יום שני, 21 במאי 2012

ראיון עבודה לתפקיד פקיד הזמנות רכב בחברת עופר אבניר בדרום ת"א


ראיון עבודה לתפקיד פקיד הזמנות רכב בחברת עופר אבניר בדרום ת"א

אמצע מאי 2012 ביום חמישי הייתי אצל מר יעקב מטרסו בלשכת התעסוקה בת"א בקריה. לאחר שעברנו על מספר משרות הוא מצא לי עוד משרה רלבנטית, בתפקיד פקיד הזמנות רכב בחברת עופר אבניר- יבואן אופנועים וקלנועיות וטרקטורנים בדרום ת"א. הוא יצר קשר עם לימור המנהלת אשת הקשר ולאחר שיחה קצרה הזמינה אותי לראיון  ורצתה שהראיון יהיה עוד היום. אמרתי שאני יכול להגיע תוך חצי שעה- שעה. קבלתי הפנית עבודה מלשכת התעסוקה ויצאתי החוצה.

ברחוב מנחם בגין ליד הקריה עליתי על קו 42 וירדתי בדרום ת"א. חיפשתי את הרחוב הפנימי (לא היה מפה בלשכת תעסוקה, ולא יכלו להשתמש במפות גוגל) ולאחר הליכה של כמה דקות מצאתי את המקום. הייתה עוד לימור בחברה (פקידת הזמנות כנראה).

לא הבאתי קורות חיים והיא גם לא בקשה בטלפון (הייתי מדפיס מלשכת תעסוקה) ושלחתי לה קורות חיים למייל לאחר הראיון. כצפוי מספר הטלפון הנייד שלה בהפניית העבודה מלשכת תעסוקה היה שגוי- 050 במקום 052. המייל תקין, והיא צלמה לי את ההפנייה.אך לא חתמה עליו,היא תמסור התוצאות ישר ללשכת תעסוקה.

הראיון היה חצי שעה ויותר בעיקר עקב הרבה הפרעות- הטלפון הנייד שלה, עוד טלפון מלקוח, עוד בקשה מהמנהל, תצוגה של עוד כמה עובדים, סיפורים על עוד כמה עובדות במשרד, עוד בקשה בקשר לבת, ועוד סיפורים. נטו ראיון עבודה רבע שעה לערך.

למרות ההפרעות נהניתי מהראיון. לא כל יום פוגשים אישה כזאת ,בפרט שהיא מנהלת. בתפקיד יש הרבה לחץ והרבה עבודה ויש חשיבות לחוסר טעויות. טעות אחת יכולה לעלות הרבה כסף – את מחיר הרכב. אמרה שהייתה עובדת שהחזיקה מעמד חודשיים ולא יכלה לסבול את הלחץ והדרישות ועזבה ("אכלו אותה בלי מלח" כלשונה).

המשכורת (נאמרה בהבלעה) 5 וחצי אלף נטו. שעות עבודה 8-17 ,5 ימים בשבוע לא כולל שישי.וכנראה ללא שעות נוספות. 

בעופר אבניר צריך לעבוד עם יבואנים ומפיצים ולקוחות ובנקים ועובדי החברה ועבודת צוות בהתאם. צריך לבדוק שההזמנה תקינה עם כל הטפסים הרלבנטים וצריך לבקש מה שחסר ולא לאשר את ההזמנה ללא כל האישורים הנדרשים.

כאמור לא הבאתי ולא שלחתי קורות חיים,ולכן היא כתבה את קורות החיים שלי על ההפניה. לא נשאלתי מה הקשר שלי לתחום הרכב\אופנוע\טרקטרונים,כאשר קודם עבדתי בביטוח וברשתות שיווק,אבל עבדתי בצבא כפקיד רכב ופקיד אפסנאות. נשאלתי האם יש לי רישיון לאופנוע ולרכב פרטי. עובד שאין לו רישיון  לאופנוע לא יכול להזיז ולא ירשו לו להזיז אופנוע , כי אין ביטוח אם יקרה משהו.  

נשאלתי האם יש לי בעיה לעבוד עם בנות שלעיתים לובשות קצר, כי יש חובה של עבודת צוות והצוות נשי וצעיר.אמרתי שאני יודע לעבוד בצוות ולבד ועבדתי עם נשים גם בחברת ביטוח איילון וגם בצבא וגם בשאר מקומות בבית ספר ובאקדמיה. התפקיד מתאים לי מאד כי הוא גם מגוון גם בקאופיס וגם שירות.

יש לתת שירות ללקוח מתענין באולם התצוגה וכיוצא אם אין עובד פנוי. יש הרבה גברים דתיים שעובדים בחברה (זה ממש לא מכוון,אך כך יצא שלחברה יש ביקוש עבודה של עובדים דתיים) ,ויש מיעוט נשים. 

כצפוי,לא התקשרו אלי שהתקבלתי לעבודה. מהמבט של עובד דתי בחברת עופר אנביר באולם התצוגה ועוד עובדים דתיים מחוץ לאולם הבנתי זאת. מה זה נקרא יותר דתי לעומת דתי אחר אצל חילונית? דתי שהלך יומיים למירון לקבר רבי שמעון בר יוחאי במקום לעבוד...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה