יום שלישי, 1 במאי 2012

תלונות והטעית צרכנים ושירות לקוי ברשת יש בסניפי בני ברק


תלונות והטעית צרכנים ושירות לקוי ברשת יש בסניפי בני ברק
1.מכיוון שאני מחזיק בכרטיס אשראי יש וקונה ברשת יש, אז לפני פסח קבלתי קופון הנחה מטעם רשת יש בשווי 25 ₪ לקניה מעל 250 ₪. בנוסף היו קופונים בעיתון ישראל היום על יחידת מצות הלפרין שמורות אחת 2 קילו במחיר 40 ₪ במקום 75 (הנחה של 35 ₪) וגם דג סלמון אילתית קפוא במשקל במחיר 18 ₪ עד 5 קילו (יצא לי הנחה 42 ₪).  

ביום שלישי שבוע וחצי לפני פסח, הלכתי לסניף בני ברק השומר ברשת יש וקניתי מעל ל-300 ₪ וקבלתי ע"י הקופאי את ההנחה של 25 ₪. אולם הקופאי לא עדכן את קופוני ההנחה של המצות ודג סלמון אילתית וסגר החשבון, (לקח- תזכירו בקול רם לקופאית ותראו את הקופונים ות ההנחה ושלא יסגור חשבון עד שיעדכן ולא קודם) ולכן כדי לקבל את קופוני ההנחה נאלצתי ללכת לקופה הראשית,כי הקופאי לא יכול לעשות זאת(הוא יכול,אך לא מאפשרים לו כי צריך לבטל החשבון).

הקופאית הראשית עדכנה את הקופונים. וכך מסכום של 370.58 יצא 310.25. כלומר שקופוני ההנחה של הסלמון והמצות היו רק 60 ₪ לכאורה (היה צריך להיות 77, 42+35). וגם ללא קופון ההנחה של 25 ₪. קופון ההנחה הופיע בחשבון הראשון אך לא בחשבון השני, בחשבון השני הורידו את קופון ההנחה.

בנוסף היה מבצע יין קברנה סוביניון של כרמל מזרחי במחיר 18 ₪ במקום  32 ₪. היה אפשר לקנות בקניה אחת רק 2 יחידות,ולכן קניתי 2 יחידות. בחשבון הראשון במקום להוריד 28 ₪ (64-36) ירד רק 20.08, ראיתם נכון, 8 אגורות במקום 8 ₪. זה במפורש הטעית צרכנים וגניבה , לתת פחות הנחה לעומת מה שכתוב בשילוט המחירים בסניף הרשת וגם בפרסום בעיתונות ובפליירים ברשת וזה במחשב\קופת הסניף.  אולם בחשבון השני ירד 28 ₪ כמו שצריך.

אז זה ההסבר לשינוי שהוא 85 ₪ :60 ₪ - ההפרש בין החשבון הראשון לשני +25 ₪ קופון הנחה שירד בראשון ולא בשני. ובחשבון השני: 35 ₪ מצה, 42 ₪ סלמון,8 ₪ יין קברנה סוביניון.  

לצערי עקב טרדת הקניות והעומס בקופה הראשית וצורך לתפוס את האוטובוס בזמן,לא בדקתי לעומק את ההפרש בין 2 הקבלות, ולכן לא תקנתי במיידית את ההפרש. החוסר הוא קופון ההנחה בסך 25 ₪.

הגעתי בשבוע הבא  לסניף בני ברק השומר ברשת יש, והיה תור ארוך בקופה הראשית והסניף היה מפוצץ. חיכיתי בתור כמה דקות (מעל 5 דקות) עד לתורי לאותה קופאית ראשית שעשתה את החשבון הקודם, אולם הקופאית הראשית סירבה לטפל בזה ולהחזיר לי 25 ₪ שהוא קופון ההנחה בצורת זיכוי (בקשתי זיכוי ולא שוב ביטול חשבון וחשבון חדש), בטענה שהיא חדשה והיא לא מוסמכת לעשות זאת.

היא סירבה לבדוק את 2 הקבלות למרות שמדובר בבדיקה ידנית פשוטה של השוואת 2 קבלות שלוקחת דקה,בפרט שהמוצרים בקבלה היו דומים, וגם לאחר שאמרתי לה מה ההבדלים בקבלות כמו שהסברתי קודם.

היא אמרה שאני צריך לפנות לקופאי הראשי הוותיק יותר. לאותו קופאי ראשי היה דברים אחרים לעשות בסניף ועם לקוחות קודמים (לא קבלתי קדימות כי חיכיתי בתור השני, וגם הקופאית ראשית לא אמרה לו זאת,או לפחות שהיא תשאל אותי ותבצע את הזיכוי בעצמה)  חיכיתי לפחות רבע שעה-20 דקות עד שהקופאי הראשי יתפנה אלי ומיד שאמרתי לו את הבעיה והראתי לו את 2 הקבלות הוא לא שאל הרבה שאלות ונתן לי זיכוי של 25 ₪.   

פניותיי לרשת יש דרך אתר האינטרנט של רשת יש זכו בחוסר תגובה כלשהי, לא במייל ולא בטלפון הנייד, לא על השירות הלקוי ולא על הטעית צרכנים.  

לסיכום: הטעית צרכנים וגניבה במבצע של יין, הורדת הקופון הנחה של 25 ₪ בחשבון השני ונראה שזה קורה באופן קבוע.    

2. כמחזיק כרטיס אשראי יש אני מקבל 5% הנחה על 10 מוצרים (עד 10 יחידות מוצר בחודש). כל רבעון אני רשאי להחליף את רשימת 10 המוצרים. כל המוצרים כתובים על טופס עם פרטים אישיים. הדף מעודכן תוך יום אחד (ביום הבא ולא באותו יום). כך היה כל השנה שחלפה,אולם לא ברבעון הזה.

נתתי את הטופס בסניף בני ברק השומר ברשת יש בתחילת אפריל 2012 ולא עודכן, נתתי עוד פעם את אותו טופס בסניף שלמה המלך בבני ברק ברשת יש ולא עודכן וקבלתי עוד פעם טופס למילוי, ונתתי עוד פעם את הטופס לאחר הפסח בסניף בני ברק השומר ברשת יש  ועדין לא עודכן. רק שבוע לאחר הפסח זה עודכן!! וכמובן בינתיים בקופה הראשית לא נתנו לי שום תשובה רצינית מדוע זה לא עודכן  מלבד התירוץ הידוע והנדוש שיתכן שנאבד או לא נמסר. (הם לא העזו לומר שלא מסרתי כלל את הטופס)


זה אומר שהטופס היה ונשאר בסניף, אך פשוט לא עודכן, והמתין לעדכון מאוחר יותר. האם מדיניות רשת יש השתנתה בקשר לזמן העדכון?  אם אין שום דבר כלכלי לחוסר העדכון זה פשוט שירות גרוע.לא התנצלו בפני עד היום.בנוסף שנראה שזה פשוט הוראה של מנהל הסניף ביש- המטרה של רשת יש היא שפחות ופחות לקוחות ייהנו מהנחה של 5% על מוצרים באותו חודש.

ולכן לא קניתי מוצרים חדשים שבחרתי בטופס,כי לא עודכן הטופס ולא קבלתי 5% על הקניה. בנוסף שלא קבלתי את ההפרש על מוצרים שקניתי במהלך אפריל עד העדכון ולא קבלתי הנחה של 5% (כמו חלב בשקית וקמח). פניותיי לרשת יש דרך אתר האינטרנט של יש לא זכו בתגובה כלשהי, לא במייל ולא בטלפון הנייד.

לסיכום מרוויחים על חשבון אי ההנחה ללקוחות עם שירות לקוי.

3. עשיתי קניות באפריל ברשת יש בסניף שלמה המלך בני ברק בתור שליד  10 מוצרים עם קופאית דתית. לאחר הקניות שהגעתי לבית הרגשתי ששכחתי את כרטיס האשראי בסניף, הקופאית פשוט לא נתנה לי אותו וגם לא אמרה לי לקחת אותו,הכרטיס אשראי פשוט היה אצלה. התקשרתי לטלפון של הסניף מספר פעמים במספר שעות לא רציפות בבוקר ובצהרים באותו יום וגם בימים הבאים,אך אף אחד ואחת לא עונים! בפעם אחת שהתקשרתי הטלפון היה תפוס.

לא עונים בטלפון? פניתי דרך אתר האינטרנט של רשת יש. רק למחרת בצהרים קבלתי טלפון ממנהל רשת יש בסניף שלמה המלך בני ברק שטען שהכרטיס אשראי שלי לא נמצא בסניף וכנראה אבדתי אותו במקום אחר. הוא אכן צדק, הכרטיס אשראי שלי לא היה בסניף,כי אחד הלקוחות,בחור דתי צעיר מבני ברק לקח אותו מהקופה בסניף!

הלקוח הזה היה אחריי ב-3 לקוחות כלומר אחריי היו 3 לקוחות עד שהגיע תורו. והכרטיס אשראי שלי היה מונח ליד הקופה, והוא היחיד שהבחין שהוא לא שייך לקודמו ולקח אותו. הוא הבין שאני אבדתי את הכרטיס אשראי ולקחו כדי לקים מצות השבת אבידה. אותה קופאית דתית לא רצתה לקים מצות השבת אבידה וכל שכן שהיא גרמה לאבידה.

מנהל הנ"ל ברשת יש לא עניין שאותה קופאית גרמה לאבידה ולא טרחה להעביר את הכרטיס אשראי לקופה הראשית, וגם לא ענין אותו איך לקוח לוקח כרטיס אשראי מקופה כאשר ברור שכרטיס אשראי לא שלו בכלל  ואיך הקופאית לא מונעת אותו מכך? ולהזכירכם ברור שזו אבידה כי כבר עברו 3-4 לקוחות אחריי והכרטיס עדין נשאר שם!

עניין אותו יותר שאמרתי שאותו בחור רצה לתת את כרטיס האשראי לקופה הראשית, אך הקופאית הראשית לא רצתה לקבל ואף לא הסתכלה בפרטי הכרטיס אשראי. וכמובן הקופאית הראשית מכחישה זאת מכל וכל. נתתי לו את הטלפון הנייד של הבחור שידבר איתו.

אני שאלתי והתרתי בבחור שיגיד את האמת בקשר לכך. האם לקח את הכרטיס כדי לקים את השבת האבידה בעצמו ולא נתן כלל לקופה הראשית, או שהקופאית הראשית לא רצתה לקבל כפי שטוען. הוא עדין עמד על כך שהקופאית הראשית לא רצתה לקבל את כרטיס האשראי.

כמו שהבנתם, לאותו בחור היה רק את שמי איל מהדב על גבי כרטיס האשראי. הוא מצא את הטלפון בבית ואת הטלפון הניד שלי, והתקשר אלי באותו יום בערב ובשר לי שכרטיס האשראי שלי נמצא אצלו, ואבוא אלי לבית בבני ברק כדי לקחתו.

הלכתי אליו לבית בבני ברק למחרת לקראת הצהרים,ולקחתי את כרטיס אשראי. בתמורה נתתי לו כמה טיפים צרכנים ואופציה לקבל מדריך צרכנות שכתבתי כאן בבלוג עם אופצית הפצה לחברים(הוא עדין לא ניצל זאת עד היום).

בשורה התחתונה אל תסמכו לא על סניף רשת שיווק ולא על קופה ראשית ולא על המוצאים. אני מבטל את כרטיס האשראי בקרוב, על מנת למנוע מצב של שימוש בכרטיס ע"י המספרים של כרטיס אשראי ללא כרטיס אשראי עצמו בכל הקשור לעסקאות טלפוניות.  

לסיכום:הקופאית (וגם המנהל) ברשת יש לא דואגת לאבידה של לקוח גם שמדובר בכרטיס אשראי שלו, ומאפשרת ללקוח אחר לגנוב את הכרטיס

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה