יום שלישי, 24 ביוני 2014

באילו פרמטרים בודקים ובוחרים סוכן ביטוח טוב?

באילו פרמטרים בודקים ובוחרים סוכן ביטוח טוב?
בהמשך לפוסט הקודם מה היתרונות ולמה צריך לעשות ביטוח אצל סוכן ביטוח ,צריך לדעת אילו פרמטרים אתם הלקוחות צריכים לבדוק ולבחור סוכן ביטוח טוב, על מנת לקבל\להגן על הזכויות שלכם בביטוח. 
1. חובה סוכן ביטוח מקצועי שעבר את בחינות הביטוח בהצלחה. לומד את החוקים והתקנות הביטוח החדשות, לומד בכל יום\שבוע על תחום הביטוח.יודע מה התוכניות הביטוח החדשות. מה יש אצל המתחרים בחברות ביטוח אחרות. יודע לעשות השוואות והבדלים בין התוכניות ובין חברות הביטוח. עושה בירור צרכים ללקוח ומתאים עבורו את התוכניות הרלבנטיות עבורו בלבד (לא דוחף מוצרים ולא מבטל מוצרים של אחרים) ולא תוכניות ביטוח שנותנות לסוכן עמלה גבוהה יותר אבל לא רלבנטית ללקוח,או שפחות רלבנטית לעומת תוכנית אחרת. 
כידוע תחום הביטוח הוא מאד דינמי ויש הרבה שינויים מידי שנה. סוכן ביטוח שלא יידע על השינויים יתן ללקוח מידע מוטעה ולא נכון שישפיע על בחירת המובטח בתוכנית פחות טובה או מחיר יותר גבוה או בביטוח לא נכון במקום בבחירת ביטוח אחר. תוכנית פחות טובה תשפיע גם על אפשרות התביעה. יש פחות אפשרויות וזה לא מכוסה בתוכנית לעומת התוכנית המתקדמת.במילים אחרות אתה מקבל יותר על הכסף שאתה משלם על הביטוח.
2.עבודה ושותפות עם חברות הביטוח - האם סוכן הביטוח עובד עם חברת ביטוח אחת או עם כמה חברות ביטוח? האם סוכן הביטוח בתוכנית ביטוח מסוימת עובד עם חברת ביטוח אחת או ככמה חברות ביטוח. האם הסוכן עובד עם חברת הביטוח שהכי טובות בשוק עם תוכניות ביטוח טובות בתחום מסוים? 
אם סוכן הביטוח עובד עם חברת ביטוח אחת גם הכי טובה בתחום  -נפסל , ואם סוכן הביטוח מציע רק תוכנית ביטוח בחברת ביטוח אחת ולא בכמה חברות-נפסל. סוכן ביטוח שלא עובד עם החברות הכי טובות בשוק בתוכנית ביטוח ספציפית -נפסל. 
עכשו שימו לב! יתכן שסוכן ביטוח יאמר לכם שהוא עובד עם כל חברות הביטוח, הנקודה שבתוכנית ביטוח ספציפית הוא עובד רק עם חברת ביטוח אחת בלבד, ויתכן שגם לא הטובה שיש. וזה רוב הסוכנים -נפסל.למה? כי הוא לא יכול להציע לכם את התוכנית הכי טובה שיש ,הוא יכול להציע לך רק תוכנית של חברת הביטוח שאיתה הוא עובד שלא בהכרח שהיא הטובה ביותר עבורך. 
3. מחיר- האם סוכן הביטוח עושה הנחות או שגובה מחיר מחירון של התוכנית. כמובן שככל שהפרמיה החודשית של תוכניות הביטוח של הלקוח גבוהות יותר,כך סוכן הביטוח יתן יותר הנחה. ככל שהסוכן גדול יותר כך יכול לתת הנחה גדולה.סוכן קטן לא יכול לתת בכלל הנחה. ולכן סוכן שלא עושה הנחה- נפסל. אם אתם משלמים מאות ש"ח בחודש וכל שכן מעל 1000-2000 ש"ח בחודש, אפשר לקבל בקלות הנחה של 20-30%. לא מקבלים? אל תסגרו עסקה, תלכו לסוכן אחר שנותן את ההנחה שרציתם! 
4.זמינות- איזה שעות סוכן הביטוח עונה לך לטלפון? האם זה 9-16 או מעבר לכך, האם זה גם בערבי חג וערבי שבת, או רק ביומי עסקים.  האם הוא נתן לך את הטלפון הנייד שלו או רק של המשרד?  לא נותן לך את הנייד שלו עם כרטיס ביקור, משמע לא סומך עליך.
יש סוכנים שאין להם כלל מזכירה\עובדים, ויש להם רק שירות הודעות עסקי.אתה מתקשר לסוכן הוא מעביר אותך לשירות הודעות. אתה מתקשר לסוכן והוא מעביר אותך למזכירה שלו להשאיר הודעה או לברר מה הבעיה. במילים אחרות,למה אתה מטריד אותי בזמן הזה... ולעיתים אתה לא מדבר עם הסוכן שיחה בקול באוזן , אלא שיחה במיילים והודעות...לא ממליץ. סוכן ביטוח עם לקוח אמור להיות קשר אישי ולא וירטואלי. 
5. תביעות -רלבנטי מאד לשאול מה גודל הסוכן, והאם יש לו מערך תביעות מול חברת הביטוח. האם הסוכן עוזר לך בתביעה מול חברת הביטוח או שהוא אומר לך תתבע לבד- תתקשר לנציג שירות בחברת הביטוח תקבל טפסים תעביר את המסמכים ותקבל את השירות\כסף, אל תערב אותי.
סוכן שהוא קטן ואו\גם לא יוכל לעזור לך בתביעה- אל תבחר בו. אתה לא משלם על ביטוח שנים רבות והרבה כסף,כדי לא לקבל כלום בתביעה או בקרות מקרה הביטוח, תאונה או מחלה או מוות. 
6. סוכן שעובר לעבוד מחברת ביטוח לחברת ביטוח אחרת, אל תבחר בו, למה? כי למה הוא עובר,כי הוא קיבל הצעה טובה יותר מבחינת עמלות או שירות, וכאשר הוסוכן ביטוח עובר לחברת ביטוח, הוא ימליץ לך לעבור לחברה אחרת או לתוכנית אחרת,למרות שזה פחות טוב עבורך, יחתים אותך על טפסים וזה מה שיפגע בך לבסוף. 
7. מה הסיכוי שסוכן הביטוח ימכור את הסוכנות שלו לסוכן ביטוח אחר או לחברת הביטוח? ומה הסיכוי שאתה תפגע בכך מבחינת השירות.תזכור אתה בחרת את הסוכן שלך,ולא את הסוכן שמכרו אותך לו! תצטרך לעשות בדיקה ולעבור לסוכן ביטוח אחר ע"י מינוי סוכן.

8. האם סוכן הביטוח שלך נותן יותר שירות ובקאופיס ללקוחות או שעיסוקו בעיקר זה פגישות ופגישות מכירה עם לקוחות פוטנציאלים.אם הוא מסכים להיפגש איתך זה רק בתנאי שאתה קונה עוד מוצרי ביטוח או עושה שדרוג
לא חסרים עוד פרמטרים. חושבים שיש משהו יותר חשוב? תכתבו למטה. 

לקבלת ייעוץ מקצועי ועשית תוכניות ביטוח ,צרו קשר. טלפון 0525-968568 איל מהדב. מומחה ביטוחי בריאות וחיים   או במייל  eyalm34@gmail.com  

תגובה 1: