יום ראשון, 16 בפברואר 2014

רפורמות משרד התקשורת ואיך אפשר לחסוך כסף בסלולר ולקבל שירות טוב יותר?

רפורמות משרד התקשורת ואיך אפשר לחסוך כסף בסלולר ולקבל שירות טוב יותר? 
כבר שנתיים יש רפורמות של משרד התקשרות ,השר כחלון. הרפורמות לטובת הלקוחות ולרעת חברות הסלולר.וזו הסיבה שהיו הרבה לחצים על שרי התקשורת בעבר לא לעשות רפורמות כלשהן וחברות הסלולר חגגו במחירים עם פחות שירות.  כל אחת מחברות הסלולר (סלקום,פלאפון ואורנג) הפסידו הרבה כסף(מאות מיליונים בשנה!) והרווחים ירדו בצורה דרסטית . אחת הסיבות שדנקנר מאידיבי שמחזיק בסלקום הפסיד את החברה ואת הדיבידנדים מסלקום.
מה הרפורמות אומרות לטובת הצרכן? הדבר הבסיסי שגרם את שאר השינויים הוא שנוספו עוד מתחרים מלבד 3 חברות הסלולר הגדולות הקיימות סלקום פלאפון ואורנג. המתחרים נשענות על תשתית חברות הסלולר הגדולות או על הוט, והן נקראות וריטואליות כמו גולן טלקום ,רמי לוי, הום סלולר, הוט טלקום ,יופון מגה ועוד, 012 מובייל היא חברת בת של אורנג ולא וירטואלית . אין בינתיים אחוד של כמה חברות סלולר וירטואליות לחברה אחת. 
יש אפשרות לעבור בין חברה סלולר לחברת סלולר אחרת, עלויות המעבר אפסיות.מלבד עלות סים. יש תחרות בין החברות גם במחיר חבילת שיחות וגם בשירות ,וחברות הסלולר נלחמות על כל לקוח גם בהורדת מחיר חבילת השיחות או המכשירים וגם בשירות טוב יותר.  יש אפשרות ליהנות ממבצעים בחברות הסלולר לקראת חגים או סוף שנה או השקת מוצרים חדשים וכיוצא.
אין יותר דמי שימוש שעלה בעבר 20 ש"ח לפחות בחודש גם אם לא דברת אגורה אחת. אין דמי קישוריות רק בטלפון קווי שמתקשר לנייד ולא במכשירי סלולר בכל חברות הסלולר. יש תוכניות בחברות הסלולר שמתאימות למי שלא מדבר הרבה שעולות מעט (9 ש"ח ב012 ועד 20-30 ש"ח בחברות אחרות), וכבר לא שווה להחזיק בטלפון נייד שהוא טוקמן 
המחירים ירדו דרסטית -יש אפשרות לקנות חבילת שיחות ללא הגבלה.והמחיר קבוע ולא משתנה! בנוסף שיש גם חבילת גלישה של גיגה לפחות בסלולר במחיר כלול. יש אפשרות לקנות חבילת שיחות ב60-80 ש"ח  בחברות הסלולר הקטנות עד 120 לחבילה גם בחברות הסלולר הגדולות. בעבר בשיחת מאות או אלפי שקלים שלמנו מחיר יקר של מאות ואלפי ש"ח לחודש!  וכל שכן על גלישה בסלולר שעלה עשרות ש"ח על כמה מגה גלישה. ההורים קבלו חשבונות גבוהים מסלולר של הילדים שלא ידעו איך לשלם בפרט שהם מתחת למעמד הבינוני (מלבד להאשים את הילד בהוצאה).
כיום אם לא מקבלים שירות טוב או מחיר זול יותר ממה שמקבלים ולא מרוצים מחברת הסלולר ,אפשרי תמיד לאיים בנטישה לחברה אחרת. בעבר זה היה קרוסלה של 3 חברות ,כיום זה יותר מ10.  יש מפעילי סלולר וירטואלים ששלמו ערבויות למדינה בעשרות מיליוני ש"ח. הם יקבלו חזרה את הכסף רק אם יגיעו למספר מנויים בזמן מסוים מוקצב, ולכן יש להם אינטרס לגייס כמה שיותר מנויים. בינתיים רוב המפעילות עמדו ביעד וקבלו הערבויות (גולן בדרך),ולכן הם מציעות תוכניות במחיר זול מאד 60-40 ש"ח לחודש וגם שירות(אם כי לקוי בהרבה מקרים, ואם כי יש לקוחות מרוצים)
אין כיום קשירה בין קנית מכשיר בחברת סלולר לבין חבילת שיחות, ואין יותר חיוב זיכוי בין מכשיר לחבילת שיחות (תקנה מכשיר סלולר קבל זיכוי כספי בחבילת השיחות ורק אם תדבר מעבר לחבילת דקות מסוימת גדולה) . כלומר אפשר לקנות מכשיר מכל חברה ואפשר לקנות חבילת שיחות מחברה סלולרית אחרת. גם מי שקנה מכשיר בחברת סלולר אחת וגם חבילת שיחות ועדין לא גמר לשלם את כל התשלומים על המכשיר יכול לעבור לחברת סלולר אחרת בחבילת שיחות, ואת שאר התשלומים ימשיך לחברת הסלולר שקנה ממנה המכשיר. 
לקוח קים מקבל כמו כל לקוח חדש. בהרבה חברות סלולר זה לא קים, כלומר חברות הסלולר בפרט הוירטואליות עושות מבצע ללקוחות חדשים ,אולם לקוחות קימים לא יכולים להצטרף לאותו מבצע ,והם נשארים במחיר גבוה יותר לחבילת שיחות עם פחות שירות. מה שגם גורם נטישה לחברה סלולר אחרת שיש לה מחיר לקוח חדש עם שירות דומה ואח"כ חזרה לחברה הראשונה כלקוח חדש.
כיום במספר חברות הסלולר הקטנות וגם הגדולות יש חבילה שיחות בנייד של שיחות בינלאומיות! מלבד השיחות בארץ, בעבר זה לא היה קים בכלל. בד"כ מדברים לחו"ל דרך הטלפון הקווי ודרך דילים ושטיקים וצריכים להתקשר באופן מסוים  (להקיש את מספר החברה ,012,013,014 וכיוצא) וזה עולה הרבה כסף יותר מאשר חבילת השיחות בארץ. קונים חבילת שיחות בארץ ללא הגבלה ומקבלים שיחות לחו"ל במספר יעדים ללא הגבלה או מאות דקות לעשרות יעדים במחיר זול. ברור שאפשר להשתמש בסקייפ באינטרנט או בתוכנות סלולר טנגו או וייבר במקום שיש wifi . אבל בטלפון זה הרבה יותר פשוט וקל בפרט למבוגרים. 
כיום יש הרבה מבוגרים-צעירים שתקועים עדין מלפני הרפורמות ולא יודעים מה השינויים לטובתם. גם כאשר מנסים להסביר להם הם מנתתקים מהשיחה ולא רוצות להמשיך או מנתקים טלפון תוך כדי הפטרה שאני לא מעונינת-לא רוצה לשמוע-מעונינת לשלם יותר ולקבל שירות פחות טוב ועוד. 
כיום אני עובד כמשווק של 012. גם בסלולר 012 מובייל וגם באינטרנט 012 סמייל.  012 התחילה בשיחות בינלאומיות לפני יותר מ12 שנה. המשיכה לאינטרנט, ולפני שנתיים נקנתה ע"י אורנג וכיום היא חברת בת של אורנג שמציעה גם שיחות בינלאומיות וגם אינטרנט וגם טלפון קווי וגם סלולר וגם מכשירי סלולר ונטסטיק ועוד. אני מוכר את כל המוצרים של 012.  
מה אני מציע בתחום הסלולר או מה מוצרי 012 ? זה בפוסט הבא, ובפוסטים הבאים לגבי אינטרנט ושיחות בינלאומיות ומכשירי סלולר וטאבלטים. אני לא מתפשר על איכות שירות מצוין. ולכן אתם יכולים לקבל שירות מ012 או חברה סלולר אחרת, אך שירות כמו שאני יכול להציע לכם,לא תקבלו. 
אפשר ליצור איתי קשר  בטלפון נייד 0525956568 או לשלוח הודעה ואני אחזור אליך בהקדם באותו יום. אפשרי גם במייל  eyalm34@gmail.com 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה