יום שני, 21 במאי 2012

ראיון עבודה לתפקיד נציג שירות לקוחות מזגנים בחברת תדיראן גרופ בחולון


ראיון עבודה לתפקיד נציג שירות לקוחות מזגנים  בחברת תדיראן גרופ בחולון

ביום חמישי קבלתי הפניה מלשכת תעסוקה ת"א ממר יעקב מטרסו לתפקיד נציג שירות לקוחות מזגנים  בחברת תדיראן גרופ באזור תעשיה בחולון רחוב הלהב 7 קומה 1. התפקיד זמני למספר חודשים לתקופת הקיץ עד לאחר החגים

שלחתי לדורית מנהלת כ"א בחברה אשת הקשר קורות חיים במייל (אין טעם ליצור קשר טלפוני) וקבלתי טלפון ממנהלת כ"א דורית ביום רביעי, והיא אמרה שאני מעבר לדרישות התפקיד. אמרתי שהעבודה זמנית ולא עבדתי זמן רב ואני יכול לבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר.

בסוף השיחה הקצרה נקבע לי ראיון  היום ליום ראשון לשעה 10בבוקר ואמרה שיש יום ראיונות לעוד מועמדים (משפט ידוע לתירוצים, גם אם אין מועמדים ריאלים). כמובן שבדקתי את הכתובת ואיך מגיעים לשם באוטובוס וברגל.

ביום ראשון פספסתי את קו 143 ,עליתי על הקו 143 הבא ירדתי ברחוב הפלד והלכתי ברגל. טעיתי ברחוב כך שהלכתי יותר כמה דקות והגעתי לתדיראן גרופ ברחוב הלהב באיחור ,לפני 10 ורבע לקומה ה-1 מצד שמאל (אין צד ימין)

הקטע המצחיק שבאוטובוס היו זוג מבוגרים שרצו לדעת היכן רחוב המרכבה והם ירדו תחנה לפניי, אחרי כמה דקות שהגעתי לתדיראן ,הם נכנסו. התברר שהיו צריכים להגיע לתדיראן ברחוב הלהב.

כאשר הגעתי ,מנהלת כ"א דורית לא הייתה במשרד שלה. התברר לי ע"י שאלה לפקידה במשרד הסמוך שיש ישיבה! באותה קומה בהמשך הפרוזדור בחדר ישיבות, כמובן שהיא לא טרחה להתקשר. חיכיתי בעמידה עוד רבע שעה לערך(אף אחת לא הציעה כסא כלשהו, רק לשתות).

מנהלת כ"א דורית יצאה מהישיבה ונכנסה למשרדה, בדיוק בשניה שלקחה את קורות החיים של,הגיע אדם עם סחורה \ מסמכים כלשהן ודורית הלכה איתו. חיכיתי עוד 10 דקות . דורית לא טרחה להתנצל על האיחור,או להציע שתיה. כנראה שזה הדדי לנוכח האיחור שלי ...

ברבע ל11 ,התחלנו את הראיון באותו חדר ישיבות.הראיון לקח כחצי שעה. דורית מבוגרת ומלאה מדברת בלחש ובעדינות וגם לאט,כולל גם את הסימלוציה של הלקוח (שיבואר לקמן).

 סגרה את הדלת לאחר רעש מבחוץ. ספרה על חברה על מוקדי השירות והטכנאים (חולון במרכז ,שרון,באר שבע בדרום ועפולה בצפון) והמזגנים מיוצרים ומיובאים מסין. תדריאן גרופ ממוזגת יחד עם קריסטל.

ובקשה שאספר על עצמי- מאסטר בשירות (שאלה במה זה מתבטא), מעבר בקורסי שירות באקדמיה, יכולת שירות:יכולת הקשבה,יכולת הסבר ושכנוע, סבלנות וסובלנות, אדיבות,מתן פתרונות רלבנטים ללקוח, עבודה לפי נהלים. טיפול מהיר ומקצועי בלקוח.

שאלה האם זה לא נקרא לחזור אחורה בעבודת נציג שירות כאשר עבדתי כעוזר מנכ"ל(סוכן ביטוח) ועוזר מרצה. עניתי שאני חוזר לעבודה שאני יודע לעשות הכי טוב שיש והיא שירות . עבדתי בכמה מוקדי שירות, כולל בהתנדבות, ואני נותן שירות בהתנדבות.

מה אני עושה לאחר העבודה (כולל כשאתה מובטל)? נותן שיעורים פרטיים לילדים, אימונים אישיים בכדורסל וכיוצא ,הרצאות למבוגרים.

וכמובן חייבים שאלות לא רלבנטיות לתפקיד: איך אתה מסתדר כאדם דתי עם בנות שהולכות עם גופיה ומכנסים\חצאית מיני. ומה דעתי על הדרת נשים ? וציינה שיש מיעוט גברים במוקד ורוב נשים.

מה שבטוח שיש הדרת גברים במוקד נשים ולא להפך, כי הם לא מתקבלים לעבודה ויש רוב נשים במוקד. לא עקצתי בשאלה שאין קוד לבוש בחברה, וגם איך לבנות לא קר מהמזגן כשהן לבושות גופיה ומכנסים קצרים,האם אין מיזוג?

מכיוון שהעבודה היא זמנית ל-4 חודשים לאחר החגים,לא רלבנטית הטענה שאני מעבר לדרישות התפקיד(וכל מיני טענות "מקצועיות" לא רלבנטיות אחרות),כי טענה זו רלבנטית לעבודה לטווח הארוך בלבד ולא הקצר.

יש קורס של כ4 שבועות לערך (גם למשרה זמנית של 4 חודשים) שבו מלמדים על המזגנים, על השלט, על פתירת תקלות נפוצות במזגן ובשלט ,על איך נותנים שירות וכיוצא. לא אמרה האם מקבלים משכורות בקורס, אני מניח שכן-מינימום. וגם כמה מקבלים לחודש  או לשעת עבודה.  

היה סימולציה, מה אני עונה ללקוח שאומר שהמזגן מקולקל והוא רוצה טכנאי עכשיו והיום והוא לא מקבל שום טיעון או תירוץ.בנוסף שהוא מקלל ומגדף וצועק וחושב שהכל מגיע לו, ושיש הרבה לחץ עם הרבה שיחות ויש לחזור ללקוח.

תשובה: ראשית יש להזדהות ולהביע רגש, ולאחר מכן להציע פתרונות. לאחר שכל הפעולות לא צלחו,יש להסביר למה הטכנאי לא יכול להגיע היום: יש עוד פניות של לקוחות, ואי אפשר לבטל הזמנות טכנאי ללקוח אחר והלקוח הבא ביטל את ההזמנה שלך היום,ומה ששנוא עליך אל תעשה לחברך, החוק מאפשר למזגן עד 3 ימים,לעומת מקרר שזה יום אחד,אפשר להסתדר יום אחד ללא מזגן, ואפשר להעזר במזגנים אחרים שבבית.

וכמובן שאם בנות צעירות עד גיל 25 עם פחות ידע וניסיון בשירות יכולות להתמודד לקוחות ולא להתפטר מהעבודה ולהצליח ,ולחברת תדיראן גרופ לקבל תו שירות גבוה לשנת 2011 - אז אני מאסטר בשירות עם ידע וניסיון בוודאי שיכול לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר.

היא שאלה האם יש לי שאלות לגבי המוקד? שאלתי לגבי המבנה – יש מנהל מוקד, יש 2 אחראיות משמרת, אין נציג בכיר ואין ראש צוות ,למרות שיש מספר צוותים. אנחנו בצוות שעונה ללקוחות וגם חוזר ללקוחות.

שעות העבודה מ-8-17.00 ,אבל תמיד יש שעות נוספות,יתכן שעה שעתיים ויתכן גם 3 שעות ויותר, הכל בהתאם לעומס. העבודה מראשון עד שישי, כך ששעות יום שישי הם שעות נוספות. בשישי מ8-12. 

כמובן בסוף הראיון אמרה שיש עוד מועמדים ואני אקבל תשובה. נתתי לה את טופס ההפניה מלשכת תעסוקה ובקשתי שתחתום בהתאם,והיא חתמה. והוספתי ואמרתי שלשכת תעסוקה מאד מעונינת שאני אעבוד ונמאס להם כבר לראות אותי ואני חייב להתקבל לעבודה וכיוצא.

מכיוון שעבר כבר שעה וחצי שלמתי פעמיים על נסיעות. ולא הלכתי לקניות ולא נצלתי זאת.  אני מניח כרגיל שהתשובה לא תהיה חיובית


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה