יום רביעי, 27 באוגוסט 2014

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני בסוכנות הביטוח פוליביט בבני ברק

ראיון עבודה לתפקיד מוכר טלפוני בסוכנות הביטוח פוליביט בבני ברק 
באוגוסט 2014 שלחתי קורות חיים דרך גובמאסטר לתפקידים של מוכר טלפוני. לעיתים אני בוחר גם באופציה של האתר של שליחה של קורות חיים למשרות דומות,כי אני לא אוכל לשלוח קורות חיים לכולם,הן מבחינת הזמן והן מבחינת למצוא אותם.
שבוע שעבר,התקשר אלי בחור בשם אסי לגבי תפקיד של מוכר טלפוני של ביטוחי בריאות ותאונות אישיות והזמין אותי לראיון עבודה,קבענו לשעה 14 וחצי ביום חמישי. מכיוון שהיה לי כבר ראיון עבודה ברחוב ממול בשעה 15 זה התאים. הוא לא נתן לי טלפון אישי (ניד או טלפון משרד) לחזרה אלא מספר כללי 1800800304
המיקום: ב.ס.ר 3 קומה 11 בבני ברק. לאחר הראיון אצל עדי ביטוחים בראשל"צ ב11.30, ולאחר ראיון עבודה בסאנדיל בבן גוריון בר"ג ב14 כאמור בפוסטים הקודמים שהסתיים ב14.35 ,הלכתי לרחוב ממול כמה דקות ועליתי במעלית. בקומה 11 יש רק 3 דלתות .לא היה כל שלט לגבי הסוכנות פוליביט,עברה שם אישה ושאלתי אותה היכן הסוכנות פוליביט? והיא אמרה בדלת ממול.
נכנסתי הייתה פקידה ואמרתי שבאתי לראיון עבודה אצל אסי, היא נכנסה לחדרו והודיעה לו ,אמרתי לה שדברתי איתו היום(טעות, זה היה אתמול).אסי אמר לה שתתן לי מקום לשבת ומשהו לשתות. אמרתי מים קרים ,נתנה לי בכוס זכוכית  וישבתי והמתנתי כ10 דקות. למה? כי היה חשוב לו במיידי לשמוע שיחה (מכירה?) ארוכה של עובדת  וגם לענות לשאלות של 2 עובדות .
עובדת אחת עשתה שיחה עם לקוחה לגבי חיתום רפואי של בעלה. ושאלה\אמרה משהו לאסי, הוא דיבר איתה בטון גבוה ובכעס. ששמעתי אותו מדבר ככה, היה לי חשק לקום וללכת,אבל החלטתי שאם כבר הגעתי ,ניתן לו הזדמנות.
שהגיע הזמן, הוא הוציא מהמחשב הנייד את קורות החיים. ושאל אותי בתחילה אני רואה שאתה לא מתמיד במקום העבודה,היתה לי התלבטות האם מדובר בהתנגדות שצריך לענות או התנגדות שאפשר להחליק.
לאור ההתיחסות שלו לעובדת ,התחלתי לדבר לגבי מה אני מצפה ממקום עבודה,וכבר התקבלתי כבר בסוכנויות ביטוח אחרות אך לא המשכתי שם, קצת שאלות מקצועיות לגבי הביטוח, מה הניסיון התעסוקתי (שאלות לגבי מקומות העבודה הקודמים). מה אני יכול לתת בעבודה מבחינת תפוקה.
שאל כמה השכר שאני מצפה (6 אלף מינימום) ומכמה עמלות אני מצפה לקבל (4-6 אלף) ,חשב ואמר שאני מסתפק במועט לגבי המשכורת,שאני מוכן לעמלות נמוכות. ולכן שאל עוד שאלה עם התנגדות, האם אני מוכן להצלחה או לכישלון במקום העבודה? שכמובן היא כללית ולא ספציפית למה הכוונה. אמרתי לו שמי שחשב שאני לא יודע למכור טלפונית או לתאם פגישות-טעה והוכזב.אז כך יהיה מי שיחשוב שאני לא יכול למכור באלפי ש"ח ביטוח מידי חודש.
לבסוף אחרי חצי שעה שיחה לערך ,הוא החליט  שנעשה סימולציה למכירה של ביטוח תאונות אישיות.  בהתחלה נתקעתי בפתיחה, אחרי חצי דקה של זכרון וסידור הדברים התחלתי. הוא העיר שמי שמוכר תאונות אישיות כל החיים צריך לזכור תסריט שיחה . הערתי שזה לא כל החיים, זה כמה חודשים, וגם כל תסריט שונה מלקוח ללקוח.
בסימולציה הוא החליט שהוא  מנהל עבודה צעיר נשוי ללא ילדים שלא עבר תאונות מימיו ולא מבין למה הוא צריך בכלל ביטוח, והכסף לא משחק תפקיד.
הסוכן לא דיבר כלל לא על שעות עבודה ולא על שכר עבודה ולא על התמחות בייעוץ פנסיוני .ולבסוף הוא אומר שהוא יתקשר אלי עוד כמה ימים אם זה רלבנטי. אני רציתי לומר גם אם תתקשר עם כמה ימים ותגיד שהתקבלת, אני לא עובד אצלך .
אתם חושבים שהוא התקשר? ממש לא, עבר כבר שבוע!
השעה הייתה כבר 15.35 ,חצי שעה מעבר לראיון הבא ב15 שנקבע. התקשרתי לשחר מחברת תקוה בר"ג ועדכנתי אותו שהתעכבתי בגלל ראיון עבודה שארך שעה והאם אפשר להגיע? הוא אישר שכן (הייתי על הקו דקה ,כי הוא דיבר עם מישהו לפני כן בטלפון אחר). בדקה שתיים שהלכתי (עברתי רחוב צדדי) התקשרתי לעוד 2 מקומות עבודה בת"א  שקבענו ראיון עבודה ל16, ו16 וחצי שלא אוכל להגיע ,וקבענו ראיון עבודה לשבוע הבא ביום ראשון , (אחד מהם הוא פלטיניום השקעות בפוסט הקודם , ראיון שלא קוים).


תגובה 1: