יום שני, 27 בפברואר 2012

ראיון עבודה לנציג שירות לקוחות במוקד 103 בחברת חשמל


ראיון עבודה לנציג  שירות לקוחות במוקד 103 בחברת חשמל  
לפני שבוע וחצי הייתי בלשכת תעסוקה בת"א אצל יעקב מטרסו, קבלתי הצעת עבודה של חברת חשמל. שליחת קורות חיים ופרטים אישיים דרך אתר האינטרנט של חברת החשמל. המשרה המוצעת של לשכת תעסוקה כבר לא הייתה רלבנטית באתר, והיה משרה של מציג שירות לקוחות במוקד 103 במחוז דן. שלחתי קורות חיים דרך האתר.


שבוע לאחר מכן קבלתי טלפון מרכזת כ"א מחברת חשמל בשם שרון. שקבלו את קורות חיים שלי ורוצים להזמין אותי לראיון. ואני צריך ומחויב להביא: ת.ז, תעודות השכלה- בגרות ,תואר 1, תואר 2 אם יש, תעודת שחרור מהצבא ותעודת מילואים-כרטיס מגנטי.


הראיון התקיים ברחוב אנילביץ 56 בת"א בשכונת יד אליהו מול גשר יצחק שדה בין גבעתיים לת"א ב-8.45 בדיוק. אם אני יאחר ,אני לא אתקבל לראיון. הראיון אצל המנהל מוטי כינורי.


לא היה כל ראיון טלפוני כלשהו. מכיון שהייתי באוטובוס ובכביש ראשי בר"ג בקושי שמעתי אותה, עשיתי ממש השתדלות לשמוע אותה.כי היא לא הייתה מתקשרת שנית.


עליתי על קו 168 בבוקר 7.55 ,האוטובוס הקודם לא הגיע כלל והגיעו 2 אוטובוסים יחד. האוטובוסים היו מאוזנים ושניהם היו מלאים, ולא אחד מלא ועמוס והשני חצי ריק. הגעתי לסינרמה ב-8.40 עם כל הפקקים בגהה ואלוף שדה ולה-גארדיה.


הגעתי לפקידת קבלה ואמרתי שבאתי ראיון אצל מוטי כינורי מנהל השירות ,הוצרכתי להשאיר ת.ז בקבלה וקבלתי כרטיס אורח.מכיוון שצריך לצלם את ת.ז תוכלו לתת רישיון נהיגה, או שתטרחו לצלם את ת.ז (לא בטוח שיסכימו לקבל ללא הסתכלות על המקורי) ,אחרת תצטרכו לרדת למטה עוד פעם ולהביא ת.ז מהקבלה.


עליתי במעלית ופניתי לפי החצים שמאלה למערכות מידע ותפעול. החדר של מוטי כינורי היה בסוף ליד המוקד 103. אמרתי לו שהגעתי ואמר לי להמתין כמה דקות. בינתיים קראתי את השילוט וההודעות המוקד- על המלצות לקוחות ואיכות השירות וכם הודעות כלליות. תמיד תוכלו לקבל עוד מידע על התפקיד ועל הראיון אם תקראו מה כתוב,בפרט בחברות גדולות.  


שרון רכזת כ"א הגיעה ונכנסתי לראיון. מסרתי את תעודות השכלה והצבא לצילום. בינתיים קבלתי טפסים של פרטים אישיים, טופס ויתור על סודיות רפואית ועל תחקיר בטחוני ועל טופס שלערבים ואתיופים ומוגבלים יש זכות קדימה לקבלה לעבודה לעומת אחרים.


כאמור הממשלה לא אשרה שגם החרדים יהיו בכלל זאת ,לאחר שלפני מספר חודשים אשרה זאת לגבי הערבים,ומכיוון שהממשלה החילונית לא מעונינת בעובדים חרדים במגזר הציבורי. אני ציינתי בטופס בשם שאני דתי חרדי.


מלאתי את הטפסים ושרון רכזת כ"א צלמה את התעודות ומסרה לי. מוטי כינורי מסר פרטים על התפקיד ועל תהליכי ההמשך לתפקיד ונתן לי טופס  לחתום עליו שאמר את הדברים ואני מסכים לתנאים אלו. חתמתי.


הראיון לקח כ-20 דקות. כ-10 דקות על טפסים והשאר תיאור התפקיד ושאלה אישית אחת. מה שמענין יותר אצל מנהלי חברת חשמל זה הטפסים ולא האדם. אם אין לך טפסים מתאימים, אתה לא מתקבל וזה לא משנה מי אתה. זה התנאי הראשון.


יש עבודה ב-3 משמרות. משמרת לילה מיועדים למקצוענים(ויש רק עובד אחד), ולכן רוב העבודה בהתחלה יהיה במשמרת בוקר.במשמרת צהרים יש פחות עובדים מאשר הערב. המשמרת היא 6-7 שעות,יש עבודה גם בשישי בבוקר.יש חיוב של משרות בוקר וערב.אין חובה לעבוד בשבת וחג- יש סטודנטים חילונים שעובדים.


יש חיוב של מספר משמרות בשבוע- משרה חלקית ולא מלאה. השכר נמוך אך עולה במשך הזמן. אין קביעות לתפקיד, גם לאחר 5 שנים. אך אפשר להגיש מועמדות לתפקיד אחר בחברת חשמל רק לאחר 3 שנים בתפקיד. אתה עובד חברת חשמל מהיום הראשון.


לא היה כל שאלה אישית בראיון או משהו חדש ,מלבד השאלה הבסיסית למה אתה מעונין לעבוד בחברת חשמל? וביקש שאתאר מה עשיתי משנת 2000 ועד כה 2012. בקיצור לומר מה כתוב בקורות חיים ולא מעבר לכך. אם לא שואלים אותך שאלות בראיון אישי ונשארים מאופקים, זה אומר שלא התקבלתי לתפקיד.


לבסוף קבלתי טופס  משרון רכזת כ"א על קיום בחינה פסיכוטכנית ברחוב הלח"י בבני ברק ליד הרכבת וקניון אילון. כתוב שמתחילים ב-8 בבוקר והמבחן אורך מספר שעות עד 13.00 לערך. ללא ציון תאריך ואמרה שיתקשרו אלי ויאמרו לי מה התאריך הבחינה.


ומצורף לטופס גם דפי שאלות שצריכים למסור לבוחן ביום הבחינה הפסיכוטכנית. השאלות שצריך לענות כמו: האם הייתה תקופה שלא הייתה מועסק? מדוע פנית לעבוד בחברת חשמל? מה הציפיות ממקום העבודה? מה היתרון והחסרון שלך כעובד? מה השאיפות המקצועיות שלך? תאר את המשפחה? מה אתה עושה בשעות הפנאי ומה התחביבים? תאר במהלך חייך תיאור אירועים חשובים ומיוחדים מה התכונות החיוביות והשליליות שלך?


אם עוברים את השאלות ואת המבחן הפסיכוטכני מגיעים שוב אליו להתחלת עבודה. הקורס מתחיל רק בתחילת מאי בעוד חודשיים.


כצפוי או לא, ביום ראשון אתמול אני מקבל מכתב במייל משרון רכז כ"א עם קובץ מצורף, שבו מודיעים לי (מר מהדב הנכבד\ה –הם כנראה לא סגורים האם אני מר או גברת) שמועמדותי נשקלה ואני לא ממשיך בתהליך הגיוס לעבודה, ואני מוזמן להגיש מועמדות לתפקידים אחרים בחברת חשמל אם זה יענין אותי.(מה יש לעקוב אם החברה לא מקבלת את העובד מסיבות מפלות ולא מסיבות מקצועיות רלבנטיות)  על החתום אשר לאה ,מנהל משאבי אנוש מחוז דן.


כמובן שלא כתוב הסיבה, למה לא ממשיכים בתהליך הגיוס לעבודה. כאשר לא אומרים\ כותבים למועמד לעבודה למה הוא לא התקבל, זה אומר שיש סיבה להפליה והחברה חוששת מתביעה משפטית וחיוב פיצוי כספי. אחרת היו כותבים במפורש.


אם תשימו לב, לא חדשתי להם דבר לפני ולאחרי שבאתי לראיון עבודה- יש תעודות השכלה וצבא ויש קורות חיים.ולא נשאלתי שאלות עם מידע חדש. מכאן שהחידוש היה שאני דתי. אני מוכן להתמודד מול כל מנהל בחברה על כל סיבה מקצועית ולא מקצועית בתפקיד.


אין לי מה להסתיר מבחינת סודיות רפואית (אני בריא) ולא בתחקיר בטחוני(אני סוכן חרש),ומצטער ,אין מועמדים טובים יותר מאדם שהוא מאסטר בשירות ובמערכות מיחשוב ויכול לתרום הרבה לשירות חברת חשמל.
אבל כצפוי מפחדים מעובד שירותי מצוין שיכול לזעזע את המערכת עם שירות טוב יותר והצעות ייעול עם מכתבי תודה סדרתיים מלקוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה