי בת"א
בחמישי הייתי בלשכת תעסוקה בת"א אצל מר יעקב מטרסו. מצאתי עבודה חדשה שעודכנה ברביעי כפקיד ביטוח (גם ללא ניסיון)  בסוכנות ביטוח בן עמי ביגיע כפיים 3 בת"א. יעקב התקשר לאשת הקשר מזל ואח"כ דברתי איתה ותיאמנו ראיון ליום ראשון בשעה 9 בבוקר. יעקב כתב כמה מילות פתיחה על הפניית העבודה ושם במכתב עם ציון שם וכתובת.

בראשון עליתי על קו 168 בשעה 8 בבוקר,ולאחר נסיעה בפקקים והליכה קצרה הגעתי לסוכנות בן עמי, נכנסתי היו 2 פקידות ביטוח בכניסה ואמרתי שבאתי למזל שהייתה במשרד ממול ודברה בטלפון.

לאחר אישור ממנה לכניסה, נכנסתי ונתתי לה את המכתב ההפניה (אני לא נוהג לדבר שמישהו\מישהי מדבר בטלפון) והיא ראתה את ההפניה ואמרה לי לחכות בחוץ שתתפנה מהשיחה. תוך דקה זומנתי פנימה ושאלה אותי מה הניסיון שלי בביטוח? אמרתי מכירות טלפוניות בחברת ביטוח דקלה, תיאום פגישות לסוכני שטח גמל והשתלמות באיילון גמל, ורפרנט ביטוח חיים בסוכנות ביטוח יניב מוסקוביץ'.

מעבר לכך היא לא רצתה לשמוע ממני יותר דבר. נתנה לי טופס פרטים אישיים עם לוגו של כלל (לא יודע אם החברה קשורה לכלל או שהדפים של כלל),שכלל השכלה, מקום עבודה אחרון ורלבנטי,צבא וציפיות שכר. מלאתי את הטופס ומזל קראה אותו בעיון קצר והפטירה שיש לי ניסיון בתחום הביטוח.

בנוסף אמרה שיש עוד מועמדים לראיון היום, אמרתי שמועמדים כמוני היא לא תשיג ובקשתי שתחתום על טופס הפניה לעבודה של לשכת תעסוקה ותכתוב זאת וכן עשתה. כל זה ארך פחות מ- 10 דקות. שיא בראיון עבודה הכי קצר שהיה לי (הראשון היה ראיון באיגוד לשכות המסחר בת"א ברחוב החשמונאים אצל מנהל השיווק שחיפש עוזר).

אם אני מתקבל, זה רלבנטי, אחרת זה אומר שמעדיפים לא להעסיק בחור חרדי בסוכנות בן עמי.   הצלחתי לעלות במיידי על אוטובוס קו 68 לבית ללא תשלום נוסף (עבר רק שעה ורבע).


כאמור ראיון עבודה כזה הוא לחלוטין מפלה לפי החוק. כדי להחליט נכון האם כדאי או לא כדאי להעסיק עובד, צריך לקבל יותר נתונים כדי לקבל החלטה האם לקבל או לא לקבל, וכל שכן שצריכים לעשות השוואות מול מועמדים אחרים לתפקיד. 


כנראה שלמזל בסוכנות בן עמי מספיק לא לקבל עובד שהוא נראה דתי, לא צעיר, עם לבוש אלגנטי ולא בגדים קרועים שמבין בעבודה ויכול לתרום הרבה לסוכנות. אני קורא לכל הלקוחות הקיימים והחדשים בפרט הדתיים לבחור בסוכנות אחרת שנותנת שירות טוב יותר ולא פוסלת עובד רק כי הוא דתי. הכסף של החרדים טוב לנו כלקוחות, אבל החרדים לא טובים לנו לעבודה אצלנו. 


אשקול בעתיד תביעה משפטית על הפליה לפי חוק שיוויון הזדמנויות בעבודה נגד סוכנות בן עמי בת"א לפי סכום מרבי של 50 אלף ש"ח, אעדכן בעתיד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה