יום שני, 9 ביוני 2014

מהי התוכנית והתנאים בביטוח תאונות אישיות,ולמי זה מתאים?

מהי התוכנית והתנאים בביטוח תאונות אישיות,ולמי זה מתאים?
תאונות אישיות זה תוכנית ביטוח שמאגדת מספר כיסויים מפוזרים לפוליסה אחת. הפוליסה המלאה היא מוות מתאונה, נכות מתאונה,יום אשפוז בבית חולים,סיעודי, שברים וכוויות.(ויש כמובן עוד כיסויים נוספים שאפשר להוסיף) 
מוות מתאונה -כיסוי בביטוח חיים (מכסה כל מקרה מוות). נכות מתאונה  -כיסוי באובדן כושר עבודה,אשפוז בבית חולים -כיסוי מביטוח בריאות לגבי מחלה קשה\ניתוח ,סיעודי-כיסוי ביטוח סיעודי. שברים וכוויות הקשר לתאונה ממש. 
התוכנית  עצמאית ללא צורך בקנית עוד פוליסה.יחד עם זאת אפשר להוסיף תאונות אישיות כנספח לביטוח חיים. יש אפשרות להוסיף נכות תעסוקתית כנספח לתאונות אישיות. אפשר כמובן לעשות כל תוכנית בנפרד ללא שברים וכוויות ,זה יוצא הרבה יותר זול עם יותר כיסוי ופיצוי בשורה התחתונה. 
הפוליסה היא פיצוי ולא שיפוי,כלומר אדם מקבל כסף לחשבון הבנק ללא מס ויכול לעשות בכסף כרצונו. מכיוון שהתוכנית פיצוי אפשר לעשות כמה פוליסות שרוצים בכל חברת ביטוח וגם בכמה חברות ביטוח,ומקבלים מכל תוכית את הכסף. 
התביעה פשוטה:מציגים דוח רפואי של רופא בית חולים או רופא מומחה או רופא משפחה לגבי התאונה (כאשר מדובר בשברים כוויות ויום אשפוז בבית חולים) לגבי סיעודי ונכות בקבלת אישור מביטוח לאומי \חברת הביטוח שיש ביטוח סיעודי, ורופא תעסוקתי מחברת הביטוח קובע את אחוזי הנכות (אפשר תמיד לערער אם זה נמוך ממה שציפיתם לקבל)
התוכנית מאד פשוטה גם להבנה של הלקוח הפשוט שלא מבין בביטוח,והפרמיה (המחיר) יחסית נמוכה (לשאר הביטוחים),והמחיר נקבע בהתאם לסכומי הפיצוי. ככל שסכום הפיצוי שרוצים לקבל יותר גבוה כך הפרמיה יותר גבוהה. תאונות אישיות הכי נתבעת ע"י לקוחות,תהליך התביעה קצר ופשוט. ואילו הסיבות שחברות ביטוח וסוכנויות ביטוח מוכרים בכמויות גדולות תאונות אישיות, גם למי שלא צריך בכלל את הפוליסה.
מי צריך תוכנית תאונות אישיות ? בעיקר מי שנמצא בסיכון של תאונות, כמו עובדי בנין,עובדי מפעל,נהגים ורורכבי אופנוע וספורט אתגרי ,שיפוצים ,בעלי מלאכות עם כלים ועוד. 
למה צריך תאונות אישיות? התוכנית יועדה לשכירים ועצמאים שבקרות מקרה תאונה הם לא עובדים והם לא מקבלים משכורת ויש להם הוצאות שנגרמו בעקבות התאונה,כמו נסיעות במונית,שיפוץ בבית. סכומי הפיצוי שמגיע לבנק יכול לעזור.הסכום לא יכסה את המשכורת כולה,אבל לפחות חלק.לעיתים מכסה הכל תלוי כמה סכום פיצוי רכשתם! 
התכנית לא יועדה לילדים עד גיל 18 שלא עובדים! אך כיום ההורים רוצים להרוויח גם מהנזק של הילדים שלהם...ולכן עושים גם לילדים שלהם תאונות אישיות.
מה הגיל שאפשר להיכנס לתוכנית? מגיל 3 עד גיל 76. למה מגיל 3? כי תינוק הוא סיעודי עד גיל זה ואי אפשר לקבל על סיעודי שאדם במצב סיעודי. בנוסף הורים הרגו את הילדים שלהם על מנת לקבל כסף,ולכן גם לא עושים ביטוח חיים לילדים מתחת לגיל 3. 
כמובן שככל שהגיל עולה הסיכון עולה,ולכן המחיר למצטרפים החדשים הרבה יותר יקר.לגילאים 60+ וכל שכן 70+ המחיר קופץ בעשרות אחוזים,עד מאות אחוזים! לעומת צעירים 
מתי מסתיים הביטוח? בגיל 60-65 הסיכון לשברים הוא 1 ל-3. בגיל 80 זה עולה ל1 מ2 (50%) ,ולכן הביטוח נפסק בגיל 80. ביטוח לא מוצע ללקוחות מחברת הביטוח כאשר הסיכון גבוהה לחברת הביטוח שהסיכוי שזה יקרה גבוה. סיכון של 40% כבר לא ככדאי לחברת הביטוח היא מפסידה בוודאות כסף, וחברת ביטוח היא עדין גוף כלכלי ולא התנדבותי. בכל פרמיה של ביטוח יש תוספות של הוצאות ורווח. 
מה סכומי הפיצוי בתוכנית? מוות ונכות מתאונה בין 50 אלף לחצי מיליון ש"ח. סיעודי שברים כוויות: בין 10 אלף -150 אלף. יום אשפוז בבית חולים:100 ש"ח עד 1700 ש"ח ,כמוזכר לעיל אפשר לקנות בנפרד יום אשפוז למי שרוצה יותר כסף. 
על מה אני ממליץ? על תוכנית זהב: 100 אלף למוות,100 אלף לנכות,שברים וכוויות וסיעודי 20 אלף כל אחד ,יום אשפוז 350 ש"ח
אדם עם יותר סיכון לתאונות שהוא גם מפרנס יחיד\עיקרי ,אפשר להגדיל את הכיסוי כך: 250 אלף למוות,250 אלף לנכות,שברים וכוויות וסיעודי 60 אלף כל אחד ,יום אשפוז 750 ש"ח
לא כל חברת ביטוח מציעה את כל הכיסויים בתוכנית אחת ללקוח,וחלקן דווקא מציעים כיסוי חלקי ללקוח בכוונה.כמובן שיש הבדלים במחירים בין חברות הביטוח בעיקר בחברות ביטוח הישירות לבין שאר חברות הביטוח עם סוכנים . 
ועל כך בפוסט הבא, הקשר בין כפל ביטוחים לבין תוכנית תאונות ישירות לבין חברות הביטוח הישירות. 
לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח וקבלת שירות מצוין ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

תגובה 1: