יום ראשון, 16 בפברואר 2014

החסרונות של הוראת קבע לעומת היתרונות של כרטיס אשראי

החסרונות של הוראת קבע לעומת היתרונות של כרטיס אשראי 
הוראת קבע (הו"ק)משמעה ,שהלקוח מאפשר ע"י ייפוי כח או הרשאה  לחברה מסחרית או עמותה או כל גוף אחר  כמו עיריה באופן קבוע עד להודעה חדשה לקחת סכום מסוים מחשבון הבנק. יתכן שמדובר בסכום קבוע ויתכן סכום משתנה. בהוראת קבע (הו"ק)כתוב שאפשר לקחת כל סכום שרוצים ,מאד רלבנטי לסכום משתנה ,אבל החידוש שהוא גם רלבנטי גם שמדובר בסכום קבוע ! 
ומכאן החסרון הראשון, הוראת קבע משמעה שהחברה  או העמותה היא שותפה בחשבון הבנק שלך הלקוח!  
החסרון השני אין כל שליטה ללקוח על הסכום שהחברה או העמותה  לוקחת, היא יכולה לקחת כל סכום מחשבון הבנק,אם יש כסף בחשבון ,הכסף נלקח אוטומטית. גם אם הסכום לא מוסכם עליך הלקוח ואתה חושב שאתה משלם הרבה יותר ממה שסוכם, גם החברה יכולה לקחת כסף. לדוגמא לאחרונה פורסם שחשבון מים שעלה מידי חודש בעיריה 100-300 ש"ח לחודש, קבלו חשבון מים של תאגידי מים של אלפי ש"ח! ואותם אלפי ש"ח נגבו מחשבון הבנק שלהם.
ומכאן חסרון מצטרף נוסף - מכיוון שנגמרת מסגרת התקציב שלכם כי גבו מכם מאות ואלפי ש"ח מעבר לתכנון שלכם הלקוחות ואתם נמצאים לקראת מינוס כסף,אז  לא תוכלו לקנות דברים אחרים דרך כרטיסי אשראי  או למשוך מזומן כי אין מזומן בחשבון.
החסרון השלישי -גם אם לקחו ממך כסף שלא כדין לדעתך הלקוח, לא תוכל לקבל חזרה את הכסף, אם אותה חברה או עמותה לא תחזיר לך את הכסף. האפשרות היחידה שלך לקבל את הכסף (חוץ מלבטל את הוראת הקבע באופן קבוע ולהפסיק את משיכת הכספים) היא בית משפט. וכמו שכל אחד יודע צריך להוציא הוצאות על עו"ד והגשת כתב תביעה  ונסיעות ועוד, ועד שרואים את הכסף יכול לקחת שנה שנתיים לפחות ,ואף אחד לא מבטיח שאכן הלקוח יזכה וגם יקבל את הכסף למרות הפסק דין לטובתך, ותצטרך להוציא תיק בהוצאה לפועל לגבות את הכסף, ויותר גרוע שאותו גוף או עמותה תפשוט את הרגל או תיסגר. 
אין על מה לדבר אם מישהו זייף את הפרטים שלך ולקחו ממך כסף מהחשבון בנק. וכמובן יש אפשרות בהוראת קבע שיגבו ממך כסף לפני הזמן ולא רק בזמן שכתוב. 
חסרון רביעי - בהוראת קבע לא מקבלים הנחות או כסף חזרה, זה רק אמצעי לתשלום חוב בלבד. 
עדין יש לקוחות טפשים שמשתמשים בהוראת קבע! למרות החסרונות הצרכניים האלו. כי בגלל החסרונות הרבים של הוראת קבע יש לו יתרון אחד. אפשר לבטל במיידי באותו יום הוראת קבע (הו"ק)דרך הבנק. לכרטיס אשראי יש חסרון שאי אפשר לבטל בקלות עסקה באותו יום במיידי, לעיתים יש בירורים של חברת האשראי שלוקח עוד יום יומיים, למרות שלעיתים הלקוח מקבל במיידי את הכסף. 
כרטיס אשראי מונפקת ע"י הבנקים או ישירות דרך חברות האשראי או דרך חברות מסחריות עם שת"פ עם חברות האשראי.
היתרונות של כרטיס אשראי - הלקוח מחליט על אילו עסקאות הוא משלם ועל איל ועסקאות הוא לא משלם. אם החיוב לא נכון והלקוח מקבל חשבונית לתשלום ,הוא יכול לערער ולעשות בירור לפני שמשמלם ויתכן שישנו את החשבונית לפחות כסף ועוד. 
אין את החסרונות של הוראת קבע (הו"ק) של גביה משתנה או קבוע ללא הסכמתך, או גביה שלא בזמן ולא יכולים להיכנס לחשבון הבנק שלך ולקחת כסף. אם מתברר שהחברה גבתה ממך כספים של כדין מעבר למה שהתחחיבת לשלם (תמיד יש מקרים שמבטיחים לך כך, ואתה משלם יותר כי הבטחות לא קיימות או לא ממומשות) ואתה רואה את החיוב בזמן החיוב החודשי, וכל שכן אם  מדובר בעוקץ או ברמאות על עסקה שכלל לא בצעת ,אתה מתקשר לחברת האשראי ומקבל את הכסף חזרה בחשבון הבנק. זה חוק כרטיסי האשראי .וזה הסיבה העיקרית שבני אדם בכל העולם משתמשים בכרטיסי האשראי,אחרת לא היו כלל משתמשים בכרטיס אשראי רק מזומן. יש כמובן אפשרות שאתה מקבל הודעות על כל קניה או שבטחון חברת האשראי או מהבנק מתקשרים אליך כדי לוודא שאתה קנית או בצעת את העסקה. 
אתם יכולים לתכנן את התקציב שלכם.בכרטיס אשראי מקבלים נקודות או מבצעים מחברת כרטיס האשראי. אם מדובר בכרטיסי אשראי צרכניים ושל חברי מועדון מקבלים הנחות בכסף, וחוסכים כסף עם אפשרות גם להרוויח כסף.   
חושבים שיש יתרונות לכרטיס אשראי  או חסרונות נוספים להו"ק או מקרים שאתם מכירים, תכתבו למטה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה