יום שני, 21 במאי 2012

הקשר בין תקשורת והדרת נשים לתעסוקת חרדים


הקשר בין תקשורת והדרת נשים לתעסוקת חרדים

חרדים עובדים בעיקר במגזר החרדי והדתי בעיקר ,כשם שחילונים עובדים בחברות חילוניות ומיעוט דמיעוט עובד במגזר החרדי. לחרדי נוח לעבוד במקום עבודה שמבין את צרכיו והוא לא מנוגד לאורח החייו הדתי, ולכן באורח טבעי החרדי יחפש משרות במגזר החרדי ולא החילוני. כאשר המשרות הרלבנטיות במגזר החרדי נגמרו, או שאין כלל משרות רלבנטיות לתפקיד ,בפרט אם יש תעודת מקצוע או השכלה אקדמית רלבנטית, אז לחרדי אין  ברירה אלא לחפש עבודה במגזר החילוני.



יש הרבה (מאות ואלפים) חרדים שהשתלבו במגזר החילוני בחברות חילוניות בעיקר בהיי-טק. והתהליך רק ילך ויגדל,כי יש יותר כח עבודה חרדי ויש יותר חרדים עם תעודות מקצוע והשכלה אקדמית מידי שנה ושנה שעולה מידי שנה. זה מה שהחילונים רצו,שהחרדים יעבדו, נכון ? לא בהכרח!

התקשורת החילונית שהיא תשקורת במטבה ראתה את הכח העולה של חרדים בשוק העבודה ואת שילוב החרדים בשוק העבודה ואת ירידת הטענה השקרית (שרק חילונים מאמינים לה) שהחרדים לא עובדים ,ולכן כדי למנוע זאת ולדאוג שהתופעה לא תתרחב,על מנת שיהיה אפשר לטעון שוב את הטענה השקרית שחרדים לא עובדים- דאגה לספינים חוזרים ונשנים בענין הדרת נשים (שלא בהכרח קשורות לעבודה ולמעסיקים) שיעלו לתודעה החילונית.

התוצאות:רכזות כ"א\גיוס\מנהלת כ"א \מנהלת צוות חילוניות בחברות חילוניות לא תקבל כלל עובד חרדי לחברה גם אם הוא מתאים בטענה של הדרת נשים והוא לא יכול להסתדר עם נשים והחרדי עובד רק עם גברים וכיוצא ועוד טענות לא רלבנטיות שלא עומדות בכל אמת מידה מקצועית של משאבי אנוש ולא במבחן החוק  בעד שיוויון הזדמנויות בעבודה ונגד הפליה.

החברות החילוניות סומכות על כך שהמועמד החרדי  לא תובע אותן בבית דין לעבודה על הפליה  ויקבל כסף מהתביעה עד סך של 50 אלף ש"ח על כל הפליה, מלבד הפרסום הרע בתקשורת על הפליה.  בנוסף כמובן שאותו עובד לא יקבל בעתיד עבודה משום חברה חילונית (החוק היום לא נותן שום תשובה לכך,כולל לא תמיכה כספית וכולל לא תביעה חוזרת לאותה חברה)

החילונים והחילוניות נגד "הדרת נשים" של החרדים וזו שאלה מרכזית בראיון עבודה שמגיעה לקראת סוף הראיון לאחר שנכחו לדעת שהמועמד החרדי כן מתאים לתפקיד. בנוסף,שמכיוון ברוב המוקדים של שירות או\ומכירה  יש רוב חילוניות ערומות,לכן השאלה לחרדי: האם אתה יכול להסתדר עם בנות שהולכות עם גופיות ומכנסים קצרים ?

החברה החילונית נגד "הדרת נשים" של חרדים , אבל יש הדרת גברים חרדים בחברות חילוניות ,וזה בסדר. מכיוון שאני הולך לעשרות ומאות ראיונות עבודה בחברות חילוניות, זה השאלה הנשאלת מלבד הבורות הנשקפת של מיהו חרדי ומה דעת היהדות בקשר לקשר והיחסים בין גברים לנשים. בקיצור החרדים לא עובדים בחברות חילוניות כי החברות החילוניות לא מקבלות אותם לעבודה.



למועט לציין שבסיס חוק הטרדה מינית בעבודה לא נבעה מגברים חרדים מטרידים (גם לאור העובדה שהחילונים טוענים שהם לא עובדים...), אלא בעיקר מגברים חילונים מטרידים (עד אונס ומעשים פליליים) שחלקם לא הבינו את ההבדל בין דחיה לחיזור. אבל רכזות כ"א או גיוס\ מנהלת כ"א\ ראשי צוות ומנהלות בחברות החילוניות שואלות את הגבר החרדי מי יחסו כלפי נשים, ולא שואלות גבר חילוני את אותה שאלה, למרות שהוא יותר מועד להטרדה ולחוסר יחס הוגן כלפי נשים בעבודה. Top of Form



כמו שציינתי בעבר בפייסבוק ובטויטר כמה פעמים,  התקשורת (עיתונות, רדיו וטמבלויזיה ואינטרנט ) לא כתבו כתבות על הפלית חרדים בשוק העבודה כולל בראיונות עבודה. לא נתנה במה או ראיון לעובדים חרדים ולא הציגה חברות שבה משולבים חרדים ללא כל בעיה ארגונית מלבד כתבה או שתים שראיתי בדה מרקר שמדבר על עובדים חרדים יחידים 
התקשורת רק עסקה בשילוב חרדיות בשוק העבודה בלבד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה