יום רביעי, 25 ביוני 2014

ראיון עבודה הכי ארוך עם בזבוז הזמן הכי גדול

ראיון עבודה הכי ארוך עם בזבוז הזמן הכי גדול 
התקשרו אלי לפני 10 בבוקר בקשר למשרה של מכירות טלפוניות בחברה בפ"ת (לא משרת ביטוח ואני מנוע לומר את שם החברה) ,לאחר שיחה קצרה שבה קבלתי מידע על  החברה ועל התפקיד ועל היקף המשרה ומה המשכורת הסבירה  ועוד,הסכמתי עקרונית לבוא לראיון עבודה. מכיוון שלא היו  לי ראיונות בבוקר, הסכמתי לבוא במיידית.
אני דר בקרית אונו ונוסע בקו אוטובוס 68 עד צומת גהה ,ומשם כל אוטובוס עד בי"ח בילינסון. הלכתי ב10 לתחנת האוטובוס. הייתי בתחנה ב10.05 לא היה אף אחד, וכנראה האוטובוס עבר לפני כן. המתנתי עד 10.25 עד שהגיע האוטובוס. 10.50 בצומת גהה. קו 66 הגיע לאחר דקה  10.57 בצומת משה דיין ומשם הליכה ברגל כ7 דקות. 
הגעתי למקום ,ואני שם את הטלפון הנייד על שקט. מסתכל מה השעה רק אחרי שהראיון מסתיים (ממליץ לכל אחד, שמקום העבודה לא יחשוב שמקבל עוד טלפונים מחברות אחרות, או שבוער למועמד לסיים את הראיון וללכת) 
עליתי לקומה 1 אל מנהלת הצוות, המתנתי עד שטיפלה בלקוח של עובדת,בינתיים שמעתי כמה שיחות של נציגי טלפון, קראתי את הנתונים\הטפסים  דברנו כמה מילים והוציאה מהמחשב קורות חיים שלי ובדקה היכן אפשר לעשות את הראיון. 
ראיון עבודה עם המנהל הבכיר בחברה יחד עם ר"צ . הראיון לקח שעה וחצי!  הראיון היה מאד מקיף ,נשאלו השאלות הנכונות וגם התשובות ועשינו תיאום ציפיות. מכיוון שהתפקיד מאד קשה להשיג תוצאות ולהוציא שיחות וגם להיכשל פעם אחרי פעם ולקבל ניתוקים מלקוחות לא מעונינים או לא נורמלים ויש נציגים שלא עומדים בזה ומתפטרים או שלא עומדים בתוצאות ומפוטרים. 
נשאלתי למה תואר שני מנהל עסקים מחפשים עבודה של מכירות טלפוניות, מה הסיכוי שתקבל משרה עם שכר יותר גבוה.האם אתה יכול לעמוד בהתחייבות של חצי שנה כי  יש תקופת התחייבות של חצי שנה. כמה מכירות אתה מצפה לעשות בחודש, וכמה אתה תעשה בשבוע הראשון (הדרישה ל15-20 מכירות בחודש),האם בויכוח עם המנהלת אתה תקום ותעזוב שלא תקבל מה שרצית, נשאלתי למה עבדתי בפרקי זמן קצרים יחסית במקומות  עבודה, והאם יש מקומות עבודה שלא הצהרתי בקורות חיים.
אחרי שסיימנו את ראיון העבודה, קבלתי וקראתי את חוזה העבודה ואת התמריצים למכירות ושאלתי שאלות את ר"צ לגבי כמה פרטים בתמריץ וגם לגבי תשלום נזק של צד שלישי. מסרתי את החוזה וסיכמנו שכאשר יהיה קורס בגיוס נציגים או קודם לכן בקורס פרטני עבורי 
יצאתי החוצה מהבנין ובדקתי מה השעה 12.55 ! הייתי בהלם. הלכתי ברגל לתחנת האוטובוס, ושוב במיידית עליתי על 66 לצומת גהה. שהגעתי לצומת גהה ב13.05 ראיתי שקו 68 עובר מול העיניים, וצריך לחכות לאוטובוס הבא אמור להיות רבע עד 20 דקות אבל חיכיתי יותר. שעה 13.30 הגיעו 2 אוטובוסים 68 , עליתי על אוטובוס המהיר והעמוס והגעתי ב13.55 לבית. 
בקיצור 4 שעות עבור ראיון עבודה אחד שהוא לא מרכז הערכה אלא ראיון אישי! 

תגובה 1: