יום שבת, 7 ביוני 2014

למה כדאי ומומלץ לצעירים לעשות ביטוח סיעודי?

למה כדאי ומומלץ לצעירים לעשות ביטוח סיעודי?
לכאורה כל צעיר בגיל 5-30 ירים גבה וישאל מה אני אני קשור לביטוח סיעודי בכלל? סיעודי זה רק מבוגרים,וגם רק לאחוזים בודדים מהצעירים שנובע בעיקר מתאונה קשה או מחלה קשה,מה זה נוגע אלי בכלל?  ובהתאם לנתק את הטלפון במיידית לכל נציג\סוכן ביטוח שיציע זאת,ואין מה לדבר לגבי פגישה בענין.
מכל מקום מה היתרונות להתחיל לעשות ביטוח סיעודי בגיל צעיר ולא מבוגר 50+ ומעלה ,ולמה אני ממליץ על זאת? 
ברור שמה שקובע הוא המחיר בעיקר.בגיל צעיר המחיר הוא 10-15 ש"ח לכל 1000 ש"ח פיצוי לפני הנחה.(מבוגר יכול להיות 30-70 ש"ח לכל 1000 ש"ח) מה שזה אומר שאפשר גם לשלם פחות כסף וגם לרכוש פיצוי הרבה יותר גבוה שאדם מבוגר רק יכול לחלום עליו ,לדוגמא 15 אלף ש"ח ב150 ש"ח לחודש בלבד. 
במחיר כזה זה שווה לכל נפש גם עני שיכול לשלם לאורך זמן,בגיל מבוגר לא כל אחד יכול לשלם סכומים אלו בפרט שהוא לא מרוויח הרבה,ואם כבר משלמים הפיצוי החודשי נמוך מאד שנע בד"כ 3-5 אלף ש"ח בלבד, שלא מספיק בכלל לעומת הוצאה חודשית של 8 אלף במינימום. 
ומכאן אני מגיע ליתרון השני. אפשר לבחור ב-2 מסלולים בסיעודי: מחיר קבוע או משתנה (או משולב בפרמיה קבועה ומשתנה),אולם זול יותר לבחור בפרמיה קבועה. פרמיה קבועה זה אומר שהמחיר לא משתנה גם בעוד 50 שנה. הסיבה היחידה שהמחיר עולה הוא רק בעקבות עלית המדד כמו כל הביטוחים, אולם גם בהתאם גם הפיצוי לתגמול סיעודי עולה. 
ומכאן ליתרון השלישי בביטוח סיעודי יש מושג שנקרא ערך סילוק. כמו בפנסיה אם אדם הפסיק לשלם לפנסיה מסיבות שונות, עדין הכסף ששילם נצבר לזכותו והא יקבל זאת שיגיע לגיל פנסיה. ,כך בסיעודי אדם שמשלם לסיעודי יש ערך סילוק שמראה תוך כמה שנים האדם מגיע לפיצוי של 100% וכמה מגיע בכל שנה ושנה.
לדוגמא לאחר 35 שנה הוא הגיע ל100%, לאחר 20 שנה הגיע ל50% ,בפיצוי של 10 אלף יקבל 5000. בהתאם לתקופת הפיצוי 5 שנים ,100 חודשים או לכל החיים. ובהתאם לכך יהיה גם טבלת ערך הסילוק.
מובן מזה גם שגם אם הפסיק לשלם לאחר מספר שנים במכוון או שלא  עדין הכסף ששילם נצבר לזכותו ויקבל זאת לתקופת פיצוי שבחר(5 שנים 100 חודשים לכל החיים) כאשר יהיה סיעודי, גם אם יעבור 50 שנה מאז שהפסיק לשלם.
ועכשו לנקודה, צעיר יכול לשלם 30-40 שנה ולהפסיק לשלם כי הגיע ל100% ערך סילוק ולא צריך להמשיך לשלם כל החיים או עד שיהיה סיעודי,כך שאת הכסף שיתפנה ירכוש דברים אחרים רלבנטים, לעומת זאת בגיל מבוגר גם אם ישלם 30 שנה עדין לא יגיע לערך סילוק שקרוב ל100% ויצטרך להמשיך לשלם ולשלם ,ולא בהכרח יהיה לו כסף לשלם וכל שכן לא בסכום פיצוי גבוה.  
כמו שאמרנו גבוה סכום הפיצוי שצעיר יכול לקחת הרבה יותר גבוה ממבוגר עקב המחיר הזול יותר. וצריך לקחת בחשבון שהמחיר לטיפול באדם סיעודי בעתיד רק יעלה ולא יירד, עקב הצפי לעליה באחוז הסיעודיים עקב עליה בתוחלת החיים וגם לצורך הענין גם בתאונות ומחלות קשות שגורמים לאדם להפוך להיות סיעודיים. כך שרכישה שכמה שיותר סכום פיצוי עד 20 אלף עדיף ,ולא כמה שפחות של כמה אלפים שבכלל לא מספיק ובוודאי שלא יספיק בעתיד. 
לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח וקבלת שירות מצוין ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

תגובה 1: