יום שלישי, 26 באוגוסט 2014

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני בסוכנות הביטוח עדי ביטוחים בראשל"צ

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני בסוכנות הביטוח עדי ביטוחים בראשל"צ
באוגוסט 2014 שלחתי קורות חיים דרך גובמאסטר לתפקידים של מוכר טלפוני. לעיתים אני בוחר גם באופציה של האתר של שליחה של קורות חיים למשרות דומות,כי אני לא אוכל לשלוח קורות חיים לכולם,הן מבחינת הזמן והן מבחינת למצוא אותם.
קבלתי טלפון מטלפון נייד מבחורה בשם עדי.היא הייתה מאד ענינית, וכבר בפתיחה אמרה שלחת אלי לסוכנות עדי  ביטוחים קורות חיים לגבי תפקיד מוכר טלפוני לתחום הביטוח, מתי נוכל לקבוע ראיון עבודה? שאלתי במיידי ,נוכל לקבוע, אך אשמח אם אקבל פרטים ראשונים בטלפון.
לאחר שקבלתי פרטים ראשונים,לא קבלתי פרטים לגבי השכר (וזה אחת הטעויות) וסיפרתי קצת על עצמי לגבי יכולות המכירה והמקצועיות בתחום ,קבעתי איתה ראיון עבודה למחרת בשעה 11.30 .
שאלתי אותה אם היא בעלת העסק (כי שם סוכנות ביטוח דומה לבעלים ) והיא צחקה ואמרה שלא,היא רק עובדת. אמרה שהמשרד בראשון לציון ברחוב הרצל 91 קומה 2.(הרצל רחוב ראשי) שאלתי אותה לגבי המיקום ,אם זה ליד היקב של כרמל מזרחי והאם זה הבנין של צרפתי היא השיבה בשלילה.למועט לציין שהיא טעתה .
לקחתי קו 139 מקרית אונו שמגיע עד קניון הזהב ,מכיוון שהייתי בתחבורה ציבורית בראשל"צ לקראת ראיון עבודה היו מספר צלצולים של רכזות כ"א לגבי הצעות עבודה אבל לא יכולתי לענות.
לאחר שירדתי  מהאוטובוס הלכתי ברגל כמה דקות ומצאתי את הבנין של סוכנות הביטוח(הייתי שם בעבר ברשת ביטחון כמאבטח ב2003 ) הגעתי רבע שעה לפני הזמן, יכולתי לעשות מספר טלפונים ולחזור למי שהתקשר אלי.וקבעתי עוד  2 ראיונות עבודה לאותו יום.
ב11.30 עליתי במעלית.הנקודה שהמעלית שם דפוקה! סימנתי קומה 2 והוא העלה אותי לקומה 3,כך שלא מצאתי בקומה עדי ביטוחים, התקשרתי לעדי מתיאור המקום והיא הבינה שאני בקומה 3 ולא ב2 ,היא הייתה במעלית באותה שעה, ירדנו יחד קומה במדרגות ונכנסנו פנימה ,היא הביאה את האוכל לעובדת שם.
ראשית המשרד פתוח (אופן ספייס בלעז) יש מספר עמדות. היו 2 נשים מבוגרות שדברו בטלפון . דברנו תכלס ,ראיון של 30-25 דקות לערך.
נשאלתי לגבי הניסיון התעסוקתי, לגבי הידע והמקצועיות בתחום הביטוח, איזה חברות ביטוח עבדתי, היא עובדת בעיקר עם חברות הביטוח הראל ואיילון, ולא עם כלל והפניקס לא ,כנראה בעיות שירות של תביעות בעיקר,הלקוח צריך לחכות הרבה זמן לתביעה ולקבלת הכסף ולעיתים בדחיה לא מוצדקת וכיוצא.
דובר על מכירת ביטוחי בריאות וסיעוד בעיקר. דובר על לידים של לקוחות חדשים ולא הגדלה של לקוחות קיימים בסוכנות ביטוח. אמרתי שאני צריך לפחות 100-150 טלפונים למשמרת. היא טענה שהם עושים בקושי 40-50 טלפונים. דף שלא עונים בו ,היא שמה בצד ולוקחת אחר.
סגרנו שאני לא צריך הדרכה לגבי תוכניות הביטוח, אמרתי לה מה הכיסויים שיש בביטוחי תאונות אישיות, נכות תעסוקתית, מענקית זהב(מחלות קשות) ביטוח בריאות בסיסי וביטוח סיעודי.
וכאן החלק המענין והלרבנטי יותר ,כמה מרוויחים על שעת עבודה? שעות עבודה 9-15 ,אפשר יותר שעות לעבוד בהתאם לתפוקה. שכר עבודה 30 ש"ח לשעה.
מה לגבי העמלות? כאן החלק המוזר.עד 3700 ש"ח פרמיות ביטוח מהמכירות אין עמלות! למה?  כי זה מה שאני עולה בשכר עבודה.והיא עוד טענה שבקלות אפשר להגיע לזה בחודש. אפשר לקבל עמלות משיחות יוצאות ללקוחות,אך גם משיחה נכנסת של לקוח קים שמעונין להוסיף כיסוי, או מלקוח חיצוני.
מה מקבלים עמלות מעבר ל3700 ש"ח? על כל 1000 ש"ח אני מקבל רק 200 ש"ח עמלה. ולא משנה כמה עוד אלפים נוספים אני מוכר.
כמו שאתם מבינים זה לא נורמלי ולא הוגן וזה תנאי עבדות(הסוכן מקבל 100-200% עמלה על המכירה). וזה אומר שאני עובד בשכר מינימום. בשום סוכנות ביטוח אין תנאים כאילו של עמלות נמוכות. כדי להמשיך את המשחק אני הסכמתי לתנאים בכל מקרה.
בנוסף ,בסוף הראיון אני מריח ריח של עשן, ידעתי שאין מקור אחר לריח מלבד שמישהי מעשנת סיגריה במשרד! בניגוד לחוק (מעשנים מחוץ לבנין בלבד)וגם לא מסתירה זאת בזמן הראיון. אני לא עובד ולא יכול לעבוד במקום שמעשנים (ויתרתי על 2 מקומות עבודה טובים ,מפני שהסוכן ביטוח עישן).  מצטער לאף אחד ואחת אסור לעבוד בתנאי עבודה אלו .
סיכמנו את הראיון שהיא תחשוב ואני אחשוב אם זה מתאים, והיא תחזור אלי ב17 לגבי העסקה ואם רלבנטי אוכל להתחיל במיידי לעבוד כבר בראשון.כמו שאתם מבינים היא לא התקשרה, וגם אני לא התקשרתי.

סיימתי את הראיון בראשל"צ וחיכיתי עד חצי שעה לאוטובוס  139. לא התפתיתי לעלות על קו אגד 164,עד מחלף אלוף שדה ומשם עוד קו לבית. הזמן יכל להיות מעבר לשעה. ביום זה היו לי עוד 4 ראיונות עבודה.

תגובה 1: