יום ראשון, 24 באוגוסט 2014

מה צריך לבדוק לפני שמסכימים ללכת לראיון עבודה?

מה צריך לבדוק לפני שמסכימים ללכת לראיון עבודה?
אתם מחפשים עבודה, נכנסים לאתרי הדרושים באינטרנט כמו גובמאסטר וגובנט ודרושים ,בוחרים תחום ותפקיד מתאים ושולחים קורות חיים. רכזת כ"א או השמה המעסיק\מנהל מקבלים  קורות חיים שלך וחושבים  שאתם מתאימים,ובהתאם מתקשרים אליך לבדוק האם אתה פנוי לעבודה והאם אתה מתאים לתפקיד.
 בד"כ למועמד מתאים(לפי קורות חיים) יציעו במיידי להגיע לראיון גם ללא בירור התאמה,אבל אתם צריכים לבדוק בשיחת הטלפון שאכן יש התאמה למה שאתה קבעת מראש לגבי התפקיד. קראת נכון, אתה צריך לקבוע מראש מה אתה מצפה לגבי התפקיד.
1.תחום ענין: אם תחום התפקיד לא מענין אותך,אל תבחר בו כלל! זה יגרום לך לאי סיפוק וסבל ,ולא נועדת לסבול בעבודה,בפרט כאשר יש לך אפשרות לעבוד בתחום אחר ולהרוויח. בחר בתחום שזה מענין ותקבל סיפוק וענין בעבודה, כולל לימוד והשתלמות בפרט בתחומים דינמיים שצריך להתעדכן מידי שנה.
דוגמא: מה שמענין אותי אלו תחומים של בנקאות, אשראי, קמעונאות, ביטוח, השקעות ופיננסים, לימודים.
2.התפקיד: תבחר בתפקיד שמתאים לך- מוכר טלפוני\פרונטלי, שירות,תיאום פגישות,בקאופיס ,יועץ ועוד.(אני מחובר לכל התפקידים הנ"ל ) אל תבחר בתפקיד שאתה לא מחובר אליו או שאין לך כלל ניסיון.
3. מיקום העבודה: כאשר מקום העבודה רחוק ואתה נוסע בתחבורה ציבורית או ברכב\רכבת, כדאי לבדוק את הכדאיות הנסיעה: בזמן- שעה- שעה וחצי לכל צד אין כדאיות בפרט שמדובר ב2 אוטובוסים וגם בהליכה של כמה דקות . לא בהכרח שהמעסיק ישלם את מלוא הנסיעות כקבוע בחוק. ויתר על כן כאשר אתה גר במקום רחוק והנסיעות עולות לך מעבר לקבוע בחוק (515 ש"ח בחודש לערך) ואתה בעצם מסבסד את הנסיעות בשכר השעתי שלך.
לא לשכוח שיש משרות דומות במקום קרוב אליך.
דוגמא: אני מעונין במשרות באזור מרכז ת"א ,רמת גן ,גבעתיים, פתח תקוה (למעט אזור תעשייה סגולה וסירקין) בקעת אונו. אפשרי ראשון לציון מרכז העיר או חולון איזור תעשיה. לא בת ים ולא כפר סבא ורעננה והוד השרון והרצליה. למה? מלבד מרחק גדול של שעה וחצי לפחות והמתנה ונסיעה ב2 אוטובוסים  ויש גם הוצאות נסיעה כפולות של חופשי חודשי.  למרות שהתפקיד מתאים וגם השכר- לא אסכים לקבל את התפקיד.
אני מכיר הרבה עובדים שהרוויחו טוב עם משרה מתאימה,אך מקום העבודה רחוק,והם התפטרו מהתפקיד לאחר מספר חודשים.
4. שעות עבודה: יש משמרת בוקר, משמרת ערב, משרה חלקית או מלאה ושאר אפשרויות. אם אתם מעונינים במלאה, לא תוכלו לקבל חלקי. ואם חלקית לא תוכלו לעבוד במלאה (כיום יש יותר משרות חלקיות 6-7 שעות מאשר 8 ומעלה). יש מי שמתאים לו לעבוד בערב (מבחינת תפוקה, לימודים ועוד), ויש מי שמתאים לו יותר לעבוד בוקר
5. שכר: החלק העיקרי.  אבל צריך לברר את שאר הפרטים לפני שמגיעים לענין השכר. אם שאר הפרטים לא מתאימים לא רלבנטי לדבר לגבי השכר. אל תתפשרו לעבוד בשכר מינימום שהיום הוא 23.13 ש"ח לשעה. תתחילו ב25-24 ש"ח לפחות,גם במשרות שנותנים שכר בסיס נמוך כמו במכירות.
תקבעו שכר ריאלי שמגיע לכם לקבל בהתאם לתפקיד (לא תוכלו לקבל על תפקיד שירות לקוחות במשרה מלאה מעבר ל5500 ש"ח כולל בונוסים) עם רף מינימום. את רף המינימום תאמרו בראיון העבודה הטלפוני. ואח"כ תאמרו שזה מינימום השכר ואתה מצפה לשכר מעבר לכך.
לדוגמא: אני קבעתי רף  מינימום שכר של 6000-6500 לחודש שמתאים לתפקיד מכירות ותיאום פגישות וייעוץ וכיוצא.מה שלא מגיע לשכר כמו שכר מינימום ממש או משרה חלקית או עמלות נמוכות ,אני לא מגיע לראיון.    

6. תנאי העבודה- חלק רשות. מתי מקבלים פנסיה, האם מקבלים קרן השתלמות או ביטוח בריאות, או משכורות 13 וכיוצא. לא תקבלו תשובה בראיון טלפוני אלא רק בראיון עבודה פרונטלי. 

תגובה 1: