יום רביעי, 4 ביוני 2014

למה צריך ביטוח סיעודי משלים פרטי מחברת הביטוח לביטוח הסיעודי של קופות החולים?

למה צריך ביטוח סיעודי משלים פרטי מחברת הביטוח לביטוח הסיעודי של קופות החולים?
כאשר אני מציע ביטוח סיעודי פרטי של חברת ביטוח ללקוחות בפרט מבוגרים, אני שומע תמיד משפט מוכר מלקוחות יש לי ביטוח סיעודי מקופות חולים, שכולם בכלל לא יודעים מה התנאים ומה פוליסת הסיעוד שלהם,אבל מסתפקים בו בגלל המחיר וגם בעיקר בגלל בורות.
כיום יש ביטוח סיעודי דרך קופות החולים וגם דרך מקומות העבודה.הביטוח הסיעודי מוגבל בזמן הפיצוי גמלת הסיעוד ל5 שנים בלבד. בעבר זה היה 3 שנים ולפני כמה שנים עלה ל5 שנים.הפיצוי עלה לא כי קופות החולים וחברת הביטוח המבטחות החליטו שהם רוצות לשפר את תנאי המובטחים אלא כי ממוצע אדם שחי במצב סיעודי עלה. אם בעבר זה היה 3-5 שנים בלבד ,היום זה כבר 8 וחצי שנים.כך בממוצע חסרים 3 וחצי שנים פיצוי של כסף לסיעוד ,כך שצריך לעשות השלמה.הממוצע זה אומר שיש בני אדם מבוגרים שחיים יותר כמו 10,13, ואף 15 שנה במצב סיעודי ויש פחות שנה עד 3 שנים, והכל בהתאם למצב הבריאות. 
אדם שהוא בריא והוא רק סיעודי מחוסר תפקוד שקשור לגיל ,יחיה יותר. אדם שהוא סיעודי כי הוא מוגדר כתשוש נפש (כמו חולה אלצהיימר) אבל הוא בריא בגופו יכול לחיות מעל 10 שנים. ברור שככל שהאדם צעיר יותר (וכל שכן ילד או בחור) כך הוא חי שנים רבות יותר במצב סיעודי. מצב סיעודי יכול להיגרם עקב תאונה,מחלה או אובדן תפקוד בגוף עקב הגיל .
בנוסף גם הפיצוי החודשי עצמו לא מכסה את עלות האדם הסיעודי בחודש. הפיצוי לחודש לאדם סיעודי בבית נע בין 3000-5000 ש"ח לחודש, במוסד סיעודי נע בין 7000-9000.כאשר עלות מטפלת בבית היא 7000-8000 לפחות,ומוסד סיעודי בסיסי 14 אלף ש"ח (עם מטפלים מתים ועם הגיינה נמוכה) ושאר מוסדות יוקרתיים יכולים לעלות 24-30 אלף ש"ח לחודש,שזה גם לא כל ההוצאות.וממספר לקוחות שדברתי מתברר שאותם מוסדות מלאים ויש להם רשימת המתנה של לקוחות,מענין מאיפה יש להם כ"כ הרבה כסף, הרבה מדובר במיליוני ש"ח לתקופה!
לא לשכוח ולזכור תמיד. המחירים נכונים לעכשיו, יתכן מאד וקורב לודאי שהמחיר יעלה בהמשך יותר.בנוסף שגם חיי אדם סיעודי יתארך בהתאם לשירות הרפואי ולשירות שמקבל אדם סיעודי שמאריך את חייו ובהתאם לעליה בתוחלת החיים. כך שמה שאנו דואגים עכשיו ,יתכן שלא יספיק לעתיד.
גם למי שטוען שיש לו ביטוח סיעודי דרך מקומות העבודה, הממונה על שוק הביטוח במשרד האוצר החליט להוריד את הביטוח הסיעודי ממקומות עבודה, ומי שמעונין לעשות יכול לעשות רק באופן פרטי דרך חברת הביטוח.חלק ממקומות העבודה הורידו כבר את הביטוח הסיעודי מפוליסת הבריאות, וחלק זה נשאר עד זמן של עוד שנה שנתיים עד שיפתח המכרז מחדש,ואז זה יתבטל ממילא. כך שאין מה להסתמך על פוליסת הסיעוד במקום העבודה.
ולכן מה שמומלץ למי שיש ביטוח סיעודי בקופות החולים לעשות השלמה מ5 שנים ומעלה לכל החיים (אין תוכנית פחות לכל החיים לאחר 5 שנים).בעבר היה מ3 שנים ומעלה. כיום כבר היא לא קיימת,כי כל קופות החולים יש 5 שנים פיצוי לאדם סיעודי. התוכנית רלבנטית רק למי שיש תוכנית סיעוד דרך קופות חולים או דרך מקום העבודה, או שיש לו תוכנית סיעוד פרטית מחברת ביטוח רק ל5 שנים ולא לכל החיים.
בנוסף מומלץ גם לעשות השלמה ל5 שנים הראשונות לעוד כמה אלפי ש"ח.ועל זה אני ממליץ יותר בוודאות.כי פיצוי שאדם מקבל ב5 שנים ראשונות יותר ודאי מאשר מי שיקבל פיצוי לכל החיים לאחר 5 שנים. ויוכל להשתמש בכסף שיקבל ב- 5 שנים לצורך שנים שמעבר ל5 שנים.
לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח וקבלת שירות מצוין ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

תגובה 1: