יום שלישי, 24 ביוני 2014

מה היתרונות ולמה צריך לעשות ביטוח דרך סוכן ביטוח

מה היתרונות ולמה צריך  לעשות ביטוח דרך סוכן ביטוח 
הקדמה: ביטוח מקיף אותנו לאורך החיים חלקו נדרש וחובה וחלקו רשות. מלבד ביטוח לאומי יש ביטוחים של חברות הביטוח. יש 2 תחומים בביטוח: חיים-בריאות ואלמנטרי.אני מתעסק רק בביטוחים אילו: ביטוח חיים,בריאות, מחלות קשות,תאונות אישיות, סיעודי,ביטוח פנסיוני(פנסיה) אובדן כושר עבודה ונכות תעסוקתית. 
אפשר לעשות ביטוח דרך נציגים של חברות הביטוח עצמן (נציג טלפוני או סוכן שטח) או דרך האינטרנט דרך  חברות ביטוח ישירות (בעיקר ביטוח אלמנטרי ולא חיים-בריאות).ודרך סוכני ביטוח שמתווכים בין הלקוחות לחברות הביטוח. מבחינת החוק יש ענין של ייעוץ ובדיקת צרכים לפני שעושים ללקוח ביטוח. יש ביטוח שצריך יותר ויש ביטוח שכמעט לא נצרך. 
למה צריך סוכן ביטוח לעומת החברות הישירות שאין כלל סוכן? 
1. ייעוץ מקצועי- סוכן ביטוח נותן לך לפני וגם אחרי עשית ביטוח ייעוץ מקצועי על הביטוח גם מעבר לתוכניות שאתה צריך וכל שכן לתוכנית ביטוח שאתה צריך ובהתאם מברר את הצרכים  שלך לעומק. אחרי שעשית אצל הסוכן ביטוח הוא מעדכן אותך בכל השינויים בחוק הביטוח, תקנות הביטוח מהממונה על שוק הביטוח במשרד האוצר, על תוכניות חדשות בביטוח ועל שדרוג תוכנית הביטוח שלך למתקדמת יותר גם ביותר כיסויים וגם במחיר זול יותר. 
2.שירות - נותן לך שירות מעבר למכירת הביטוח מלבד נציגי השירות של חברות הביטוח , כגון: ביצוע שינויים בביטוח,קבלת דוחות, מידע על תוכנית הביטוח  ועוד. 
3.מחיר - בכל חברת ביטוח יש מחיר מחירון לכל ביטוח. סוכן ביטוח יכול לתת לך הנחה מעבר למחיר עד 30% הנחה! בחברות הישירות בד"כ אין הנחות, אלא אם הלקוח רוצה לעזוב את החברה. ככל שהסוכן גדול יותר אצל חברת הביטוח מבחינת תיק לקוחות והעברת פרמיות חודשיות גבוהות,כך הוא יכול לתת יותר הנחה. יש הנחות שדורשות את אישור מנהלי חברת הביטוח, והם לא מאשרים לכל סוכן ולכל לקוח. כמובן שסוכן ביטוח מתפרנס מעמלות,וככל שהעמלות גבוהות כך הרווח גדול יותר ,ולכן הלקוח צריך לבקש\לדרוש מהסוכן עמלה,אחרת הוא לא סוגר עסקה. 
4. תביעות- החלק הכי חשוב בתפקיד סוכן הביטוח שלך.הרבה לקוחות לא קראו את תוכנית הביטוח ולא יודעים על מה הם מכוסים וכל שכן אם הם לא מבינים בכלל בביטוח והשפה הביטוחית. לקוח יכול לתבוע את חברת הביטוח ולקבל כסף או שירות רפואי, רק כאשר יש כיסוי בתוכנית הביטוח. אם אין כיסוי,התוצאה תהיה דחית התביעה והלקוח לא יקבל כלום. אם הלקוח חושב שהוא מכוסה ,הוא מוזמן לגשת לבית משפט ולתבוע. תהליך שלוקח שנים עם תשלום נכבד לעו"ד וייעוצים עם מומחים בתחום הביטוח.
יש סוכני ביטוח שיש להם מערך תביעות והם מקבלים את תביעות הלקוחות. ככל שהסוכן ביטוח יותר גדול בתיק לקוחות ופרמיות חודשיות לחברת הביטוח, כך יש לו יותר כח מול חברת הביטוח שאיתה הוא עובד. ועקב דרישת הסוכן ביטוח (לא הלקוח!!) חברת הביטוח תסכים לשלם\לתת שירות רפואי ללקוח, גם לפנים משורת הדין, גם כאשר הלקוח לא זכאי בעיקר כאשר אין הסבר\הבנה חד משמעית  בתוכנית שהוא לא מכוסה. 
5. זמינות- סוכן ביטוח אמור להיות זמין יותר מזמני קבלת השירות של חברות הביטוח שזה מ8-17 במקרה הטוב, ואין זמינות בימי שישי וערבי חג וכל שכן בשבת וחג.  
מה נותנות חברות הביטוח הישירות לעומת סוכן ביטוח עם חברת ביטוח ? 
ביטוח ישיר וגם aig  חייבות לעשות פרסומות למוצרים שלהם. זה התחליף לסוכני הביטוח של חברות הביטוח שעושים את עבודת השיווק והפרסום לחברות הביטוח. 
1.לא נותנות ייעוץ מקצועי, כי העובדים שלהם אין רישיון של סוכן ביטוח או משווק פנסיוני, אלא רובם נציגים ללא הכשרה שרובם גם לא עברו את מבחני הביטוח של משרד האוצר. כך שהרבה דברים של נציגים יכולים להיות לא נכונים,לא מעודכנים,מוטעים ועוד.ואין לך אפשרות להוכיח או לתבוע בהתאם להטעיה. 
2. שירות- לפי נתונים של הממונה על שוק הביטוח באוצר כל שנה בשנים האחרונות , בחברות ביטוח הישירות בביטוחי חיים ובריאות נמצאות בתחתית הרשימה בשירות וגם ברשימת התלונות המוצדקות לעומת שאר חברות הביטוח. 
3.מחיר- בד"כ לפי רוב אין הנחות מחיר ללקוחות. לקוח שמעונין במחיר זול יותר,נדחה. יש אפשרות לעשות הנחה, אך הלקוח לא יכול לדעת האם באמת נתנו לו הנחה,או שנתנו לו מחיר גבוה מידי ומשם הורידו למחר רגיל. וכן מדובר על עשרות ומאות ש"ח בחודש! תלוי כמה ביטוחים ומה גובה הפרמיות החודשיות. 
4. תביעות החלק הכי חשוב. נציג טלפוני או נציג שטח לא יכולים לפעול בתביעה מול חברת הביטוח,כי הם נמצאים בניגוד ענינים בין הלקוח לחברה שבה הם עובדים ורוצים שתרוויח.הם לא יכולים לפעול בעד הלקוח ונגד החברה (דרך קלה לפיטורים),ולכן הרבה תביעות נדחות(גם בשיטת מצליח) ולקוחות לא מקבלים כסף\שירות רפואי, וצריכים ללכת לבית משפט לתבוע, וחלקם בוחרים לא לעשות כלום ולא לקבל כלום וחברת הביטוח הישירה מרוויחה מכך. 
5.זמינות- כאמור לפי שעות,ואין מעבר. 

לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

2 תגובות:

  1. היי אהבתי את המאמר אבל עדיין אני חושב שהרבה פעמים יש חסרונות בסוכן... היה לי סוכן הרבה שנים והיום החברות הישירות נותנות הצעות למחיר ביטוח מקיף מחירים טובים... וגם יש להם מערך שלם של שירות לקוחות ותביעות ככה אתה לא ממתין שיטפלו

    השבמחק