יום שני, 4 באוגוסט 2014

מי מתקבל לתפקיד שירות לקוחות בחברות ביטוח וחברות שירות?

מי מתקבל לתפקיד שירות לקוחות בחברות ביטוח וחברות שירות?
בהמשך לפוסט שפרסמתי באוגוסט 2011  למה נציגי שירות לא עובדים בחברות שירות לאורך זמן ? ,ובהמשך לפוסט הקודם (אוגוסט 2014) על העבודה בחברת ביטוח הפניקס לתפקיד שירות לקוחות.
אנחנו שולחים קורות חיים למשרות ולתפקידים שכנראה יש סיכוי שנקבל טלפון מרכזת כ"א\השמה או מרכזת חברה ונקבל זימון לראיון עבודה.ומתכוננים לראיון על מנת להתקבל לאותו תפקיד. תפקיד שאין לנו סיכוי כלל להתקבל, אין טעם לשלוח קורות חיים.ומאידך לתפקיד שיש סיכוי טוב עד גבוה להתקבל נשלח קורות חיים.
אילו התנאים הבסיסיים של חברת ביטוח וחברות שירות שגם מפורסמים במדיה:
1.צעירים- גילאים 22-25 ,שיהיה אווירה צעירה ותוססת. לרוב לא מקבלים כלל מבוגרים 40+ או שמקבלים מעט,על מנת שיהיה קצת גיוון ולא יאמרו שיש כאן אפליה.אבל תמיד רוב המוקד יהיה צעיר עד גיל 25 ומקסימום מתחת לגיל 30 .
הסיבה: המנהלים והמנהלות צעירות ולא רוצים לראות מבוגרים,והם לא יודעים לנהל עובד שמבוגר מהם.אין מנהלים מבוגרים ואין מוקד ייעודי למבוגרים 40+.יש רק מוקד ייעודי לצעירים,המבוגרים בדרך אגב.
2. חסרי ניסיון  תעסוקתי בשירות ,וחסרי ניסיון תעסוקתי בשירות בתחום (הביטוח) לעומת בעלי ניסיון תעסוקתי בתחום - החברות מקבלות גם חסרי ניסיון תעסוקתי בתחום ,למרות שברור שהם לא יכולים לתת שירות  מצוין ללקוחות, תהליך הלמידה איטי והם עושים הרבה טעויות בדרך.
הסיבה: המנהלים והמנהלות מעדיפים חסרי ניסיון בתחום על פני בעלי ניסיון בתחום, כדי  שלא יתחרו בם על התפקיד הבא,וגם כי הם לא יודעים לנהל בעלי ניסיון בתחום,וגם כי בעל הניסיון יכול להוכיח להם שהם טועים במה שאומרים ועושים.
3.חסרי השכלה- אין צורך בתעודת השכלה של תואר ראשון או לימודי תעודה וכדומה.אפשר להתקבל גם אם אתה חסר השכלה בקושי תעודת בגרות , למרות שיש קורס של שבועיים - חודש ,ויש צורך בלמידה מהירה ולמידה תוך כדי עבודה, כי התחום דינמי ויש עוד השתלמויות במהלך העבודה.
ולפי כל המחקרים במשאבי אנוש, יש הצלחה בעבודה ככל שהמועמד עבר מבחני השכלה\פסיכומטרי בציון יותר גבוה.לחסר השכלה יש פחות הצלחה בתפקיד. אין מבחן השכלה כלשהו למועמדים.
סיבה: המנהלים בעצמם חסרי השכלה, ומנהלים שיש לו השכלה רוצים להרגיש עליונות שיש להם השכלה ולכפיפיהם אין.לא רוצים שהכפיף יתחרה איתו על התפקיד הבא,בפרט שחלק מדרישות התפקיד הן השכלה אקדמית רלבנטית.
4. חילונים - יש מוקדים ייעודיים (גם בשירות) לחרדים וחרדיות כמו שכתבתי בפוסט. אולם במוקדים החילוניים אין כמעט חרדים.מקבלים חרדים בודדים לצורך עלה תאנה וזהו. לחילונים יש סיכוי יותר להתקבל.
סיבה: החברה חילונית, ומנהלים והמנהלות חילונים העובדים חילונים, וחילוני מעדיף לראות ולנהל חילונים ולא חרדים! אני מניח שמנהלים חילונים בודדים יסכימו לנהל צוות חרדים או שרובו חרדים ולא חילונים(בצבא זה אחרת).
או במילים אחרות שכתבתי כמה פעמים: החברות החילוניות אומרות לחרדים: לכו לעבוד,אבל לא אצלנו (בחברה החילונית)
5.נשים - לרוב יש רוב נשים במוקדי השירות. ולכן לנשים יש יותר סיכוי להתקבל מאשר גברים. ובהתאם גם רוב המנהלים נשים כולל נציגים בכירים. מאידך יש לגבר סיכוי טוב להתקבל,כדי למלא את המשבצת החסרה של הגברים במוקד.
6. מי שמתאים למנהל ולא לחברה (השירות)- מועמד מתקבל לאחר ראיון עבודה עם המנהל\ת. אם המנהל\ת מרגיש חיבור \קליקה וענין למועמדים הם יקבלו אותם לעבודה.ואם לא,למרות שהם עונים לדרישות התפקיד,הם לא מתקבלים לעבודה.
***זה התנאים העיקריים שגם מפורסמים ברשתות החברתיות ובעיתונות ובאתרי דרושים באינטרנט. ולכן מבוגר שהמודעה לא פונה אליו,לא יגיש מועמדות. צעיר שהמודעה פונה אליו יגיש מועמדות וישלח קורות חיים. בנוסף שגם חברות כ"א והשמה לא מציעות תפקיד שירות למבוגר אלא לצעירים.
יוצא שלא יהיה כל שינוי במצב לגבי הרכב נותני השירות בחברות שירות חילוניות. רק שינוי תחוקתי או שינוי בתפיסת השירות בחברה עם שינוי ארגוני תגרום לשינוי כלשהו.
שלא יהיה אי הבנה\טעות ,המצב הקיים לא טוב ללקוחות! ולכן השירות בארץ גרוע עד לא סביר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה