יום ראשון, 16 בפברואר 2014

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות במוקד פיננסי בויזה כאל בגבעתיים

ראיון עבודה לתפקיד שירות לקוחות במוקד פיננסי ללקוחות פרטיים בחברת אשראי ויזה כאל בגבעתיים 
בנובמבר 2013 שלחתי קורות חיים לחברת אשראי ויזה כאל למשרת שירות לקוחות (בנוסף לשליחה האוטומטית של אתרי הדרושים) ,וגם קבלתי מספר הצעות עבודה לאותו תפקיד ממספר חברות כ"א .
אך רכזות כ"א ירדו מההצעת עבודה עבורי , כי חברת ויזה כאל אמרה שקורות חיים שלי הגיעו אליה לפניהן , ולכן הן לא יוכלות להמשיך איתי בתהליך. כך נודע לי בדיעבד לאחר המתנה של כמה ימים. 
רכזת כ"א של חברת אשראי ויזה כאל בשם נעמה התקשרה אלי ואמרה שקבלה קורות חיים שלי ,ושאלה האם רלבנטי תפקיד שירות לקוחות במוקד פיננסי ללקוחות פרטים בויזה כאל? אמרתי שכן . 
לאחר ציון השכר באופן כללי(בסיס +בונוסים על יעדי שירות ומכירה), זמן הקורס, שעות העבודה ותנאי העבודה, עוד כמה שאלות לגבי התאמה לתפקיד , מה העבודות האחרונות, למה עזבת את מקום העבודה האחרון, למה אתה מתאים לעבודה של שירות לקוחות ועוד. ולבסוף כמובן  הזמנה לראיון עבודה .
מכיוון שהייתי מחוץ לבית ולא יכולתי לכתוב את הפרטים ,בקשתי שתשלח אלי למייל את הפרטים לראיון העבודה.  וזה לשון ההודעה במייל של נעמה:
בהמשך לשיחתנו הטלפונית אתמול קבענו להיפגש מחר – יום ד` בשעה 10 בבוקר לתפקיד  נציג שירות למוקד פיננסי.
כתובת: רחוב תפוצות ישראל 13 אזור תעשיה כורזין, גבעתיים.
נא להגיע עם תעודה מזהה , תשריין לך כשעתיים.
החידוש בראיון עבודה של ויזה כאל הפעם הוא שאין מרכז ההערכה! אין דינמיקה קבוצתית ואין סימולציות . מה כן יש? יש האזנות לנציג שירות במוקד לאורך שעה ויותר ואח"כ ראיון אישי  של 10 דקות-רבע שעה  לערך עם מנהל המוקד דורון . לדעתי המקצועית זה הרבה יותר אפקיטיבי ורלבנטי למועמד שמגיע למקום העבודה ויכול להחליט האם התפקיד מתאים לו  ואפילו קל או יותר מידי קשה ויפרוש. בנוסף שאפשר לקבל גם את חוות דעת הנציג שירות שהמועמד האזין לו איך הרגיש או מה אמר המועמד לעבודה 
כמובן ששאלתי האם הראיון יהיה בגבעתיים וגם מקום העבודה, האם יש מקום ישיבה ,כי יש מספר כסאות בודדים (אמרתי זאת שויזה כאל יש כסאות מוסיקלים שהכוונה שמיש מגיע מוקדם תופס כסא והבאים אחריו עומדים, היא הבינה שהתכוונתי שעובדים עוזבים או מפוטרים ומביאים אחרים תחתיהם) והאם צריכים למלא טופס, התשובות של נעמה היו חיוביות 
נסעתי בקו 56 והגעתי כמה דקות לפני 10, היו כבר 4 מועמדים נוספים שם, ועוד 2 באו אחריי,חצי בנות וחצי בנים, שמתוכם עוד דתי שחור אחד. בויזה כאל היו שיפוצים בקומת הכניסה והיה הרבה רעש ועבודת ריתוך. החידוש שלא ראינו את המוקד לפנינו וגם המוקד לא יכול להסתכל החוצה, כל הקיר כוסה ,יתכן שזה נבע מהשיפוץ. הגעתי לקבלה  הזדהתי וקבלתי מהמזכירה טופס  2דפים עם עט למלא ,מלאתי את הטופס במהירות לוקח 5-10 דקות לערך  והחזרתי את העט למזכירת קבלה.
כסיימתי למלא את הטופס, הגיעה נעמה ורכזה את כולם וקראה בשמות המועמדים, כולם באו. חזרה שוב על מה שאמרה בראיון עבודה לגבי העבודה ולגבי תנאי העבודה (כנ"ל). נתנו תעודה מזהה וקבלנו כרטיס כניסה לאורח (ולכן צריך להביא תעודה מזהה) , נכנסנו למוקד ודאגו לנו שכל אחד יקבל נציג ויאזין לו. לאחר שעה ב11 לערך התחיל שלב הראיונות, אני הייתי עם נציג מצוין בשם גיא, וזה היה מול מקום הראיון עם מנהל המוקד דורון ועם רכזת כ"א נעמה, כך שראיתי מי הגיע ראשון וכמה זמן ראיון .
התחיל עם 2 בנות  לאחר חצי שעה הגיע תורי. הראיון לא היה מקצועי והיה קצר מידי בקושי 10 דקות ,גם כדי לבחון האם האדם מתאים לתפקיד או לא. נשאלתי על הרקע התעסוקתי שממילא כתוב בקורות חיים (בטופס ניסיון תעסוקתי רק של 3 מקומות עבודה אחרונות ,מה שמראה שברירת המחדל הוא צעירים שכמעט לא עבדו לעומת טפסים של 5 מקומות עבודה) ,נשאלתי איך התרשמתי מהאזנות ומהתפקיד , נשאלתי שאלה מוזרה : למה אני מעונין בשירות טלפוני ולא פרונטלי? למה מוזר ,כי בניסיון תעסוקתי כתוב רק שירות טלפוני ולא פרונטלי. עניתי שאני מעדיף להסתתר בטלפון ולתת שירות טוב ללא דעות קדומות גם של הלקוח וגם שלי. מנהל המוקד דורון התענין בשאלה זו, ובנוסף שאל איך אני מסתדר עם הצוות ? עניתי שאני חברותי ותורם תמיד לכל צוות  גם בצוות שרובו נשים.לא נשאלתי במה אני טוב בשירות או יכולת עבודה בסביבה ממוחשבת עם כמה מערכות ,אז נאלצתי להסביר זאת ללא שאלה. נשאלתי שוב למה עזבתי מקום עבודה האחרון, וזהו. 
בסוף הראיון  רכזת כ"א אמרה שאין עוד שלב, ותשובות האם התקבלנו או לא נקבל מחר , וליוותה אותי החוצה , לפני זה לחצתי את ידו של דורון , וגם את היד של גיא . הייתה לי הרגשה טובה אבל לא מעבר, אין סיכוי שויזה כאל תבחר בי ,לחיצת יד לא גורמת למנהל לקבל אותך לעבודה. עדין רוב המוקד צעיר 23-30 לערך ורובו נשים .  
קבלתי תשובה למחרת יום ה`  מנעמה שלא התקבלתי לעבודה, וכרגיל רכזות כ"א  אומרות זאת בחשש ,כנראה בעיקר שהמועמדים שחושבים שהם מתאימים מתווכחים איתה למה לא התקבלו וכיוצא. אז החלטתי הפעם לומר משהו חיובי שתרגיש טוב...היא הייתה בהלם שאמרתי לה שהתקבלתי בחברת האשראי המתחרה (לאומי קארד) בשירות לקוחות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה