יום שני, 30 ביוני 2014

חריגים וחוסר תשלום בתוכנית ביטוח תאונות אישיות

חריגים וחוסר תשלום בתוכנית ביטוח תאונות אישיות 
בכל תוכנית ביטוח יש חריגים.אם יאמרו לכם שהכל מכוסה ואין חריגים,זה שקר גס. חריג בעצם אומר שאם יקרה מקרה הביטוח לא תהיו מכוסים ולא תקבלו כסף או שירות רפואי. ולכן אתם חייבים לדעת מה החריגים, כדי לדעת מה המקרים שבהם אתם לא יכולים לתבוע את חברת הביטוח והאם הביטוח בכלל כדאי לכם. יש אפשרות בתוספת תשלום לביטול החריגים, ויש הרבה חריגים שאין אפשרות לבטל את ההחרגה וזה לא מכוסה בתוכנית בכל מקרה. 
מה החריגים בביטוח תאונות אישיות?  
1. מקרה שאירע לפני עשית הביטוח, חריג עקב מצב רפואי קים, ומקרה שאירע לאחר ביטול תוכנית הביטוח. כלומר אם היה לכם שבר או כוויה או נכות לפני שעשיתם הביטוח, לא תקבלו פיצוי על מה שהיה לכם אם יקרה שוב שבר או כוויה או נכות ,אלא רק על שאר הגוף. 
2. התאבדות, ניסיון התאבדות. למרות שבביטוח חיים לאחר שנה יש כיסוי להתאבדות, בביטוח תאונות אישיות בכיסוי מוות מתאונה אין כיסוי. חבלה גופנית במתכוון .
3. אי שפיות, הפרעות נפש ומחלות נפש - לא יכול להצטרף לתוכנית ולא יקבל כלום גם אם יעשה התוכנית. 
4.אלכוהליזם ושימוש בסמים למעט סמים באישור רופא. שימוש בתרופה לא באישור רופא מוסמך.
5. איידס, הריון ,לידה ,שבר הרניה 
6.  נמצא בכוחות הבטחון (שב"כ ומוסד? מאבטח )כולל בשירות סדיר או קבע או מילואים , ולכן לילדים שמלאו 18 והם חיילים ,לא יהיה להם כיסוי  תאונות אישיות שיהיו בצבא אלא רק שייצאו לחופשה בבית או בדרך לבית או בדרך לבסיס. 
7. פעילות מלחמתית \משטרתית\מבצעית\צבאית,(אימונים צבאיים או טרום צבאיים) כלומר מי שנמצא בצבא או במשטרה או במשמר הגבול בין בשכר ובין התנדבות לא מכוסה בתוכנית. כלומר מי שנמצא בצבא בפעילות מבצעית בשטח  רוב הזמן כולל נהיגה ברכב לא מכוסה בתוכנית ולכן אין לו כדאיות לעשות תאונות אישיות. אם מדובר רק במשרד בעבודת בק אופיס ומזכירות במשרד יש כיסוי בתוכנית .
8. ביקוע גרעיני, היתוך גרעיני, זיהום רדיואקטיבי -כלומר אם יגרם בעתיד פצצה גרעינית או כור שיתפוצץ כמו בצ'רנוביל , או עובדי הכור בדימונה לא יהיו מכוסים בתוכנית תאונות אישיות. 
9. השתתפות במרד , מהפכה, מלחמה, פשע מאורגן ,פרעות, מהומות,
10. ספורט אתגרי - טיפוס הרים בעזרת חבלים וגם/או בעזרת מדריכים, גלישת מצוקים, סקי מים, ספורט חורף הכולל גלישה או החלקה על שלג או קרח, צניחה, גלישה או דאייה באוויר, איגרוף, היאבקות וכל סוגי קרב מגע למיניהם, צייד, רכיבה על סוסים 
או ספורט אחר הנושא  בחובו סכנה ו/או אדרנלין -כאן זה כולל עוד סוגי ספורט שלא נכתבו,כי אי אפשר לכתוב הכל. 
10* נסיעה ברכב דו גלגלי וטרקטורון. אופניים מכוסה בתוכנית. לחריג זה בלבד יש אפשרות לבטל את החריג ע"י תוספת תשלום. התוספת תשלום היא בהתאם לגודל הפיצוי. ככל שגודל הפיצוי גבוהה יותר,כך גם תוספת התשלום גבוהה יותר. תוספת תשלום יחד מגיע כבר לתוכנית המקורית. מה שאומר שמבחינת חברת הביטוח יש סיכון גבוה וסיכוי שהיא תשלם תגמולי ביטוח.
11. עיסוק בספורט בצורה מקצוענית כולל קבלת שכר . יש צורך לפנות לתוכנית ייעודית לספורטאים.  בחברת ביטוח הראל יש כיסוי בתוכנית לילד\נוער באגודת ספורט ללא שכר ולא מהווה פרנסה ולא עיסוק של המבוטח . 
12. טרור, בחברת ביטוח הראל מכוסה טרור! בחברות אחרות טרור זה חריג ולא מכוסה בפוליסה. 
13. תוספת עיסוק - זה לא חריג זה תוספת תשלום. ככל שהמקצוע הוא מסוכן יותר לתאונות , כך יש תוספת תשלום גבוהה יותר 150% עד 200% . בחברת הראל אין רלבנטיות לעיסוק והתשלום זהה לכולם. 
14. חו"ל - בחברת ביטוח הראל חו"ל מכוסה, ולכן מאד רלבנטי לנוסעים לחו"ל. בחברות ביטוח אחרות חו"ל מכוסה בתוספת תשלום. 
לייעוץ מקצועי בביטוח ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. איל מהדב מומחה ביטוחי בריאות וחיים בטלפון 0525968568 או במייל   eyalm34@gmail.com 

תגובה 1: