יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

מה אמרתי בשימוע לפני פיטורים בחברת ביטוח הפניקס ?

מה אמרתי בשימוע לפני פיטורים בחברת ביטוח הפניקס ?
בהמשך לפוסט הקודם,הקורס היה שבועיים. ביום ראשון שבוע שעבר שהיה סוף הקורס ביום האחרון לקורס לפני שעולים להאזנות ולמענה ללקוחות, המנהלת הישירה מתקשרת למנהלת הקורס ואמרה לה שתעלה יחד איתי לקומה 2. אני עולה ומחכה בחוץ ,ומוזמן לחדר.המנהלת מרב נותנת לי מכתב סגור ואומרת לי שזה מכתב לשימוע לפני פיטורים. השימוע יתקיים בעוד יומיים בשלישי. לא הופתעתי בכלל, ציפיתי שזה יהיה יותר מוקדם,אחרי השבוע ה-1 ולא ה-2.
ביום שלישי בשעה 12 הגעתי לקומה 2 והודעתי למנהלת מרב שהגעתי. מרב המנהלת הישירה ומאיה אחת המדריכות בקורס ומי שהעבירה סדנת שירות הן אלו שעשו את השימוע.  בקיצור מה אמרתי להן?
אני החלטתי בעקרון,כאשר אני מקבל מכתב שימוע, אני לא מתכוון לשכנע\להסביר\להתווכח מדוע אני צריך להישאר בחברה ופיטורין זו טעות. אני פשוט חותם על  מכתב השימוע ומקבל את מכתב הפיטורים וזהו ,הולך הבייתה.
אבל למנהלי חברת הביטוח הפניקס החלטתי לתת להם אפשרות לתקן את הטעות שוב כמו שניסיתי זאת בפעם הקודמת ב2008.שלא יאמרו בהפניקס : אתה לא ניסית,ואילו היית מדבר, היינו מקבלים החלטה אחרת.
1.אין כאן בשימוע את המנהלים הבכירים מנהלת משאבי אנוש אורנה או מנהלת ההדרכה לושי ולא מנהלת הצוות בריאות וכיוצא, יש מנהלים זוטרים. מי שמקבלת ההחלטה היא המנהלת הבכירה ולא המנהלת הזוטרה. ולכן פחות רלבנטי לדבר.
2. החלטתכם ודעתכם נחושה לפטר אותי מכל מקום, כך שלא משנה מה אומר ומה אצטדק ,התוצאות יהיו זהות- פיטורין, כך שחבל לדבר.
3.הטענות המועלות לסיבה לפיטורים לא רלבנטים. מדוע? כי הטענות נוגעות לקורס, ולא רלבנטיות לתפקיד הרלבנטי של נציג שירות לקוחות.
3*. אתם לא דואגים ללקוחות שלכם שיקבלו שירות מצוין,לא דואגים לצוות שלכם שיקבל עזרה ותמיכה ממומחה בביטוח.ולא דואגים לחברה הפניקס שלכם שתרוויח יותר כסף. אתם דואגים רק לעצמכם!! 
4.פיטרתם אותי כבר ב2008 וזה היה טעות, האם אתם רוצים לחזור על אותה טעות? חשבתי שאתם רוצים לתקן את הטעות ולא לחזור על אותה טעות.
5. כאשר נודע לכם שכבר עבדתי בהפניקס בשירות לקוחות כבר ב2008 ,החלטתם שאפוטר מכל מקום,למרות שכבר עבר 7 שנים מאז! ומאז האדם השתנה גם בהשכלה וגם בניסיון התעסוקתי וגם בהתנהגות.
6.למרות פיטורי העבר ולמרות הטענות שהעליתם בפני בקורס, לא חזרתי על אותם שגיאות.אצלכם החילונים כנראה אין מושג של חזרה בתשובה
7. לא תקבלו עובד מקצועי גם בעל תואר אקדמי במנהל עסקים,גם עבר את מבחני הביטוח, גם עבד לאורך שנים בסוכנויות ביטוח וחברות ביטוח ושהוא גם מאסטר בשירות ומכירה ,במחיר נמוך של שכר מינימום 25 ש"ח לשעה! ולאורך שנה שנתיים לפחות!
8.אתם מפחדים לגלות  שמה שאני אעשה בשירות מצוין בכל הפרמטרים בחודש הראשון ,לא יעשו ולא עשו עובדים ועובדות בחברה שנה-שנתיים.
9. אתם לא מעונינים שחרדי (אלא חילוני) יקבל את התגמול הכספי והאישי הכי גבוה בשירות מצוין.
10. יהיה לכם בעיה ניהולית, איך החזקתם וניהלתם עובד שעושה תפוקה נמוכה,כאשר עובדים חדשים עושים תפוקה גבוהה
11. מנהלים זוטרים בגיל 25 לא יודעים לנהל בחור מבוגר ,שהוא גם יותר חכם מהם (בעל תואר שני במנהל עסקים) שלהם בקושי יש תואר ראשון אם בכלל,שהוא גם יותר מבין מהם בביטוח ,ושהוא מבין יותר בניהול. ולכן מעדיפים לפטר.
11*. מעדיפים לחשוב שאין חרדים שהם גם בעלי השכלה אקדמית וגם בעלי ידע בביטוח וגם ניסיון תעסוקתי וגם יודעים לתת שירות מצוין
12.  הסתדרתי שנה וחצי עם מנהלת צעירה בגיל שלכן  בכלל ביטוח ,אז אין סיבה שלא אסתדר גם איתך
12*. אורנה מנהלת משאבי אנוש מאד התלהבה מההמלצה של המנהלת בכלל ביטוח שהיא היום סוכנת שלכם,של חברת הביטוח הפניקס,לאיפה הלכה ההתלהבות והאימון?
13. לא אפשרתם לי אפילו לעשות שיחות עם לקוחות, ואז הייתם מתקשרים ללקוחות ומבקשים את חוות דעתם מה הציון שקבלתי על השירות .אני בטוח שהציון היה גבוה.
14. גרמתם לי נזק כספי ,יכולתי לבחור תפקידים הרבה יותר טובים במכירות טלפוניות \שטח עם שכר גבוה יותר,אבל העדפתי חברת ביטוח הפניקס בשכר נמוך יותר, כי מדובר בשירות לקוחות .
15. אם העדפתי בביטוח תפקיד שירות לקוחות בשכר נמוך במקום מכירות עם שכר גבוה, אז אתן  יכולות להבין כמה מחויבות יש לי לתפקיד לטווח ארוך.
16. אם כל הצעה\הערה על החומר הנלמד ,זה נחשב לכן כפגיעה בסמכות ופגידה בכבוד המנהלת – זה תירוץ עלוב שאפשר לפטר כל עובד בכל חברה ובכל תפקיד.
17. אתן מעדיפות חברה שיש בה דעה אחת מובילה או חברה מגוונת שיש בה צעירים ומבוגרים,משכילים וחסרי השכלה, נסיון תעסוקתי וחסרי ניסיון, דתיים וחילונים, גברים ונשים? חברה מגוונת טובה יותר עם יותר תוצאות וזה מוכח במחקרים.
18. העיקר בחברה מגוונת  – שהעובדים יכולים לדבר ולא לחשוש מממנהלת זו או אחרת או משאר העובדים. ואם יש חשש,החברה הופכת לחוסר מגוונות, למרות שיש בני אדם מגוונים בארגון .המגוונות בכח ולא בפועל.
19. מדובר בעובד שהוא מאסטר בשירות ,שגם עבר 2 קורסי שירות רלבנטים: העיתונאי הידוע גדעון רייכר ,איך עונים ללקוחות לא מרוצים (מהספר יחסים עם הציבור) בתואר ה-1. ד"ר נדב גולדשמידט  (יועץ לחברות שירות בארץ) למצוינות בשירות בארגונים בתואר השני.
20. מכיוון שאני בעל תואר שני במנהל עסקים עם התמחות של התנהגות ארגונית ומשאבי אנוש, אני קובע מבחינה מקצועית שהחלטה שלכם לא מקצועית, ולכן לא קבילה.   מה אתם למדתם בכלל עם איזה ניסיון ,שאתם מקבלים החלטה כזאת שגויה?
21.חכם לומד מטעויות של אחרים ולא חוזר על אותה טעות. טיפש לא לומד מטעויות של עצמו וחוזר שוב ושוב על אותה טעות. השאלה האם אתם רוצות  להיות בגדר  טיפש או בגדר חכם? להזכיר לכן שכבר פטרתם אותי...
22. אני בחור שעברתי את מבחני הביטוח ויכול להיות סוכן ביטוח. תהיו בטוחים שלא אמכור את ביטוחי חברת הפניקס ללקוחות ולא אעשה הסכם אתכם. בנוסף שיש גם סוכני הפניקס נוספים שלא יעבדו עם הפניקס ,וכך חברת הפניקס תפסיד לקוחות ופרמיות ביטוח בעשרות אלפי ש"ח לאורך שנים.
23. בהמשך לקודם, בהתאם לחוק השירות :שירות גרוע מפורסם יותר משירות מצוין. כך שיפורסם הסיבות שאתם מקבלים ומפטרים עובדים,כך שתקבלו פרסום שלילי עם תדמית שלילית,במקום לקבל פרסום חיובי עם תדמית חיובית, מה שכמובן משפיע על ההכנסות.
24. שפוטרתי ב2008 לא הייתי ברשתות החברתיות ולא כתבתי ופרסמתי את הפיטורים מהפניקס . ב2014 אני נמצא ברשתות החברתיות ויודע קצת לשווק (עשיתי התמחות בשיווק בתואר 1 במנהל עסקים) .
25. אפשר להוסיף עוד ועוד,אבל אני מניח שהבנתם את הרעיון.
אני מניח שהבנתם שאחרי יומיים קבלתי מכתב פיטורים.
לא התפלאתי בכלל שחברת ביטוח הפניקס נמצאת בתחתית בטיפול תלונות של לקוחות בנושא הביטוח,לפי פרסום של הממונה על הביטוח במשרד האוצר השבוע.



תגובה 1: